PREDLOG PREDLAGATELJA Izvršnl svet skupščine občine Ljubtjana Vtč-Rudnik /e na svoji 3. seji dne 14/5-1986 obravnaval pretUog odloka o sprejemu lokacijskega načrta za Kardeljevo ceato In upoštevajoč pozitivno mnenje prisotnih predslavnikov KS Kolezija, Milan Česnik in Rakova jelša, doloiil pred-log odloka In sklenil, da ga posreduje zborom skupščtne občine Ljubljana Vič-Rudnlk v obravnavo in sprejem. IZVHŠNI SVET Na podlagi 2. odstavka 39. člena Zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS št. 18/84) in 79. člena statuta občine Ljubljana-Vič-Rudnik (Uradni list SRS št. 13/86) je skupščina občine Ljubljana-Vič-Rudnik na sejah zbora združe-nega dela in zbora krajevnih skupnosti dne . . ... . sprejela ODLOK o lokacijskem načrtu za severni odsek Kardeljeve ceste od križišča z Aškerčevo cesto do križišča s Cesto v Mestni log I. SPLOŠNE DOLOČBE ' 1. člen S tem odlokom se sprejme lokacijski načrt za severni odsek Kardeljeve ceste, to je odsek od Aškerčeve ceste.do Ceste v Mestni log (v dolžini cca 920 m). Lokacijski načrt je izdelal ZIL - TOZD Urbanizem LUZ pod številko projekta 33240 v decembru 1985. II. OPIS MEJE OBMOČJA 2. člen Meja območja severnega odseka Kardeljeve ceste poteka po južnem robu vozišča Aškerčeve ceste - vzhodni meji parc. št. 132 - po vzhodni in južni meji parc. št. 71/5 - zahodni meji parc. 71/ 9,152 - delno po parceli št. 71/8, 71/11,89, 72/1,114,73/9,73/8-zahodni fasadni liniji par. št. 180 - po zahodnem in južnem delu parc. št. 73/8 - južni meji parc. št. 73/10,161, 73/11, 73/21, 73/7 -preko parcele 45/1 - k. o. Krakovsko predmestje ter preko parcel 1703/1 - severnem robu parc. 4 in 187/3 - preko parcele 187/1 in 187/6 - po vzhodni meji parc. št. 187/2 - po severni meji parc. št. 191/2 - po severni in vzhodni meji parc. št. 187/4 - preko parc. 186/1, 1692/2, 200/1 - po meji med parcelama 200/1 in 201/27 -po južni meji parc. št. 201/2 - preko parc. 200/4, 201/17, 201/5, 155/2, 159/2, 202/2, 200/3 - po južni meji parc. 200/3, 198/1 -preko parc. 148/2,148/3,140/1, 236/1,142/34,142/35, 236/1,140/1, 142/12,142/58 - po vzhodni in južni meji parc. št. 142/14 - preko parc. 1749, 1696/4, 250/257, 1696/10, 236/12, 1695/1, 236/12, 236/ 9, 236/8 - vzhodni in severni parcelni meji 236/2 - preko parcele 488, 230/13 - po južnem robu parcfele 230/26, 230/12, 201/10 - po vzhodni fasadni liniji parcele 645 - preko parc. 201/4 - po parc. meji med parc. 201/8 in 201/9 - preko par-c. št. 201/7, 201/3,1692/ 2, 202/1 - po zahodnem robu parc. 202/2 - preko parc. 1692/3, 1692/7, 223/3, 223/2, 16/1, 1692/4 - po zahodni meji parc. 197/2, 195/3 - preko parc. 195/1, 193, 1703/1 - vse k. o. Trnovsko predmestje ter preko parcel 73/3, 73/6 - po južni meji parc. 78/10, 78/12, 78/22 - preko parc. 78/22 po vzhodni meji parc. 78/22, 78/ 15, 158, 137, 78/20, 138, 78/5 preko parc. 77/2 - ob vzhodnem robu parc. 78/6 - preko parc. 71/4, 71/3, 85, 71/6 - po južnem robu vozišča Aškerčeve ceste - k. o. Krakovsko predmestje. III. FUNKCIJE OBMOČJA S POGOJIZA IZRABOIN KVALITETO POSEGOV V PROSTOR. 