31 didakta maj 2014 Šolska praksa PedAGoŠkA in AndrAGoŠkA VloGA Šolske knjiŽnice: PriMer MedPredMetne ure / Urša Bajda / OŠ Tončke Čeč Trbovlje in JZ OŠ Marjana Nemca Radeče Šolska knjižnica je pomemben prostor za učenje in vir gradiva tako za učence kot tudi za učitelje, zatorej njeno delovanje zajema tako pedagoške kot tudi andragoške dejavnosti. Z ustrezno nabavno politiko lahko knjižnico opremimo s sodobno in relevantno literaturo, ki omogoča razvoj temeljnih življenjskih kompetenc učencev in vseživljenjsko učenje tudi učiteljem. Da šolski knjižničar deluje kompeten- tno tako andragoško kot pedagoško, je v precejšnji meri odvisno od podpore vodstva na eni strani, pa tudi etosa sa- mega knjižničarja na drugi strani. Šolska knjižnica kot informacijski cen- ter posamezne vzgojno-izobraževalne ustanove naj bi bila prostor načrtovanja in izvajanja šolskega kurikula. Podrob- neje delovanje šolskega knjižničarstva v šolskem kurikulu opredeljuje Učni načrt za izvajanje medpredmetne oz. kroskurikularne dejavnosti t. i. knjižnič- no-informacijsko znanje (KIZ) (Splet 1). Šolski knjižničar skrbi za knjižno in knjižnično vzgojo učencev tako, da ele- mente svojih pedagoških znanj povezuje z bibliotekarskimi in jih posreduje pri vsakovrstnih srečanjih z učenci v življenj- skih situacijah. Najočitneje pri urah, ki so namenjene KIZ - bibliopedagoške ure. S tega vidika bi bilo ustrezneje, da bi delavca v šolski knjižnici, ki iz- vaja bibliopedagoške ure, poimenovali bibliopedagog. Ker pa šolski knjižničar lahko izvaja tudi biblioandragoške ure za odrasle – za ostale pedagoške delavce ali starše, bi ga lahko poimenovali tudi biblioandragog 1 . Knjižnično informacijsko znanje (KIZ) zajema vse elemente informacijske pismenosti s poudarkom na uporabi 1 Biblioandragogika se od že uveljavljene bibli- opedagogike razlikuje po tem, da so v »biblio« učeči se proces vključeni odrasli in v tem, da je temeljni element pri načrtovanju biblioan- dragoških programov izkustvo. Biblioandrago- gika torej predstavlja vse andragoške procese v povezavi s knjižnico in knjižničnim gradivom. Biblioandragoške ure pa izvajajo bibliotekarji, ki izvajajo dejavnosti v povezavi s knjižnico in knjižničnim gradivom za odrasle uporabnike. To so različne oblike promocije branja med od- raslimi, kot so: bralni klubi, bralna značka za odrasle … (povzeto po Bajda 2008). knjižnice in z njeno pomočjo doseglji- vih informacij. Informacijska pismenost pa je sposobnost pridobiti, vrednotiti in uporabiti informacije iz različnih virov. Torej je to razširjen koncept tradicional- ne pismenosti, ker se veže na uporabo kateregakoli sistema znakov in vklju- čuje razumevanje in ustvarjalno rabo informacij, posredovanih tudi s sodobno tehnologijo, sodobnimi računalniškimi in komunikacijskimi viri. PriMer MedPredMetne ure: knjiŽnično-inForMAcijsko znAnje in nArAVosloVje Nastanek medpredmetne povezave sva načrtovali skupaj z učiteljico naravo- slovja z namenom, da učenci prepozna- jo serijske publikacije kot vir črpanja informacij s področja naravoslovnih vsebin. V učni sklop Živa narava in učno enoto Rastlinski deli, ki se obravnava v 6. razre- du pri naravoslovju, sva medpredmetno povezali tudi knjižnično-informacijsko znanje (KIZ), zato je bila ura izvedena v šolski knjižnici. timsko načrtovanje Pri načrtovanju sva upoštevali splošni cilj:  Učenci razvijajo sposobnosti in vešči- ne za samostojno uporabo knjižnice in informacijskih virov. Hkrati pa učenci spoznavajo in uporabljajo:  strategije pridobivanja informacij in razreševanja problema,  tiskane in netiskane publikacije, nji- hove značilnosti in namen,  lokacije informacij (v knjižnicah možnosti tekočega informiranja o publikacijah, možnosti za tekoče se- znanjanje z novostmi na področjih zanimanja),  organizacijo informacij, vire za splo- šno, specialno in tekoče informiranje (referenčna literatura, tudi periodika, katalogi, sistemi za iskanje informacij v elektronskih podatkovnih zbirkah),  informacijsko tehnologijo kot po- membno orodje. Tako učenci usvojijo in uporabijo nove pojme:  strokovni članek,  periodična publikacija/serijska publikacija,  navajanje virov,  bibliografski podatki. Pri operativnih ciljih:  Učenci ponovijo lociranje gradiva v šolski knjižnici, vrste gradiva v šol- ski knjižnici in spoznavajo serijske publikacije, ki vsebujejo strokovne članke/prispevke tudi o naravoslov- nih temah.  Učenci raziskujejo serijske publika- cije – iščejo vsebine v povezavi s te- matikami iz naravoslovja – aktivno delajo z besedili – članki v serijskih publikacijah/revijah.  Učenci vrednotijo posamezna bese- dila in se odločajo o izbiri glede na zanimivost za predstavitev.  Skupinsko pripravijo predstavitev primerjave dveh izbranih različnih člankov.  Učenci se preizkusijo v oblikovanju bibliografskega zapisa/navedbe vira po (vnaprej določenih) korakih. Didaktični pristopi:  Učne oblike in metode: frontalna, individualna, skupinsko delo, sode- lovalno učenje, razgovor, razlaga, diskusija, praktično delo, demonstra- cija, delo z besedilom, raziskava.  