GLASNIK 1JUBLJANA, 14. OKTOBRA 1958 OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA LETO V., ŠTEV. 79 OBČINSKI LJUDSKI ODBORI OBČINA LJUBLJANA-VIČ 392 podlagi I. odstavku 4. člena rikx”na 0 pristojnosti okrajnih in hn?,l'?akih ljudskih odborov in nji- fc- y°v*0 organov (Ur. 1. FLRJ št. 32/57) i zvezi z. določbami zveznega druž-v,l*eSu plana za leto 1958 (Ur. list iLttJ št. 54-665/57), določbami druž-li«?efa P'®na LRS za leto 1958 (Ur. rila 1938 zbora prozvajaleev dne DRUŽBENI PLAN °*^ine Ljubljano-Vič za leto 1958 PRVI DEL Razvoj gospodarstva L poglavje 1 "Gl pregled gospodarskega razvoja občine v letu 1957 1 1 !>» 1 It n z voj celotnega gospodarstva p območju občine Ljtibljana-Vič (»pokazal v *c*u 199^ ugodne rezul- hjGseženo je bilo znatno povečanj. Proizvodnje pri vseli gospodur-lij,'.' dejavnostih. Skupni družbeni ! 1, i'*vOd se je povečal v primerjavi p '»m 1956 za 7,2%. Industrijska : l)|a'0r<'(lno s povečanjem proiz-N(lJI '(! naraščala tudi produktiv-Ki, <1<:1a. Povečanje industrijske liiiV(.v,)t proizvodnje in produktfv-r - lu omogočil tudi porast plač i**08 ■v Q*P°> možnih strokah povečal takole: Jurirka 116 proizvodnja in predelava nekovin 117 kovinska industrija 120 kemična industrija 121 industrija gradbenega materiala 122 lesna industrija 127 prehrambena industrija 128 grafično industrija 129 tobačna industrija 1958/1957 137 102.4 102 100 112,1 105.5 t05,2 104 Obstoječe rezerve v gospodarskih organizacijah omogočajo, da se oizvodnje d segel v povprečju brez povečanja 5 bo povečani obseg proizvodnje do-rprečju brez povečanja številu zaposlenih, kar ho omogočilo porast produktivnosti dela za okoli 4®/«. Podjetja pa bodo morala skrbeti v večji meri za vzgojo kvalificiranega kadra ter povečali število vajencev za okoli 30 °/«. Večina industrijskih organizacij s sedežem v občini ima zastarele strojne naprave in pomanjkljivo organizacijo dela, kar povzroča visoke stroške in izdelke slabše kakovosti. Zato naj podjetja pričnejo izdelovati obširnejše rekonstrukcijske elaborate, ki jih bodo postopno izvajala. Sredstva, ki jih imajo podjetja na razpolago, naj vlagajo v take investicije, ki bodo omogočile racionalnejše izkoriščanje obstoječih proizvajalnih sredstev. Pri izdelavi investicijskih programov noj podjetja upoštevajo lokacijske načrte, po katerih se določa urbanistična ureditev območja med želez- niško progo in Graduščico. 1. Podjetje »Žičnica« p red v >' M »< da ho v letu 1958 povečalo * „jMi proizvodnjo zn 7 •/«. To poV‘: \ <1 temelji na boljšem Izkoriščanj1^ jj> j pocitet, večji proizvodnosti 0*‘ X h večji kooperaciji s sorodnimi * jetji. .j et8’ 2. Tovarna vijakov Pfc da bo pričela s proizvodnjo V'J V za pločevino s križasto glav p(,|i( vijake dosedaj še uvažam0 r(|1) lega ho podjetje dalo v P"^V novi dvoudarčni stiskalnici jjft' s katerima se ho dosegla bolj”1 liteta vijačnih izdelkov. prc kis 3. »Vmocet« predvideva -od0' M a dvignila od 30 na proizvodnjo vinskega kisa. * V* •iredvideva, da se ho Pr“f y nov. Podjetju namerava Pr0‘'ryif"' krompirjevo moko in kot'*1 le l'l|i •) kumarice s sladkorjem, |1,ori<:l' 1» (! vpraševanje po tn vedno večje. i„id»f9J 4. Tobačna tovarna PrCO f(gf|f : letošnjem letu proizvodnjo * Polnim ustnikom (filter cigareto), kl so se na svetovnem tržišču močno Uveljavile in po katerih je tudi pri Uus veliko povpraševanje. Podjetje predvideva, da bo mesečno dalo na trg okoli 21 milijonov komadov teh C|g«ret. , *• Ljubljanske opekarne so pri-Cf'le z rekonstrukcijo obrata Opeka la Brdu. Podjetje je predložilo, da *6 potrjeni investicijski program 1*2.8 milijona dinarjev) razširi za •milijonov dinarjev tako, da bi se rekonstrukcija dokončala v letu ^ Rekonstrukcija se predvideva v boratu Opeka in v obratu Vič. Po rekonstrukciji bo podjetje izdelova-® Predvsem stropne montažne ele-"*ftnte in votle, opečne izdelke. Ka-PUcitete se bodo po rekonstrukciji J!