31. DNEVI KOMEDIJE GLEDALIŠČE CELJE Slovensko ljudsko gledališče Celje upravnik Miha Golob dramaturginja Tatjana Doma lektorica Živa Čebulj tehnična vodja Aleksandra Štern vodja programa Daša Skrt telefon +386 (0)3 4264 214 +386 (0)41 364 159 e-naslov dasa.skrt@slg-ce.si vodja marketinga in odnosov z javnostmi Milana Simonič telefon +386 (0)3 4264 205 +386 (0)51 651 821 e-naslov milana.simonic@slg-ce.si koordinatorka in organizatorka kulturnega programa Urška Vouk telefon +386 (0)31 670 957 e-naslov urska.vouk@slg-ce.si blagajna informatorka-organizatorka Urška Zimšek strokovna administrativna sodelavka Jerica Vitez telefon +386 (0)3 4264 208 e-naslov blagajna@slg-ce.si 31. DNEVI KOMEDIJE Blagajna je odprta vsak delavnik od 9. do 12., ob sredah tudi od 15. do 18. ure ter uro pred začetkom predstave. tajništvo vodja uprave Lea Toman telefon +386 (0)3 4264 202 centrala +386 (0)3 4264 200 e-naslov tajnistvo@slg-ce.si svet Gledališča Celje Brigita Čokl (namestnica predsednice) Nataša Milohnoja Anita Ovčar Jernej Repinšek Dušanka Safran (predsednica) strokovni svet Gledališča Celje Matija Golner Denis Kresnik Urban Kuntarič Mojca Majcen Simon Mlakar (predsednik) dr. Anton Šepetavc (namestnik predsednika) GLEDALIŠČE CELJE Uvodniki 3 Strokovna žirija in nagrade 10 Festivalski program 16 Vstopnice in abonmaji 40 Žlahtno komedijsko pero 44 Nagrajenci 30. Dnevov komedije Miha Golob Spoštovane in spoštovani! 48 Foto: Jaka Babnik upravnik in umetniški vodja SLG Celje 31. Dnevi komedije Uvodniki Celje in celjsko gledališče že enaintridesetič zapored z velikim pričakovanjem in navdušenjem pričakuje izbor najboljših komedij, ki jih je v preteklem letu ustvarila slovenska gledališka produkcija. Letošnja selektorica festivala Alja Predan je v tekmovalni spored 31. Dnevov komedije uvrstila 8 privlačnih in žanrsko različnih komedij, ki se bodo v slabih 14 dnevih zvrstile na odru SLG Celje. Ob tem bi se rad zahvalil tudi vsem ostalim sodelavkam in sodelavcem za vložen trud in opravljeno delo. Sam bom prvič imel ta privilegij, da bom lahko v celoti in čisto od blizu užival v paleti vrhunskih kreacij kolegov, ki polnijo slovenski gledališki prostor z žanrom, ki mu žlahtnost priznavajo tako gledalci kot stroka, režiserji, igralci in drugi ustvarjalci. Vabim tudi vas, da nas ponovno obiščete in se nam pridružite na tem potovanju, polnem smeha in kvalitetne zabave! 3 Matija Kovač Miha Klančar Spoštovane meščanke, spoštovani meščani, spoštovano gledališko občinstvo! Foto: Matjaž Očko župan Mestne občine Celje 31. Dnevi komedije Občinstvo ljubi dobro komedijo in ne pravimo zaman, da je smeh pol zdravja. Gledališka umetnost pripoveduje o času, v katerem živimo, komedija pa temu času skozi humor nastavlja ogledalo. Na Mestni občini Celje smo zelo ponosni na enega najprepoznavnejših gledaliških festivalov v državi, ki gledalcem vsako leto ponudi žlahten izbor komedij. Dnevi komedije k nam pripeljejo vsa pomembna slovenska gledališča in velika imena teatra. Kot častni pokrovitelj festival že vrsto let podpiramo, kajti gledališče je vedno bilo – in še vedno je – odprt ljudski prostor za razmislek o družbi in času, v katerem živimo. Ravno s komedijo pa je možno ta razmislek približati občinstvu. Prepoznati resnične, aktualne probleme in postavljati prava vprašanja tako občinstvu kot sebi, je namreč bistvena naloga gledališča. Zaposlenim v SLG Celje se zahvaljujem za pripravo odličnega repertoarja, obiskovalcem želim prijetno kulturno doživetje, gostujočim ansamblom pa dobro počutje v našem knežjem mestu. 4 Spoštovani umetniki in umetnice, organizatorji in organizatorke, gledalci in gledalke! Foto: Andrej Petelinšek direktor Večer mediji, d.o.o. Uvodniki V veliko čast mi je, da je časnik Večer že vrsto let ponosni medijski partner tako uveljavljenega festivala, kot so Dnevi komedije v Celju. Poslanstvo naše medijske hiše je prispevati h kulturnemu življenju naše skupnosti in podpirati talente in presežke na različnih področjih. Komedije in časopisi imamo podobne cilje. Nastavljamo ogledalo družbi, z ironijo in satiro obiskovalke in obiskovalce ter bralke in bralce sprostimo, nasmejimo, pa tudi spodbudimo k razmišljanju. Prikazujemo absurde v družbi, pokažemo na predsodke in napake. Odstiramo pogled na dogajanja z drugih zornih kotov in pomagamo razumevati današnji svet. Vse to počnemo z namenom izboljševanja družbe. Zato bomo pri Večeru z veseljem še naprej širili glas o festivalu med svojimi bralkami in bralci in s hvaležnostjo podpirali žlahtne ustvarjalke in ustvarjalce festivala. 5 Alja Predan Preteklo leto so zaznamovale velike spremembe v SLG Celje. Po skoraj 20-ih letih je teater zapustila dolgoletna upravnica Tina Kosi, z njo pa iz različnih razlogov še nekaj drugih, za hišo podpornih ljudi. Z novim upravnikom Mihom Golobom je zavel nov veter, in ta je pihnil tudi med Dneve komedije. Čeprav nisem več zaposlena v teatru, sem dobila povabilo, da programiram 31. Dneve komedije, ob čemer sem bila seveda počaščena. Prva sprememba je predvsem, da tokrat pripravljam program kot zunanja sodelavka (čeprav sem v resnici še malo notranja, saj ustroj celjskega gledališča in organizem festivala dobro poznam). Druga novost je dobrodošla uvedba pogovorov z ustvarjalkami in ustvarjalci, ki bodo potekali po vsaki tekmovalni predstavi. Prepričana sem, da se bo zvesto celjsko občinstvo z veseljem pogovarjalo z našimi imenitnimi umetnicami in umetniki. In tretja novost, postopno uvajanje