3. člen Ptedvidena semaforizirana križišča s stranskimi cestami delijo severni de! Kardeljeve ceste v tri odseke in sicer: - I. odsek Aškerčeva cesta - Finžgarjeva cesta (v dolžini cca 250 m), kjer je predvidena v 1. fazi rekonstrukcija obstoječe dvopasovne ceste v štiripasovno - II. odsek Finžgarjeva cesta - Ziherlova oziroma Riharjeva cesta (v dolžini cca 350 m), kjer je v 1. fazi predvidena novograd-nja štiripasovne ceste skupno z novim mostom preko Gradaščice in potekom pretežno na nasipu - III. odsek Ziherlova cesta oziroma Riharjeva cesta - Cesta v Mestni log (dolžina cca 320 m), kjer je v 1. fazi predvidena razširitev obstoječe dvopasovne ceste v štiripasovno. 4. člen Normalni profili v 1. fazi izgradnje: - I. odsek: Rekonstruirano vozišče je štiripasovno s širino voznih pasov 3,25 m (2x po 2x3,25 m = 13,0 m) z interpolacijo petega čakal-nega voznega pasu (širine 3,0 m) pred semaforiziranima križiš-čema z Aškerčevo oziroma Finžgarjevo za zavijanje v levo. Cestišče je brez srednje in stranskih ločilnih zelenic. Vozišče spremlja obojestransko peš hodnik širine 2,0 - 3,0 m. Na odseku ni posebej urejenih kolesarskih stez. ¦ ; - II. odsek Vozišče je štiripasovno s širino voznih pasov 3,25 m (2xpo 2x3,25 m = 13,0 m) s srednjo ločilno zelenico širine 4,0 m. Na račun le-te je pred semaforiziranima križiščema (s Finžgarjevo oziroma Riharjevo cesto - Ziherlovo cesto) interpoliran peti vozni (čakalni) pas za zavijanje v levo (širine 3,0 m). Vozišče spremljata obojestransko dvosmerni kolesarski stezi (širine po 2,60 m) in peščeva hodnika (vzhodna stran širine 3,0 m in na zahodni strani širine 2,0 m) le-te ločujeta od vozišča obojestran-ski - vmesni zelenici (širine -3,0 m - v večji meri 2,50 m). Na mostu preko Gradaščice pred križiščem s Finžgarjevo cesto je naslednji prečni profil cestišča: ¦ vozišče (2x po 2x3,25 m) • pas za zavijanje v levo • ločilni pas - kolesarska steza na zahodni strani - ločilnipas - obojestranski peščev hodnik (2x2,50 m) 13,00 m 3.00 m 1,20 m 2,60 m 1,20 m 5,00 m Skupno maksimalna širina mostu 26,00 m - III. odsek Vozišče je štiripasovno s širino voznih pasov 3,25 m (2x po 2x3,25 m - 13,00 m) s sredjo ločilno zelenico širine 4,00 m. Na račun le-te je pred križiščem z Riharjevo - Ziherlovo cesto oziroma Cesto v Mestni log interpoliran peti vozni pas (širine 3,00 m) za zavijanje v levo. Vozišče obojestransko spreml|ata eno-smerni kolesarski stezi (širine po 2,00 m) in peščeva hodnika (širine po 3,00 m), od vozišča ju ločujeta obojestranski ločilni zelenici (na vzhodni strani širine 3,00 m, na zahodni strani od 0-2,5 m). Na odseku, kjer kolesarsko (enosmerno) stezo ne ločuje od vozišča zelenica, se le-ta razširi (od 2,00) na 2,60 m. 5. člen Pogoji ostalih funkcionalnih ureditev na posameznem odseku: Odsek I: - obstoječa ulica Mirje se po rekonstrukciji (obojestransko) priključuje na Kardeljevo cesto le kot desni priključek - med Finžgarjevo c. in Aškerčevo c. sta predvideni oboje-stranski postajališči MPP (dolžine 40 m) na zunanjih dveh (rume-nih) voznih pasovih - dovozi do ohranjenih objektov v obrobnem prostoru osta-nejo po rekonstrukciji obstoječi v prometno tehničnem smislu le kot desni priključki s tem, da se pred uvozi izvedejo vgreznjeni robniki - ob rekonstrukciji Kardeljeve ceste je potrebno preurediti (prilagoditi) tudi obstoječe križišče z Aškerčevo cesto - rekonstrukcija vozišča se izvede načelno na obstoječi nive-leti - z ulice Mirje je urediti skozi portal v rimskem zidu kolesarski dostop na dvorišče objekta Srednje tehnične šole; Odsek II: Križišče s Finžgarjevo cesto je potrebno preurediti in razširiti (interpolirati dodatni vozni pas za zavijanje v levo pred križiščem) ter ga pripravitl za semaforizacijo. Zaradi tega )e potrebno: delno deviirati (prestaviti) In regulirati strugo Gradaščice ter preurediti (dosuti) brežino med vodotokom in cestiščem. - od križišča Kardeljeve ceste s Finžgarjevo cesto do Rihar-jeve ceste potrebno urediti dvosmerno kolesarsko stezo (širine 2,6 m) z ureditvijo prehoda preko Finžgarjeve ceste v Bogišičevo ulico. - obrežje regulirane in deviirane Gradaščičine struge je potrebno urediti v javno parkovno površino z ureditvijo peš poti, ki so povezane (stopnice + rampe) s peščevimi površinami Finž-garjeve ceste in Kardeljeve ceste (mostom) ter mostovoma na Riharjevi in Emonski cesti - preko struge Gradaščice je na trasi Kardeljeve ceste potrebno zgraditi nov most maksimalne širine 26,0 m. Svetla višina mostu mora omogočiti javni peš promet pod mostom - trasa Kardeljeve ceste preseka obstoječo Kolezijsko ulico. Predvideno je. da se Kolezijska ulica na vzhodni strani Kardeljeve ceste (ob predvideni rekonstrukciji okoliškega predela) delno deviira in niveletno korigira (dvigne) ter priključi na Kardeljevo cesto v obliki desnega priključka. V 1. fazi se priključek izvede v definitivni obliki, novi odsek Kolezijske ulice (v nasipu) pa počasno deviira v obstoječo traso. Zahodni odsek presekane Kolezijske ulice se neposredno ne priključuje na Riharjevo c, pa tudi na Kardeljevo cesto. - Dovoz do osnovne šole Trnovo in sosednje VVU ter do bodočih objektov (po predvideni rekonstrukciji predela med šolo in Gradaščico) se uredi s Kolezijsko ulico. Peš dostope do ome-njenih objektov je potrebno urediti tudi s peščevih površin Karde-IJeve ceste - funkcionalna rešitev Muzeja Ijudske revolucije Slovenije ima kot javni dovoz do objekta predvideno pred glavnim vhodom pristajalno - parkirno ploščad (za avtobuse in osebna vozila obiskovalcev), ki se navezujejo v obliki desnega priključka nepo-sredno na Kardeljevo cesto. Ploščad je loclrana na zahodni strani cestne trase med bodočim mostom in Kolezijsko ulico. Višinsko je prilagojena niveleti Kardeljeve ceste. Glavni peš dostop do Muzeja Ijudske revolucije je s peščevih površin vzdolž Kardeljeve ceste - ohranjeni oziromazačasnq^jhranjeni objekti med Kardeljevo in Riharjevo cesto se prometno navezujejo posredno (po Kolezij-ski ul.) in neposredno na Riharjevo cesto - Riharjeva - Ziherlova cesta se na Kardeljevo cesto priklju-čuje s semaforiziranim križiščem - prostor v konici ob križišču z Riharjevo cesto je rezerviran za postavitev spomenika oziroma še nedefiniranega obeležja v zele-nju. V 1. fazi se uredi kot javna zelenica. - Trasa Kardeljeve ceste na odseku II poteka v pretežnem delu na nasipu. Trasa se spušča v nagibu 1,15% z nivelete v križišču s Finžgarjevo cesto (načelno 294,45) na niveleto v križišču z Rihar-jevo oziroma Ziherlovo cesto (načelno 291,30). Nasip je potrebno izvesti obojestransko (na vzhodni strani od mostu do kompleksa OŠ Trnovo, na zahodni strani pa od mostu do križišča z Riharjevo cesto) širši za pas 10 m od roba peščevega hodnika in sicer za zasaditev dvovrstnega drevoreda, načelno na niveleti Kardeljeve ceste. - na odseku je potrebno urediti dve postajališči MPP na vozišču rumenega voznega pasu in sicer: • v smeri mesto - za križiščem z Ziherlovo cesto • v smeri iz mesta v območju