°Vcčafh pri obratu Opeka od sedlih 11.500 Ion na 27.500 ton. in jlr* obratu Opeka od sedanjih 15.500 na 18.000 ton. Podjetje si je s Pripojitvijo pridobilo obrat Draga Kosezah, kjer proizvaja 12.000 ton "Peke. *>0djetja naj vlagajo del svojih Omstev tudi za izbolšanje življenj-I di pogojev svojih delavcev. Pri ,'n naj podjetja za rešitev vrste 'dOonelnih problemov, posebno pa y 'dtrejSi razvoj uslužnostnih šer-s>v, ki so potrebni za gospodinj-in zn razbremenitev delovne k »n*®* P°dpro stanovanjske skupno-8 svojimi sredstvi. IV, poglavje GRADBNENISTVO j .V letu 1058 bo v občini pretežni Hj gradbenih del odpadel na grod-d W Van<)vanjskih in drugih objek-» družbenega standarda. Zato naj * j, *,“eni podjetji »Objekti in »Stav-' Prvi Povečata svoje zmogljivosti '' za 7-idanje stanovanjskih ” 'pktov. L r,‘dvideva se, da se bo grad-' Ute ■ .dejavnost povečala za 17,6®/», >-.V|lo delovne sile za 5®/«, število Loncev za 8,6*/». Gradbeni poditi 1' s,.‘ *|,(,rala lotiti organiziranja ^rur.širitve obrtniških obratov, ker hivi^utij kanje obrtniških kapacitet L* hitro gradbeno aktivnost. Grad-*l°r(iZUl llo'lietjn »Objekt« se pri-injj *i tla formira v svojem sestavu 1^1, Projektivni biro, ker so po-e Po tej dejavnosti zelo velike. V poglavje 7 KMETIJSTVO š* ()'j htto 1958 se predvideva, da bo !«(, ‘'"očju občine skupna kmetij-Proizvodu ja zo 4,8 •/• večja kabinskem letu. jedvlstvu se predvideva na !*knJ" izkušenj in gnojilnih po-“i ,,ly, večja in smotrnejša upnra-if '"lil. večja poraba kukovost-iP j ,?l»va°r*Pega semena in boljša ob-(?' M* „ ■ Ji agrotehnični ukrepi bodo ? n*** vremenskih razmerah v N,.!,1 n« povečanje hektarskih ^Pr«x ." ^ primerjavi z lanskimi No "imi hektarskimi pridelki ^ h .Gvidoma pridelki v letu Pednji: C"Pir - A1« Pesa priiMi-k r q na ha im 195H 12 14,5 16 17.5 14 15,1 149 160 260 500 24.5 27 1,V'Mn l.ttn,a bo organizacija zaščite k« ulil rn,ičnih sredstev se bo ' 25*/• in bo vsaj dvakrat < 1 ?*®h° krompirišč. Prav |i," *® bolj razširilo škrop- • herbicidi. že Izvršene melioracije v preteklih letih in še nadaljnje izvajanje melioracijskih del bo vplivalo na povečanje hektarskih pridelkov. Se večji porast proizvodnje kot v poljedelstvu je pričakovati v sadjarstvu. Lani je zaradi poznega snega in slane pridelek skorajda izostal. Sadjarstvo je slabo razvito. Zato se bo pospeševala asanacija že obstoječih sadovnjakov (gnojenje, pomlajevanje in precepljanje) in urejanje novih nasadov. V letošnjem letu bo zasa jenih 5 ha novih nasadov, pripravili pa se bodo načrti za ureditev večjih kompleksov v okviru sadjarskih skupnosti. Poleg rednega zimskega škropljenja sadnega drevja, ki zajema že 95»/o sadnega drevja, bo izvedeno še letno škropljenje, predvsem mladih nasadov. Številčno stanje živine se bistveno ne ho spremenilo. Povečala se ho molznost goveda kakor tudi prirast klavne živine za 2®/«. Na zboljšanje in prirast bodo vplivali naslednji činitclji: zboljšano bo .krmljenje živine z zboljšanjem osnovne krme (gnojenje, smotrnejše izkoriščanje travnikov in ureditev čre-dinskega pašnika), prav tako so bo povečala krmska baza na škodo žit. Glede na odlok o pavšalni skočnimi bo onemogčeno pripuščali je ple-menic k neliceuciranim bikom, kar bo ugodno vplivalo na zboljšanje živinoreje. Umetno osemenjevanje bo razširjeno od sedanjih 44)0 do 1500 glav govedi letno. Za napredek prašičjereje se bodo uvedli novi plemenski merjasci in svinje. S tem ukrepom se bo vsaj delno preprečila degeneracija prašičev. Veterinarska postaja ho pripomogla k zboljšanju veterinarske službe, kar bo prav gotovo imelo za posledic« zmanjšanje števila obolelih živali. V zadružni dejavnosti bo osnovna naloga zadružnih organizacij, da bodo povečale članstvo in okrepile organizacijsko dejavnost. V mejah možnosti, ki jih daje specifičnost zemljišč, ho izvedena kooperacija proizvajalcev s kmetijskimi zadrugami. Mišljena je predvsem kooperacija v živinoreji, pašništvu, pitanju, reji plemenskih merjascev in svin j. V poljedelstvu ima kooperacija največ možnosti pri reji plemenskih krav. V kooperaciji se bodo gradila gnojišča in gnojnične jame, kar je važno za napredno kmetovanje kakor tudi zn asanacijo vasi. S povečanjem proizvodnje, povečanjem članstva in organizacijsko okrepitvijo dela v kmetijskih zadrugah se predvideva povečanje odkupa vržnih viškov za 10®/«, to je 80 ton kmetijskih pridelkov več kot v letu 1957. V povezavi s proizvajalci bodo kmetijske zadruge sodelovale v proizvodnji z vloženimi sredstvi. In sicer s stroji, semeni, gnojili, z boljšo organizacijo strokovne službe kakor tudi z odkupom poljskih pridelkov. Zaradi slabega gospodarjenja kmetijske zadruge Vič se bo v letošnjem letu s pomočjo občine izvršila reorganizacija imenovane zadruge. Nadaljnji obstoj po izvršeni poravnavi dolgov pa ie predvsem odvisen od članstva zadruge in njenega delovanja. Kmetijska proizvodnja posestev Jesenkovo in Bokalce se bo predvidoma povečala v letošnjem letu za 6,4*/o proti letu 1957, Vrednost kmetijske proizvodnje posestva Jesenkovo se bo povečal« od 57 milijonov v letu 1917 na 40 milijonov dinarjev leto*. Vrednost proizvodnje kmetijskega posestva Bokalce pa od 28,6 milijona na 51 milijonov dinarjev. Na posestvu Jesenkovo in Bokalce je v letošnjem letu predvidena arondacija in melioracija zemljišč v okviru načrtnega gospodarskega izkoriščanja zemljišč SLP. Posestvo Jesenkovo bo v letošnjem letu za ureditev čredink in izvajanje melioracijskih del na že arondiranih pašnikih investiralo "10,5 milijonu dinarjev. S pašo živine se bo znižala cena obroka od sedanjih 185 din na 75 din in znižala cena litru mleka z vsemi dajatvami od sedanjih 56.5 dinarja na 24 dinarjev. Za rejo mlade živine bodo uredili čredinski pašnik in odprti hlev v Rakovi jelši, s tem pa se bo znižala PLC prirasta mlade živine za polovico. Kmetijsko posestvo Bokalce bo nadaljevalo z arondacijo zemljišč SLP v Kozarjali in zgradilo gospodarski objekt na že arondiranih površinah v Gmajnicah. V okviru veterinarske postaje so bo veterinarska služba intenzivirala tako. da se bo procent obolenj in poginov zmanjšal. Po izvršeni tu-hcrkulinizMci ji se bodo izločile z govejo tuberkulozo okužene živali, ki ogrožajo zdravstveno stanje živali in ljudi. Tuberkulozna živina zaostaja v rasti, zgublja na teži in je n jena produktivnost slaba. Z rednimi pregledi