KO TEHNIČNI POUK Nl LE PRA2NO »ŠNICLANJE« Učitelj z znanjem in predvsem z veseljem Učni program fe dostikrat lahko le mrtva črka na papirju, če mu učltelj ne zna dati duše. Tako Je na primer tehnični pouk nemalokrat prej dolgočasen kot zanimiv, če učitelj ne dela b arcem. »Otroci radi delajo, le usmerjati jih je treba in navdušiti pa gre,« je rekel Danilo Henigman, mladi učitelj \z osnovne šole Ledina, kjer je zadolžen za tehnični pouk in je tudi sam navdušen nad izdelki^i jih naredijo učenci. Je namreč eden tistih učiteljev, ki ima rad otroke in delo z njimi vsem sicerš-njim pritoževanjem navkljub. Tisti dan, ko mi je razkazoval, kaj so otroci sposobni narediti, so ravnokar končaii z izrezovanjem pionirčkov za okrasitev dvorane ob sprejemu novih pionirjev v pionirsko organizacijo. »Tehnični pouk je vedno zanimiv, ker se kar naprej nekaj dogaja. Delim ga na družbeno koristno delo, redni pouk po učnih načrtih in na akcije,« je razložil učitelj, ki je hkrati tudi mentor šolske zadruge, o katere iCpehih smo nekoč že pisali v Dogovorih. Vodi pa tudi fotografski krožek, saj je sam navdušen fotograf. In še nekaj posebnega počne: ukvarja se s starimi motorji in jih doma v Ribnici restavrira, a to že ne sodi k šoli in je pripoved zase. Pomfembno je, da je to vsestranski mladi človek in da je kot takšen lahko vzor svojim učencem. Pokazal mi je šahovnico z intarzijo, vazo, svečnike, pod-stavke za luči, razne figure iz vezanih plošč in podobne izdelke, delo otroških rok Nekateri otroci so tako navdušeni nad tovariševimi predlogi, da delajo tudi doma. Razen prak-tičnih predmetov so še rezljani predmeti, pri katerih otroci dajo prosto pot svoji domišljiji. Otroci pod vodstvom Danila Henigmana zbirajo tudi star papir, materiale za tehnični pouk, pospravljajo okolico šole, za nameček pa še gojijo zelenjavo na šolskem vrtu. Da, šola Ledina premore tudi. vrt na Taboru in letos so ga otroci prvič povsem obdelali Pri tem so jim z večjimi deli pomagali delavci Rasta, medtem ko so sadili, pleli in pobirati pridetke sami. Tako je tudi mestnim otrokom omogočeno, da se spoznavajo z zemljo in s tistim, kar lahko zemlja da od sebe, če se ji primerno streže. Tako ima učitelj Danilo Henigman polne roke dela. Na vprašanje, ali so ga otroci že kdaj razočarali, je odgovoril brez obotavljanja, da še nikoli, ker jih vedno skuša razumeti in ker je njegovo načelo, da lepa beseda lepo mesto najde. A. A.