»AS ČASOPIS =. GLASILO SOCIALISTIČNE ZVEZE DELOVNEGA LJUDSTVA OBČINE VRHNIKA FEBRUAR 1977 Samoupravni sporazum Na podlagi 58. člena ustave SR Slovenije in 12. člena zakona o zdravstvenem varstvu (Uradni list SRS, št. 38/1973) delovni ljudje in občani skupaj z delavci organizacij, ki opravljajo zdravstveno dejavnost, sklenemo Samoupravni sporazum o ustanovitvi samoupravne interesne sdravstvene skupnosti kot občinske zdravstvene skupnosti za območje občine Vrhnika L Temeljna načela 1. člen Delovni ljudje in občani neposredno in prek svojih temeljnih in drugih organizacij združenega dela, krajevnih skupnosti ter drugih organizacij, skupnosti in društev kot uporabniki zdravstvenega varstva (v nadaljnjem besedilu: uporabniki) ter delavci v zdravstvenih organizacijah in v drugih za opravljanje zdravstvene dejavnosti pooblaščenih organizacijah in društvenih kot izvajalci zdravstvenega varstva (v nadaljnjem besedilu: izvajalci) se združujemo v občinsko zdravstveno skupnost, da si v njej z uresničevanjem svobodne menjave dela ter z združevanjem dela in sredstev po načelih vzajemnosti in solidarnosti zagotovimo neposredno zdravstveno varstvo in ob pogojih po zakonu še druge oblike socialne varnosti. Občinska zdravstvena skupnost je pravna oseba. Ime skupnosti se glasi: „OBCINSKA ZDRAVSTVENA SKUPNOST"; njen sedež je: IZPOSTAVA SKUPNOSTI ZDRAVSTVENEGA ZAVAROVANJA IN VARSTVA VRHNIKA. Skupnost ima svoj pečat okrogle oblike z naslednjo vsebino: v krogu napis „Občmska zdravstvena skupnost", v sredini pa napis,.Vrhnika". 2. člen Z ustanovitvijo občinske zdravstvene skupnosti se uporabniki in izvajalci zaradi uresničevanja skupnih interesov in nalog za zagotovitev enakih pravic in obveznosti iz enotnosti sistema zdravstvenega varstva in zdravstvenega zavarovanja ter za zagotovitev rizične sposobnosti in svobodne menjave dela na širšem območju hkrati zavezujemo v skladu z zakonom o zdravstvenem varstvu na podlagi ustreznih samoupravnih sporazumov k združitvi naše občinske zdravstvene skupnosti z drugimi občinskimi zdravstvenimi skupnostmi v regionalno zdravstveno skupnost in v zdravstveno skupnost Slovenij«. 3. člen Občinska zdravstvena skupnost, ki jo ustanavljamo, se skladno s tem samoupravnim sporazumom povezuje z drugimi občinskimi zdravstvenimi skupnostmi na širšem gravitacijskem oziroma gospodarsko zaokroženem območju zavoljo uresničevanja in usklajevanja skupnih ali stičnih interesov ob oblikovanju ustreznih skupnih interesnih organov. Za to so odločilni pogoji in način, kot zahtevajo oblike siceršnjega medobčinskega sodelovanja in se natančneje opredelijo v statutu ali drugem splošnem aktu občinskih zdravstvenih skupnosti, ki se tako povezujejo. 4. člen Za kar najbolj neposredno uresničevanje samoupravnih pravic in interesov v okviru ožjih samoupravnih organizacij in skupnosti imamo delovni ljudje in občani v tej občinski zdravstveni skupnosti pravico, da se po teritorialnem in funkcionalnem principu organiziramo v enote, če je tako zagotovljeno uspešnejše uveljavljanje zdravstvenega varstva ter najbolj ustreza razvitosti zdravstvene dejavnosti v zadevnem delovnem okolju oziroma na takem območju. V taki enoti uresničujemo določene samoupravne pravice in interese v okvirih po tem samoupravnem sporazumu ob pogojih po statutu te občinske zdravstvene skupnosti in na način po samoupravnem sporazumu o združevanju in statutu zadevne organizacije združenega dela oziroma statutu samoupravne organizacije ali krajevne skupnosti skladno z nalogami in načinom dela, ki jih opredelita samoupravni akt o organiziranju enote in statut občinske zdravstvene skupnosti. 