blata na inetiljavost in dajanjem protimetilja se bo vidno zbol jševala kondicija goveje živine. S pravočasnim in na široko zajetim cepljenjem prašičev proti prašičji rdečici se bo znižal odstotek obolenj in poginov. Redno se bo skrbelo za pravočasno oddajo neozdravljivo bolnih ali slabo produktivnih živali v koristno uporabo ali izkoriščanje. Razširjeno umetno oseme- njevanje ho dalo lepe uspehe pri zatiran in posebnih spolnih okužb in izboljšanju kakovosti in produktivnosti goveje živine. Občinska veterinarska inšpekcija bo redno nadzorovala promet živine, živinorejskih surovin in odpadkov, s čimer tx> vsak pojav kužnih bolezni pravočasno znpažen in z uvedbo učinkovitih veterinarskih sanitarnih ukrepov že v kali zatrt. Z rednim nadzorstvom nad klavnicami, mesnicami in zbiralnicami mleka se bodo zboljšale higienkse prilike pri prometu živil živalskega izvora in tako potrošniku posredovala okusnejša in kvalitetnejša živila. Vf. poglavje TRGOVINA. GOSTINSTVO IN TURIZEM I. Blagovni promet trgovske dejavnosti v občini se bo v letu 1958 gibal v višini 5,455 milijonov dinarjev ali 6®/* več kot v letu 1957. Na promet na drobno odpade 644,8 milijona dinarjev, kur bo za 6®/» več kot v letu 1957, na promet na debelo pa odpade 2790,6 milijona dinarjev ali 5®/« več kot v letu 1957. Povečanje blagovnega prometa se predvideva na podlagi predvidenega povečanja kupnih sredstev prebivalstva in izboljšanja trgovske mreže. Vendar pričakujemo v letošnjem letu bolj umirjen razvoj blagovnega prometa v primerjavi z lanskim letom. Povečan obseg prometa sc bo'dosegel brez povečanja števila z.apo-slenih, potrebno pa bi bilo vključiti več vajencev. V letošnjem letu se predvideva gradnja trgovskega preskrbovalnega objekta na Brdu. Občinski ljudski odbor bo najel iz okrajnega družbenega investicijskega sklada dolgoročno posojilo 12 milijonov dinarjev, poleg tega pa bo iz svojega proračuna prispeval za gradnjo tega objekta 1.5 milijona dinarjev. Občinski ljudski odbor bo mimo razlastitvenega postopka uredil prenos parcele, ki je trenutno last zasebnika. tako da se vključi le-ta v sestav zemljišč splošnega ljudskega premoženja. Predvideva se. da bo ob pravočasni dodelitvi posojila (a objekt že v letošnjem letu izročen v obratovanje. Da bi se izboljšala preskrba potrošnikov v Rožni dolini, se bodo izvršile vse priprave za gradnjo trgovskega objekta na najugodnejši točki tega predela, tako da bi se v prihodnjem letu lahko pričelo graditi. Trgovsko podjetje Urana, ki je zainteresirano, da se zgradi tak objekt, naj izvrši po projektantu tehnične in ekonomske priprave. sodeluje naj z občino, po-trošnikimi sveti in terenskimi organizacijami, da se bo gradnja tega objekta za preskrbo potrošnikov čim racionalneje izvršila. Občinski ljudski odbor bo usmerjal organizacijo novih trgovskih in preskrbovalnih objektov v skladu z urbanistično ureditvijo mestnega dela občine. Pri tem bo upošteval potrebe prebivalcev po sodobnejši in boljši ureditvi trgovine. 