Učni pripomočki: učbenik, IKT, pro- sojnice, plakat. ENCIKLOPEDIJE LAROUSSE ZA OTROKE ZBIRKA TREH KNJIG SAMO 49,99 € 32 didakta maj 2014 Šolska praksa Literatura za učitelja in učenca: Spoznavamo naravo 6: učbenik za nara- voslovje v 6. razredu (2012) Učitelj uporablja literaturo iz kabineta, knjižnice, spleta in skupnosti SIO. Knjižnično gradivo v šolski knjižnici – različne serijske publikacije (GEO, Nati- onal Geographic Slovenia, GEA). Potek učnega procesa Čas Učitelj/knjižničar učenci 5 minut 10 minut Učiteljica jih razdeli v skupine in začne z uvodno MOTIVACIJSKO diskusijo. V diskusiji učiteljica medpredmetno povezuje znan- ja, ki so jih učenci usvojili pri zgodovini, z znanji s področja KIZ in naravoslovja. (5 minut) Učiteljica vsaki skupini razdeli po 3 različne na- slove serijskih publikacij in jih spodbudi k raz- delitvi vlog posameznikov v skupini. (10 minut) Učenci se zberejo v šolski knjižnici. Učenci preko diskusije »ugotovijo«, da v serijskih publikacijah (revijah), ki jih hrani šolska knjižnica, lahko najdejo mnogo člankov s področja naravo- slovja. (10 minut) 15 minut 20 minut 25 minut 15 minut Učiteljica jih opozori na NAVAJANJE VIRA, iz ka- terega so črpali informacije, in sicer po korakih: Učiteljica usmeri posamezne skupine po potrebi. Učiteljica spodbudi učence k skupni diskusiji o učnem procesu – refleksija. Učenci raziskujejo raznovrstnost člankov v posa- meznih revijah, vrednotijo, diskutirajo. Njihova naloga je, da izberejo dva različna članka s pod- ročja naravoslovja (karkoli v povezavi s snovjo, ki so jo obravnavali v letošnjem šolskem letu pri tem predmetu) ter ju med seboj primerjajo. (15 minut) Učenci primerjavo zapišejo v obliki miselnega vzorca na večjo polo papirja ter se pripravijo na predstavitev svoje primerjave ostalim sošolcem. (20 minut) Predstavitev svojih izdelkov, ki so nastali tekom učnega procesa ostalim učencem (vsaka skupina posebej). (25 minut) Učenci pospravljajo pripomočke ter diskutirajo neobremenjeno – samorefleksija učnega procesa. 33 didakta maj 2014 Šolska praksa Vrednotenje/samorefleksija Učenci in učiteljica so bili zadovoljni s potekom in realizacijo učne enote. V večini se vrednotenje zapostavlja, ker navadno zmanjka časa. Tokrat smo refle- ksiji namenili potreben čas in prav vsak učenec je lahko izrazil svoje mnenje. Samorefleksija učiteljice – šolske knjižni- čarke se je dotaknila potrebnih pogojev za izvedbo takšne ure oz. znanega pro- blema, da je izjemno redko, ko lahko knjižničar pridobi kar dve šolski uri v enem kosu. Tokrat je bil to splet okoliščin ob odsotnosti učiteljice naravoslovja, ura pa je bila načrtovana predhodno. zAključek Bibliopedagog kot šolski knjižničar se z učenci ne srečuje le v predvidenih urah KIZ (štirikrat letno), ko učenje večinoma poteka formalno. Učenci lahko prihajajo v šolsko knjižnico vsakodnevno, v času, ko je ta odprta za izposojo. Takrat se v šolski knjižnici najpogosteje udejanja priložnostno, samostojno ali skupinsko učenje. Učenci samostojno ali s pomočjo bibliopedagoga iščejo ustrezno literatu- ro za najrazličnejše šolske potrebe ali zgolj za prosti čas. Kompetenten šolski knjižničar – bibliopedagog vsakršno informacijsko potrebo učenca lahko izkoristi za vzgajanje in spodbujanje vseživljenjskega učenja tega učenca, s pristopi, ki spodbujajo metakognitivne procese. V šoli je pomembno, da posamezni učni predmeti in področja iščejo svoj smisel v povezanosti z drugimi, v dopolnjeva- nju in prepletanju ciljev ter vsebin in v uporabi pridobljenega znanja v različ- nih praktičnih situacijah. Nepotrebno drobljenje informacij med posamezne predmete skoraj vedno povzroči kopiče- nje podatkov, ki jih otroci niso sposobni povezati v razumljivo celoto oziroma številnim informacijam niso sposobni dati uporabne vrednosti. Zato se kot eno pomembnih kakovostnih prvin pouka poudarja tudi medpredmetne povezave, ki smo jo realizirali tudi v povezavi s šolsko knjižnico. literatura Bajda, U. (2008). Vseživljenjsko učenje v šolski knjižnici: bralni krožki za učitelje in/ali starše učencev. Šolska knjižnica, letn. 18, št. 3-4. 150. Bajda, U. (2013). Šolske motivacijske de- javnosti za izboljšanje bralne pisme- nosti učencev. Vzgoja in izobraževanje, letn. 44, št. 2-3 (2013). 122–127. Splet 1. Posodobljeni kurikul Knjižnič- no informacijsko znanje za osnov- no šolo (2011). Http://www.zrss.si/ pdf/080711123601_l-k-knjiznicno_in- formacijsko_znanje_os-sprejeto.pdf (dostop 28.2.2014).  04 5320 200  zalozba@didakta.si  www.didakta.si Reci ne brez slabe vesti Kompetentni otrok Knjiga Jesperja Juula, ki velja za sodobno »biblijo vzgoje« ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni proces, v katerem se razvijajo starši in otroci, ter predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. To sem jaz! Kdo si pa ti? Priročnik se osredotoča na postavljanje meja, kako lahko drug drugemu postavljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli škodili, temveč pomagali doseči čim boljše odnose. Družinske vrednote V knjigi avtor poudarja, da bi morale družine temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno- in družbeno odgovornih posameznikov. Izpostavlja pet temeljnih vrednot, uporabnih za klasično jedrno družino kot tudi za novejše oblike družine. Od poslušnosti do odgovornosti Priročnik, ki kliče po novem razumevanju vzgoje in izobraževanja, saj je stara kultura poslušnosti neproduktivna in izpeta. Po mnenju avtorjev sta vzgajanje in izobraževanje lahko uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, pri