5. člen Delovni ljudje in občani, združeni v tej občinski zdravstveni skupnosti, na podlagi enakopravnega odločanja in svobodne menjave dela, zlasti: - sp{emljamo v okviru regionalnega programa zdravstvenega varstva opredeljeni program zdravstvenega varstva za območje občine in v skladu s programom določamo pravice in obveznosti iz zdravstvenega varstva ter dajemo predloge za programe zdravstvenega varstva za regijo in SR Slovenijo; - združujemo sredstva za uresničevanje pravic iz zdravstvenega varstva in za njegov razvoj; - skrbimo za neposredno uveljavljanje in uresničevanje pravic iz zdravstvenega varstva; - določamo politiko razvoja zdravstvenega varstva; - skrbimo za vzgojo in izobraževanje zdravstvenih delavcev; - sprejemamo program zdravstvenega varstva; - obravnavamo programe in dejavnosti zdravstvenih organizacij ter sprejemamo oziroma predlagamo potrebne ukrepe; - spremljamo in obravnavamo dejavnosti osnovnega zdravstvenega varstva in preskrbo z zdravili v občini; - sklepamo samoupravne sporazume in družbene dogovore; - na način po statutu občine soodločamo s pristojnimi zbori občinske skupščine o splošni politiki s pristojnimi zbori občinske skupščine o splošni politiki na področju zdravstvenega varstva, o politiki razvoja in pospeševanju zdravstvenih dejavnosti ter o zadevnih načrtih in programih, o sistemu zdravstvenih dejavnosti, o minimalnih standardih za opravljanje posameznih oblik zdravstvenega varstva ter o drugih vprašanjih s področja zdravstvenega varstva, ki se na podlagi ustave in zakona urejajo z odloki in drugimi splošnimi akti občinske skupščine; - obravnavamo problematiko iz pristojnosti regionalne zdravstvene skupnosti ter ji posredujemo svoja stališča in predloge; - sodelujemo z zdravstvenimi skupnostmi na mestnem in drugih območjih zaradi obravnavanja zadev, enotnih za tako območje, kot tudi z. drugimi družbeno političnimi in samoupravnimi skupnostmi; - uresničujemo druge skupne interese na področju zdravstva. Skupščina občinske zdravstvene skupnosti sprejema v soglasju s skupščino občine odločitve, ki so bistvenega pomena za uresničevanje pravic in obveznosti delovnih ljudi in občanov, združenih v tej zdravstveni skupnosti in so določene z zakonom o zdravstvenem varstvu ali z drugim zakonom oziroma z odlokom občinske skupščine. Pred odločitvijo o soglasju delegati pristojnih zborov občinske skupščine in delegati skupščine občinske zdravstvene skupnosti po potrebi razpravljajo in usklajujejo stališča. Usklajevanje razvojne politike in programov zdravstvenega varstva s cilji ekonomskega in družbenega razvoja občine oziroma republike, določenim v družbenih planih občine oziroma republike, se zagotavlja z združenim dogovarjanjem. Predlog programa zdravstvenega varstva za območje občine pripravi občinska zdravstvena skupnost v okviru regionalnega programa. Program zdravstvenega varstva je sprejet, ko ga sprejme skupščina občinske zdravstvene skupnosti enakopravno s pristojnima zboroma občinske skupščine. 6. člen Delovni ljudje in občani, združeni v občinskih zdravstvenih skupnostih na širšem območju, potem ko se povežemo med seboj skladno z medobčinskim povezovanjem, sodelujemo v zadevnih okvirih in skupnih organih zlasti v obravnavanju in usklajevanju politike na področju zdravstvenega varstva in razvoja zdravstvenih dejavnosti. Pri tem spremljamo in spodbujamo še delo organizacij, ki opravljajo zdravstveno dejavnost na zadevnem območju, ter opredelujemo in ocenjujemo predloge za uspešnejše poslovanje. 7. člen Delovni ljudje in občani, združeni v enoti te občinske zdravstvene skupnosti, če jo ustanovimo: - sodelujemo pri oblikovanju občinskega programa zdravstvenega varstva; - v okviru občinske zdravstvene skupnosti uveljavljamo posebne potrebe po zdravstvenem varstvu; - skrbimo za uresničevanje zdravstvenega varstva, zlasti preventivnega zdravstvenega varstva, ki obsega izvajanje ukrepov, da se odvračajo in preprečujejo nesreče pri delu in obolenja za poklicno boleznijo; - obravnavamo delo in problematiko zdravstvenih organizacij, katerih delovni ljudje in občani uveljavljajo svoje pravice zdravstvenega varstva, ter predlagamo ustrezne ukrepe občinski zdravstveni skupnosti. Naloge, kot so opredeljene v prvem odstavku tega člena, se ustrezno prilagodijo področju, za katerega je enota ustanovljena. 