Vozniki, ste pripravljeni na led, sneg, meglo? Sneg. Beseda, ki pomeni sproščeno zimsko re-kreacijo na zasneženih pobočjih, povzroča pa tudi obilo skrbi vsem udeležencem v prometu. Sneg, čigar sopotnika sta led in megla, povzro-ča voznikom nevšečnosti, ki jim marsikdaj niso kos, posebno če niso pravočasno poskrbeli za svojo in tujo varnost. Kaj govorijo cestnoprometni predpisi o opremi osebnega avtomobila in vožnji z njim v zimskem času? — Vsako motorno vozilo mora imeti med vožnjo v pogojih zmanjšane vidljivosti, karnor štejemo tudi meglo, sneženje ali dež, prižgane zasenčene luči. — Za vožnjo v zimskih razmerah mora imeti av-tomobil brezhibne otiralke vetrobranskega stekla, napravo za pranje tega stekla in prezračevalne na-prave, ki onemogočajo zarositev stekel. — Avtomobil mora imeti vsaj na pogonskih kole-sih gume z zimskim profilom, sicer pa gume s celo-letnim profilom na vseh kolesih ter obvezno snežne verige. Priporočljivo je, da ima voznik s seboj tudi strgalo za led, metlico, manjšo lopato in po možnosti tudi nekaj peska. S temi pripcmočki bo lahko očistil av-tomobil snega in ledu in si pomagal na cesti. Voznik bo pred vožnjo očistil vsa stekla in luči umazanije, ledu in snega, ki bi ga med vožnjo lahko motil in ogrožal voznika za njim, če bi zaplate snega letele z avtornobila, preveril bo vse luči na avtomo-bilu in šele nato odpeljal. Vožnjo bo vselej prilagodil stanju na cesti, povečal varnostno razdaljo, prižgal luči in vozil skrajno pre-vidno, kajti človek nikoli ne ve, kje ga čaka na cesti led, megla ali sneg, kljub temu, da je cesta na pogled suha. Najnevarnejša mesta so na mostovih, v tune- lih, usekih ali ob gozdu, kjer sonce podnevi ne odtali nočne zmrzali. Za vožnjo po ledu ali snegu si velja zapomniti, da niso dovoljene nikakršne nagle kretnje, posebej to velja za speljevanje, pospeševanje, zaviranje ail za-vijanje, kjer lahko kolesa kaj hitro zdrsnejo. Najpa-metneje je, da na zasneženi cesti pozabimo na za-vore. Pospešujemo počasi, zaviramo pa z motor-jem, tako da postopoma pratikamo hitrosti navzdol. Če avtomobil po snegu ali ledu zdrsne, tedaj mo-ramo izklopiti pogon, z volanom pa 6kušamo ujeti avtomobil. Zaviranje ali pospeševanje v taki situaciji nas bo pripeljalo do najbližjega jarka. In še o snežnih verigah. Te so namenjene le vožnji po snegu, naj bo zbit ali ne. Snežne verige omogo-čijo pogon avtomobila v pogojih, ki jim niso kos no-bene še tako dobre gume, obenem pa omogočajo vodljivost avtomobila in zaviranje. Sicer pa velja, da z verigami vozimo največ s hitrostjo do 60 kilometrov na uro. Seveda pa verige niso primerne za vožnjo po ledu ali snežni brozgi. Vozniku sicer dajejo varljiv občutek boljšega oprijema koles, dejansko pa zmanjšujejo učinek same gume. Na ledu bodo verige hitreje zdr-snile kot guma, v snežni brozgi pa je učinek enak vožnji po suhi cesti, kjer veriga zmanjšuje stik kolesa s cesto. Voznik, ki bo verige uporabljal tako, bo po-škodoval gume, najverjetneje pa tudi druge dele av-tomobi|a. V trgovinah je moč dobiti več vrst verig, vendar pa bo voznik, ki bo pozimi več vozil, kupil boljše verige, ki jih je tudi laže natakniti. Ce do sedaj še niste nati-kali verig na kolesa, poskusite to prvič doma na to-plem, da vam na cesti ne bodo delale težav. Svet za preventlvo In vzgojo v cestnem prometu