Vprašanje staršev o vzgoji mladine Prve dni aprila smo pozvali starše in druge vzgojitelje. da povedo kaj o svojih uspehih. neuspehih in o more-bitrsih težavah, ki jih imajo pri vzgoji otrok. Vemo. da ta vprašanja živo za-nimajo vsakogar, ki želi svojim otro-kom In svojemu ljudstvu dobro. Prvi se Je oglasil tov. Majcen Franc iz Ormoža z naslednjim vprašanjem: »Na naši gitnnar.iji v Ormožu imamo večkrat roditeljske sestanke. Ob tej priliki si lahko ogledamo tudi ocene svojih otrok. Ko smo primerjali occ-ne, smo opazili, da ima v vseh razrc-dih večina dijakov pri prof Novakovi negativne ocene. Mislimo, da takšno occnjevanje ne vzpodbuja naših otro1f: k učonju, temveč . vzbuja v njih mrž-njo do predmeta in do osebe. ki pred-met poučuje. Mi starši, bomo vzgajaU otroke v smislu pregovora: .Veljal boš toliko. kolikor boš znal!' Starši prosi-mo. da nam nasvetujete, kaj naj v tem slučaju storimo?« Na Vaše popolnoma upravičeno vpra-šanje bi vam verjetno najtočnejše lahko odgovorila samo tov Novakova na roditeljskem sestanku. Vzrokov, da Je prl nekaterih predmetih znanje učencev slabše kot prl drugih, je lahko več, n. pr. pomanjkanje solidnih os-nov iz preišnjih let, neredno izvrševanje domačih vaj pri predmetih, ki te nuj-no zahtevajo. manjše zanimanje za predmet>e, ki zahtevajo od otrok vcč napora in vztrajnega dela, kar je na- vadno posledica pomanjkljive vzgoje, nepažnja pri razlagi, nato pa učenje na parnet. često pa je ftldi vzrok sla-bega uspeha pri nekaterih predmetih prenatrpavanje učne snovi brez poglo-bftve in ponavljanja V VaSem piemu je premalo podatkov, da bi vam lahko točnejše odgovoriK. vendar smo tudi mi mnenja, da učin-ktije pretirano siljenje k učenju z da.ianjem negativnih ocen prav tako slabo, kot prctirana uporaba kazni ob vsakem najmanišem prestopku otroka. Ocena naj predvsem v.podbuja otroka k uspešnejSemu delu Ona naj bo iz-raz resničnega dijakovega znanja, ne pa poslcdlca slučajnega negativnega odgovora, ali celo disciplirtskega pre-«l.oT>ka pri učni uri Nikakor pa ne sme biti danes več govora o ocenjevanju po simpatij);^^ antipatiji, čeprav je res, da dijpfe' tem izgovorom često opravičujejo starših svoj neuspeh in povzročajpie^ tem razdor med šolo in domom. TaaS, kjer se starši z učitelji pogosteje so-stajajo. je tak pojav nemogoč. Dijaka je treba navaditi, da se najprej vpra-ša, ali je sam storil vse, da bi dosegel čim boljši uspeh, nato bomo šcle vpra-šali učitelje In vzgoiitelje. če je le morda vzrok neuepeha kje drugje. Menimo, da med nami ni takih vzgo-jiteljev, ki staršem in otrokom ne bi hoteli pomagati. Toliko za dancs. Oglasite se šef