8. člen Pravice, obveznosti in odgovornosti v medsebojnih razmerjih znotraj te občinske zdravstvene skupnosti, kot tudi v oblikah njenega združevanja in povezovanja in sodelovanja, urejamo s samoupravnimi sporazumi, l statutom in drugimi samoupravnimi akti. Delovni ljudje v društvih se lahko združijo v okvirih te občinske zdravstvene skupnosti, če podpišejo samoupravni sporazum o njeni ustanovitvi. Nadaljnje samoupravne sporazume ter statut in druge samoupravne akte te občinske zdravstvene skupnosti bomo dosledno usklajevali s samoupravnim sporazumom o njeni ustanovitvi. 9. člen Delovni ljudje in občani v svojih temeljnih in drugih organizacijah združenega dela. v delovnih skupnostih in krajevnih skupnostih oziroma drugih samoupravnih organizacijah in skupnoslih ali društvih neposredno na način po zakonu 0 Oblikovanju in volitvah delegacij ter delegiranju dekgatOV v skupščine samoupravnih interesnih skupnosti ter po načelih, ki jih natančneje opredeli statut občinske zdravstvene skupnosti, oziroma na svojih zborih: volimo in odpokličemo člane delegacij v skupščino občinske zdravstvene skupnosti; odločamo o sklenitvi samoupravnih sporazumov glede obsega pravic do zdravstvenega varstva m drugih oblik socialne varnosti tei s tem tudi o združevanju sredstev in deležu sredstev za zdravstveno varstvo in druge oblike socialne varnosti v skupni porabi; - obravnavamo predloge za program zdravstvenega varstva v občini, reg|ji in republiki; - obravnavamo poročila o izvajanju sprejetega programa zdravstvenega varstva ter o delu oziroma stanju in problemih občinske zdravstvene skupnosti. 10. člen Delovni ljudje in občani kot uporabniki in izvajalci zdravstvenega varstva uresničujemo svoje pravice do samoupiavnega odločanja v tej občinski zdravstveni skupnosti piek svojih delegacij in delegatov, ki jih volimo in od pokličemo oziroma delegiramo po načelih delegatskega sistema in so nam odgovorni. Člani dekgacij in delegati uporabnikov in izvajalcev so med seboj enakopravni, I 1. člen Delegacije za delegiranje delegatov v skupščino te občinske zdravstvene skupnosti se oblikujejo na način po zakonu o oblikovanju in volitvah delegacij ter delegiranju delegatov v skupščine samoupravnih interesnih skupnosti, ki enakopravno odločajo s pristojnimi zbori skupščin družbenopolitičnih skupnosti. Sestava delgaeije in število njenih članov >« določita s statutom ali drugim splošnim aktom organizacije oziroma skupnosti, ki oblikuje delegacijo in voli njene člane. Število delegatskih mest v skupščini te občinske zdravstvene skupnosti določamo uporabniki in izvajalci zdravstvenega varstva i samoupravnim sporazumom 0 njeni ustanovitvi. V statutu te občinske zdravstvene skupnosti pa opredelimo število delegatov, ki jih v njeno skupščino dele-Strajo posamezne delegacije oziroma konferenca delegacij. 12. člen Delegacije, ki ne dobijo nobenega dek'gatskega mesta, se združujejo v konference delegacij zaradi delegiranja skupnih delegatov v skupščino te °"činske zdravstvene skupnosti. Ce delovni ljudje in občani ustanovimo v tej občinski zdravstveni Skupnosti enote za področje organizacij združenega dela oziroma drugih samoupravnih organizacij ali /a območje krajevnih skupnosti, določimo merila za delegiranje delegatov v organe enote iz. delegacij za to občinsko zdravstveno skupnost v statutu te občinske zdravstvene skupnosti oziro-a x Samoupravnim aktom o organizaciji enote. 13. člen Delegacije oziroma konference delegacij delegirajo na zasedanje skupščine te občinske zdravstvene skupnosti oziroma celo ustreznega zbora 'zmed sebe delegata ah določeno število delegatov gk'de na vprašanje, ki Ml bo skupščina obravnavala. V medsebojnih razmerjih znotraj te ob-c«tke zdravstvene skupnosti se šteje za dckgata član delegacije oziroma dckgat konference delegacij, ki je že bil delegiran, dokler delegacija ali konferenca delegacij ne pošlje drugega dcfcgata. Delegacija, katere član je izvoljen za stalno funkcijo v organu te občinske zdravstvene skupnosti, ima pravico pošiljati na zasedanja skupščine oziroma sejo zbora drugega dekgata. Vendar delegat, kije izvoljen za stalno funkcijo, v tem primeru nima pravice glasovati v skupščini te skupnosti. 