URN_NBN_SI_DOC-7RSXAK37
UPORABNA VREDNOST AV GRADIVA V ŠOLSKIH KNJIŽNICAH (Poskus prikaza teorije in prakse v Posavju in na Dolenjskem) Drago Pirm an Neprijetno je poslušati ali brati napol laična poročila o stvareh ali dejavnostih, ki naj bi bile že same po sebi umevne. Težko je knjižničarju, če mora pisati o tistem, k ar bi moral imeti, pa nima. Vendar si oddahne, ko vidi, da tudi drugje ni skoraj nič drugače. Če bi povprečni bralec ob vstopu v šolsko knjižnico naše regije hotel spraviti knjižničarja v zadrego, bi ga moral vprašati, kako uspešno (in če sploh) vključuje uporabo AV sredstev v svoj delovni načrt, ki ga potem izvaja med šolskim letom. Uporaba AV sredstev v šolskih knjižnicah naše regije je nam reč — z izjemo nekaj redkih knjižnic — šele v povojih. Zakaj in kako dolgo bo še tako? Teoretično definicijo šolske knjižnice in njene vloge v vzgojno- izobraževalnem sistemu poznamo vsi. P rav tako nam je vsem znano, da nabava in strokovna obdelava AV gradiva spadata v osnovno knjižnično dejavnost. V uradnih knjižničarskih virih in v prispev kih znanih knjižničarskih strokovnjakov je lepo zapisano, katero je to gradivo (slušno, vidno in obojno ali avdiovizualno), kako ga lahko nabavljamo in postavimo ter nazadnje »z metodično domi šljenimi oblikami dela z učenci in učitelji vključujemo v aktivno osvajanje vzgojno-izobraževalnega programa«. Pa knjižničarji v naši regiji res to izvajamo? Zal praksa kaže precej drugačno sliko: Na večini osnovnih šol so kabineti ali učilnice opremljeni tudi z AV sredstvi. Zanje skrbijo vedno isti učitelji, tako na nižji kot na višji stopnji.
RkJQdWJsaXNoZXIy