čemer ključen pomen pripada odgovornosti, ki jo mora prevzeti vsaka stran. cena: 27,99 € K K K K s s v s j p p i v v e e T P p p d o o d p D V V d k k d Iz I u k k O O P P r s s n a l o o i p p Jesper Juul je svetovno priznani danski predavatelj, avtor in družinski terapevt. Aktivno deluje v več kot petnajstih državah po vsem svetu. Bil je eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Avtorjeve knjige, izmed katerih je najbolj znana Kompetentni otrok, povzemajo njegova spoznanja, ki jih je pridobil v svojem tridesetletnem terapevtskem delu. Jesper Juul je odločen zagovornik novih, boljših pristopov pri vzgoji in izobraževanju. Pod vprašaj je postavil številne predpostavke tradicionalne razvojne psihologije ter prevladujoče modele in metode pedagogike in vzgoje. Njegova odkritja se potrjujejo v novih dognanjih nevroznanosti in odnosne terapije. Avtor v knjigah postavlja novo paradigmo, ki vključuje nov pogled na otroke in nove smernice za delovanje družine ter odnose med otroci, mladimi in odraslimi. Njegov cilj je navdihovati in pomagati staršem, vzgojiteljem in učiteljem, da bi novim generacijam otrok zagotovili boljše duševno in socialno zdravje. NAJSTNIKI_2.indd 1 20.1.2011 12:19:45 Kompetentni otrok Knjiga Jesperja Juula, ki velja za sodobno »biblijo vzgoje« ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni proces, v katerem se razvijajo starši in otroci, ter predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. To sem jaz! Kdo si pa ti? Priročnik se osredotoča na postavljanje meja, kako lahko drug drugemu postavljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli škodili, temveč pomagali doseči čim boljše odnose. Družinske vrednote V knjigi avtor poudarja, da bi morale družine temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno- in družbeno odgovornih posameznikov. Izpostavlja pet temeljnih vrednot, uporabnih za klasično jedrno družino kot tudi za novejše oblike družine. Od poslušnosti do odgovornosti Priročnik, ki kliče po novem razumevanju vzgoje in izobraževanja, saj je stara kultura poslušnosti neproduktivna in izpeta. Po mnenju avtorjev sta vzgajanje in izobraževanje lahko uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, pri čemer ključen pomen pripada odgovornosti, ki jo mora prevzeti vsaka stran. cena: 27,99 € K K K K s s v s j p p i v v e e T P p p d o o d p D V V d k k d Iz I u k k O O P P r s s n a l o o i p p Jesper Juul je svetovno priznani danski predavatelj, avtor in družinski terapevt. Aktivno deluje v več kot petnajstih državah po vsem svetu. Bil je eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Avtorjeve knjige, izmed katerih je najbolj znana Kompetentni otrok, povzemajo njegova spoznanja, ki jih je pridobil v svojem tridesetletnem terapevtskem delu. Jesper Juul je odločen zagovornik novih, boljših pristopov pri vzgoji in izobraževanju. Pod vprašaj je postavil številne predpostavke tradicionalne razvojne psihologije ter prevladujoče modele in metode pedagogike in vzgoje. Njegova odkritja se potrjujejo v novih dognanjih nevroznanosti in odnosne terapije. Avtor v knjigah postavlja novo paradigmo, ki vključuje nov pogled na otroke in nove smernice za delovanje družine ter odnose med otroci, mladimi in odraslimi. Njegov cilj je navdihovati in pomagati staršem, vzgojiteljem in učiteljem, da bi novim generacijam otrok zagotovili boljše duševno in socialno zdravje. NAJSTNIKI_2.indd 1 20.1.2011 12:19:45 Kompetentni otrok Knjiga Jesperja Juula, ki velja za sodobno »biblijo vzgoje« ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni proces, v katerem se razvijajo starši in otroci, ter predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. To sem jaz! Kdo si pa ti? Priročnik se osredotoča na postavljanje meja, kako lahko drug drugemu postavljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli škodili, temveč pomagali doseči čim boljše odnose. Družinske vrednote V knjigi avtor poudarja, da bi morale družine temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno- in družbeno odgovornih posameznikov. Izpostavlja pet temeljnih vrednot, uporabnih za klasično jedrno družino kot tudi za novejše oblike družine. Od poslušnosti do odgovornosti Priročnik, ki kliče po novem razumevanju vzgoje in izobraževanja, saj je stara kultura poslušnosti neproduktivna in izpeta. Po mnenju avtorjev sta vzgajanje in izobraževanje lahko uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, pri čemer ključen pomen pripada odgovornosti, ki jo mora prevzeti vsaka stran. cena: 27,99 € K K K K s s v s j p p i v v e e T P p p d o o d p D V V d k k d Iz I u k k O O P P r s s n a l o o i p p Jesper Juul je svetovno priznani danski predavatelj, avtor in družinski terapevt. Aktivno deluje v več kot petnajstih državah po vsem svetu. Bil je eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Avtorjeve knjige, izmed katerih je najbolj znana Kompetentni otrok, povzemajo njegova spoznanja, ki jih je pridobil v svojem tridesetletnem terapevtskem delu. Jesper Juul je odločen zagovornik novih, boljših pristopov pri vzgoji in izobraževanju. Pod vprašaj je postavil številne predpostavke tradicionalne razvojne psihologije ter prevladujoče modele in metode pedagogike in vzgoje. Njegova odkritja se potrjujejo v novih dognanjih