ploščadi pred Muzejem Ijudske revolucije Slovenije Dolžina postajališča je 40 m; med voziščem in kolesarsko stezo je potrebno urediti čakalni peron globine 2,5 m. Odsek III. - ustje obstoječe Ziherlove in Riharjeve ceste (pred bodočim križiščem s Kardeljevo cesto) je potrebno uStrezno deviirati in razširiti za interpolacijo tretjega voznega pasu za zavijanje na levo - Devinska ulica se neposredno ne priključuje na Kardeljevo cesto. Po izgradnji Kardeljeve c. se priključuje na osnovno cestno omrežje posredno in sicer po Zeleni poti in Kolezijski ulici na Riharjevo cesto. Površina sedanjega izteka Devinske ulice na Riharjevo cesto se preuredi v parkirišče, skupno z novim uvozom in peščevimi ureditvami za dostop do Geriatrične klinike. Obrav-navani prostor je potrebno istočasno zazeleniti v skladu z zazele-nitvenim konceptom. Devinsko ul. in odgovarjajoči odsek Kolezij-ske ul. in Zelene poti je dolžan investitor SIS za ceste Ljubljana že v 1. fazi asfaltirati oz. urediti v skladu z grafičnim prikazom lokacijskega načrta tudi kot urgentni dovoz do Geriatrične kli-nike. - obstoječe parkirišče pred lokali na zahodni strani cestnega odseka se priključuje na Kardeljevo cesto kot desni priključek: ob tem je potrebno izvesti tudi predvideni izvoz s parkirišča na Cesto v Mestni log. Južno polovico parkirišča je potrebno prestaviti proti zahodu za cca 2,0 m, da.se pridobi med peš hodnikom in parkiriščem ustrezno širok pas (širine 3,0 m) za posaditev drevo-reda. - obstoječe parkirišče pred stanovanjskim blokom na vzhodni strani odseka se zoži za pas širine enega parkirnega mesta, da se s tem ustvarijo pogoji za zasaditev vzdolžnega drevoreda - obstoječi bencinski servis se ohrani do uvedbe predvide-nega tirničnega vozila v MPP, ko ga bo potrebno odstraniti - prekinjena Staretova ulica se navezuje poslej na Kardeljevo ¦cesto le posredno, to je po dovozu na parkirišča pred stanovanj-skim blokom. Omenjeni dovoz se priključuje na Ziherlovo cesto - dovoz na dvorišče zahodne polovice objekta Cesta na Loko 3, ki je dostopen danes s (ob rekonstrukciji opuščenega dela) Cesto na Loko, se uredi s Steretove ulice po odkupljeni parceli porušenega stanovanjskega objekta Staretova ulica 31. V 1. fazi. ko še ni zgrajen predvideni priključek Ceste v Mestni log do Opekarske c, se v obravnavano križišče priključi obstoječa Cesta na Loko. - priključni odsek obstoječe Ceste v Mestni log je pred križiš-čem s Kardeljevo cesto potrebno ustrezno razširiti za interpola-cijo tretjega voznega (čakalnega) pasu za zavijanje v levo. Dovoz na dvorišče vzhodne polovice objekta (Cesta na Loko 3) pa kot desni priključek s Ceste na Loko in sicer po rekonstrukciji opuš-čenem odseku te ceste - na odseku je predvidena ureditev dveh postajališč MPP s čakalnima peronoma (globine 2,5 m). Postajališči sta predvideni na zunanjih dveh (rumenih) voznih pasovih tik za križiščema z Riharjevo cesto (v smeri jug) in Cesto v Mestni log (v smeri sever). Dolžina postajališč je 40 m. 6. člen Zemljišče, ki ga je potrebno pridobiti za izgradnjo Kardeljeve ceste, leži na območju k. o. Krakovsko predmestje oziroma Trnovsko predmestje in sicer na naslednjih parcelah oziroma delih parcel: k. o. Krakovsko predmestje: 70/6. 71/6, 71/5/132. 85. 71/11. 71/ 8, 71/3, 71/4 89,114, 73/9, 73/8. 78/22, 73/6, 73/22, 73/3. 