ŠPORT IN TELESNA KULTURA Porocilo ORGANA SAMOUPRAVNE KON-TROLE ZA SAMOUPRAVNO INTE-RESNO TELESNOKULTURNO SKUPNOST LJUBLJANA-ŠIŠKA na 6. seji skupščine SITKS dne 19. 7. 1976 Organ samoupravne kontrole je bil doslej sestavljen iz petih članov, od katerih so bili le trije aktivni. Nov poslovnik o delu organa samoupravne kontrole govori, da ta organ sestavlja 9 članov, ikar je nujno, da bo lahko apravljal svojo funkcijo v skladu s poslov-nikom. Na osnovi sprejetih sklapov 5. seje skup-ščine samouipravne interesne telesnokulturne skupnosti Ljubljana-šiška, sklepov izvršnega odbora, skupne seje izvršnega odbora SITKS in predsedstva Zveze telesnokulturnih organi-zacij Ljubljana-Šiška ter pragleda poslovanja dne 29. junija 1976, daje organ samoupravne kontrole naslednje poročilo: Samoupravna kontrola spremlja zaenkrat le poslovanje in delo izvršnega odbora ter njegovih komisij, ker še ni kadrovsko uspo-sobljen in je številčno iprešibak, da bi lahko opravljal vse nalage, ki izhajajo iz poslovnika o delu organa samouprawie kontrole. Zato predlaga, ida se kadrovska komisija pri izvršnem odboru SITKS Ljubljana-Šiška poveže s ikadrovsko koordinacijo pri občinski kanferenci SZDL, ki maj skupaj z Občinskim sindikalnim svetom Ljubljana-Šiška predlaga 6 tovarišev ali tovarišic iz temeljnih organi-zacij združenega dela in krajevnih skupnosti, ki bi kandidirali za funkcijo v onganu samo-upravne kontrole. Kadrovsko je odprto tudi mesto v izvršnem odiboru, ker se tovariš Pre-dikaka zaradi iprezapaslenosti ne more ude-leževati sej in apravljati svojo funkcijo v iz-vršnem odboru. Tudi v tem primeru gre za kandidata iz TOZD ali krajevne skupnosti. Predlagane kandidate bo treba v skladu s statutom oziroma postopkom izvoliti na seji skupščine SITKS. Kadri za samoupravno kontrolo morajo biti družbeno pravilno usmerjeni in sposobni izvajati naloge, ki iz-hajajo iz iposlovnika o delu samoupravne kontrole in ne samo za malage, ki izhajajo iz preverjanja finančnih zadev. Tu mislim predvsem na drugi in peti člen poslovnika. Po preverjanju sprejetih sklepov 5. seje skupščine in sej izvršnega odlbora, je organ samoupravne kontrole ugotovil, da se sicer vse naloge izvajajo, vendar je večina njih takšne narave, ki terjajo določen oziroma daljši čas in sistemske rešitve y sklopu osta-lih telesnokulturnih skupnosti in drugih SIS. Naj navedem vsaj nekatere bistvene: — izdelava kriterijev in metodologija za izdelavo programov in njegove realizacije; — izdelava analiz o celotnem in dejan-skem stanju telesne vzgoje in športa ter športne rekreacije (člaostvo, strokovni kadri, koriščenje objektov in naprav, zdravstveno stanje aktivnih članov itd. ipo posameznih krajevnih skupnostih in TOZD, šolah in vrt-cih); — izdelava občinskih tekmovalnih šport-no-rekreacijskih sistemov, šolskih tekmovanj, tekmovanj za predšolske otroke, sindikalnih tekmovanj; — ustanovitev številčno močnih organiza-cij za več krajevnih skppnosti skupaj, kjer naj se združujejo sedanje številčno šibke or-ganizacije zaradi racionalnosti in načrtnosti dela; — registriranje organizacij pri upravi za notranje zadeve v skladu z zakonom o dru-štvih; — sporazumevanje in ipodpisovanje spo-razumov o telesnakulturni dejavnosti in dru-gih nalogah ter razmejitvi financiranja z dru-gimi interesnimi skuipnostmi, na primer: z izobraževalno, otroškim varstvom in drugimi. Večina nerazčiščenih vprašanj o razme-jitvi