nevroznanosti in odnosne terapije. Avtor v knjigah postavlja novo paradigmo, ki vključuje nov pogled na otroke in nove smernice za delovanje družine ter odnose med otroci, mladimi in odraslimi. Njegov cilj je navdihovati in pomagati staršem, vzgojiteljem in učiteljem, da bi novim generacijam otrok zagotovili boljše duševno in socialno zdravje. NAJSTNIKI_2.indd 1 20.1.2011 12:19:45 Kompetentni otrok Knjiga Jesperja Juula, ki velja za sodobno »biblijo vzgoje« ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni proces, v katerem se razvijajo starši in otroci, ter predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. To sem jaz! Kdo si pa ti? Priročnik se osredotoča na postavljanje meja, kako lahko drug drugemu postavljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli škodili, temveč pomagali doseči čim boljše odnose. Družinske vrednote V knjigi avtor poudarja, da bi morale družine temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno- in družbeno odgovornih posameznikov. Izpostavlja pet temeljnih vrednot, uporabnih za klasično jedrno družino kot tudi za novejše oblike družine. Od poslušnosti do odgovornosti Priročnik, ki kliče po novem razumevanju vzgoje in izobraževanja, saj je stara kultura poslušnosti neproduktivna in izpeta. Po mnenju avtorjev sta vzgajanje in izobraževanje lahko uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, pri čemer ključen pomen pripada odgovornosti, ki jo mora prevzeti vsaka stran. cena: 27,99 € K K K K s s v s j p p i v v e e T P p p d o o d p D V V d k k d Iz I u k k O O P P r s s n a l o o i p p Jesper Juul je svetovno priznani danski predavatelj, avtor in družinski terapevt. Aktivno deluje v več kot petnajstih državah po vsem svetu. Bil je eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Avtorjeve knjige, izmed katerih je najbolj znana Kompetentni otrok, povzemajo njegova spoznanja, ki jih je pridobil v svojem tridesetletnem terapevtskem delu. Jesper Juul je odločen zagovornik novih, boljših pristopov pri vzgoji in izobraževanju. Pod vprašaj je postavil številne predpostavke tradicionalne razvojne psihologije ter prevladujoče modele in metode pedagogike in vzgoje. Njegova odkritja se potrjujejo v novih dognanjih nevroznanosti in odnosne terapije. Avtor v knjigah postavlja novo paradigmo, ki vključuje nov pogled na otroke in nove smernice za delovanje družine ter odnose med otroci, mladimi in odraslimi. Njegov cilj je navdihovati in pomagati staršem, vzgojiteljem in učiteljem, da bi novim generacijam otrok zagotovili boljše duševno in socialno zdravje. NAJSTNIKI_2.indd 1 20.1.2011 12:19:45 Kompetentni otrok Knjiga Jesperja Juula, ki velja za sodobno »biblijo vzgoje« ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni proces, v katerem se razvijajo starši in otroci, ter predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. To sem jaz! Kdo si pa ti? Priročnik se osredotoča na postavljanje meja, kako lahko drug drugemu postavljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli škodili, temveč pomagali doseči čim boljše odnose. Družinske vrednote V knjigi avtor poudarja, da bi morale družine temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno- in družbeno odgovornih posameznikov. Izpostavlja pet temeljnih vrednot, uporabnih za klasično jedrno družino kot tudi za novejše oblike družine. Od poslušnosti do odgovornosti Priročnik, ki kliče po novem razumevanju vzgoje in izobraževanja, saj je stara kultura poslušnosti neproduktivna in izpeta. Po mnenju avtorjev sta vzgajanje in izobraževanje lahko uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, pri čemer ključen pomen pripada odgovornosti, ki jo mora prevzeti vsaka stran. cena: 27,99 € K K K K s s v s j p p i v v e e T P p p d o o d p D V V d k k d Iz I u k k O O P P r s s n a l o o i p p Jesper Juul je svetovno priznani danski predavatelj, avtor in družinski terapevt. Aktivno deluje v več kot petnajstih državah po vsem svetu. Bil je eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Avtorjeve knjige, izmed katerih je najbolj znana Kompetentni otrok, povzemajo njegova spoznanja, ki jih je pridobil v svojem tridesetletnem terapevtskem delu. Jesper Juul je odločen zagovornik novih, boljših pristopov pri vzgoji in izobraževanju. Pod vprašaj je postavil številne predpostavke tradicionalne razvojne psihologije ter prevladujoče modele in metode pedagogike in vzgoje. Njegova odkritja se potrjujejo v novih dognanjih nevroznanosti in odnosne terapije. Avtor v knjigah postavlja novo paradigmo, ki vključuje nov pogled na otroke in nove smernice za delovanje družine ter odnose med otroci, mladimi in odraslimi. Njegov cilj je navdihovati in pomagati staršem, vzgojiteljem in učiteljem, da bi novim generacijam otrok zagotovili boljše duševno in socialno zdravje. NAJSTNIKI_2.indd 1 20.1.2011 12:19:45 Kompetentni otrok Knjiga Jesperja Juula, ki velja za sodobno »biblijo vzgoje« ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni proces, v katerem se razvijajo starši in otroci, ter predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. To sem jaz! Kdo si pa ti? Priročnik se osredotoča na postavljanje meja, kako lahko drug drugemu postavljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli škodili, temveč pomagali doseči čim boljše odnose. Družinske