72/1 k. o. Trnovsko predmestje: 1703/1, 195/2, 178/2, 5/2,187/6, 187/ 1, 187/3, 186/1, 191/1, 191/2, 187/4, 1692/2, 192, 195/3, 197/2, 1692/ 4, 16/1, 199/1, 223/5, 202/2, 201/15, 199/2, 200/1, 201/27, 201/2, 201/19, 201/21, 201/20, 201/1, 201/17, 200/4, 201/5, 201/25, 155/2, d354, 201/9, 201/7, 201/13, 201/4, 201/3, 159/2,200/2,201/18,148/2, 148/3, 201/12, 236/2, 236/5, 236/7, 236/4, 236/3, 236/1, 140/1, 236/9, 236/12, 1695/1, 142/24, 142/33,142/34, 142/35, 142/12, 142/25, 142/ 58, 1749, 1696/10, 250/257, 200/3, 223/3, 202/1, 196, 204/3, 236/8, d193, 195/1, 468, 223/2, 1692/3, 204/2, 1696/4, 1692/17, 201/14. IV. POGOJI ZA URBANISTIČNO IN ARHITEKTONSKO OBLIKOVANJE TER OSTALI POGOJI UREDITEV 7. člen ' " ¦ Cesta naj bo po izgradnji urejena kot bulvarska cesta mestnega središča s polekom v intenzivni drevoredni zasaditvi. Temu izho-dišču morajo biti v največji možni meri prilagojeni tudi prometno-tehnični elementi ceste. Odsek I: - Razširitev ceste, to je obseg njenih elementov ob rekon-strukciji mora biti v tem prostoru minimalen, tako da se v naj-manjši možni meri poseže v obrobni prostor (širina vseh promet-nih pasov). S tega ozira se kolesarski promet s Kardeljeve ceste v smeri mestnega središča (pred tem odsekom) razveja po Kolezijski ulici na Emonsko in po Finžgarjevi cesti na Bogišičevo ulico. Cestne zelenice niso predvidene. - Vse, zaradi cestne razširitve prizadete kvalitetnejše ograje je potrebno v isti obliki prestaviti oz. obnoviti, namesto ostalih, manj kvalitetnih, pa postaviti ustrezne nove. - Obstoječa drevesa, ki se ob rekonstrukciji pojavijo ,na utrje-nih peščevih površinah in za katera je podana zahteva po ohrani-tvi, se določi ob detajlnih izvedbenih projektih. V kolikor se bo ob tem pokazalo, da predvidena širina pločnikov ne zadošča min. pogoju, da je dopustni razmak med deblom in ograjo 1,60 m oz. da ni zadosten za speljavo predvidenih komunalnih napeljav, bo v tem primeru nujno z deviacijo ograj poseči globlje v vrtove individualnih stanovanjskih objektov. - Ob izdelavi izvedbenih projektov za komunalne napeljave je potrebno preveriti, če zožitev peš hodnika pred obj<;ktom Karde-Ijeva c. 37 s predvidenih 2,5 m na 2,0 m zadošča za namestitev le-teh V kolikor se izkaže, da širina 2,0 m zadošča, je možno odmakniti rob pločnika za 1 m od fasade obravnavanega objekta ter v tem pasu postaviti ustrezno ograjo. - Hkrati z izgradnjo Kardeljeve ceste - 1. faza je potrebno v okviru OŠ Trnovo izvesti naslednja dela: • urediti dovoz (začasni - gl. čl. 15, 2. alinea) do vhodov v OŠ Trnovo in sosednji VVZ • prestaviti v isti izvedbi obe športni igrišči (ki jih cestna ureditev ruši) na dogovorjeno lokacijo • med peščevim hodnikom vzdolž Kardeljeve ceste in zuna-njim prostorom OŠ Trnovo je potrebno postaviti protihrupno ograjo min. višine 2,20 m (rezultat študije o zaščiti pred preko-mernim hrupom), ki ščiti zunanje okolje OŠ Ograjo je potrebno nadvišati z žično ograjo do višine 4 m proti izletavanju žog na cesto. Ograjo je potrebno tudi ustrezno zazeleniti. Tip proti-hrupne ograje je treba izbrati oz. sprojektirati tako, da ne bo onemogočena izvedba nadomestnih igrišč na določeni lokaciji niti predvidena drevoredna (dvo-oz. enovrstnega po grafičnem prikazu) zasaditev na zunanjih površinah OŠ Trnovo vzdolž cestišča. V ograji je potrebno izvesti ustrezno dimenzioniran prehod do glavnega vhoda v OS Trnovo s peščevih površin Kardeljeve ceste. 