ZA in PROTI zadrževalniku Ker stanujem ob Gradaščici, jo poznam od vseh pritokov, pa do Ljubljanice. Govoril sem tudi z različnimi ljudmi, da bi morali narediti kakšen zadrževalnik, ne pa tak kot je v načrtu. Najbolj mi je odgovoril ribiški čuvaj. Rekel je, da biiaredil jezove za sulce, to se pravi umetne vrtince, ki bi jih lahko poleti zaprli, ribe ven pobrali in naredili veselico. Cisti izkupiček bi šel za prizadete, ki se trudijo, da ne bi Gradaščica poplavljala. Vseka-kor bi želel biti povabljen na veselico. Vodo bi dobro zadrževali tudi nasipi cest, ki so v poplavah pod vodo. Dobrova - Stranjska vas vsaj za 1 m. Sujica pri obeh manjših mostovih, pri mostii na Hruševo, na Babno goro in mogoče še kateri pri kamnolomu, bi lahko porinili tiste velike skale čez ožino do Gradaščice. Nikakor pa ne bi smeli zasipati stare struge Gradaščice, kvečjemu jo še poglobiti. Poglobiti bi morali tudi strugo od Ljub-ljanice do Kozarj, saj se tara stekata dve reki. Menda je v načrtu tudi kanal proti Brezovici, v kateri bi se odtekala odvečna voda. Potem je še ena ideja nad jezom v Kozarjah. ko bi v tistem gozdiču, kjer se stikata Horjulka in Gradaščica, naredili osmico, tako da bi tekla Gradaščica proti Horjulki. Tak zadrževalnik bi lahko zgradili tudi na Božni in na sotočju Velike in Male Božne. Obvarovati bi morali tudi Turistični dom z nasi-pom iz velikih skal. Take skale zadržujejo tudi Savo, ki je povsem enaka Gradaščici, kadar gre dež. Mislim, da sem dal dosti idej namesto miniranja Polhograjske gore. Če koga zanima izpeljava vr-tinčnega zadrževalnika, se lahko oglasi tudi pri meni. Alojz Plestenjak Stranska vas 33 Da ne bi bilo nesreče! Že dalj časa opažam na Aškerčevi cesti kako nevarno se ugrezajo litoželezni pokro-vi na komunalnih jaških, morda električne ali telefonske instalacije. Napisov se zaradi izrabljenosti ne da razbrati. Več ali manj so pogreznjeni vsi pokrovi, najbolj (do 5 cm) pa je pogreznjen pokrov pred hišo številka 13. Vozniki mestnih avtobusov to nevarno mesto že poznajo, zato zapeljejo ob jašku. Vsi, ki ne vozijo pogosto po tej cesti, pa zapeljejo kar čez pokrov. Enak primer je bil oktobra 1987 na Titovi cesti pred trgovino Cankarjeve založbe. Ta-krat so nevarno mesto najprej zavarovali s prometnim znakom, nato pa so pokrov popravili tako, da so jašek enostavno zaprli. Zato priporočam, da si odgovorne službe te pokrove na jaških ogledajo, popravijo ali vsaj zavarujejo, posebno tistega pred hišo številka 13, še predno bo prednje desno kolo težkega avtobusa ali osebnega avtomobila obstalo v jašku in iztrgalo vozniku volan iz rok. ZVONE GRČAR