52 POGLEDI NA ŠPORT 2 Predšolski športno-vzgojni program Zlati Sonček, Šola v naravi, Aktualni odzivi dr. Silvo Kristan je priznan slo- venski strokovnjak z več kot 200 izdanimi deli s področja športa v njegovih različnih po- javnih oblikah. Najpomemb- nejša področja njegovega delovanja segajo vse od šole v naravi, športnih programov za otroke in mladostnike, oce- njevanja športne vzgoje pa do terminologije s področja športa. Tako tudi v pričujočem učbeniku združuje dve od po- membnejših področij njego- vega dosedanjega delovanja. Učbenik »POGLEDI NA ŠPORT 2 (Predšolski športno-vzgojni program Zlati sonček, šola v naravi, aktualni odzivi)« pred- stavlja del trilogije z naslovom »Pogledi na šport«, ki jo avtor, po vzoru dr. Pedička, namenja aktualni problematiki športa v njegovih različnih izsekih. V učbeniku »Pogledi na šport 2« avtor predstavlja tri večje vse- b inske sk l o p e. V p r vem j e p re d- stavljen program Zlati sonček (športni vzgojno-izobraževalni program), drugi del obravnava Šolo v naravi, v tretjem delu pa so predstavljeni odzivi na aktualno problematiko na po- dročju športne kulture. V prvem delu (Zlati sonček) zelo natančno predstavi na- men in pomen programa, njegov razvoj ter raziskave, ka- terih rezultati poudarjajo po- men izvajanja tega programa. Hkrati avtor zapiše in komenti- ra odzive, ki so se ob prenovi programa pojavljali v javnosti. Kot pozoren spremljevalec aktualnega dogajanja, zelo na- tančno dokumentira razvoj in spreminjanje programa. V svo- jih odgovorih na očitke pro- gramu avtor večkrat ponovi iste odgovore, kar pa je nujno potrebno, da bi lahko bralec dobil vpogled v pomen na- tančnega poznavanja podro- čja, katerega želi posameznik komentirati. Študent (bralec) lahko na podlagi objavljenih razprav spozna, kakšna mora biti ustrezna, strokovna razpra- va, če se želimo ogniti strokov- nim napakam. Ob tem avtor nenehno opozarja na pomen uporabe ustrezne terminolo- gije, kar je pri znanstveno-raz- iskovalnem ter tudi strokov- nem delu zelo pomembno. Hkrati avtor prikazuje pomen argumentiranih odgovorov, podprtih z natančnimi podatki in strokovnimi argumenti v pri- merjavi s širjenjem neresnic ali polresnic, ki lahko (tudi v zna- nosti) naredijo nepopravljivo škodo. V p r v e m i n d r u g e m d e l u p r i r o č- nika avtor nenehno poudarja pomen humanega procesa športne vzgoje, ki ga podkrepi še s strokovno utemeljenimi primeri. Zelo nazorno prikaže način pisanja konstruktivne kritike, ves čas tudi opozarja na pomen raziskovalne nepri- stranskosti ter objektivnega presojanja. Poudarja tudi po- men aktivnega vključevanja v razprave, ki jih mnogokrat sprožijo strokovno ne dovolj poučeni posamezniki. Podobno velja za področje Šole v naravi. Avtor predstavi razvoj šole v naravi v sloven- skem prostoru, njen pomen za otrokov vsestranski razvoj ter vlogo in pomen ravnateljev in ostalih pedagoških delavcev pri ohranjanju in razvoju te vzgojno-izobraževalne oblike. Podobno tudi v tem poglavju doda odzive na zapise o šoli v naravi. Obe poglavji se smiselno dopolnjujeta s priročnikoma Športni program Zlati sonček (Kristan s sod., 1997) ter Šola v naravi (Kristan, 1998). V tretjem delu so zbrani odzi- vi na aktualno problematiko področja športa v Sloveniji. Na prvi pogled se morda zdi, da tema ne sodi v učbenik, če pa upoštevamo osnovno vodilo, to je prikaz kritičnega obravna- vanja pojavov, potem je ume- stitev tega poglavja nujna in potrebna. Poglavje lahko pri- pomore k širjenju meja, znotraj katerih razmišlja študent in pri- pomore k razvoju kritičnega in objektivnega presojanja stvari. Posebna vrednost učbenika je v tem, da mora bralec ves čas zavzemati kritičen odnos do prebranega in si ob zapi- sanem tudi ustvarjati lastno mnenje. Učbenikov kot je ta, je v slovenskem prostoru malo. V učbeniku je namreč na enem mestu zbrana teorija obravna- vanih problemov z različnimi odzivi in strokovno argumen- tiranimi odgovori. Prav slednje zagotavlja, da bo učbenik zelo uporabno študijsko gradivo predvsem na drugi stopnji študija. Vesna Štemberger