vrednote V knjigi avtor poudarja, da bi morale družine temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno- in družbeno odgovornih posameznikov. Izpostavlja pet temeljnih vrednot, uporabnih za klasično jedrno družino kot tudi za novejše oblike družine. Od poslušnosti do odgovornosti Priročnik, ki kliče po novem razumevanju vzgoje in izobraževanja, saj je stara kultura poslušnosti neproduktivna in izpeta. Po mnenju avtorjev sta vzgajanje in izobraževanje lahko uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, pri čemer ključen pomen pripada odgovornosti, ki jo mora prevzeti vsaka stran. cena: 27,99 € K K K K s s v s j p p i v v e e T P p p d o o d p D V V d k k d Iz I u k k O O P P r s s n a l o o i p p Jesper Juul je svetovno priznani danski predavatelj, avtor in družinski terapevt. Aktivno deluje v več kot petnajstih državah po vsem svetu. Bil je eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Avtorjeve knjige, izmed katerih je najbolj znana Kompetentni otrok, povzemajo njegova spoznanja, ki jih je pridobil v svojem tridesetletnem terapevtskem delu. Jesper Juul je odločen zagovornik novih, boljših pristopov pri vzgoji in izobraževanju. Pod vprašaj je postavil številne predpostavke tradicionalne razvojne psihologije ter prevladujoče modele in metode pedagogike in vzgoje. Njegova odkritja se potrjujejo v novih dognanjih nevroznanosti in odnosne terapije. Avtor v knjigah postavlja novo paradigmo, ki vključuje nov pogled na otroke in nove smernice za delovanje družine ter odnose med otroci, mladimi in odraslimi. Njegov cilj je navdihovati in pomagati staršem, vzgojiteljem in učiteljem, da bi novim generacijam otrok zagotovili boljše duševno in socialno zdravje. NAJSTNIKI_2.indd 1 20.1.2011 12:19:45 Kompetentni otrok Knjiga Jesperja Juula, ki velja za sodobno »biblijo vzgoje« ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni proces, v katerem se razvijajo starši in otroci, ter predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. To sem jaz! Kdo si pa ti? Priročnik se osredotoča na postavljanje meja, kako lahko drug drugemu postavljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli škodili, temveč pomagali doseči čim boljše odnose. Družinske vrednote V knjigi avtor poudarja, da bi morale družine temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno- in družbeno odgovornih posameznikov. Izpostavlja pet temeljnih vrednot, uporabnih za klasično jedrno družino kot tudi za novejše oblike družine. Od poslušnosti do odgovornosti Priročnik, ki kliče po novem razumevanju vzgoje in izobraževanja, saj je stara kultura poslušnosti neproduktivna in izpeta. Po mnenju avtorjev sta vzgajanje in izobraževanje lahko uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, pri čemer ključen pomen pripada odgovornosti, ki jo mora prevzeti vsaka stran. cena: 27,99 € K K K K s s v s j p p i v v e e T P p p d o o d p D V V d k k d Iz I u k k O O P P r s s n a l o o i p p Jesper Juul je svetovno priznani danski predavatelj, avtor in družinski terapevt. Aktivno deluje v več kot petnajstih državah po vsem svetu. Bil je eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Avtorjeve knjige, izmed katerih je najbolj znana Kompetentni otrok, povzemajo njegova spoznanja, ki jih je pridobil v svojem tridesetletnem terapevtskem delu. Jesper Juul je odločen zagovornik novih, boljših pristopov pri vzgoji in izobraževanju. Pod vprašaj je postavil številne predpostavke tradicionalne razvojne psihologije ter prevladujoče modele in metode pedagogike in vzgoje. Njegova odkritja se potrjujejo v novih dognanjih nevroznanosti in odnosne terapije. Avtor v knjigah postavlja novo paradigmo, ki vključuje nov pogled na otroke in nove smernice za delovanje družine ter odnose med otroci, mladimi in odraslimi. Njegov cilj je navdihovati in pomagati staršem, vzgojiteljem in učiteljem, da bi novim generacijam otrok zagotovili boljše duševno in socialno zdravje. NAJSTNIKI_2.indd 1 20.1.2011 12:19:45 Kompetentni otrok Knjiga Jesperja Juula, ki velja za sodobno »biblijo vzgoje« ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni proces, v katerem se razvijajo starši in otroci, ter predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. To sem jaz! Kdo si pa ti? Priročnik se osredotoča na postavljanje meja, kako lahko drug drugemu postavljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli škodili, temveč pomagali doseči čim boljše odnose. Družinske vrednote V knjigi avtor poudarja, da bi morale družine temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno- in družbeno odgovornih posameznikov. Izpostavlja pet temeljnih vrednot, uporabnih za klasično jedrno družino kot tudi za novejše oblike družine. Od poslušnosti do odgovornosti Priročnik, ki kliče po novem razumevanju vzgoje in izobraževanja, saj je stara kultura poslušnosti neproduktivna in izpeta. Po mnenju avtorjev sta vzgajanje in izobraževanje lahko uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, pri čemer ključen pomen pripada odgovornosti, ki jo mora prevzeti vsaka stran. cena: 27,99 € K K K K s s v s j p p i v v e e T P p p d o o d p D V V d k k d Iz I u k k O O P P r s s n a l o o i p p Jesper Juul je svetovno priznani danski predavatelj, avtor in družinski terapevt. Aktivno deluje v več kot petnajstih