9 nadomestna igrišča ter zaščito zunanjih površin OŠ napram gradbišču je potrebno izvesti ob pričetku gradbenih del. - Ostalo obstoječe drevje je potrebno v maks. možni meri ohraniti, drevesa pa, ki jih bo zaradi razširitve ceste nujno pose-kati (predvsem v jugovzhodnem obrobju), pa nadomestiti z novim (za prestavljenimi ograjami), da se ponovno vzpostavi obstoječa zelena zavesa cestnega obrobja. - Odmik vozišča od rimskega zidu po rekonstrukciji ne sme biti manjši od obstoiečega (2,0 m). Tej zahtevi se mora prilagoditi tudi velikost zavijalnega radija v ulico Mirje - parcelo porušenega objekta Kardeljeva cesta 23 je preure-diti v javno zelenico s tem, da se ohrani obstoječe ograje in v ureditev vključi obstoječa zidana vrtna lopa - Vogalni del obsloječe ograje objekta Kardeljeva cesta 38 je potrebno delno prestaviti globlje proti objektu v korist pločnika v križišču, pri tem pa ohraniti obstoječo smreko Odsektl: - Od novega mostu proti jugu je potrebno Kardeljevo cesto urediti kot bulvar v zelenju. Srednjo zelenico (širine 4,0 m) je potrebno zasaditi z drevoredom dreves z manjšo oblikovano krošnjo. Nasip je potrebno obojestransko od cestnega obrobja razširiti za 10 m (na cestni niveleti) ter ta pasova zasaditi z obojestranskim dvovrstnim drevoredom (kjer zazidalna situacija to le dopušča), sicer pa vsaj z enovrstnim (pred objektom OŠ Trnovo). Srednja zelenica služi tudi namestitvi svetil javne raz-svetljave. - Novi most preko Gradaščice mora biti oblikovan skladno z obliko Muzeja Ijudske revolucije, kar pomeni kot sestavni obli-kovni element muzejevega okolja. - Potrebna korekcija Gradaščičine struge (zaradi ureditve kri-žišča s Finžgarjevo cesto in gradnjo mostu) se mora izvesti v smislu Plečnikove ureditvene koncepcije, to je v obliki dveh povezanih zaporednih lokov. - Obrežje je potrebno urediti v javno parkovno površino po posebnem ureditvenem projektu kot sprehajališče s peš komuni-kacijami pod novim mostom na obeh straneh struge. Poseben poudarek pri zazelenitvi je posvetiti nadomestitvi odstranjenih bukev na obrežju v osi bodoče ceste. - Odsek III: - , . - Oblikovni koncept ureditve cestnega odseka III je identičen konceptu odseka II v prejšnjem odstavku. Z določeno korekcijo obst. ureditev v cestnem obrobju je potrebno zagotoviti prosti pas zadostne širine za zasaditev poenotenega enovrstnega drevoreda. (Korekcije obstoječih par- kirišč). „ ., 8. člen Zaradi izgradnje programa Kardeljeve ceste je potrebno poru-šiti naslednje obstoječe objekte: .^ .. ¦ . a) Odsek I: - Vogalni objekt Aškerčeva cesta - Kardeljeva cesta - Karde-Ijeva cesta 23 - Zahodni (obcestni) trakt objekta Kardeljeva cesta 33 ter zaključek ohranjenega dela ustrezno zaključiti oziroma adaptirati (po posebnem projektu). - Paviljonski (prodajni) objekt pred srednjo tehnično šolo b) Odsek II: - Kolezijska ulica 6 z gospodarskim traktom - Kolezijska ulica 8 z gospodarskim traktom - Kolezijska ulica 12 skupno z gospodarsko lopo ..'.