14. člen Delovni ljudje in občani, združeni v tej občinski zdravstveni skupnosti, uredimo s statutom skupnosti v skladu s samoupravnim sporazumom o njeni ustanovitvi ter o vrsti in obsegu pravic do zdravstvenega varstva oziroma s pogoji po zakonu glede drugih oblik socialne varnosti zlasti: pogoje in način oblikovanja, združevanja in razdruževanja ali povezovanja in sodelovanja občinske zdravstvene skupnosti in njenih enot; - načela volitev in odpoklica ter razrešitve delegatov skupščine skupil osti; - organizacijo občinske zdravstvene skupnosti, njene organe ter njihove naloge, pristojnosti in odgovornosti; organizacijo, naloge in pristojnost samoupravne kontrole; pogoje za pridobitev in prenehanje lastnosti upravičenca do zdravstvenega varstva; natančnejše pogoje za pravice iz zdravstvenega varstva in v zvezi z zdravstvenim varstvom, kot tudi njihov obseg; način in postopek za uveljavljanje pravic do zdravstvenega varstva in v zvezi z zdravstvenim varstvom; - organizacijo in način obveščanja članov te občinske zdravstvene skupnosti o njenem delu in delu strokovne službe, kot tudi načm zagotovitve siceršnje javnosti dela skupnosti; - način opravljanja strokovnih nalog skupnosti ter zadevne obveznosti strokovne službe; druge določbe o uveljavljanju pravic in obveznosti občinske zdravstvene skupnosti in njenih članov ter o zadevnih pooblastilih. II. Organi občinske zdravstvene skupnosti 15. člen Občinsko Zdravstveno skupnost upravlja skupščina skupnosti. Skupščina ima dva zbora: zbor uporabnikov in zbor izvajalcev. V skupščini te občinske zdravstvene skupnosti je 31 dekgatskih mest uporabnikov ter 7 delegatskih mest izvajalcev. 1 6. člen Delegacije za skupščino občinske zdravstvene skupnosti oblikujejo- 1. uporabniki zdravstvenega varstva a) delovni ljudje v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter delovnih skupnosti z območja občine, b) delovni ljudje in občani v krajevnih oziroma drugih samoupravnih in poklicnih skupnostih ter društvih z. območja občine: delovni ljudje, ki z osebnim delom in delovnimi sredstvi, ki so lastnina občanov, opravljajo kmetijsko, obrtno in podobno dejavnost oziroma z zakonom določeno dnigo gospodarsko in negospodarsko dejavnost, skupaj z, delavci, s katerimi združujejo svoje delo in delovna sredstva, kot tudi delovni ljud|e, ki samostojno opravljajo umetniško, kulturno, odvetniško ali drugačno poklicno dejavnost, upokojenci in drugi občani, 2. izvajalci zdravstvenega varstva a) delavci v organizacijah združenega dela zdravstvene delavnosti in v drugih za opravljanje zdravstvene dejavnosti pooblaščenih organizacijah in društvih, ki opravljajo zdravstveno dejavnost na območju občine, b) delavci v organizacijah, ki opravljajo zdravstveno delavnost za širše območje v okvirih regionalne zdravstvene skupnosti■ ter tako izvajajo zdravstveno varstvo tudi za uporabnike z območja občine. 17. člen Zbor uporabnikov in zbor izvajalcev se konstituirata na prvi seji po ustanovitvi oziroma po vsakokratnem izteku mandatne dobe delegacij /a delegiranje delegatov. Vsak zbor izvoli izmed sebe predsednika zbora in njegovega namestnika. Zbora uporanikov in izvajalcev enakopravno izvolita predsednika skupščine občinske zdravstvene skupnosti iz. vrst delegatov. Ce je predsednik skupščine zadržan, ga nadomešča eden izmed predsednikov zborov po vrstnem redu, ki ga določijo dekgati ob konstituiranju. Ce vrstni red ni opredeljen, se nadomestovanje opravi izmenoma. Predsednik skupščine ter predsednika zborov in njuna namestnika se volijo za štiri leta. Nihče ne more biti več kot dvakrat zaporedoma izvoljen za isto dolžnost. 