državah po vsem svetu. Bil je eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Avtorjeve knjige, izmed katerih je najbolj znana Kompetentni otrok, povzemajo njegova spoznanja, ki jih je pridobil v svojem tridesetletnem terapevtskem delu. Jesper Juul je odločen zagovornik novih, boljših pristopov pri vzgoji in izobraževanju. Pod vprašaj je postavil številne predpostavke tradicionalne razvojne psihologije ter prevladujoče modele in metode pedagogike in vzgoje. Njegova odkritja se potrjujejo v novih dognanjih nevroznanosti in odnosne terapije. Avtor v knjigah postavlja novo paradigmo, ki vključuje nov pogled na otroke in nove smernice za delovanje družine ter odnose med otroci, mladimi in odraslimi. Njegov cilj je navdihovati in pomagati staršem, vzgojiteljem in učiteljem, da bi novim generacijam otrok zagotovili boljše duševno in socialno zdravje. NAJSTNIKI_2.indd 1 20.1.2011 12:19:45 Jesper Juul Reci NE brez slabe vesti Jesper Juul Reci NE brez slabe vesti Jesper Juul To sem jaz! Kdo si pa ti? O bližini, spoštovanju in mejah med odraslimi in otroki Knjiga se ukvarja s tem, čemur bi v starih časih rekli postaviti otroku meje. Knjiga opisuje, kako ljudje drug drugemu – tako do mlajših kot starejših – postavljajo meje, in to tako, da nikomur ne škodi, ampak celo pomaga ustvariti čimboljši odnos. Jesper Juul To sem jaz! Kdo si pa ti? Jesper Juul je danski družinski terapevt, predavatelj in avtor, pa tudi oče in dedek, ki je že tri desetletja eden vodilnih avtorjev del o vzgoji otrok ter samosvoj in izvrsten zagovornik novih in boljših prijemov. Je avtor številnih knjig s področja družinskega življenja. Jesper Juul je bil eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Tačas poučuje predvsem v Skandinaviji, Nemčiji, Avstriji, Italiji in na Hrvaškem. Kot prostovoljec je delal z begunci in vojnimi veterani na območju Hrvaške in BiH, kjer še vedno svetuje krajevnim nevladnim ustanovam. Njegova prva knjiga za starše z naslovom »Kompetentni otrok« je prevedena v trinajst jezikov in velja za »biblijo« vzgoje. KOMPETENTNI OTROK Jesper Juul v knjigi Kompetentni otrok ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Kot temelj uspešne vzgoje predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. Opozarja, da je vzgoja dvosmerni proces, da so otroci kompetentni in enakovredni partnerji staršem, kar upošteva tudi pri drugačnem defi niranju meja med obojimi. cena: 19,90 € KOMPETENTNI OTROK Jesper Juul v knjigi Kompetentni otrok ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Kot temelj uspešne vzgoje predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. Opozarja, da je vzgoja dvosmerni proces, da so otroci kompetentni in enakovredni partnerji staršem, kar upošteva tudi pri drugačnem defi niranju meja med obojimi. Jesper Juul To sem jaz! Kdo si pa ti? O bližini, spoštovanju in mejah med odraslimi in otroki Kompetentni otrok Knjiga Jesperja Juula, ki velja za sodobno »biblijo vzgoje« ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni proces, v katerem se razvijajo starši in otroci, ter predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. To sem jaz! Kdo si pa ti? Priročnik se osredotoča na postavljanje meja, kako lahko drug drugemu postavljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli škodili, temveč pomagali doseči čim boljše odnose. Družinske vrednote V knjigi avtor poudarja, da bi morale družine temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno- in družbeno odgovornih posameznikov. Izpostavlja pet temeljnih vrednot, uporabnih za klasično jedrno družino kot tudi za novejše oblike družine. Od poslušnosti do odgovornosti Priročnik, ki kliče po novem razumevanju vzgoje in izobraževanja, saj je stara kultura poslušnosti neproduktivna in izpeta. Po mnenju avtorjev sta vzgajanje in izobraževanje lahko uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, pri čemer ključen pomen pripada odgovornosti, ki jo mora prevzeti vsaka stran. cena: 27,99 € K K K K s s v s j p p i v v e e T P p p d o o d p D V V d k k d Iz I u k k O O P P r s s n a l o o i p p Jesper Juul Družine z najstniki Jesper Juul Družine z najstniki Kaj lahko storimo v obdobju, ko najstniki svojo pozornost iz družinskega življenja preusmerijo v zunanji svet, ko začnejo svojo pot skozi življenje in se vzgoja, ki je delovala prvih dvanajst let otrokovega življenja, ne obnese več? Treba je najti nove poti v odnosih med starši in otroki, ki naj temeljijo predvsem na zaupanju, enakovrednosti in na obojestranskem prevzemanju odgovornosti, pravi avtor knjige Jesper Juul. Obdobje prehoda iz otroške v odraslo dobo je naša družba označila za problematično. Neupravičeno, trdi avtor knjige, ki ponuja številne predloge za to, kako bi to sicer viharno obdobje življenja preživeli bolj sproščeno. Jesper Juul Družine z najstniki Ko vzgoja odpove Jesper Juul je svetovno priznani danski predavatelj, avtor in družinski terapevt. Aktivno deluje v več kot petnajstih državah po vsem svetu. Bil je eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Avtorjeve knjige, izmed katerih je najbolj znana Kompetentni otrok, povzemajo njegova spoznanja, ki jih je pridobil v svojem tridesetletnem terapevtskem delu. Jesper Juul je odločen zagovornik novih, boljših pristopov pri vzgoji in izobraževanju. Pod