spremljevalnega programa, za začetek s simpatičnim glasbeno-gledališkim posladkom, koncertom skupine Los Hermanos muy sympáticos, njen vokalist je igralski prvak celjskega gledališča Branko Završan. Med 19-imi prijavljenimi oziroma ogledanimi komedijami jih je bilo 6 z neodvisne oziroma komercialne scene, 13 pa iz skoraj vseh poklicnih gledališč – le SNG Nova Gorica, Anton Podbevšek Teater iz Novega mesta in Mestno gledališče Ptuj niso prijavili nobene komedije, kar pomeni, da jih sploh niso imeli v programu. Po ogledu vseh prijavljenih in tudi nekaterih neprijavljenih uprizoritev ugotavljam, da se ne poglablja le vrzel med komercialnim in poklicnim gledališčem, marveč tudi med osrednjimi in obrobnimi gledališkimi hišami. Ta se kaže tako v sami izbiri komedijske predloge kakor tudi v profesionalnosti izvedbe. Izognila se bom oceni komercialnih produkcij, saj sem med vsemi izbrala le eno, ki po moji oceni dosega ustrezne profesionalne standarde, nedvomno pa moram zapisati, da je raven profesionalnosti nekaterih javnih gledaliških zavodov zdrsnila pod vsakršno sprejemljivo raven. Ne moremo več govoriti niti o žlahtni šmiri, marveč kar o slabem amaterizmu, saj jih nekatere ljubiteljske ustanove marsikdaj po kakovosti in profesionalnem odnosu precej presegajo. Kakorkoli, to je že vprašanje za kulturno strategijo in politiko in žal ne zadeva le komedijskega žanra. Ob predstavah, izbranih za 31. Dneve komedije, lahko povzamem, da program obsega osem festivalskih predstav, ki se potegujejo za nagrade strokovne žirije in nagrado občinstva. Šest jih prihaja iz štirih javnih gledališč, po ena s strani zasebnih producentov. Prvo vprašanje pri vsaki selekciji je zmeraj, po kakšnih merilih se izbira, in odgovor je zmeraj enak: kakovost. Ta pojem pa ima poleg subjektivnih tudi povsem objektivne kazalnike: relevantnost predloge, igralska bravura, režijska inovativnost, dramaturška uravnoteženost, likovna usklajenost in ne nazadnje strokovne ocene v medijih. Kot pregledne zanimivosti ob selekciji morda še to: dve uprizoritvi sta nastali po filmskih scenarijih, ki sta v preteklosti doživela uspešni ekranizaciji, le ena je nastala na podlagi izvirnega slovenskega teksta, druga je avtorska kompilacija, štiri komedije pa prihajajajo iz Italije, Francije, Velike Britanije in ZDA. Sedem festivalskih predstav so režirali režiserji (od tega dva kar po dve predstavi), eno režiserka, pet dramskih predlog so napisali dramatiki, tri dramatičarke. Letos je nemara pomenljivo še to, da so med izbranimi kar tri monokomedije. Ljubljanska Drama se bo predstavila z dvema komedijama, obe sta nastali po scenarijih znanih filmov. Veliki diktator, ki ga poznamo po izjemnem filmu Charlieja Chaplina iz leta 1940, je parodija nacistične mentalitete in diktatorskih aspiracij, ki so danes enako aktualne kot v času nastanka tega ikoničnega filma. Tudi predstava Party je nastala po scenaristični predlogi znanega istonaslovnega filma (2017) avtorice in 6 Uvodniki 7 Dnevi muzanja, dnevi hahljanja Foto: Jaka Babnik 31. Dnevi komedije režiserke Sally Potter. Aktualen buržujski svet vplivnežev, politikov, new-age gurujev, lezbičnih parov je prepojen z vsesplošnim varanjem, dvojnimi življenji, medsebojnimi zamerami, dogovornimi zvezami in ambicioznimi cilji – v bistvu pa prazen, pust, neempatičen in brez emocij. Performans MandićCirkus (oblečen) je nastal v produkciji Vie Negative in koprodukciji ljubljanske Drame. Zakaj »oblečen«? Znano je, da je igralec Marko Mandić v svojih številnih vlogah nastopal povsem gol. Performans MandićCirkus je tako vključil tudi njegove »slečene« vloge, potem pa v Mali drami doživel odrskim in dvoranskim dimenzijam primerno priredbo z oklepajem »oblečen«. Gre za svojevrsten igralski obračun s samim sabo, ki ga uprizarja Marko Mandić. V njegovi karieri so se zvrstile različne vloge, njegov današnji pogled nanje pa je v marsičem tudi komičen. Celjsko gledališče se tradicionalno uvršča v festivalski program Dnevov komedije, a ne, ker je gledališče festivalski gostitelj, marveč zato, ker že več desetletij načrtno goji žlahtno komedijo. Tudi letošnja Poglej me! je znala iz relativno predvidljive dramske predloge izluščiti bistvo, predvsem pa najti svojevrsten uprizoritveni kod, s katerim se je izognila pastem lahkotnosti na prvo žogo. Tudi Prešernovo gledališče iz Kranja je zadelo žebljico na glavico, ko se je odločilo uprizoriti večno aktualno družbeno angažirano komedijo Daria Foja Vse zastonj! Vse zastonj! Okrutnost kapitalistične revščine in pavperizacije srednjega sloja skozi duhovito Fojevo optiko vse bolj postaja problem našega časa. Mestno gledališče ljubljansko se predstavlja z uspešno francosko sodobno bulvarko Yasmine Reza Bog masakra. Gre za podoben milje kot v Partyju, a z drugačnimi problemi in drugačnimi zapleti, in vendar smo priča podobno smešni in bridki izpraznjenosti današnjega sveta. Avtorski projekt Sebastiana Cavazze Shakespeare je nastal po dramski predlogi britanskega dramatika Stevena Berkoffa Shakespearjevi zlobneži. Igralec pronicljivo odigra različne velike osebnosti iz nekaterih najbolj znanih bardovih historij, komedij in tragedij, ki jih med seboj poveže z duhovitim avtoironičnim komentarjem in občasno tudi s sproščenim nagovorom občinstva. In ne nazadnje je tu še edina krstna komedija, nastala po izvirnem slovenskem tekstu – če seveda odmislim performans MandićCirkus (oblečen), in sicer Nikoli ni prepozno dramatičarke Jere Ivanc (kot soavtor je podpisan Žan Papič) v produkciji SiTi teatra in Krekerja. Nekaj začetnih dramaturških okornosti se kmalu prelevi v simpatičen primorsko obarvan solo nastop igralke Mojce Fatur. Njena frizerka se po daljši prekinitvi zaradi družinskih obveznosti, ki baje pritičejo ženski (skrb za gospodinjstvo, otroke in moža), vrne k svoji poklicni ljubezni – frizerstvu in se s tem človeško in čustveno prerodi. Kot kaže, se Dnevi komedije ne morejo zgoditi, ne da bi zaključno pentljico na njih zavezal naš najodličnejši in najduhovitejši stand-up komik Tadej Toš. Letos je svoj nastop naslovil Tadej Toš v prostem slogu. To je gotovo vsakokraten imeniten zaključek festivala. 