**3Uoit Izdaja DO Avtoteima n. sol. o. Ljub-Ijanstf Titova 36. uredniški odbor, odgovorni urednik Živan Mirčič in glavni urednik Savo Žigon. Naslov uredništva Titova*, telefon 317-044, int. 68. Tis\ Tiskarna Ljubljana, v nakladi 900 izvodov. Časopis prejemajo člani kolektiva, štipendisti in upokojenci brezplačno. Časopisi izhaja enkrat mesečno, r— Oproščeno |Šfometnega davka po ^^Sflepu 421-1/72. avtotehna GLASILO DELOVNE ORGANIZACIJE AVTOTEHNA, n. sol. o., LJUBLJANA Leto VI Redna izdaja Št. 2 — Februar 1980 Naše Glasilo v letu 1979 Leto Zunanji sodelavci Notranji sodelavci Honorar Tiskarna Skupaj Cena enega izvoda 1975 (6 št.) 15.000 8.8112,50 8.100 58.456 90.368,50 16,73 1976 16.500 8.250 17.243,14 120.999 162.992,14 15,00 1977 18.000 2.500 17.120,60 143.613,50 181.234,10 16,78 1078 30.000 1.500 33.366,02 186.344,10 251.210,12 23,26 1979 30.000 — 23.471 195.562,02 249.033,02 23,06 Skupaj 109.500 21.062,50 99.300,76 704.974,62 934.837,88 — Uredništvo, 28 priispev- Ni potreben noben poseben napor, da vidiimo, da Skoraj ni delovne organizacije, ici ne bi redno ali občasno izdajala časopis, bilten itd. Lepo in prav, kajne? Prav zaradi tega, ker je za uspešno delo v delovni ali družben apolitični organizaciji in za samoupravljanje na sploh potrebnih čim več dobrih, Ipravih in razumljivih informacij, ki morajo krožiti med ljudmi. Lepo pa predvsem zato, ker so takšni časopisi ob prizadevanju njihovih urednikov, ponekod tudi poslovodnih organov, po preboleli Statusni, oblikovni in usmeritveni bolezni tudi privlačno oblikovani in tiskani (pri nas se zato še trudimo). Hkraitd !so kot po dogovoru (z redkimi izjemami, med katere spada tudi naše Glasilo) kljub raznim situacijam, uspehom in neuspehom, ki se odvijajo v posamezni organizaciji — to seveda ne velja za nas. polna načrtov, predlogov iitd. za lepšo prihodnost in boljše delo. To samo po sebi ne bi bilo narobe, 'Če se ta optimizem ne hi izražali le z nagelj čki, stiškd rok, nasmeški na slikah, pa morda še Iv načrtih, predlogih, sklepih in njihovimi obrazložitvami. Vmes pa razen o uspehih domačih kegljačev, o izletih planincev in odhodih v pokoj običajno nič posebnega. (Tudi to ne velja v celoti za naš časopis). S pristavkom, »običajno«, pa lahko zapišemo — nič kritike, ne polemike, nobenih predlogov, ustvarjalnosti, analiz in vsega, kar lahko prištevamo med dejavnosti samoupravlj L/AŽ&r LT/E- PPHA- (SE AJAlE (VoZE) P&APAU OALEC OPL 6Brs&- VAMVE. SOLE 4.7/J/J tSddA V ASE- 'žo^/- fJVA Hop Ro- S-Tl ZE V— M/ZL-t RLCM/. PUB 1-7— //ASA SOSEP- pezAVA <§> ZdAKc- PLoV AU rmu. L/otZO— HETAJf dLUS GEdA ŽčL . r^/Lo-f=- 'pueL- btoTJ/Zo seep- (PEIŽIoR. PaTel-? (fr^Tc) - Hd±J, !VAt=T. MpU— ‘Pt&Va PoLAA vaT&? POL/T/AL Uo/J 7AEA/EA -ZEfŽA — V/CA ■hteeVUC.- e&zt— ZAHEpA LfVE. pVEH 'S&' ZAJACP7 EEdA VEtSA E/77/ ^T/S-T- žoV* UZALIK Bl/SkU p/sec. /C.GE /VA. ■7&e.oo kdžtcA. OPAJA AM£&- vouzl. ■S&TAV-. Perre.- LtK/ LAT/AJ. VEZAJtL vAEet- ■JEHAd. ŽopSE7 rzee&c. IZ. Ž/&U- TE= pt/č: PEVEC. EEAiAH, Llž-TlZ. davcu S-toUT- VESTA LET/Ut 2AU28A MAALPf ■ZIBALI P (A SLOV TSo/f/AJ?* Veze PALT Les T— tJ/5dE 7*t kopdo * NA 9 CICERO JE FORD UVEDEL TEKOČI TRAK V AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI? Kakor se vzame ... Tekoči trak, veliiikio tehnično novost našega stoletja tar današnjo veliko nadlogo delavcev, ki delajo z njim, naj bi izumil 'ameriški avtomo-btilski proizvajalec Hemy Ford. Vendar to ni res. Izumitelj je Remsom E. Olds, čigar ime je v iiiirmii »Olds-mobile«. Leta 1901 je Olds Motor Vehisle Compamy naredila 425 vozil, leto kasneje, ko je Olds uvedel montažo na tekočem traku, pa že več kot 2500. Res pa je, da je Ford izboljšal Oldso-vo idejo. Po Oldsovi zamisli so se lesene platforme na kolesih vozile med dvema vrstama delavcev, ki so montirali posamezne dele vse do končno izdelanega avtomobila. Ford si je zamislil »razdelilni trak«, katerega sistem je bil v tem, da so posamezni deli v košarah prihajali do glavnega tekočega traku. Fordov sistem je skrajšal proizvodnjo enega avtomobila z enega dne na 93 minut. SO MAJORETTES ZNAČILNOST 20. STOLETJA Pravijo, da ne. Brhka dekleta v pisanih uniformah in golih stegen naj bi se iz ZDA razširile po vsem zahodnem svetu (danes jih niti pri nas ne manjka!). Bržkone je moda »mažo-retk« kriva, da jih večina ljudi razglaša za zabavno pridobitev zadnjih desetletij. Vendar mažoretke niso nastale v ZDA in tudi niso prišle v Evropo po drugi svetovni vojni. V resnici jih je ustanovila Katarina Me-dičejska v 16. stoletju ter tako zabavala dvorjane in goste v Louvru. Žal je Ka-tairima prišla v zgodovino kolt kruta kraljica (šentjer-nejska noč) in ji zaradi izuma mažoretk res ne moremo odpustiti grehov. »FRANCIJA JE IZGUBILA BITKO, NI PA IZGUBILA VOJNE«, JE REKEL DE GAULLE, 18. IV. 1940 Je rekel, ali ne? Ko je general Charles de Gaulle 18. IV. 1940. po londonskem BBC pozval Francoze naj se uprejo Nemcem, maj bi dejal, da je »Francija izgubila bitko, ni pa izgubila vojne«. Bržkone so Britanci rahlo podcenjevali francoskega generala (takšen je bil Churchill vedno z njim), tako, da njegovega pozneje tako slavnega poziva sploh niso posneli. Ziaito pa so kasneje Francozi s težavami le našli tekst poziva. V mjiem pa ni stavka o bitki in vojni. Te besede so prenagljeni zgodovinarji podtaknili de Gaullu, kajti pojavile so se dva dni kasneje v plakatih.