Osnutek Na podlagi 70. člena zakona o splošni ljudski ob-rambi (Uradni list SFRJ, št. 21/82), 73. člena zakona o splošni ljudski obrambi in družbeni samozaščiti (Urad-ni list SRS, št. 35/82 in 22/84) in 82. člena statuta ob-čine Ljubljana-Siška (Uradni list SRS, št. 13/86) je skupščina občine Ljubljana-Siška na ................ seji zbora združenega dela in................ seji zbora krajevnih skup- nosti in ................ seji družbenopolitičnega zbora dne ................................................sprejela ODLOK o organizaciji šn delovanju civiine zaščite I. SPLOŠNE DOLOCBE 1. člen Ta odlok ureja ustanavljanje, organizacijo in delo-vanje občinskega štaba civilne zaščite, občinskih enot civilne zaščite, enot in štabov civilne zaščite v krajev- nih skupnostih, temeljnih in drugih organizacijah zdru-ženega dela ter v drugih organizacijah in skupnostih. 2. člen Civilno zaščito organizirajo temeljne in druge orga-nizacije združenega dela, samoupravne organizacije in skupnosti, krajevne skupnosti in hišni sveti. 3. člen Za organizirano usmerjanje in pripravljanje delovnih ljudi in občanov za osebno in vzajemno zaščito, za vodenje in usposabljanje enot civilne zaščite ter za od-rejanje in usmerjanje zaščitnih in reševalnih ukrepov se ustanovijo štabi civilne zaščite. II. OSEBNA IN VZAJEMNA ZASClTA 4. člen Osebna in vzajemna zaščita obsega ukrepe in postop-ke za neposredno osebno in vzajemno zaščito, reševanje in prvo pomoč delovnih ]judi in občanov ter družbe-nega in zasebnega premoženja v stanovanjskih hišah, poslovnih stavbah, na javnih mestih ter v drugih bi-valnih in delovnih okoljih. Pri uresničevanju osebne in vzajemne zaščite si mo-rajo delovni ljudje in občani pomagati v skladu z na-čeli vzajemnosti in solidarnosti. 5. člen Ob vojnih dejstvovanjih, naravnih in drugih hudih nesrečah ter v izrednih razmerah pričnejo delovni ljud-je in občani takoj izvajati potrebne zaščitne ukrepe, pri katerih so si dolžni medsebojno pomagati. III OBCINSKE ENOTE IN STAB CIVILNE ZASClTE 6. člen Občinske enote in štab civilne zaščite imenuje iz-vršni svet skupščine občine. Občinski štab za civilno zaščito je operativni in stro-kovni organ za organizacijo, pripravljanje in vodenje civilne zaščite v vojni, ob naravnih in drugih hudih nesrečah ter ob izrednih razmerah. Za svoje delo je odgovoren izvršnemu svetu in občinskemu komiteju za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. Občinski štab izdela načrt civilne zaščite v občini. Občinski štab za civilno zaščito ima poveljnika, načel-nika in uslrezno število članov. Občinski štab za civilno zaščito opravlja svoje na-loge na podlagi zakona o splošni ljudski obrambi in dmžbeni samozaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82) in do-ločb tega odloka. 7. člen Občinski štab za civilno zaščito v spornih primerih odloka o kadrovski razporeditvi obveznikov civilne za- ščite v posamezne enote in štabe civilne zaščite v ob-čini na podlagi ocene ogroženosti ter potreb in mož-nosti krajevnih skupnosti in organizacij združenega dela. 8. člen Zahtevnejše naloge in ukrepi pri zaščiti in reševanju prebivalstva in materialnih dobrin izvajajo občinski združeni odred in občinske specializirane enote civilne zaščite. Te enote ustanovi izvršni svet občinske skup-ščine, delujejo pa pod vodstvom občinskega štaba za civilno zaščito. 9. člen Občinski združeni odred civilne zaščite lahko sestav-ljajo naslednje enote: — poveljstvo, —¦ komandni vod, —¦ tehnično reševalne enote, — gasilske enote, — enote za prvo medicinsko pomoč, — enote radiološko-biološko-kemične zaščite (v na-naljnjem besedilu RBK) in — enote za oskrbo. Kadrovsko in materialno formacijo občinskega zdru-ženega odreda sprejme izvršni svet občinske skupščine na predlog občinskega štaba za civilno zaščito. Občinski združeni odred sestavljajo vojaški obvezniki ustreznih specialnosti in obvezniki civilne zaščite. 10. člen V dejavnost civilne zaščite se za odpravljanje posle-dic vojnih akcij, naravnih in drugih nesreč ter izred-nih razmer vključujejo komunalne, zdravstvene, vete-rinarske in druge organizacije in društva, ki so poseb-nega pomena za zaščito in reševanje ljudi in material-nih dobrin. Te organizacije in društva določi izvršni svet na predlog občinskega štaba za civilno zaščito. 