vloge in dela med Samauipravno interes-no telesnokulturno skupnostjo in Zvezo teles-nokulturnih organizacij so se razširile tako, da se SITKS kot ZTKO uspešmo vključujeta, vendar vsaka v okviru svojih nalog, pravic in dolžnosti, v proces nove usmeritve telesne kulture. To je oceniti kot pozitiven napredek. Še prisotne dileme in težave se stnpno od-pravljajo, pri čemer pa je treba povedati, da so te vezane y glavnem na nerazčiščena vpra-šanja športa in športne rekreacije. Medtem, ko se lahko SITKS Ljubljana-Šiška pohvali s sklepčnostjo dosedanjih sej skupščin, je treba ikritično oceniti delo kon-ferenc delegacij. Prispeli zapisniki konferenc delegacij so v glavnem še vedno odraz ne-razumevanja vloge konferenc delegacij, oce-njevanje gradiva, pripombe in predlogi pa imajo značaj komentarjev, ne pa konkretnih, jasnih in aprejemljivih ipredlogov za spre-membe samoupravnih dokumentov in pro-gramov. Posebno pereče je vprašanje strokovnih služb, brez katerih nobena interesna skup-nost ne rnore opravljati naloge strokovno in ažurno za potrebe izvršnega odbora in ko-misij, za javne razprave in seje skupščin. Zato tudi v interesnih skupnostih in ne samo v telesnokulturnih, kasnimo s aprejemanjem dokumentov in programov. Samoupravna kontrola predlaga čimprejšnjo rešitev delo-vanja strokovnih služb za SIS na občinski ravni ali pa za ljubljanske in mestno telesno-kulturno skupnost skupaj na mestni ravni. Dosedanje delo, ki izhaja dejansko iz stro-kovnih služb, je doslej z majvečjo požrtvoval-nostjo in vnemo ter v nemogočih časovnih možnostih in pogojih, opravljala sekretarka naše skupnosti in izvršnega odbora sama, čeprav to ni njeno delo in obveznost, ki bi izhajala iz funkcije imenovanega sekretarja skupnosti in izvršnega odbora. Pri ugotavljanju izvajanja sklepov izvrš-nega odbora in finančnega poslovanja, je or-gan samoupravne kontrole ugotovil, da je delo ažurno in vodeno po zakonitih predpisih o finančno-materialnem poslovanju. Pri tem pa je vendarle ugotovil, da so se sredstva za reprezentanco prekoračila zaradi stroškov prve skupne seje izvršnega odbora SITKS in predsedstva ZTKO, ki je bila >po zaključku starega Ieta združena z večerjo s ciljem med-sebojnega predstavljanja in seznanjanja. Za-to samoupravna kontrola predlaga, da se iz-vede rebalans na računu 607. Sredstva so bila prekoračena za 724,30 di-narjev. Druga pomanjkljivost oziroma nepravil-nost je ugotovljena, ker se pogodbenim de-lavcem pri virmanskih nakazifih za oprav-ljeno delo niso upoštevali odvodi enega od-stotka samoprispevtka, kar naj obračuna in uredi računovodska služba. Na koncu poročila je treba še povedati, da ne moremo in niti ne smemo pričakovati, da bo razvoj telesne kulture po sprejetem »Sporazumu« v Portorožu dosegel svoj cilj čez noč ali v kratkem času. To je proces razvoja telesne kulture, v katerem so v prvi vrsti poklicani vsi telesnokulturni delavci, da se brezkompromisno vtključijo v naloge, ka-tere terja ta »Sporazum«. Dveh tirov v teles-ni kulturi ni in ne more biti več. Kdor se ne bo mogel ali ne bo hotel izogniti staremu načinu dela, bo mnogo bolje, da se sam po-slovi in prepusti mesto tistim telesnokultur-nim delavcem, ki se odločno zavzemajo za samoupravno novo usmeritev telesne kulture pri nas. Ljubljana, 19. 7. 1976 Predsednik organa samoupravne kontrole: Franc Pogačar 1. r.; člana: ing. Roman Ro- bas i. r.; Tone Miklavčeč 1 r.