31. Dnevi komedije 8 Tudi če smo se med strokovnim izborom kdaj bolj hahljali kot smejali, bomo vse nadoknadili ob večno aktualnem, zmerno zbadljivem, duhovitem, smešnem – preprosto očarljivem Tadeju Tošu. Menim, da je navzlic začetnim kritičnim mislim letošnji program vendarle zelo kakovosten. Celjsko občinstvo si bo lahko ogledalo nekatere najbolj priljubljene in najuglednejše slovenske igralke in igralce. Ti se bodo v monoloških nastopih z ironično avtorefleksijo spopadli z razmislekom o igralskem poklicu in poslanstvu ter pokazali vso svojo igralsko bravuroznost in občutek za mero, ki je za dobro komedijo ključnega pomena. Ostale komedije so večinoma aktualne, družbenokritične in satirične, kar je v danih časih hvalevredno, obenem pa bomo videli tudi take, ki smešijo medčloveške odnose, partnerske težave in vsakršno izpraznjenost našega časa. Ob vsem zapisanem lahko zaključim, da letos pogrešam slovenske komedije, tako izvirne kot že napisane, in si seveda želim več žensk, ki bi se jim zdelo vredno spopasti se s komedijo, tako v dramski kot v režijski pisavi. Uvodniki 9 Strokovna žirija in nagrade Evelin Bizjak Foto: Erik Bizjak 31. Dnevi komedije Tin Grabnar Evelin Bizjak zaključuje magistrski študij dramaturgije in scenskih umetnosti. Med študijem je kot dramaturginja aktivno sodelovala v semestrskih produkcijah, s kolegi z oddelka filmske režije pa je kot soscenaristka oblikovala scenarija za dva diplomska igrana filma. Ukvarja se z dramskim pisanjem, praktično dramaturgijo, gledališko teorijo in refleksijo gledališkega ustvarjanja. V sklopu dramskega laboratorija Nova branja v organizaciji SNG Drama Ljubljana je v sezoni 2018/19 napisala dramsko besedilo Pod oblakom jezero, ki je bilo leta 2021 radijsko uprizorjeno v produkciji RTV Slovenija. Kot asistentka sodeluje pri profesionalnih gledaliških produkcijah, pa tudi z različnimi festivali (npr. Borštnikovo srečanje), in prispeva teatrološke razprave za strokovne publikacije in gledališke liste (Akademijski list, Dialogi). Kritike scenskih umetnosti redno objavlja na spletnih portalih, kot so Neodvisni in Kritika. 12 Foto: Peter Uhan Strokovna žirija in nagrade Tin Grabnar se že od zgodnjih let intenzivno udejstvuje na področju performativnih in uprizoritvenih praks. Leta 2015 je diplomiral na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani pod mentorskim vodstvom Sebastijana Horvata. Njegovo interesno polje tako klasično kot alternativno, lutkovno in dokumentarno gledališče. Široko razumevanje gledaliških praks mu omogoča, da v svojem delu povezuje elemente sodobnega lutkarstva, plesa, glasbe, magije, performansa in vizualne umetnosti. Pri ustvarjanju vzpostavlja skupinski proces nastajanja predstave, raziskuje gledališko komunikacijo in preverja širok spekter različnih uprizoritvenih strategij. Za svoje delo je prejel več domačih in mednarodnih nagrad. Od leta 2021 kot gostujoči predavatelj poučuje na AGRFT-ju. Trenutno živi in ustvarja v Ljubljani. 13 Alenka Kraigher Nagrade po presoji strokovne žirije žlahtna predstava žlahtni režiser Alenka Kraigher je diplomirala iz filmske in TV režije na AGRFT in za svoje diplomske filme prejela študentsko Prešernovo nagrado UL AGRFT. Po diplomi je študirala igro v Studiu HB v New Yorku. Na ameriških odrih je debitirala v predstavi Idiot Savant, v glavni vlogi ob hollywoodskem igralcu Willemu Dafoeju. Revija The New Yorker je njen nastop uvrstila med pet najboljših igralskih stvaritev tistega leta. V ZDA je nastopila v več kot 40 predstavah in performansih ter sodelovala s priznanimi režiserji Richardom Foremanom, Johnom Jesurunom in Fiono Templeton, na odrih gledališč, kot so The Public Theater in LaMaMa, poleg mnogih drugih. Odkar se je med pandemijo preselila nazaj v Slovenijo, je nastopila v številnih slovenskih celovečernih filmih in TV serijah ter v predstavi Krvava svatba v APT Novo mesto. Za vlogo Jane v celovečernem filmu Vesolje med nami je na Festivalu slovenskega filma leta 2022 prejela vesno za najboljšo stransko igralko. Za vlogo v predstavi d4rkly your r4trorockets fl4re pa je bila nominirana za najboljšo igralko v komediji ali muzikalu na festivalu Planet Connections v New Yorku leta 2017. Igrala je tudi v številnih uglednih ameriških in slovenskih celovečernih filmih in televizijskih serijah, pri nas še vedno redno nastopa v serijah Vse punce mojga brata, Sekirca v med in Ja, Chef!. Nagrade po presoji občinstva 31. Dnevi komedije 14 Strokovna žirija in nagrade Foto: Urša Premik žlahtna komedijantka žlahtni komedijant komedijantka ali komedijant večera Občinstvo bo z ocenami od 1 do 5 vsak večer ocenjevalo predstave v tekmovalnem programu. Predstava, ki bo imela na koncu festivala najvišjo oceno, bo razglašena kot najboljša predstava. najboljša predstava Občinstvo bo vsak večer izbralo komedijatko ali komedijanta večera. 