2. Promet gostinskih storitev se bo v letu 1958 gibal v višini 141,2 milijona dinarjev ali za 5®/e več kot v letu 1957. Ustanovilo se bo novo gostišče na Brdu in v Vnanjih goricah. po potrebi na tudi v Notranjih goricah. Upoštevati se morajo zahteve potrošnikov po kulturni ureditvi gostišč. Sredstva, zbrana od turistične takse od nočnin, se bodo v letu 1958 uporabila zn razvoj turizma. Del sredstev bo dan olepševalnemu turističnemu društvu v Rožni dolini, ki je zelo delovno in podpira razvoj In izboljšanje turizma v tem delu mesta. Olepševalno društvo lahko troši ta sredstva po predhodni odobritvi sveta, ki je pristojen za turizem. Predvideva se tudi ureditev gostinskega obrata na Rožniku, kl je priljubljena točka zn domače In tuje turiste. Način dolačanja višine-pavšalnih dajatev pri gostiščih v občini bo urejen tako, da bo povečan interes kolektiva za večji promet in boljšo tehnično ureditev ter organizacijo delovanja gostišč. VIL poglavje OBRT V letu 1958 je predvideno povečanje obrtne proizvodnje in obrtnih storitev za 5•/», to je na 1.651.000 dinarjev. Naraščanje obrtne dejavnosti v primerjavi s prejšnjimi leti je takole: Indrke 1016 1917 I9W insttr Obrt skupaj 1,422.080 1,172.161 1.611.501 101 Od tega: Soc. obrt. podjetja 554.678 428.080 462.618 108,1 Soc. obrt. delavnice 98005 116.047 118.012 ioi,r Soc. obrt. komun, obril 142.410 110.058 117.111 104,9 Skupaj social, obrt Zagebna obrt 171.091 846.989 694.165 878.000 758.185 915.120 106.5 105 V obrtnem podjetju »Livar« je bila uvedena prisilna uprava, nakar bodo izvršeni ukrepi, ki bodo omogočili solidnejše in stabilnejše poslovanje. Ker ima to podjetje možnosti, da razvija svojo proizvodnjo skladno s potrebami tržišča, se pričakuje, da se bo rešilo trenutnih težav in se uvrstilo med aktivne obrtne gospodarske organizacije. Večina obrtnih podjetij in delavnic deluje v tesnih prostorih in s pomanjkljivo strojno opremo, zato ne morejo razvijati obrtne dejavnosti v takem obsegu, kot to zahtevajo potrošniki in trg. Zato naj pristopijo k izdelavi razširjenih investicijskih elaboratov, ki jih bodo postopno izvajali. Pri sestavi teh elaboratov pa morajo obrtne gospodarske organizacije puziti na to. da bo dosežen s čim manjšimi investicijskimi sredstvi čimvečji proizvodni in finančni učinek. Podjetja morajo elaborate skrbno sestaviti in upoštevati potrebe trga oziroma potrošnikov. Obrtne gospodarske organizacije naj sestavljajo elaborate po določilih odredbe o dokumentaciji, ki jo določene obrtne gospodarske organizacije lahko priložijo namesto investicijskih elaboratov prošnjam za investicijsko posojilo (Uradni list FLRJ št. 39-514 z dne 18/9-1957). Pri tem naj zahtevajo strokovno pomoč pri občini, obrtni zbornici, Zavodu za napredek obrti (Komenskega ulica), Zavodu »Organizator« (Titova 35) in še drugje. Obrtne gospodarske organizacije morajo posebno skrbeti za vzgojo svojih kadrov. Podatki sicer kažejo, da sc bo število vajencev dvignilo v socialističnem sektorju od 38 na 45,' vendar nekatera podjetja oziroma delavnice ne predvidevajo namestitve ali zvišanja števila vajencev, kot n. pr. podjetje Livar, Mizarska zadruga T.jubljana-Vič. Pohištvo. Čevljarska zadruga Mivka in delavnice Mehanika, Mesarija Brezovica, Pleskarstvo Savica, Čevljarstvo Rožnik, Žimnica in Gospodinjska šivalnica. Vključevanje vajencev je potrebno pospešiti v vseh obrtnih podjetjih in delavnicah, da bi se s tem zagotovila potrebna kvalificirana delovna silo za nadaljnji razvoj obrtništva. Zlasti pa je to potrebno v tistih dejavnostih, kjer je pomanjkanje obrtniških kapacitet najobčutnejše, kot so to gradbene in uslužnostne obrti. VIII. poglavje DRUŽBENI STANDARD V letu 1958 bodo predvidoma na razpolago naslednja sredstva za izgradnjo objektov družbenega standarda (v milijon din). 