>.. Kolezijska ulica 9 - Lesen objekt odkupne postaje »Dinos« ob Kolezijski ulici - Kolezijsko ulico 20 je smatrati kot že porušen objekt - Kolezijska ulica 7 (šele v 2. fazi - ob rekonstrukciii okoli-škega predela) - v 1. fazi se začasno ohrani c)Odsek III: ' . ' / • ; - - Staretova ulica 31 . ' V. POGOJI GLEDE KOMUNALNEGA UREJANJA OBMOČJA 9. člen Pogoj za izgradnjo komunalnega omrežja podaljška Kardeljeve ceste je ta, da poteka vsa komunala izven vozišča zaradi kasnejše uvedbe predvidenih tirnih naprav VZTV. Prav tako mora biti komunala izven zelenih površin tam, kjer je predvidena drevo-redna zasaditev. Iz tega območja je izvzeta meteorna kanalizacija, ki poteka v zahodni polovici vozišča. VI. OSTALI POGOJI ZA IZVEDBO POSEGOV V PROSTOR 10. člen Proti prekomernemu hrupu je treba zaščititi: ' .-¦--¦ - zunanje naravno okolje OŠ Trnovo s protihrupno ograjo višine 2,20 m - vzhodni trakt Geriatrične klinike z zunanjim naravnim oko-Ijem s protihrupno ograjo višine 2,70 m vzdolž cestišča, medtem ko so za zaščito zgomjih etaž potrebni pasivni zaščitni ukrepi. 11. člen S cesto prizadeto asfaltirano igiišče OŠ Trnovo je ob izgradnji ceste potrebno nadomestiti v prostih površinah šolskega kom- pleksa. , , .... • 12. člen Z začasnega dovoza s Kolezijske ulice je ob izgradnji ceste potrebno izvesti dovozno pot do glavnega vhoda v šolo in sicer med zahodnim traktom šole in Kardeljevo cesto. Niveletno razliko je na tem odseku premostiti z ustrezno visokim opornim zidom neposredno ob pločniku. Na zidu je potrebno izvesti zaščitno ograjo. Vzdolž opornega zidu je na šolski strani potrebno zasaditi enovrstni drevored. 13. člen Pri izvedbi regulacije in korekciji trase Gradaščičine struge je potrebno upoštevati pogoje vodnogospodarske^skupnosti. VII. ETAPE IZVAJANJA 2 ZAČASNIMI UREDITVAMI - ^ ; 14.člen Izgradnja Kardeljeve ceste bo potekala v treh fazah: - 1. faza - izgradnja štiripasovne ceste z vsemi predvidenimi elementi cestne ureditve. Cesta se realizira pred predvidenimi rekonstrukcijami v obcestnem prostoru z izjemo MLRS. Zato so nekateri ureditveni posegi 1. faze začasnega značaja, pri čemerje elemente, ki se izgrade, v tej fazi potrebno v največji možni meri izvesti v dokončnem smislu. Ureditev 1. faze je zasnovana na izhodišču, da se cesta in Muzej Ijudske revolucije Slovenije sočasno gradita. - 2. faza - Začasne ureditve se postopno izvedejo v dokonč-nem smislu, to je v okviru predvidenih (sukcesivno realiziranih) rekonstrukcij obcestnega prostora. - 3. faza - na vzhodni polovici vozišča se nameste tirne naprave VZTV (ob uvedbi le-tega v MPP), zahodna polovica pa ustrezno preuredi v dvopasovnico znotraj zunanjega roba cestišča izvedenega v 1. fazi. Kolesarske in peščeve ureditve ostanejo nespremenjene. : ¦..¦ 15. člen \'. ¦'¦¦, / , Začasne izvedbe v 1. fazi: - Do predvidene celovite prenove predela med obrežjem Gra-daščice in kompleksom OŠ Trnovo (na vzhodni strani Kardeljeve ceste) se začasno ohrani objekt Kolezijska ulica 7. Ker parcela sega v območje brežine cestnega nasipa, je potrebno vzdolž vzhodne parcelne meje (291/14) zgraditi ustrezno visok začasni oporni zid z namestitvijo zaščitne ograje. - V prvi fazi je potrebno s Kolezijske ulice zgraditi začasni dovoz do OŠ Trnovo in sosednje VVU, ki je istočasno tudi dovoz do začasno ohranjenega objekta Kolezijska ulica 7. Princip pro-metne dostopnosti je identičen perspektivnemu konceptu, s tem pa je trasa dovozne poti, zgrajene v 1. fazi, začasnega značaja. Definitivno traso se določi z načrtom za prenovo predela. - Ustje desnega priključka Kolezijske ulice se izvede na per-spektivnem mestu in končni obliki, medtem