vprašaj je postavil številne predpostavke tradicionalne razvojne psihologije ter prevladujoče modele in metode pedagogike in vzgoje. Njegova odkritja se potrjujejo v novih dognanjih nevroznanosti in odnosne terapije. Avtor v knjigah postavlja novo paradigmo, ki vključuje nov pogled na otroke in nove smernice za delovanje družine ter odnose med otroci, mladimi in odraslimi. Njegov cilj je navdihovati in pomagati staršem, vzgojiteljem in učiteljem, da bi novim generacijam otrok zagotovili boljše duševno in socialno zdravje. Jesper Juul Kompetentni otrok Družina na poti k novim temeljnim vrednotam Starši in odrasli nasploh se zavedamo, da živimo v prelomnem času, ko se na novo postavljajo družinski odnosi in iščejo novi načini vzgoje. Danski družinski terapevt Jesper Juul nam v tej knjigi v premislek ponuja nove vrednote in smernice za vzgojo. Kot podlago za uspešno vzgojo avtor predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. Opozarja, da je vzgoja dvosmerni proces, da so otroci kompetentni in enakovredni partnerji staršem, to pa upošteva tudi pri drugačnem določanju meja med obojimi. Knjiga, ki temelji na avtorjevih bogatih izkušnjah, pridobljenih s 30-letnim terapevtskim delom v različnih kulturnih okoljih v Evropi in ZDA, je napisana jasno, osebno in s številnimi primeri iz prakse. Jesper Juul Kompetentni otrok Jesper Juul Kompetentni otrok Družina na poti k novim temeljnim vrednotam Iz vsebine: Jesper Juul je danski družinski terapevt, predavatelj in avtor, pa tudi oče in dedek, ki je že tri desetletja eden vodilnih avtorjev del o vzgoji otrok ter samosvoj in izvrsten zagovornik novih in boljših prijemov. Je avtor številnih knjig s področja družinskega življenja. Jesper Juul je bil eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to ustanovo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposabljanje in supervizijo družinskih terapevtov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Tačas poučuje predvsem v Skandinaviji, Nemčiji, Avstriji, Italiji in na Hrvaškem. Kot prostovoljec je delal z begunci in vojnimi veterani na območju Hrvaške in BiH, kjer še vedno svetuje krajevnim nevladnim ustanovam. Njegova prva knjiga za starše z naslovom »Kompetentni otrok« je prevedena v trinajst jezikov in velja za »biblijo« vzgoje. Družinske vrednote Otroci sodelujejo! Samospoštovanje in samozavest Osebna odgovornost Družbena odgovornost Meje Družine z najstniki Starši cena: 29,90 € Jesper Juul in Helle Jensen Od poslušnosti do odgovornosti Kaj lahko storimo v času, ko se kultura poslušnosti poslavlja in postajajo vsakodnevni kon ikti, utrujajoči boji z odraščajočimi otroki in destruktivno vedenje za veliko učiteljev, vzgojiteljev in staršev velik vzgojni in pedagoški izziv? Otroci se hočejo učiti in hočejo sodelovati, trdita avtorja Jesper Juul in Helle Jensen, vendar sta lahko vzgajanje in izobraževanje uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, če vsaka stran prevzame svoj del odgovornosti in če smo odrasli sposobni z otroki vzpostaviti enakovreden dialog in odnos. Zato potrebujemo v vrtcih, šolah in družinah povsem novo razumevanje vzgajanja, ki ga odlikuje predvsem kakovost odnosov med učitelji, starši in otroki: prav odnosna kompetenca je zato tudi eden osrednjih pojmov knjige. Avtorja se v tej knjigi obračata predvsem na pedagoge, učitelje, vzgojitelje, ravnatelje. Njuni odgovori na težave v šolski pedagoški praksi so nedvoumni: slepo poslušnost in disciplino naj nadomesti odgovornost; družbeno, z učiteljsko vlogo določeno avtoriteto osebna avtoriteta, naučene vedenjske vzorce in toge metode pa dobro razvito samospoštovanje in osebna integriteta. KOMPETENTNI OTROK Jesper Juul v knjigi Kompetentni otrok ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Kot temelj uspešne vzgoje predstavi štiri temeljne vrednote: odgovornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. Opozarja, da je vzgoja dvosmerni proces, da so otroci kompetentni in enakovredni partnerji staršem, kar upošteva tudi pri drugačni določitvi meja med obojimi. TO SEM JAZ! KDO SI PA TI? Knjiga se osredotoča na postavljanje meja. Naši otroci in bližnji po svoje doživljajo ljubezen, ki jo čutimo do njih. Vsem nam je skupno, da se ne počutimo ljubljeni, kadar nekdo krši in ne spoštuje naših osebnih meja. Avtor v knjigi pojasnjuje, kako lahko drug drugemu postavljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli škodili, ampak s tem pomagamo doseči čim boljše medosebne odnose. DRUŽINSKE VREDNOTE: Družine bi morale temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno in družbeno odgovornih posameznikov. V knjigi je predstavljenih pet temeljnih vrednot, ki so transkulturne in uporabne za klasično jedrno družino in novejše oblike družine, na primer enostarševske in sestavljene družine. cena: 39,90 € K J J K p p p v p p u š š o T T K K p p o o d d d j n p n D D D D t o i p j t t t t Jesper Juul in Helle Jensen Od poslušnosti do odgovornosti Jesper Juul in Helle Jensen Od poslušnosti do odgovornosti Jesper Juul je svetovno priznan danski predavatelj, avtor in družinski terapevt, ki aktivno deluje v več kot petnajstih dr- žavah po vsem svetu. Bil je eden izmed ustanoviteljev Kemplerjevega inštituta, med letoma 1997 in 2004 pa je to usta- novo tudi vodil. Kemplerjev