Perfectus PRO 1/2022 www.andrejraspor.com 6 Pismo urednika Ali lahko zagotovimo kakovostno delo v času COVID-19? V tej številki se lotevamo kakovosti. Ta izziv je bil dan študentom FUDŠ, ki so morali v okviru obveznosti predmeta Menedžment kakovosti in poslovne odličnosti obravnavati eno izmed tematik kakovosti, povezanih s študijskim programov Socialnega menedžmenta. Za ta izziv sem se odločil, ker sem mnenja, da morajo študenti poleg teoretičnih konceptov krepiti tudi lastno mnenje. Do dobro oblikovanega lastnega menja pa lahko pridejo le, če so pridobili ustrezne kompetence raziskovanja in oblikovanja zaključkov. Kako uspešni so bili pri svojem delu boste presodili sami. Verjetno je bil za marsikaterega od študentov to prvi poizkus priprave članka za javno objavo. Naloga pedagogov je, da jih pri tem spodbujamo. Kakovosti ne moremo doseči brez stalnega spodbujanja in dajanja povratnih informacij, to je namreč tisto, kar študentom pomaga, da lahko svoje veščine nadgradijo in s tem tudi izboljšajo. Gre za nenehen proces izboljševanja – planiranja, izvedbe, preverjanja in analiziranja rezultatov, da bi ugotovili, ali smo delo opravili dovolj dobro. Če je stanje zadovoljivo ga ponotranjimo za naslednji izziv. Če pa ni zadovoljivo ga izboljšamo in ponovno preverimo, ali je izboljšana verzija boljša od prejšnje. In tako vedno znova in znova, dokler ne dosežemo zase zadovoljivega stanja. Ko enkrat dosežemo zase zadovoljivo stanje povprašamo strokovnjaka za povratno informacijo. Pri delu s študenti ugotavljam, da jih je vedno več takih, ki se zelo hitro zadovoljijo s svojim izdelkom. Niso ponotranjili zdrave kritičnosti, da bi se vprašali, ali je to res največ, kar lahko iztisnem iz sebe. Včasih bi bilo dovolj, če bi se vprašali, ali je to največ kar lahko naredim? Sem lahko še boljši? Kaj me ovira, da ne morem postati še bolj učinkovit? Po kakšnih merilih bo ocenjena kakovost izdelka ali storitve, ki jo bom jutri izvajal? Spomnim se prigode, ki mi jo je zaupal kolega iz Črne gore. Lahko bi ji dali naslov »Take študente imamo«. Profesor je dal študentom na fakulteti 60 vprašanj za izpit. Neimenovani študent se nauči samo 4. Vedel je namreč, da profesor na ustnem izpitu vpraša le 3 vprašanja. Ker je imel neverjetno srečo je izvlekel tri vprašanja od teh štirih. In ker se je dobro naučil je uspešno opravil ustni izpit. Zunaj se nato tolče po glavi: “Koji sam ja konj, ko me je progonio, da patim i učim ono četvrto?!”. Seveda so možne tudi take srečke. A take srečke so prej izjema kot pravilo. Kaj lahko pričakuje delodajalec od takega študenta? Verjetno to, da bo poizkušal izvesti delo po liniji najmanjšega odpora. Seveda obstajajo tudi taka dela. Gre za rutinska dela. A tak bodoči sodelavec ne bo dal tiste prave dodane vrednosti. Kajti vedno se bo zadovoljil že s prvim poizkusom. Bodite radovedni, bodite vztrajni in iščite nove načine, kako rešiti izzive. Le to vas bo pripeljalo do večje kakovosti. Andrej Raspor