ko je priključni odsek na obstoječo Kolezijsko ulico začasnega značaja. Novozgrajen začasni priključni odsek poteka po nasipu (s cca 3% vzdolžnim sklonom) in sega do objekta Kolezijska ulica 4. - Izvedba nasipne cestne brežine na vzhodni strani (med OŠ Trnovo in obrežjem Gradaščice) je do celovite prenove tega predela začasnega značaja. Obrobje gradbenega posega (peto nasipa) je potrebno v 1. fazi zazeleniti in ustrezno spojiti z obstoječimi zelenimi površinami pod nasipom (z vrtovi). - Do postavitve predvidenega obeležja (spomenika) in odgo-varjajoče ureditve neposrednega okolja v konici ob križišču z Riharjevo cesto je potrebno začasno ohraniti obstoječo drevesno grupo, s katero se pred križiščem zaključi drevoredni niz. - Ureditev prostora okrqg vstopa v Geriatrično kliniko je z izjemo ureditve parkirišča na izteku Devinske ulice začasnega značaja (do perspektivne rekonstrukcije klinike po že izdelanem projektu). - Križišče s Cesto v Mestni log se izvede v dokončnem smislu, medtem ko se vzhodni krak (predvideni podaljšek do Opekarske ceste) začasno deviira v obstoječo Cesto na Loko. 16. člen V slučaju nesočasnosti gradnje Kardeljeve ceste in Muzefa Ijudske revolucije bi bilo potrebno zahodno cestno obrobje med novim mostom in križiščem z Riharjevo cesto urediti v začasni obliki. . V tem primeru je potrebno: - V območju predvidene prometne ploščadi pred Muzejem Ijudske revolucije izvesti nasipno brežino v začasni obliki in sicer od roba peščevega hodnika do raščenega terena. Zazelenitve odseka v tej fazi so začasnega značaja. - Uvozno in izvozno ustje na ploščad se izvede le do roba peščevega hodnika. - Iz uvoznega ustja na bodočo ploščad se v nasipni brežini v obliki rampe uredi začasna dovozna pot (kot desni priključek na Kardeljevo cesto), - dostop do začasno ohranjenih objektov (do pričetka gradnje Muzeja), Kolezijska ulica lOa in 14 - 10 m pas na nasipu oziroma cestni niveleti vzdolž cestišča, namenjen zasaditvi dvovrstnega drevoreda (med bodočo pro-metno ploščadjo pred Muzejem in križiščem z Riharjevo cesto) prehaja začasno v nasipni brežini do raščenega terena. Ob uredi-tvi zunanjega prostora Muzeja se ta pas spoji v enovit niveletno usklajen parkovni prostor med Kardeljevo in Riharjevo cesto. •' -r :¦ v.'.-.-' '•, 17. člen V območju med OŠ Trnovo in Gradaščico (na vzhodnem obrobju Kardeljeve ceste) se zemljjšča odkupljenih porušenih objektov ter peta cestnega nasipa začasno zazelene oziroma spoje z obstoječimi zelenimi površinami (vrtovi). ¦VIII. KONČNE DOLOČBE 18. člen Zazidalni načrt iz 1. člena tega odloka je delovnim Ijudem in občanom, organizacijam združenega dela ter samoupravnim organizacijam in skupnostim stalno na vpogled pri komiteju za urejanje prostora in varstvo okolja Ljubljana Vič-Rudnik, ZIL--TOZD Urbanizem LUZ, pri Mestni geodetski upravi Ljubljane, pri Krajevni skupnosti Trnovo, Krajevni skupnosti Kolezija, Kra-jevni skupnosti Milan Česnik in pri Urbanistični inšpekciji Mestne uprave za inšpekcijske službe mesta Ljubljana. 19. člen Nadzorstvo nad izvajanjem tega odloka opravlja Urbanistična inšpekcija Mestne uprave za inšpekcijske službe mesta Ljubljane. 20. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS. Številka: • • Datum: . ; ' , \ PREDSEDNIK SKUPŠČINE OBČINE :"¦•¦ ' \ ¦ . LJUBLJANA VIČ-RUDNIK ¦...,, ' ¦ i Peter Vrhunc