18. člen Skupščina občinske zdravstvene skupnosti odloča na sejali obeh zborov. O vprašanjih, ki so bistvenega pomena za skupnost in so tako opredeljena s samoupravnim sporazumom 0 ustanovitvi skupnosti, mora biti odločitev sprejeta v obeh zborih v enakem besedilu. Če odločitev o vprašanju iz prvega odstavka tega člena ni sprejeta v enakem besedilu v obeh zborih skupščine, se izvede usklajevalni postopek med zboroma. Če tudi v usklajcvalncm postopku med zboroma ni doseženo soglasje, lahko občinska skupščina začasno uredi tako vprašanje. Začasna ureditev velja, dokler se ne doseže soglasje med zboroma, vendar največ eno leto. Za odločitev zbora je vselej potrebno, da glasuje za sprejetje večina delegatov, ki ga sestavljajo. Za sklepčnost seje slehernega zbora je potrebna navzočnost več kot polovice delegatov, ki ga sestavljajo. 19. člen Ce ta občinska zdravstvena skupnost ne odloči o vprašanju, od katerega je bistveno odvisno njeno delo, in bi zaradi tega nastala občutna škoda, lahko občinska skupščina na predlog njenega izvršnega sveta začasno uredi tako vprašanje s svojo odločitvijo. 20. člen S statutom skupnosti oziroma s poslovnikom skupščine se v skladu s samoupravnim sporazumom o ustanovitvi te občinske zdravstvene skupnosti določi, o katerih zadevah odloča posamezni zbor delegatov samostojno. Vsak zbor o zadevah iz lastne pristojnosti lahko organizira javno razpravo svojih delegatov v organizacijah oziroma delegacijah ali konferencah delegacij, ki so jih delegirale. 21. člen Zbora uporabnikov in izvajalcev odločata enakopravno predvsem o: 1. sprejetju statuta in drugih samoupravnih splošnih aktov skupnosti, 2. programu zdravstvenega varstva v občini, 3. oblikovanju finančnega načrta, sprejetju zaključnega računa skupnosti in O lastnem poročilu, 4. samoupravnih sporazumih glede programiranja zdravstvenega varstva in združevanja sredstev ter drugih razmerij, 5. opredelatvi elementov za vrednotenje zdravstvenih storitev v svobodni menjavi dela, 6. razmerjih s področja svobodne menjave dela v izvajanju zdravstvenega varstva, 7. sprejetju splošnih in posamičnih aktov glede razširjene reprodukcije v okvirih skupnosti, 8. izvolitvi in odpoklicu ali razrešitvi organov občinske zdravstvene skupnosti ter imenovanju in odpoklicu ali razrešitvi delegatov te skupnosti v zvezi z njenim združevanjem ali povezovanjem, 9. načinu in vsebini sodelovanja in soodločanja z. drugimi skupnostmi, organi in organizacijami o stvareh, ki so skupnega pomena. 22. člen Zbor uporabnikov samostojno na podlagi in v okvirih splošnih aktov skupnosti ter skupnih odločitev obeh zborov: - odloča o pravicah v izvajanju oblik socialne varnosti, zagotovljenih z. zdravstvenim zavarovanjem, - odloča o upravljanju in uporabi združenih sredstev za uresničevanje pravic, ki izhajajo iz neposrednega zdravstvenega varstva, oziroma pomenijo uresničevanje oblike soeialne varnosti, razpravlja in odloča o predlogih in pripombah enot in organov tel opravlja še druge posle, ki so mu s statutom te občinske zdravstvene skupnosti dani v pristojnost. 23. člen Zbor izvajalcev samostojno na podlagi in v okvirih splošnih aktov skupnosti ter skupnih odločitev obeh zborov: odloča o organizaciji neposrednega zdravstvenega varstva, - obravnava razvoj teritorialne razporejenosti zdravstvenih organizacij oziroma zdravstvenih zmogljivosti, razpravlja in odloča o predlogih in pripombah enot in organov skupnosti s področja neposrednega zdravstvenega varstva, - obravnava probleme vzgoje in izobraževanja zdravstvenih delavcev, opravlja še druge posle, ki so mu s statutom skupnosti dani v pristojnost 24. člen Samoupravni delavski nadzor z gledališča uresničevanja in varstva samoupravnih pravic ter nad izvajanjem v skupnosti sprejetja politike, nad uveljavljanjem pravic in obveznosti delovnih ljudi in občanov, združenih v tej občinski zdravstveni skupnosti, nad trošenjem sredstev ter nad delom organov upravljanja in strokovne službe uveljavljamo upo- rabniki in izvajalci prek odbora samoupravne kontrole. V ta odbor delegirajo delegacije oziroma konference delegacij uporabnikov in izvajalcev svoje defcgatc za dve leti, pri čemer nihče ne more biti delegiran več kot dvakrat zapovrstjo. Odbor samoupravne kontrole šteje delegatskih mest. V statutu te občinske zdravstvene skupnosti opredelimo število delegatov, ki jih v odbor samoupravne kontrole delegirajo posamezne dckgacije oziroma konte renec delegacij, kot tudi konstituiranje, način dela, pravice, dolžnosti in odgovornosti. V odbor samoupravne kontrole ne morejo biti delegirani člani delegacij, ki že imajo dolžnosti oziroma funkcije v tej občinski zdravstveni skupnosti ali v njenem imenu. 