95 Šolska knjižnica, ljubljana, 28 (2019), 3/4, 95 di, Delavska hranilnica, Kik Štarter Kamnik, Gimnazija in srednja šola Rudolfa Maistra Kamnik, Pekarna Pečjak, Brunarica Štern in kmetija Bobnar. Naj končam z mislijo koordinatorice Lidi- je Vidmar, ki je v uvodnem nagovoru med drugim rekla, da »ko stopimo skupaj, smo res močni in zato noben izziv za nas ni pretežak«. Ob koncu dneva namreč čestitk in pohval za organizacijo in izvedbo kar ni bilo konca. Res smo lahko ponosni, da smo prvi mednaro- V tem letu se je, pod okriljem multikonferen- ce Informacijska družba 2019 odvila že 22. konferenca VIVID. Enajstega oktobra se je na Inštitutu Jožef Stefan v Ljubljani zbralo veliko število avtorjev s področja vzgoje in izobra- ževanja, ki so predstavili svoje načine dela, praktične primere iz vzgojno-izobraževalnih procesov ter pouka, ob vpetosti sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije. Predavanja praktikov so bila razdeljena v tri sekcije, ki so potekale sočasno v treh predaval- nicah pred in po svečani osrednji prireditvi ter plenarnih predavanjih. Zanimiva so bila vsa tri plenarna predavanja: Implementation of cur- riculum reform in Croatia, v katerem je Lidija Kralj (pomočnica ministrice za izobraževanje na Hrvaškem) predstavila kurikul ter izobra- ževanje učiteljev na Hrvaškem, s poudarkom na informatiki. Nato je Niko Schlamberger (predsednik izvršnega odbora Slovenskega društva informatika) predstavil svoje ugotovi- tve z naslovom Slovenija 4.0 in digitalne kom- petence. Njegova razmišljanja ter razlaga so osvetlili neodzivnost oz. prepočasno odzivnost dni posvet Izzivi v šoli izpeljali tako uspešno. Hkrati smo veseli, da smo tako velikemu številu udeležencev omogočili, da so storili korak naprej v svoji strokovni rasti. Še enkrat zahvala vodstvu šole za podporo, vsem članom delovne skupine pod vodstvom Lidije Vidmar za trud in opravljeno delo ter vsem preostalim, ki so kakor koli pripomogli k uspešni izpeljavi posveta. Da boste tudi bralci lahko začutili pozitivno vzdušje, si oglejte priložene fotografije. slovenske države in politike na področju dviga digitalnih kompetenc državljanov. Zadnje plenarno predavanje z naslovom Učbenik, nepogrešljivo učno sredstvo pri pridobivanju znanja, ki ga je imel Rado Wechtersbach ob pomoči osnovnošolke Hane Brandt, je celotno predavalnico dobesedno dvignilo na noge že z uvodno motivacijo. Predavatelj se je osre- dotočil na že izdana učbeniškega gradiva ter predstavil tako dobre kot slabe strani in ob tem opozoril, da naj učitelj oz. tisti, ki gradivo upo- rablja, ob tem resnično sledi ciljem za dosega- nje znanja. Popoldanski trije sklopi po sekcijah so prinesli precej primerov dobrih praks, kako učitelji uporabljajo različna IKT-orodja za delo pri pouku ter za širjenje in poglabljanje znanj. Med predavatelji smo bili tudi osnovnošolski knjižničarji. O takih dogodkih pa je izjemno pomembno tudi neformalno druženje med odmori, kjer se udeleženci med seboj spoznavajo, si izmenju- jejo ideje ter gradiva. Zbornik bo objavljen na uradni spletni strani multikonference. Gregor Škrlj Odmev s konference VIVID 2019