15 Festivalski program 31. Dnevi komedije Vpis abonmajev 14.–18. 2. 2023 Prodaja za izven 20. 2.–12. 3. 2023 otvoritev festivala ponedeljek Jera Ivanc, Žan Papič četrtek William Missouri Downs ob 19.30 režiser Luka Marcen Kreker, SiTi Teater BTC ob 19.30 režiser Luka Marcen Slovensko ljudsko gledališče Celje torek Nikoli ni prepozno 9. 3. Poglej me! Charlie Chaplin petek Steven Berkoff avtor uprizoritvene zamisli Sebastian Cavazza Mestno gledališče ljubljansko Veliki diktator 10. 3. režiser Diego de Brea SNG Drama Ljubljana ob 19.30 sreda Bojan Jablanovec, Marko Mandić sobota Sally Potter ob 19.30 režiser Ivica Buljan SNG Drama Ljubljana 28. 2. ob 19.30 1. 3. četrtek 2. 3. ob 19.30 MandićCirkus (oblečen) 11. 3. režiser Bojan Jablanovec Via Negativa, SNG Drama Ljubljana ob 19.30 Dario Fo nedelja režiserka Ajda Valcl Prešernovo gledališče Kranj ob 19.30 Vse zastonj! Vse zastonj! petek Yasmina Reza ob 19.30 režiser Diego de Brea Mestno gledališče ljubljansko 3. 3. Bog masakra sobota Koncert skupine Los Hermanos muy simpáticos ob 19.30 spremljevalni program 4. 3. 31. Dnevi komedije Regional muy cultural 18 12. 3. Shakespeare Party Tadej Toš Tadej Toš v prostem slogu zaključek festivala in podelitev nagrad NOVO Spremljevalni program → koncert skupine Los Hermanos muy simpáticos Festivalski program → po vsaki tekmovalni predstavi bo pogovor z ustvarjalkami in ustvarjalci 19 Gledališče si pridržuje pravico do spremembe programa. 27. 2. 27. 2. ob 19.30 ponedeljek otvoritev festivala 1 ura Alja je vse v enem in ena za vse – računovodkinja, mama, žena, gospodinja in še kaj. A rada bi bila spet – frizerka. režiser Luka Marcen skriptdoktor Žan Papič scenografka Sara Slivnik kostumografki Ana Kajzer Nena Hribar skladatelj Davor Herceg oblikovalec svetlobe Matjaž Bajc Mojca Fatur; foto Pigac Jera Ivanc, Žan Papič Kreker, SiTi Teater BTC monokomedija krstna uprizoritev Nikoli ni prepozno igra Mojca Fatur Alja je vse v enem in ena za vse – računovodkinja, mama, žena, gospodinja in še kaj. Po dnevu, polnem ponesrečenih vsakodnevnih opravil in še kar posrečenem pogovoru s svojo podobo v zrcalu, ugotovi, da je čas za spremembo. Ne videza, temveč vsebine. Čas je za smisel. Sledila bo svojim mladostnim sanjam, v roke spet prijela frizerske škarje in se lotila izboljševanja sveta pod geslom »zadovoljna stranka, boljši svet«. A zadovoljstvo je izmuzljiv pojem, svet pa pisana gneča bolj ali manj uravnovešenih ljudi, strank, družinskih članov, taksistov, šefic in drugih, ki poskrbijo, da nič ne gre kot po maslu. Nikoli ni prepozno je monokomedija o iskanju smisla in ravnovesja med sanjami in stvarnostjo, videzom in vsebino, kariero, družino in intimo, ki ugotavlja, da za pogovor s svojo podobo v zrcalu ni nikoli prepozno. Če pa se v zrcalo pogledate z žlahtno komedijantko Mojco Fatur, pa se lahko nasmejete do solz. premiera 20. decembra 2022 31. Dnevi komedije 20 Festivalski program 21 28. 2. ob 19.30 torek 1 ura 55 minut Žanrsko je film komedija z velikim deležem satire, katere predmet sta Adolf Hitler in nacionalsocializem. prevajalec Jure Škerl režiser Diego de Brea dramaturg in lektor Arko scenografa Diego de Brea Iztok Vadnjal kostumograf Blagoj Micevski skladatelj* Joži Šalej oblikovalec videa Sandi Skok oblikovalec svetlobe Metod Novak igrajo Boris Mihalj, Jurij Zrnec, Bojan Emeršič; foto Peter Uhan/SNG Drama Ljubljana Charlie Chaplin SNG Drama Ljubljana Veliki diktator The Great Dictator po filmu Charlieja Chaplina prva slovenska uprizoritev premiera 11. maja 2022 črna komedija Pripovedovalec Zvone Hribar Poveljnik Boris Mihalj Poročnik Matija Rozman Praporščak Zvone Hribar Brivec Jurij Zrnec Schultz Vojko Zidar Hilde Jurij Zrnec Hynkel Jurij Zrnec Prevajalec Zvone Hribar Herring Valter Dragan Garbitsch Boris Mihalj Mann Zvone Hribar Jaeckel Matija Rozman Hannah Tina Vrbnjak Zdravnik Boris Mihalj Pacient Eva Jesenovec Jurišnik 1 Boris Mihalj Jurišnik 2 Zvone Hribar Jurišnik 3 Matija Rozman Slikar Boris Mihalj Kibitzen Zvone Hribar Rosmanberg Matija Rozman Eve Eva Jesenovec B76 Valter Dragan Agar Boris Mihalj Napaloni Bojan Emeršič Pianist Joži Šalej *z motivi Johannesa Brahmsa in drugih skladateljev Veliki diktator je najznamenitejši film Britanca Charlieja Chaplina, posnet v Združenih državah Amerike, še preden so se te vojaško udeležile druge svetovne vojne. Zanj je napisal scenarij, ga režiral, produciral in v njem tudi odigral obe glavni vlogi – brezimnega brivca judovskega rodu in na las podobnega diktatorja Adenoida Hynkla. To je bil tudi Chaplinov prvi zvočni film, kar je duhovito izrabil, ko je za diktatorjev nagovor množice uporabil umetni jezik, komično učinkujočo žlobudravščino. Žanrsko je film satirična komedija, katere predmet sta Adolf Hitler in nacionalsocializem, vsebinsko pa njuna tako ostra kritika, da so nekatere države zavrnile predvajanje filma v kinih, dokler niso stopile v vojno z Nemčijo. V filmu so od oseb prepoznavno parodirani še Mussolini, Goebbels in Göring z zelo smešnimi imeni, poleg njih pa še nekatere države, pojavi, predmeti … Čeprav so Chaplinu po vojni očitali, da se iz tako resne teme ne bi bil smel norčevati (in odgovarjal je, da Velikega diktatorja zagotovo ne bi posnel, če bi vedel za vso razsežnost nacističnih zločinov), ob gledanju filma ves čas pozabljamo, kdaj je bil posnet, tako zelo preroški je. Mojca Kranjc THE GREAT DICTATOR © Roy Export S.A.S. Vse pravice pridržane. Charlie Chaplin™ © Bubbles Incorporated SA 2022 31. Dnevi komedije 22 Festivalski program 23 1. 