Po krščanskem svetu Dobrodelnost — misijonarka. Dve leti sta pretekli, kar divja na Kitajskem vojna, ki povzroča ljudstvu strašno gorje, ki kliče po pomoči. Katoliški misijonarji na Kitajskem so že od nekdaj smatrali katoliško dobrodelnost kot najuspešnejše misijonsko sredstvo. Kitajska javnost pa je sele zdaj v času stiske postala pozorna na velika dela katoliške dobrodelnosti. Katoliški misijonarji so namreč v tem težkem času krščansko dobrodelnost podvojili in potrojili. Kar so imeli, vse so dali na raz- polago ranjencem, bolnikom in beguncem. Izpraznili so šole, lastna stanovanja in celo cerkve. Povsod so namestili postelje za bobiike. Te postelje pa pridlgajo glasneje in uspešneje kot najbolj izbrana beseda mlsijonarja. Misijonar je danes na Kitajskem najbolj občudovana osebnost. Nikdar še niso videli ti ljudje, da bi se kdo nesebično žrtvoval za druge, kot to dela misijonar. On vztraja na svojem mestu kljub bombam in granatain, svoje življenje postavlja v nevarnost, da more poma- gati ubogim beguncem ali ranjencem, svoje lastno stanovanje jim prepusti, oskrbi jih z obleko in hrano, 8 prihajajo&mi sovražniki ee pogaja, da ba obvaroval ubogo civilno ljudstvo pomora. MMjonar pomaga vsem brez razlike stanu, starostl, vere. Kdor koli je v stlski, se lahko k njemu zateče. Od dojenčka do umirajočega starčka, vsi so deležni njegove pomoči. Še za mrli-e poskrbi, da dobe dostojen grob, kar je na Kitajskem tudi važno. Kdaj so te poganske množice videle kaj takega? Vera, ki misijonarja sili k tem čudovitim dejanjem, ..iora biti res iz nebes. In trdi pogani prihajajo k misijonarju s prošnjo, naj jih spreime v katoliško vero. Med temi prosilci niso samo ubogi Ijudje, ampak tudi inogi iz odličaih stanov. Cele vasi so se že javile za krst in sprejem v katoliško Cerkev. Sovražnlk križa. Belgijski list »Libre Belgique« poroča iz Eisenborna o naslednjem dogodku: V Eisenbornu in v vsem obmejnem pasu se govori o čudnem pripetljaju, ki se je dogodil v mestecu Eichesheit, katero leži v Nemčiji ob belgijski meji, nasproti Eisenbarnu. Prišel je v Eichesheit delavec, ki je določen za delo v obmejnem trdnjavskem pasu (Sigfridova črta). Iskal je stanovanja. Neka dobra katoliška žena mu je hotela dati v najem primerno sobo. Ko zagleda delavec v tej sobi razpelo, viseče nad posteljo, začne ostudno preklinjati z zahtevo, da mora križ izginiti iz sobe. Gospa noče o tem nič slišati. Delavec gre dalje. Išče od hiše do hiše, toda nikjer ni dobiti sobe. Vrne se h gospe, ki je imela sobo na razpolago. Sobo vzame v najem z obljubo, da bo križ pustil viseti na steni. Drugi dan zjutraj se gospa potrudi, da bi delavca zbudila. Vse klicanje in trkanje ne pomaga nič, delavec se iz sobe ne oglasi. S silo odprejo vrata. Nudi se jim čuden prizor. Delaveo sedi mrtev na stolu. V rokah držd križ, ki ga je vzel s stene, ter ga tišči h kolenu. Hotel ga je zlomiti, pa ga ni mogel; prej ga je dohitela smrt. AJi ni to očitna kazen božja?