11. člen Temeljne in druge organizacije združenega dela ter druge organizacije in skupnosti morajo dati na razpo-lago strokovne kadre, prostore in materialna sredstva za reševanje in odpravljanje posledic vojnih akcij, na-ravnih in drugih nesreč ter ob izrednih razmerah. IV. ENOTE IN STABI CIVILNE ZASClTE V KRAJEVNI SKUPNOSTI 12. člen Svet krajevne skupnosti na podlagi ocene ogroženosti ustanovi specializirane enote za gašenje požarov, za re-ševanje iz ruševin, za nudenje prve medicinske pomoči, za radiološko-biološko-kemično zaščito, za veterinarsko pomoč, za vzdrževanje zaklonišč, za socialno delo, za organizacijo zvez v civilni zaščiti ter enote za izvaja-nje drugih ukrepov civilne zaščite. 13. člen Poleg specializiranih enot ustanovi svet krajevne skupnosti v skupinah stanovanjskih hiš, v ulicah, va-seh in zaselkih splošne enote civilne zaščite. V stanovanjskih hišah ustanovijo in organizirajo splošne enote civilne zaščite hišni sveti. Ce hišni sveti to dolžnost opustijo, ustanovi in organizira splošne eno-te civilne zaščite v stanovanjskih hišah svet krajevne skupnosti. Za vodenje teh enot se lahko ustanovi štab civilne zaščite, ki ga ustanovi svet krajevne skupnosti. 14. člen Na podlagi ocene ogroženosti se število in material-no-tehnična opremljenost specializiranih in splošnih enot civilne zaščite določi v načrtu civilne zaščite v krajevni skupnosti. Soglasje za ustanovitev specializiranih in splošnih enot civilne zaščite v krajevnih skupnostih daje občin-ski štab za civilno zaščito. 15. člen Svet krajevne skupnosti ustanovi štab za civilno za-ščito krajevne skupnosti. Štab za civilno zaščito je za svoje delo odgovoren svetu krajevne skupnosti, komi- teju za splošno ljudsko obrambo in družbeno samo-zaščito v krajevni skupnosti in občinskemu štabu za civilno zaščito. 16. člen Stab za civilno zaščito krajevne skupnosti v miru usklajuje delo vseh štabov civilne zaščite na področju krajevne skupnosti ter sodeluje s štabi za civilno za-ščito sosednjih krajevnih skupnosti. Ob reševalnih akcijah vodi delo vseh štabov za ci-vilno zaščito v krajevni skupnosti, sodeluje s sosed-njimi krajevnimi skupnostmi in službo za opazovanje in obveščanje ter alarmiranje. 17. člen Štab za civilno zaščito v krajevni skupnosti ima po-veljnika, načelnika in določeno število članov. Število članov štaba se določi na podlagi ocene po-treb izvajanja ukrepov civilne zaščite ter vrste in šte-vila enot civilne zaščite. V. ENOTE IN ŠTABI CIVILNE ZASClTE V ORGANIZACIJAH ZDRUŽENEGA DELA, DRUGIH ORGANIZACIJAH IN SKUPNOSTIH 18. člen V temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter v drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter v delovnih skupnostih državnih in drugih organov ustanovi delavski svet oziroma drugi ustrezni organ upravljanje enote in štabe za civilno zaščito. Enote in štabe za civilno zaščito ustanovi na podlagi ocene ogroženosti. 19. člen V temeljnih organizacijah združenega dela, ki se po-vezuje v delovno organizacijo, delavski svet delovne organizacije praviloma ustanovi specializirane enote za skupne potrebe, v vsaki temeljni organizaciji pa de-lavski svet temeljne organizacije na vsakih 50 zaposle-nih ustanovi najmanj eno splošno enoto civilne za-ščite. 20. člen V temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter v drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter v delovnih skupnostih državnih in drugih organov lahko delavski svet oziroma drugi ustrezni organ uprav-ljanja ustanovi specializirane enote civilne zaščite za gašenje požarov, za reševanje iz ruševin, za prvo me-dicinsko pomoč, za radiološko-kemično-biološko zaščito, za veterinarsko pomoč, za vzdrževanje zaklonišč, za zveze v civilni zaščiti in za izvajanje drugih ukrepov civilne zaščite. 21. člen Delavski svet oziroma drugi ustrezni organ uprav-ljanja v organizaciji združenega dela ali skupnosti ter v delovni skupnosti državnih in drugih organov pa mora ustanoviti specializirane enote, če to določa ob-činski načrt ali načrt civilne zaščite v krajevni skup-nosll. 22. člen Delavski svet oziroma njemu ustrezen organ temelj-ne in druge organizacije združenega dela, organi uprav-Ijanja drugih samoupravnih organizacij in skupnosti, zasebni delodajalci ter hišni svet skrbijo za organizira-nje in izvajanje preventivnih in drugih ukrepov, za za-ščito in reševanje delavcev, materialnih in drugih do-brin za organiziranje, usposabljanje in opremljanje enot civilne zaščite v okviru objekta, kjer poslujejo. Način vodenja in organizacije enot civilne zaščite se določi na podlagi ocene ogroženosti objekta. S samoupravnim sporazumom določijo nosilca orga-nizacije civilne zaščite v objektu ter načinu financira-nja potreb civilne zaščite. Nosilec organizacije civilne zaščite je upravljalec ob-jekta oziroma organizacija z največjim številom zapo-slenih. 