3. ob 19.30 sreda 1 ura 55 minut MandićCirkus (oblečen) z močjo svojevrstne komične, celo farsične persiflaže ponudi presenetljivo produkcijo novih pomenov. avtor koncepta in režiser Bojan Jablanovec scenograf Matej Stupica avtor glasbe Samo Kutin oblikovalec zvoka Eduardo Raon avtorji videa Matej Stupica Stella Ivšek Jure Lavrin oblikovalca svetlobe Bojan Jablanovec Mojca Sarjaš avtorja izbora kostumov Marko Mandić Bojan Jablanovec Marko Mandić; foto Peter Uhan/SNG Drama Ljubljana Bojan Jablanovec, Marko Mandić Via Negativa, SNG Drama Ljubljana MandićCirkus (oblečen) solo performans 31. Dnevi komedije igra Marko Mandić Po izjemni premieri performansa MandićCirkus 6. maja 2022 na Velikem odru ljubljanske Drame predstavljamo njegovo reinterpretacijo, ki so jo ustvarjalci pripravili za oder Male Drame. Projekt MandićCirkus, ki zajema vloge od začetka Mandićeve profesionalne igralske kariere leta 1996 do maja 2021, je s tem že takoj po premieri nastavil ogledalo samemu sebi. Zavedajoč se moči konteksta in okoliščin uprizarjanja, je avtorska ekipa z režiserjem Bojanom Jablanovcem pripravila novo uprizoritev – z dopolnilom v naslovu je poudarila najvidnejšo razliko, obenem pa vzpostavila polje intrige, ugibanja o sami razliki in vzrokih za spremembo naslova. MandićCirkus (oblečen) je tako vnovičen razmislek o strategijah uprizarjanja in moči interpretacije ter preskus igralske norosti Marka Mandića, da se ponovno iznajde kot medij, igralec in avtor vseh enaindevetdesetih vlog, ki jih je odigral na odrskih deskah, obenem pa (ponovno) izumi tudi vlogo absolutnega igralca, ki preskuša meje lastne duševnosti in lastnega telesa. Eva Kraševec premiera 16. junija 2022 24 Festivalski program 25 2. 3. ob 19.30 četrtek 1 ura 40 minut prevajalec Gašper Malej adaptacija Marko Bratuš Ajda Valcl režiserka Ajda Valcl dramaturg Marko Bratuš scenografka Urša Vidic kostumografka Urška Recer koreografka, scenski gib Lada Petrovski Ternovšek svetovalec za koreografijo Branko Potočan avtorica glasbe Polona Janežič lektorica Barbara Rogelj oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak oblikovalca maske Matej Pajntar Alja Sušnik asistentka scenografke Anja Gruden Aljoša Ternovšek, Vesna Pernarčič, Vesna Slapar, Miha Rodman; foto Miha Fras Dario Fo Prešernovo gledališče Kranj Sotto paga! Non si paga! premiera 10. septembra 2022 Vse zastonj! Vse zastonj! proletarska komedija 31. Dnevi komedije Ob neustavljivem valu podražitev, ki smo jim znova priča, je komedija Vse zastonj! Vse zastonj! idealna tudi za naš čas. 26 Festivalski program igrajo Antonia, brezposelna Vesna Pernarčič Giovanni, delavec Aljoša Ternovšek Margherita, honorarna delavka Vesna Slapar Luigi, delavec, Margheritin mož Miha Rodman Policist, Komandir specialne enote, Kmet, Starec Blaž Setnikar Statista Dominik Vodopivec Jure Pogačar V prologu k satirični komediji s pomenljivim naslovom Vse zastonj! Vse zastonj! je nobelovec Dario Fo zapisal, da se je zdela ob premieri leta 1974 zgodba o delavkah iz milanskega predmestja, ki se odločijo upreti vrtoglavemu naraščanju cen, nekaterim kritikom neverjetna oziroma celo nadrealistična. Toda že čez nekaj mesecev je izbruhnilo natanko to, o čemer je uprizoritev spregovorila na odru; obubožane delavce so zaradi »državljanske nepokorščine« celo zapirali in v času sodne razprave avtorje predstave obdolžili, da so s predstavo nahujskali delavce k uporu in kraji. Absurdni zapleti se vrstijo iz prizora v prizor, pri tem pa Fojeva komedija ne zdrsne v burkaštvo, saj je avtorjeva ostra in neusmiljena kritična ost usmerjena v kritiko neoliberalnega sistema, ki je pripeljal brezpravne delavce na rob absurdnega boja za golo preživetje in čez rob človeškega dostojanstva. 27 3. 3. ob 19.30 petek 1 ura 10 minut Konfliktna situacija, ki se je vpleteni lotijo z vso strpnostjo in diplomacijo, privede do razkritja najtemnejših plati njihovih osebnosti. prevajalec Aleš Berger režiser, dramaturg, scenograf in avtor glasbene opreme Diego de Brea kostumograf Leo Kulaš lektorica Barbara Rogelj oblikovalec svetlobe Boštjan Kos oblikovalec tona Gašper Zidanič asistent scenografa Janez Koleša igrajo Véronique Houillé Jana Zupančič Michel Houillé Uroš Smolej Annette Reille Iva Krajnc Bagola Alain Reille Sebastian Cavazza Dva enajstletnika sta se stepla na otroškem igrišču. Ker je eden od njiju zaradi udarca s palico izgubil dva zoba, se njuni starši dogovorijo za srečanje, da bi se pogovorili o nesrečnem incidentu. Obisk Annette in Alaina v imenitnem pariškem meščanskem stanovanju Véronique in Michela se začne z vljudnostnim kramljanjem ter v umirjenih in spravljivih tonih omikanih ljudi, vendar se v skrbno negovani meščanski kultiviranosti zelo hitro pojavijo razpoke. Odnosi postajajo zmeraj bolj napeti, dogajanje se zaostri in sprevrže v medsebojno obtoževanje in vsesplošno obračunavanje vse večjih razsežnosti. Priča smo pravi psihološki vojni med paroma, na dan pa pridejo tudi dolgo zatajevana nesoglasja v obeh zakonih. Sebastian Cavazza, Iva Krajnc Bagola, Jana Zupančič, Uroš Smolej; foto Peter Giodani Yasmina Reza Mestno gledališče ljubljansko Le dieu du carnage, 2006 premiera 20. oktobra 2022 Bog masakra črna komedija 31. Dnevi komedije 28 Festivalski program 29 4. 