Kdo je kriv za preveliko obremenjenost osnovnošolskih otrok? Vedno pogosteje se soočamo s problemom, zakaj so osnovnošolci tako obremenjeni ali celo preobremenjeni. Zanima nas tudi, kateri otroci. Po uspehu boljši učenci, srednji ali slabši? Boljši sposobnejši učenci — največkrat odličnjaki — so velikokrat preobremenjeni. Za-gotovo poleg rednega in dodatnega pouka obiskujejo kar nekaj inte-resnih dejavnosti: učenje tujih jezikov, glasbeno šolo, športne aktiv-nosti, bralno značko. . . Največkrat jih v preveliko število krožkov silijo preveč ambiciozni starši, ki od svojih otrok pričakujejo preveli-ke uspehe. Otrok pa ne more biti na vseh področjih uspešen oz. naj-boljši! O prostem času pri takem učencu ne moremo govoriti. Po drugi strani pa poudarjamo, kako je nujno potrebno, da ima čim več časa za sprostitev. Za otrokovo zdravje je to škodljivo, prav tako za razvoj osebnosti. Tudi učenec, ki se sicer kar dobro uči, a vse doseže le z ogromno truda in vložene energije, bo teže našel kaj časa zase. Da bi se vključil v kakšen krožek, je dostikrat nemogoče, saj mora skoraj ves čas po pouku posvetiti učenju. Neuspešnim učencem pa starši večkrat prepovejo, da bi se vklju-čevali v dodatne aktivnosti. To pa ni vedno dobro! V življenju naših osnovnošolcev bi se moralo marsikaj spremeniti. Preprečiti bi morali prekomeme obremenitve, ki si jih nalagajo (ali jim jih vsiljujejo starši ali celo nekateri učitelji). Se vedno pa je ogromno otrok, ki v prostem času ne vedo, kaj početi! Vladimira Rejc