23. člen Delavski svet oziroma drug organ upravljanja usta-novi štab za civilno zaščito. štab je za svoje delo odgo-voren organu, ki ga je ustanovil, komiteju za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito, v strokov-nem pogledu pa občinskemu štabu civilne zaščite in štabu civilne zaščite v krajevni skupnosti. 24. člen Stab za civilno zaščito temeljne in druge organizacije združenega dela ali skupnosti, ima poveljnika, načelnika in določeno število članov štaba. Stevilo članov štaba se določi ob ustanovitvi, glede na potrebo usmerjanja in izvajanja ukrepov civilne za-ščite ter vrste in števila enot civilne zaščite. V organizacijah, kjer se ustanovijo samo splošne enote civilne zaščite, opravlja naloge štaba poveljnik te enote. 25. člen Stab za civilno zaščito v temeljni in drugi organiza-ciji združenega dela ter v drugi samoupravni organiza-ciji in skupnosti ter v delovnih skupnostih državnih in drugih organov vodi delo civilne zaščite v svoji orga-nizaciji, skrbi za usposabljanje delavcev, za izvajanje zaščitnih in reševalnih ukrepov ter skrbi za druge na-loge, določene z zakonskimi predpisi. Štab sodeluje s štabi za civilno zaščito sosednjih organizacij, s štabom za civilno zaščito v krajevni skupnosti in občinskim štabom za civilno zaščito ter ob reševalnih akcijah tudi izvršuje naloge štaba za civilno zaščito krajevne skup-nosti in občine. Stab izdela načrt civilne zaščite. . VI. UPORABA ENOT CIVILNE ZAŠCITE ZA OPRAVLJANJE DOLOCENIH NALOG NARODNE ZASCITE 26. člen Enote civilne zaščite občine Ljubljana-Siška lahko opravljajo določene naloge narodne zaščite v miru, ob naravnih in drugih hudih nesrečah, v izrednih razme-rah, v neposredni vojni nevarnosti in v vojni le v ob-stoječi organizacijsko-formacijski sestavi v skladu z za-konom o splošni ljudski obrambi in družbeni samo-zaščiti in navodilom o uporabi enot civilne zaščite za opravljanje določenih nalog narodne zaščite ter odlo-čitvi Komiteja za splošno ljudsko obrambo in družbeno samozaščito občine Ljubljana-Siška. VII. PREHODNE IN KONCNE DOLOCBE 27. člen Za kršitev določb tega odloka se uporabljajo kazen-ske določbe zveznega zakona o splošni ljudski obrambi (Uradni list SFRJ, št. 21/82) in kazenske določbe repu-bliškega zakona o splošni ljudski obrambi in družbeni samozaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82 in 22/84). 28. člen Občinski sekretariat za ljudsko obrambo skrbi za iz-vajanje tega odloka in v ta namen izdaja strokovna navodila in odločbe. 29. člen Z dnem, ko začne veljati ta odlok, preneha veljati odlok o organiziranju in delovanju civilne zaščite (Uradni list SRS, št. 31/79). 30. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Urad-nem listu SRS. Predsednik skupščine Številka: - občine Ljubljana-Šiška Datum: Rado Roter, 1. r. Obrazložitev: Dosedanji odlok o organizaciji in delovanju civilne zaščite v občini Ljubljana-Siška je zaradi spremembe zakona o splošni ljudski obrambi in družbeni samo-zaščiti (Uradni list SRS, št. 35/82) postal neuporaben oziroma v nasprotju z določbami tega zakona, zato je bilo potrebno vsebino odloka prilagoditi novim določ-bam. Prva novost v zakonu je poglavje (191. do 195. člen) o osebni in vzajemni zaščiti. To pomeni, da smo vsi delovni Ijudje in občani dolžni takoj in povsod izvajati ukrepe pomoči in reševanja, če nastopijo take potrebe, ne glede na to ali je pristojni organ že aktiviral enote civilne zaščite ali ne. Druga sprememba v zakonu je, da ni več enot ci-vilne zaščite za vzdrževanje reda v krajevnih skupno-stih, OZD in drugih organizacijah. To nalogo so pre-vzele enote narodne zaščite. V letu 1983 je izšlo navodilo o uporabi enot civilne zaščite za opravljanje določenih nalog narodne zaščite (Uradni list SRS, št. 26/83). Ker je to popolna novost pri delovanju civilne zaščite, jo je bilo treba vnesti v določila novega odloka. V tem letu je skupščina občine sprejela nov statut občine (Uradni list SRS, št. 13/86), zato je bilo treba odlok pravno vezati na statut. Predlog: Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška predlaga skupščini, da sprejme osnutek odloka organiziranja in delovanja civilne zaščite. Predsednik izvršnega sveta Peter Hočevar