inštitut je največje in najstarejše evropsko središče za podiplomsko izobraževanje, usposab- ljanje in supervizijo družinskih terapev- tov, s katerim Juul še vedno sodeluje kot predavatelj in supervizor. Juulove knjige, izmed katerih je najbolj znana Kompetentni otrok, povzemajo nje- gova spoznanja, ki jih je pridobil v času svojega tridesetletnega terapevtskega dela. Jesper Juul je odločen zagovornik novih, boljših pristopov pri vzgoji in izo- braževanju. Pod vprašaj je postavil števil- ne predpostavke tradicionalne razvojne psihologije ter prevladujoče modele in metode pedagogike in vzgoje. Njegova odkritja se potrjujejo v novih dognanjih nevroznanosti in odnosne terapije. V svojih knjigah postavlja novo paradig- mo, ki vključuje nov pogled na otroke in nove smernice za delovanje družine. Juulov cilj je navdihovati starše, vzgo- jitelje in učitelje ter jim pomagati, da bi novim generacijam otrok zagotovili boljše duševno in socialno zdravje. Kompetentni otrok Knjiga Jesperja Juula, ki velja za sodobno »biblijo vzgoje«, ponuja v premislek nove vrednote in smernice pri vzgoji. Poudarja, da je vzgoja dinamični dvosmerni proces, v katerem se razvijajo starši in otroci, ter predstavi štiri temeljne vrednote: odgo- vornost, avtentičnost, enakovrednost in integriteto. To sem jaz! Kdo si pa ti? Priročnik se osredotoča na postavljanje meja, kako lahko drug drugemu postav- ljamo meje, odrasli otrokom in tudi otroci odraslim, ne da bi s tem komurkoli ško- dili, temveč pomagali doseči čim boljše odnose. Družinske vrednote V knjigi avtor poudarja, da bi morale dru- žine temeljiti na vrednotah, ki omogočajo razvoj osebno in družbeno odgovornih posameznikov. Izpostavlja pet temeljnih vrednot, uporabnih za klasično jedrno dru- žino kot tudi za novejše oblike družine. Od poslušnosti do odgovornosti Priročnik kliče po novem razumevanju vzgoje in izobraževanja, po katerem je stara kultura poslušnosti neproduktivna in izpeta. Po mnenju avtorjev sta vzgaja- nje in izobraževanje lahko uspešna le, če spoštujemo otrokovo osebno integriteto in individualnost, pri čemer je bistvenega pomena odgovornost, ki jo mora prevzeti vsaka stran. Družine z najstniki V vzgojnem priročniku Juul govori o naj- pogostejših zapletih, ki se pojavljajo v dru- žinah z najstniki, ter nakazuje smernice za reševanje težav in uspešno medsebojno komunikacijo. Hura, gremo jest! Knjiga obravnava problematiko družinskih obrokov, s katero se v vsakodnevnem živ- ljenju srečujejo starši in otroci. Poudarja, da je dober obrok spretno odmerjena me- šanica dobre hrane, skrbi, truda, bližine, estetike, čutnega doživetja ter spontanih osebnih občutkov in razpoloženja. Reci ne brez slabe vesti Jesper Juul Številni starši nameč dandanes težko najdejo način, kako reči ne ali kako svoj ne upra- vičiti, če ga že izrečejo. Večina jih raje neprestano izreka ja, da bi se izognila konfliktu ali da bi se otrokom prikupila. Juul skuša v svoji knjigi pojasniti, zakaj je znati reči ne pomembno za vsako osebno razmerje, ki je lahko uspešno le, če v njem ohranjamo svojo integriteto, kar pa storimo, če smo sposobni reči ne, kadar res mislimo ne. Če kot starši nenehno dopuščate otroku, da prestopa vaše meje, vas starševstvo izčrpava, otrok pa se počuti krivega za vašo izčrpanost. Če pa v razmerju z otrokom upoštevate tudi svoje potrebe, meje in čustvene odzive, otroku nudite tisto, kar je najpomembnejše, to je starševsko vodstvo. Naučite ga bivati s soljudmi, izražati lastne meje in želje ter razvijati empatijo, samospoštovanje in socialne veščine. Kdaj in čému torej reči ne? Dejstvo je, da za izrekanje ne ni pravila. Najboljši in najbolj ljubeč ne je tisti, ki ga izrečete, kadar z njim pritrjujete svojim vrednotam in željam. Ni pomembno, čému rečete ne in kako pogosto, temveč je pomembno, zakaj in kako to rečete. Iz pravih razlogov in predvsem – brez slabe vesti! J J cena: 19,99 € Se sprašujete o lastnih mejah? Se bojite prizadeti najbližje in najdražje? Vas je strah nepriljubljenosti ali zavrnitve? Potem je novi priročnik znanega danske- ga družinskega terapevta Jesperja Juula z naslovom Reci NE brez slabe vesti kot nalašč za vas. 9 789612 612870 ISBN 978-961-261-287-0 platnica ne z.indd 1 6/5/13 2:58:34 PM Se sprašujete o lastnih mejah? Se bojite prizadeti najbližje in najdražje? Vas je strah nepriljubljenosti ali zavrnitve? Potem je novi priročnik znanega danskega družinskega terapevta Jesperja Juula z naslovom Reci NE brez slabe vesti kot nalašč za vas. Če kot starši nenehno dopuščate otroku, da prestopa vaše meje, vas starševstvo izčrpava, otrok pa se počuti krivega za vašo izčrpanost. Če pa v razmerju z otrokom upoštevate tudi svoje potrebe, meje in čustvene odzive, otroku nudite tisto, kar je najpomembnejše, to pa je starševsko vodstvo. Naučite ga bivati s soljudmi, izražati lastne meje in želje ter razvijati empatijo, samospoštovanje in socialne veščine. Jesper Juul je danski družinski terapevt, predavatelj in avtor, ki je že tri desetletja eden vodilnih avtorjev v razpravi o vzgoji otrok. Njegova prva knjiga »Kompetentni otrok« je prevedena v trinajst jezikov in še danes, desetletje po izidu, velja za »biblijo« vzgoje.  230 x 150 mm, 84 strani, 19,99 € 19,99 € 29,90 € Druge uspešnice Jesperja Juula: 19,90 € 24,90 € 39,90 € 27,99 €