3. ob 19.30 sobota 1 ura 20 minut Spremljevalni program Prebudi v sebi pevca, plesalca, smejalca in navijača na koncertu za kozarce in robčke! glas Branko Završan klarinet, piščali, trobenta Boštjan Gombač kitara Uroš Rakovec bobni, tolkala Blaž Celarec bas Žiga Golob Boštjan Gombač, Žiga Golob, Branko Završan, Blaž Celarec, Uroš Rakovec; foto Nejc Lasič Skupina Los Hermanos muy simpáticos (Zelo simpatični bratje) se po večletnem premoru, po plošči Clasico y animatico (Kuhna, 2002), vrača v razširjeni zasedbi. To niti ne preseneča, saj se tokrat spopadajo s tehnično zelo zahtevnim, izrazno bogatim in čustveno nabitim gradivom – slovensko najpopularnejšo glasbo. Za kakovostno izvedbo del eminentnih avtorjev in izvajalcev (npr. Pop design, Marjan Smode, Helena Blagne, Rendez-vous, Šank rock itd.) je potreben čvrsto uigran zbir glasbi predanih umetnikov. Zelo simpatični bratje se kitimo z zabavnostjo, zabavljaštvom, se ne sramujemo in ne otepamo še kakšnih bolj trivialnih pridevnikov in prilastkov, formalno in juridično pa povejmo, da parodiramo kar nekaj slovenskih in mednarodnih ustvarjalcev – še najbolj pa sami sebe. Koncert skupine Los Hermanos muy simpáticos Regional muy cultural koncert za kozarce in robčke 31. Dnevi komedije 30 Festivalski program 31 9. 3. ob 19.30 četrtek 1 ura 10 minut Sophia Phila sploh ne zazna, zanjo je popolnoma neviden, kot da živita v vzporednih resničnostih. prevajalka Tina Mahkota režiser Luka Marcen dramaturginja Tatjana Doma scenografka Sara Slivnik kostumografka Ana Janc skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar oblikovalka giba Lara Ekar Grlj lektorica Živa Čebulj oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak asistentka lektorice Eva Pori igrajo Phil Žan Brelih Hatunić Sophia Lucija Harum Marley Aljoša Koltak Norman Lovro Zafred Uslužbenca Đorđe Dimitrijević, k. g. David Vitez, k. g. Žan Brelih Hatunić, Lovro Zafred, Lucija Harum; foto Uroš Hočevar William Missouri Downs Slovensko ljudsko gledališče Celje Poglej me! Cockeyed prva slovenska uprizoritev komedija premiera 14. oktobra 2022 Poglej me! (2007) je klasično napisana komedija, ki združuje elemente situacijske in verbalne komike, elemente komedije nravi, mestoma tudi kriminalke in romantičnega trilerja. Phil je prijazen mladenič, ki je diplomiral iz filozofije, dela pa kot pomočnik računovodja Normana v nekem podjetju. Nesmrtno je zaljubljen v šefovo tajnico Sophio, ki je prav tako diplomirala iz filozofije. Sanjari o skupni prihodnosti in srečnem življenju. Njegova zagledanost je v zabavo celotnemu podjetju. Sophia o tem ne ve ničesar. Phila sploh ne pozna, še več, niti ne ve, da obstaja. Poročiti se namerava s šefom, ki sicer ni prijazen, kot je Phil, a ji na prvi pogled morda lahko omogoči srečno in lagodno življenje. Toda to Phila ne ustavi. Hoče dokazati, da je lahko tudi on dobra izbira za lepo Sophio, da si lahko pridobi njeno naklonjenost in ljubezen. Zabavna komedija, polna preobratov, nenadnih naključij in absurdnih nesporazumov, bo zabavala širše občinstvo. Uprizoritvene pravice za Cockeyed pridobljene po pogodbi s Concord Theatricals v imenu Samuel French, Inc., www.concordtheatricals.com 31. Dnevi komedije 32 Festivalski program 33 10. 3. ob 19.30 petek 1 ura 5 minut Negativci se še posebej razbohotijo, kadar je družba v ekonomski ali politični krizi. avtor uprizoritvene zamisli, prevajalec, avtor veznih besedil in igralec Sebastian Cavazza dramaturginja Eva Mahkovic lektorica Maja Cerar oblikovalec svetlobe Boštjan Kos oblikovalec zvoka Sašo Dragaš marimbistka Aleksandra Šuklar izdelovalec lobanj Žiga Lebar igra Sebastian Cavazza Sebastian Cavazza; foto Peter Giodani Steven Berkoff Mestno gledališče ljubljansko Shakespeare's Villains, 1998 prva slovenska uprizoritev Shakespeare Angleški dramatik Steven Berkoff v svojem monodramskem projektu Shakespeare najprej spregovori o Shakespearovi genialnosti in o tem, kako zahtevno delo čaka igralca, ki se spopada z njegovimi deli. Na praznem odru in brez kostumov se s humorjem in satiro posveča negativnim junakom iz Shakespearovih iger, kot so Jago, Rihard III., Macbeth, Shylock … Vsakega od njih nam na kratko predstavi ter spregovori o motivih za njegova dejanja. Vsem je skupno, da v življenju niso bili deležni »mleka človeške dobrote« in da se s svojimi zlimi dejanji maščujejo. Berkoff nam razloži tudi, zakaj takšni maščevalnosti veliko pogosteje podlegajo moški kakor ženske. Hudomušno ošvrkne gledališke kritike, spregovori o tegobah igralskega poklica in iznajdljivosti izkušenih igralcev, o razlikah med ustvarjanjem filma in gledališke uprizoritve, tu in tam postreže s kakšno anekdoto, vmes pa krvavo zares vstopa v posamezne negativne like. predpremiera 31. decembra 2022 V predstavi so uporabljeni odlomki iz prevodov Shakespearja Otona Župančiča in Milana Jesiha. V predstavi je uporabljena Suita za violončelo v Es-duru J. S. Bacha. 31. Dnevi komedije 34 Festivalski program 35 11. 