25. člen Skupščina skupnosti poveri določene izvršilne funkcije izvršilnemu odboru, za katerega sama izvoli predsednika in člane. Člane izvoli v enakem številu izmed delegatov uporabnikov in izvajalcev; predsednik je vselej iz vrst uporabnikov. Mandat za izvršilni odbor traja dve leti; nihče ne more biti izvoljen v izvršilni odbor več kot dvakrat zaporedoma. Izvršilni odbor ima predsednika in 6 članov. Člani izvršilnega odbora sami izvolijo izmed sebe namestnika predsednika. Izvršilni odbor opravlja zlasti tele naloge: skrbi z odločitvami in ukrepi za pravočasno in pravilno izvajanje in izvrševanje sklepov skupščine skupnosti oziroma njenih zborov; - z odločitvami in ukrepi skrbi za pravilno uveljavljanje pravic iz. zdravstvenega varstva oziroma oblike socialne varnosti; - predlaga skupščini skupnosti program zdravstvenega varstva, finančni načrt in zaključni račun ter druge splošne in posamične akte skupnosti; - obravnava samoupravne sporazume o programiranju in financiranju zdravstvenega varstva ter druge samoupravne sporazume in jih predlaga skupščini v obravnavo in sprejem v okvirih načina odločanja njenih zborov; daje pobude za sklicevanje skupščine oziroma zborov glede na njihovo pristojnost in načine odločanja, 26. člen Skupščina skupnosti izvoli iz vrst delegatov uporabnikov in izvajalcev odbor za reševanje prošenj oziroma ugovorov in pritožb iz zdravstvenega varstva in zdravstvenega zavarovanja oziroma glede na oblike socialne varnosti. Dolžnost v odboru traja praviloma toliko časa. kolikor traja članstvo delegata v delegaciji, za katero je bil izvoljen. Sestava in delo odbora se uredita s statutom skupnosti. Za obravnavo oziroma opredeljevanje in razreševanje strokovne problematike in pomembnejših zadev strokovne narave skupščine skupnosti lahko ustanovi strokovni svet kot posvetovalni organ občinske zdravstvene skupnosti. Za člane strokovnega sveta imenuje skupščina s sklepom obeh zborov ustrezno število strokovnjakov s področja zdravstvenih dejavnosti ter organizacije in izvajanja zdravstvenega varstva oziroma zagotavljanja socialnih varnosti. Članstvo ni vezano na funkcijo delegata. 27. člen Za posamezna vprašanja s svojega področja lahko skupščina skupnosti izvoli stalne ali občasne komisije oziroma ustrezna strokovna telesa. Stalne komisije so vselej sestavljene iz. vrst delegatov uporabnikov in izvajalcev, medtem ko sodelovanje v občasni komisiji ali v strokovnem delovnem telesu ni vezano na funkcijo delegata in prav tako ne na obojestransko sestavo. Skupščina skupnosti po potrebi imenuje delegate v skupne komisije v okvirih regionalne zdravstvene skupnosti, kakor ustreza širšim nalogam oziroma združevanju sredstev, zlasti s področja razširitve zmogljivosti v zdravstvu oziroma razširjene reprodukcije. 28. člen S samoupravnim sporazumom o ustanovitvi regionalne zdravstvene skupnosti se določijo naloge, ki jih njena strokovna služba opravlja za to občinsko zdravstveno skupnost. Način opravljanja strokovnih nalog in zadevne obveznosti strokovne službe regionalne zdravstvene skupnosti se natančneje opredelijo v statutu občinske zdravstvene skupnosti. III. Medsebojna razmerja uporabnikov in izvajalcev 29. člen Svobodna menjava dela med uporabniki in izvajalci v okvirih te občinske zdravstvene skupnosti se manifestira zlasti kot; enakopravno odločanje pri oblikovanju in sprejemanju programi1 zdravstvenega varstva in zdravstvene dejavnosti, pri določanju politike razvoja in pospeševanja zdravstvenih dejavnosti ter usmerjanju in namenski porabi združenih sredstev za izvajanje programa zdravstvenega varstva, - skupno zbiranje potrebnih sredstev za razširjeno reprodukcijo v zdravstveni dejavnosti ter odločanje o združevanju in skupnih vlaganjih na območju občine, regije in republike, - samoupravno sporazumevanje pri reševanju še drugih vprašanj, ki so v skupnem interesu in pomembna za uresničevanje skupnih programskih nalog na območju občine, regije in republike. 