BOGOSLOVNI VESTNIK Izdala Bogoslovna akademija. Uredila univ. prof. dr. F. Ks. Lukman in univ. prof. dr. A1 o j z i j Odar. Letnik XXI. KAZALO. (INDEX VOLUMINIS XXI.) I. Razprave (Dissertationes): Janžekovič, Razvoj Vebrovega nauka o spoznavanju (La théorie de la connaissance et son évolu- tion dans la philosophie de M. Veber)............ Odar, Zakonik ljubljanske škofije, razglašen na škofijski sinodi 1. 1940 (De codice dioecesis Laba-censis, promulgato in synodo dioecesana Labacensi a. 1940 ....................................... 40—66, Schöndorf er, »Kulturni molk sv. Pavla« (Cur s. Paulus bona culturae humanae profanae silentio praeterierit).................................... Remec, De sanctitate Christi ontologica doctrina Summae Theologicae Alexandri Halensis . , . . Potočnik, Telesna pokora in zunanje zatajevanje (De poenitentia corporali et externa mortifi-catione)........................................... II, Praktični del (Pars practica): Lenček, »Moderna evtanazija«....................... F. U., Pastoralne inštrukcije za ljubljansko škofijo . . 1— 39 116—214 67— 89 105—115 215—254 96— 99 255—259 o III. Slovstvo (Litteratura): a) Pregledi: Deset let veroslovja (dr. Vilko Fajdiga)......... 260—282 b) Ocene in poročila: D o č k a 1, Povijest opčeg crkvenog sabora u Ferrari i Fiorenci (Kurent)........................... 291 Enchiridion Clericorum (Kraljič)......................... 99 Guardini, Sveta znamenja (Potočnik) . . , 295 Kniewald, Zagrebački liturgijski kodeksi XI. do XV. stol. (F. Ušeničnik)........................... 292 Kniewald, Obred i obredne knjige zagrebačke stolne crkve 1094—1788 (F. Ušeničnik) . . . 292 Kniewald, Pavlinski obredni priručnik iz godine 1644 (F. Ušeničnik)................................ 292 Lippert-Skradninac, Od duše k duši (L.) 291 M a k v i č , Klerici i vojna služba (Odar) .... 296 Poschmann, Paenitentia secunda (Lukman) . 282 P r ü m m , Christentum als Neuheitserlebnis (Lukman) .............................................. 79 Snoj, Uvod v sveto pismo nove zaveze (Slavič) 98 Ušeničnik, Pastoralno bogoslovje (Potočnik) . 101 Viller-Rahner, Aszese und Mystik in der Väterzeit (Lukman)..................................... 97 Dne 11. aprila 1941, na Veliki petek, so zmagoslavne italijanske čete zasedle del slovenskega ozemlja in slovensko prestolnico Ljubljano. ~ Vojaška okupacijska oblast je takoj razglasila, da bo spoštovala kulturo, šege in navade slovenskega ljudstva. Dne 3. maja 1941 je Eksc. Grazioli, Kraljevi Visoki Komisar za slovensko ozemlje, ki je pripadlo Kr. Italiji, razglasil zastopnikom slovenskega javnega življenja sklep N j. Veličanstva Kralja in Cesarja Viktorja Emanuela 111. in voljo Duceja, da se to slovensko ozemlje priključi Kraljevini in Imperiju kot samostojna Ljubljanska provincija. S tem dnem smo postali sestavni del velikega italijanskega imperija ter je tudi naše kulturno delovanje dobilo nov okvir svojega izživljanja. Gornji zgodovinski razglas z dne 3. maja je zagotovil, da bo dobila Ljubljanska provincija, imajoč kompaktno slovensko ljudstvo, avtonomno ustavo, ki bo upoštevala etnični značaj ljudstva, zemljepisni položaj ozemlja in posebne potrebe pokrajine. Obenem pa je ta važni zgodovinski akt razglasil slovenski jezik za obvezni jezik v vseh vrstah našega šolstva ter za službeni jezik poleg italijanščine. Dne 23. maja je prosvetni minister Eksc. Bottai v univerzitetni zbornici v Ljubljani v odgovoru na rektorjev pozdrav zagotovil, da bo imela slovenska kultura v okviru italijanskega imperija svojo posebno vlogo, ki bo prišla v novi državni skupnosti še bolj do veljave. Ljubljansko univerzo pa hoče italijanska kraljevska vlada še izpopolniti. Vse te izjave razodevajo viteško pleme?iiiost in globoko razumevanje za kulturne vrednote, zato jih slovensko ljudstvo sprejema z odkritim veseljem in zadovoljstvom. Voditeljem Velike Italije se zahvaljujemo za njih uvidevnost in daljnovidnost. '