3. ob 19.30 sobota 1 ura 15 minut prevajalka Tina Mahkota režiser Ivica Buljan umetniški sodelavec Robert Waltl dramaturginja Mojca Kranjc scenograf Mark Požlep kostumografka Ana Savić Gecan skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar oblikovalca videa in svetlobe son:DA, Toni Soprano Meneglejte lektor Arko asistent režiserja Aljoša Živadinov Zupančič asistentka dramaturginje Manca Sevšek Majeršič asistentka kostumografke Nina Gorišek  Igor Samobor, Polona Juh, Marko Mandić, Nataša Barbara Gračner; foto Peter Uhan/SNG Drama Ljubljana Sally Potter SNG Drama Ljubljana The Party po filmu scenaristke in režiserke Sally Potter in producenta Adventure Pictures prva slovenska uprizoritev Party igrajo Janet Nataša Barbara Gračner Bill Marko Mandić April Polona Juh Gottfried Igor Samobor Martha Zvezdana Mlakar Jinny Saša Pavlin Stošić Tom Timon Šturbej Janet, ki je pravkar dosegla najvišjo točko svoje politične kariere – postala je ministrica za zdravstvo vlade v senci, doma priredi zabavo. Z možem, znanstvenikom, na slavje povabita najožji krog prijateljev: njeno najbližjo zaupnico z možem, prijateljico, profesorico ženskih študij, z nosečo ženo ter sodelavko z možem, privlačnim mladim finančnikom; ta pride sicer sam, češ da se bo žena pridružila pozneje. Duhoviti, inteligentni, bliskoviti dialogi se dotaknejo tem, kakršne pričakujemo v krogu izobraženih, razgledanih in elokventnih oseb z artikuliranimi stališči: politike, krize zdravstvenega sistema, demokracije, feminizma … Njihov racionalni in kultivirani modus pa preglasijo emocije, ko Janetin mož izbere prav ženin party za razkritje dveh dejstev: da je smrtno bolan ter da se bo ločil od žene in preostale dni preživel z omenjeno Janetino sodelavko. Naraščajoča napetost nadaljnjega razvoja dogodkov, novih razkritij in priznanj, predvsem pa spoznanja o krhkosti na videz še tako trdnih odnosov in močnih zavezništev, doseže vrhunec v presenetljivem finalnem obratu ... Mojca Kranjc premiera 26. januarja 2022 črna komedija 31. Dnevi komedije Duhoviti, inteligentni, bliskoviti dialogi se dotaknejo tem politike, krize zdravstvenega sistema, demokracije, feminizma. 36 Festivalski program 37 12. 3. ob 19.30 nedelja zaključek festivala in podelitev nagrad Dnevi komedije ne morejo brez Toša. Ali lahko Toš brez Dnevov komedije? Dobrodošli na zaključku festivala, kjer bomo Tadeja o tem lahko sami vprašali. Tadej Toš nas vsako leto znova navdušuje v večno aktualni celovečerni stand-up predstavi, v kateri ne prizanaša nikomur, niti samemu sebi ne. Pravi, da ga je v to zvrst komike, ki jo imenujemo z angleško besedo stand-up, potegnila besedica up. Up je angleška beseda in je tudi naša beseda. Njuna pomena sta različna, a hkrati sorodna. Up je stanje duha, ko smo nekje pri vrhu, ko se vidijo možnosti za rešitve, ko se zaželeno kaže mogoče in dosegljivo. Upati si upati, nikakor ne obupavati in obupati. Molière je rekel, da je življenje tragedija za tiste, ki čutijo, in komedija za tiste, ki mislijo. Pridite, upajmo v prostem slogu, nas spet vabi Tadej. Tadej Toš; foto Željko Zeleničić Tadej Toš Tadej Toš v prostem slogu avtorski projekt 31. Dnevi komedije 38 Festivalski program 39 Vstopnice in abonmaji Festivalski abonmaji Vpis abonmajev 14.–18. 2. 2023 Od torka, 14. 2., do vključno sobote, 18. 2. 2023, lahko vpišete enega od štirih festivalskih abonmajev: → prvi mali abonma (3 predstave, 40 €) → drugi mali abonma (3 predstave, 40 €) → srednji abonma (6 predstav, 70 €) → veliki abonma (9 predstav, 110 €) ponedeljek, 27. 2. Nikoli ni prepozno torek, 28. 2. Veliki diktator V času vpisa abonmajev vam lahko za predstave v katerem koli abonmaju zagotovimo isti sedež. Po tem datumu to ne bo več mogoče. Posameznih predstav med abonmaji ni mogoče menjati. 40 € Drugi mali abonma 70 € Srednji abonma 110 € Veliki abonma ✕ ✓ ✓ ✓ ✕ ✕ ✕ ✓ ✕ ✓ ✓ ✓ ✓ ✕ ✓ ✓ ✕ ✓ ✓ ✓ ✓ ✕ ✓ ✓ ✕ ✕ ✓ ✓ ✓ ✕ ✕ ✓ ✕ ✕ ✕ ✓ sreda, 1. 3. MandićCirkus (oblečen) četrtek, 2. 3. Vse zastonj! Vse zastonj! Vstopnice za izven v prodaji od 20. 2. naprej petek, 3. 3. Bog masakra Vstopnice za izven bodo na voljo po končanem vpisu abonmajev, in sicer od ponedeljka, 20. 2. naprej. Cena posamezne vstopnice je 20 € v parterju ali na balkonu. četrtek, 9. 3. Poglej me! Vstopnic ne bo mogoče menjati. petek, 10. 3. NOVO Shakespeare Spremljevalni program sobota, 11. 3. Party → sobota, 4. 3., ob 19.30 Koncert skupine Los Hermanos muy simpáticos Regional muy cultural nedelja, 12. 3. Tadej Toš v prostem slogu → Po vsaki tekmovalni predstavi bo pogovor z ustvarjalkami in ustvarjalci. 31. Dnevi komedije 40 € Prvi mali abonma 42 Vstopnice in abonmaji 43 Žlahtno komedijsko pero Natečaj za žlahtno komedijsko pero 2024 Slovensko ljudsko gledališče Celje razpisuje javni anonimni natečaj za izvirno slovensko komedijo z nagrado žlahtno komedijsko pero 2024. Pogoji Nagrada → komedija mora biti napisana v slovenskem jeziku in ne sme biti objavljena ali uprizorjena; → avtor_ica mora poslati tri izvode komedije pod šifro in zraven priložiti zaprto ovojnico, označeno z isto šifro, v katero vloži list s svojimi podatki (ime in priimek, naslov, telefonska številka in elektronski naslov); → pravico do krstne uprizoritve nagrajene komedije ima Slovensko ljudsko gledališče Celje; → nagrada ne pogojuje uprizarjanja; → nagrada ne izključuje avtorskega honorarja; → članstvo v žiriji izključuje možnost sodelovanja na natečaju; → za izvirnost komedije moralno in pravno jamči avtor_ica. Avtor_ica najboljše izvirne komedije prejme nagrado žlahtno komedijsko pero v višini 6.000,00 evrov bruto, ki jo podeljuje Mestna občina Celje. Rok za oddajo 30. september 2023 (poštni žig) Slovensko ljudsko gledališče Celje, Gledališki trg 5, 3000 Celje, s pripisom »Za natečaj«. Prejetih besedil ne vračamo. Odločitev žirije bo objavljena v medijih. Nagrada bo podeljena na 32. Dnevih komedije 2024. Žirija tričlansko žirijo imenuje Slovensko ljudsko gledališče Celje; žirija ne upošteva: → besedil, ki ne ustrezajo pogojem natečaja; → besedil, ki so bila že poslana na katerega od preteklih natečajev za žlahtno komedijsko pero; → nelektoriranih besedil. 