30. člen Na podlagi izhodišč iz prejšnjega člena občinska zdravstvena skupnost neposredno in združena z drugimi občinskimi zdravstvenimi skupnostmi v regionalni zdravstveni skupnosti in v zdravstveni skupnosti Slovenije zagotavlja delovnim ljudem in občanom v mejah svojih pravic in dolžnosti ter v skladu z zakonom: enakopraven položaj pri uveljavljanju zdiavstvenega varstva in uresničevanju drugih oblik socialne varnosti iz zdravstvenega zavarovanja; skladen razvoj teritorialne razporejenosti zdravstvenih organizacij; ugodne možnosti za organiziranje in uspešno funkcioniranje zdravstvene dejavnosti na svojem območju ter nadzorstvo glede strokovnosti dela organizacij združenega dela zdravstvene dejavnosti in zdravstvenih delavcev. Skupnost zagotavlja uporabnikom zdravstvenega varstva samostojno odločanje o zbiranju in višini sredstev, potrebnih za uresničevanje programa zdravstvenega varstva oziroma za uveljavljanje zdravstvenega varstva m socialne varnosti. Izvajalcem zdravst.c.iega varstva pa zagotavlja enak družbenoekonomski položaj, kot ga imajo delavci v drugih organizacijah združenega dela. 31. člen Delovni ljudje in občani v tej občinski zdravstveni skupnosti uresničujemo načela svobodne menjave dela med uporabniki in izvajalci s samoupravnimi sporazumi ali pogodbami o izvajanju menjave dela. Osnove in merila za ugotavljanje količine, kakovosti in uspešnosti opravljenega dela se določijo enotno s sklepom skupščine zdravstvene skupnosti Slovenije v soglasju s skupščino Socialistične republike Slovenije. IV. Združevanje in uporaba sredstev 32. člen Sredstva za neposredno zdravstveno varstvo in druge pravice iz zdravstvenega zavarovanja, s katerimi si zagotavljamo socialno varnost v primeru bolezni, poškodbe, poroda ali smrti, bomo uporabniki v okvirih te občinske zdravstvene skupnosti sporazumno združevali po načelih vza-lemnosti in solidarnosti. Združevanje sredstev bomo uporabniki in izvajalci usklajevali na podlagi samoupravnih sporazumov in družbenih dogovorov s programi zdravstvenega varstva ter z vrsto in z obsegom pravic do neposrednega zdravstvenega varstva ter siceršnjimi oblikami socialne varnosti ob enakosti Pravie in obveznosti iz zdravstvenega varstva za območje regije. 33. člen Združena sredstva bomo uporabniki in izvajalci skladno z družbenim P'anom, resolucijo o družbenoekonomski politiki in družbenim dogovorom o skupni porabi, ob upoštevanju načela vzajemnosti in solidarnosti z gledišča uresničevanja enotnosti sistema zdravstvenega varstva in zdravstvenega zavarovanja ter pospeševanja izenačevanja pogojev za zagotovitev pravic iz. zdravstvenega varstva, namensko razporejali in uporabljali za: ~ pokrivanje stroškov zdravstvenega varstva in drugih pravic iz zdravstvenega zavarovanja, ~ razširjeno reprodukcijo v zdravstveni dejavnosti, ~ strokovno izobraževanje in usposabljanje kadrov, ~ znanstveno raziskovalno dejavnost na področju zdravstvenega varstva, ~ rezervo in ~ kritje stroškov za opravljanje drugih nalog te občinske zdravstvene skupnosti. 34. člen v svobodni menjavi dela in vrednotenju opravljenega dela bomo uporabniki in izvajalci oblikovali vrednost zdravstvenih storitev po enotno uoločenih osnovah in merilih zlasti z upoštevanjem: cene materiala, osnovne reprodukcije (amortizacija), osebnih dohodkov in skladov po samoupravnih sporazumih, " Pogodbenih ter zakonsko in samoupravno opredeljenih obveznosti v dcJanski višini. O sredstvih za razširitev zdravstvene dejavnosti se uporabniki in izvajalci posebej dogovorimo na podlagi kratkoročnih, srednjeročih in dolgoročnih programov razvoja skladno s sredstvi, namenjenimi za razvoj zdravstvenega varstva. 35. člen Sredstva za zagotovitev zdravstvenega varstva in drugih pravic iz zdravstvenega zavarovanja združujemo v okvirih te občinske zdravstvene skupnosti v postopku, kot ga zakon določa: s prispevki iz osebnega dohodka zavarovancev; s prispevki iz dohodka organizacij združenega dela in delovnih skupnosti ter zasebnih delodajalcev; s prispevki skupnosti pokojninskega in invalidskega zavarovanja; s prispevki skupnosti za zaposlovanje; s prispevki organov in organizacij za uživalce stalnih priznavalnin ter družbenih preživnin; s prispevki zavarovancev, ki so sklenili v tujini delovno razmerje oziroma se v tujini strokovno izpopolnjujejo ali pa uživajo pravice od tujega nosilca pokojninskega ah invalidskega zavarovanja, če jim ni zagotovljeno zdravstveno varstvo na stroške tujega nosilca zavarovanja, ter izseljencev-povratnikov; s povračili po ratificiranih mednarodnih sporazumih; s prispevki uporabnikov k stroškom neposrednega zdravstvenega varstva: z namensko prispevanimi sredstvi družbenopolitičnih skupnosti in z drugimi dohodki. Delovni ljudje in občani v občinski zdravstveni skupnosti enakopravno s pristojnimi zbori občinske skupščine določimo stopnjo prispevka za zagotovitev sredstev za temeljne naloge zdravstvenega varstva. S samoupravnim sporazumom in s pogodbami pa se delovni ljudje lahko dogovorimo za dodatne prispevke iz dela osrebnih dohodkov za financiranje posameznih nalog na družbeno opredeljenimi in dogovorjenimi okviri. 36. člen Občinska zdravstvena skupnost zagotavlja vsaj tiste pravice do zdravstvenega varstva, ki so določene z ratificiranimi mednarodnimi sporazumi ter kot najmanjši obvezni obseg zdravstvenega varstva z zakonom o zdravstvenem varstvu in z drugimi zakoni oziroma družbenimi dogovori in samoupravnimi sporazumi. Zagotovitev po prejšnjem odstavku tega člena se nanaša tudi na obseg zadevnih pravic, če in kolikor ni opredeljen večji obseg z ustreznim samoupravnim sporazumom v skladu z zakonom. V. Javnost dela 37. člen Delo te občinske zdravstvene skupnosti in njenih organov je javno. Skupščina skupnosti in njeni izvršilni organi so dolžni obveščati delovne ljudi in občane, združene v zdravstveni skupnosti, kot tudi skupščino občine in družbenopolitične dejavnike na območju občine o uresničevanju programa zdravstvenega varstva in o uporabi združenih sredstev ter o zagotovitvi neposrednega zdravstvenega varstva in drugih oblik socialne varnosti z ozirom na sredstva po samoupravnem sporazumu. Poti in oblike obveščanja so: zbori delovnih ljudi in občanov, posebna poročila, objave v občinskih glasilih in druga sredstva javnega obveščanja. Splošni samoupravni akti skupnosti se objavljajo v občinskem glasilu. Če pa se tičejo tudi drugih zdravstvenih skupnosti, je potrebna objava v Uradnem listu SR Sloveniji. VI. Prehodne in končne določbe 38. člen Statut te občinske zdravstvene skupnosti in drugi splošni akti, ki so bistvenega pomena za njeno poslovanje, morajo biti sprejeti v šestih mesecih po uveljavitvi tega samoupravnega sporazuma, oziroma najpozneje v šestih mesecih po uveljavitvi zakona o zdravstvenem varstvu. Do sprejema statuta in drugih splošnih aktov se začasno uporabljajo statutarne določbe in splošni akti začasne skupnosti zdravstvenega zavarovanja in varstva Ljubljana v skladu z določbami tega samoupravnega sporazuma ter s statutarnimi in drugimi začasnimi sklepi, ki so potrebni za izvedbo ustanovitve in konstituiranje te občinske zdravstvene skupnosti. 39. člen Ta samoupravni sporazum je sklenjen, ko ga sprejmejo člani občinske zdravstvene skupnosti v več kot polovici njihovih temeljnih samoupravnih organizacij in skupnosti ter podpišejo njihovi pooblaščeni organi. Samoupravni sporazum začne veljati, ko ga potrdi občinska skupščina. Sklenitev samoupravnega sporazuma in njegovo uveljavitev objavi iniciativni odbor pri občinski skupščini, ki je pripravil ustanovitev te občinske zdravstvene skupnosti. Številka: 022-19/75 Predsednik skupščine Vrhnika, dne 20.12.1974 Alojz Sivka lj. BELEŽKE i X