31. DNEVI KOMEDIJE 46 Žlahtno komedijsko pero 47 Nagrajenci 30. Dnevov komedije Žlahtna komedijantka Žlahtni komedijant Žlahtni režiser Žlahtna komedija po izboru strokovne žirije Tamara Avguštin Stane Tomazin Juš Zidar Paloma Foto: Jaka Babnik Foto: Jaka Babnik Tamara Avguštin za vlogi Potnice in Delavke v komediji Paloma Brine Klampfer in Kaje Blazinšek v izvedbi Slovenskega mladinskega gledališča, AGRFT-ja in KUD-a Krik. Tamara Avguštin je interpretativno natančno in poglobljeno izoblikovala lika Potnice in Delavke tovarne Paloma. Pri tem ji dialekt kot eno glavnih sredstev komičnosti uprizoritve ni služil kot element hipne zabave, temveč kot identitetni gradnik dodelanega večplastnega karakterja, s katerim je nemalokrat krmarila celotno uprizoritveno dogajanje, povečini v uigranem tandemu z Umetnikom in Delavcem Staneta Tomazina. Tamara Avguštin v svoji interpretaciji ne pretirava, temveč komičnost dozira z občutkom tako za žanr kot tudi za gledalca, uprizoritvenega materiala pa se loteva s svežino, subtilno duhovitostjo ter pristno zanesenostjo, ki njeno kompleksno igro in nastop delata žlahtna. Stane Tomazin za vlogi Umetnika in Delavca v komediji Paloma Brine Klampfer in Kaje Blazinšek v izvedbi Slovenskega mladinskega gledališča, AGRFT-ja in KUD-a Krik. Stane Tomazin je s preudarno odmerjenimi igralskimi izrazili, zlasti z iskrivim, dodelanim in pretanjenim gibom ter z natančno odmerjeno narečno dikcijo, ki nikoli ne zdrsne v banalnost ali ceneno komiko, v Palomi ustvaril obča lika Umetnika in Delavca. Oba sta posebej izstopajoča in polnokrvna v briljantnem dvojcu z likoma Potnice in Delavke Tamare Avguštin. Četudi brezimna, sta lika, ki ju je ustvaril Stane Tomazin, vse prej kot tipska ali karikirana, temveč sta prežeta s toplino in z bistroumnim uvidom v usodo malega človeka, empatična, radoživa in polnokrvna, predvsem pa žlahtno smešna. Juš Zidar za režijo absurdno tragične komedije o norostih našega časa Pošta Drame SNG Maribor. Juš Zidar je v predstavi Pošta prikazal svež in nepričakovan režijski koncept, ki se odlikuje predvsem z iskanjem specifične, absurdno obarvane prizme, skozi katero se učinkovito lomijo podobe likov onemogočenih poštnih uslužbencev in njihovih neuresničenih fantazij. Svet začaranega sistema, ki je namenjen le še samemu sebi, je Juš Zidar spretno vzpostavil z uporabo natančnega giba, arhitekturne prisotnosti na odru in simbolne moči prostora, s tem pa naredil odločen korak naprej proti tipu komedije, ki deluje preko subtilnega, počasnega in blagega. 31. Dnevi komedije 50 Nagrajenci 30. Dnevov komedije Foto: Jaka Babnik Komedija Paloma Slovenskega mladinskega gledališča, AGRFT-ja in KUD-a Krik. Žlahtnost uprizoritve Paloma se kaže v uigranosti vseh gledaliških elementov in v precizno odmerjeni uporabi komičnih sredstev, ki nikoli ne zapadejo v banalnost. Ti tvorijo prepričljivo in domiselno celoto, ki se ji kljub grenki življenjskosti fabule iskreno nasmejemo. Ob tem predstava ne poskuša moralizirati, niti ne vsiljuje vsesplošnih resnic in aktualističnih klišejev, temveč razgibano korespondira z občinstvom – še najbolj takrat, ko razgalja nevralgične točke današnjega prostora in časa. Paloma ne išče bližnjic z instant humorjem, prilepljenim na etiketo narečja ali na enostranske interpretacije sladkogorskih likov, ampak dokumentarno osnovo in spominsko gradivo, iz katerih izhaja, premišljeno nadgradi in ustvari svoj fiktivni svet, v katerem vešče raziskuje večpomenskost komičnih nians malega kraja. Strokovna žirija dodaja še posebno omembo predstave Kozlovska sodba v Višnji Gori Gledališča Celje v režiji Luka Marcena, ki je s premišljenimi režijskimi izhodišči, z dodelano koreografijo in z glasbenimi točkami igralcem omogočila ustvariti osupljivo razigran spoj situacijske komike in besednega humorja ter vdihnila pronicljivo svežino predlogi slovenske literarne klasike. Strokovno žirijo so sestavljali Tina Mahkota (predsednica), Kaja Novosel in Peter Petkovšek. 51 Žlahtna komedija po izboru občinstva Kozlovska sodba v Višnji Gori Lepa povest iz stare zgodovine Kozlovska sodba v Višnji Gori je v razigranem spoju situacijske komike, besednega humorja, glasbe in plesa v izvedbi SLG Celje od občinstva prejela oceno 4,5378. Nagrajenci 30. Dnevov komedije: Urban Kuntarič, Dragica Potočnjak, Luka Marcen, Brina Klampfer, Romana Šalehar, Tina Kosi, Tatjana Doma, Stane Tomazin, Juš Zidar; foto Jaka Babnik 31. Dnevi komedije 52 Nagrajenci 30. Dnevov komedije 53 Sponzorji in partnerji 31. Dnevov komedije Častni pokrovitelj Glavne nagrade festivala Medijski pokrovitelj Nagrade za komedijante večera Glavni radijski pokrovitelj Glavne nagrade festivala in nagrade za komedijante večera CVETLIČARNA NOVAK, PEKARNA GERŠAK, RESTAVRACIJA STOLPIČ ARTOPTIKA, BROADWAY NYC FASHION, CAFFE STUDIO, LEKARNA APOTEKA PRI TEATRU, MLADINSKA KNJIGA CELJE, OSREDNJA KNJIŽNICA CELJE, SVB, D. O. O., PE DOMAČA ŠTACUNA, TURISTIČNO INFORMACIJSKI CENTER CELJE 54 55 Programska knjižica 31. Dnevov komedije Gledališki list letnik 72, sezona 2022/23 številka 5 izdajatelj Slovensko ljudsko gledališče Celje za izdajatelja Miha Golob urednica Alja Predan lektorica Živa Čebulj oblikovalci Grupa Ee tisk Grafika Gracer naklada 500 izvodov Vse pravice pridržane. Celje, Slovenija Februar 2023 Vsebine festivalskih predstav so povzete s spletnih strani gledališč. Gledališče Celje 023 .2 3 . 2 1 – . 27. 2 dnevik omedij e.si