19)7 19)8 Indrke Sredstva stanovanjskega sklada 121,3 118,7 97,8 Proračun, sredstva za negosp. investicije 55,6 15,4 7,7 Iz sredstev stanovanjskega sklada se bo zagotovila prvenstveno izgradnja tistih stanovanjskih objektov, za katera so bila odobreno posojilu v lanskem letu. V okviru teli posojil se bo nadaljevalo tudi z iz-radnjo občinske stanovanjske zgrad-e z 18 stanovanji, s čimer se bo omogočilo reševanje najbolj perečih stanovanjskih problemov občine. V tem letu se bo pričelo tudi z gradnjo enostavnih in cenenih stanovanj, v katera bi sc preselilo 20 družin iz predelo Sibirije, kjer nekateri stanovalci živijo v popolnoma neprimernih stanovanjskih pogojih. V okviru razpoložljivih sredstev se mora iskati možnost, da se s skromnejšimi adaptacijami in dograditvami omogoči reševanje stanovanjskega problema z manjšimi sredstvi. Od leta 1958 dalje bodo izplačevale vse občine na območju mesto Ljubljane 15% od sredstev svojih stanovanjskih skladov v poseben sklnd~ mestnega sveta, iz katerega se bo finansirala izgradnja vseh osnovnih šol na območju mesta. Iz sredstev tega sklada se bo finansirala v letu- 1958 tudi dograditev osnovne šole na Vrhovcih, ki bo predvidoma z novim šolskim letom že pripravljena za pouk. Stanovanjska izgradnja se bo pospeševala tudi tako, da se bo pri odobravanju posojil s sistemom obvezne udeležbe vključilo čimveč lastnih sredstev investitorjev. Razpoložljiva proračunska sredstva za negospodarske investicije v znesku 4 milijonov dinarjev se bodo porabila za naslednje namene: za odkup parcel 1,1 milijonu dinarjev, zn lastno udeležbo pri gradnji trgovskega preskrbovalnega podjetja na Brdu 1,5 milijona dinarjev, investicijski polog pri najetju posojila 600.000 dinarjev in za nepredvidene investicije 800.000 dinarjev. V letu 1958 se bodo izvršile tudi vse priprave za izgradnjo zdravstvenega doma. V ta namen se bo ustanovila posebno komisija, ki bo skrbela, da se bodo pričele priprave in izgradnja. Poleg teh sredstev se računa, da bodo za potrebe razvoja družbenega standarda vlagale del sredstev tudi gospodarske organizacije, bodisi same, bodisi s finansiranjem posameznih objektov preko občine. 7,a finansiranje preko gospodarskih organizacij sc kažejo kot najnujnejši primeri vzpostavitev in izboljšanje obratnih menz, organiziranje servisov in drugih uslnžnost-nih dejavnosti v okviru stanovanjskih skupnosti, ustanovitev otroških vrtcev. Te probleme bi morali konkretno proučiti sveti ter izdelati ustrezni- predloge tako glede lokacije kakor tudi glede načina finansiranja, pri čemer bi bilo potrebno vključiti tudi sredstva prebivalstva. IX. poglavje PRORAČUN V skladu s smernicami zveznega družbenega plana se bo proračunska potrošnja tudi no območju občine Ljubljana-Vič v letu 1958 morala nekoliko omejiti. V primerjavi z letom 1957 bo občino v letu 1958 razpolagala z naslednjimi proračunskimi sredstvi (v milijonih din): Skupni proračunski izdatki Od tega: Administrativni del Negospodarske investicije 19)7 19)8 Initrks 198,7 240 120,7 143,1 236 164,9 55,6 4 7 V letu 1958 se bo del skupnih proračunskih potreb na območju mesta finansiral preko mostnega sveta. V tu namen bo občina Ljub-ljana-Vič prispevala za te potrebe 43,2 milijona dinarjev, ki so vključeni v gornjih postavkah. Izdatki za administrativni del proračuna se pri osebnih izdatkih povečuje le za novo uvedene prispevke ter za nekatere nove službe, medtem ko se materialni izdatki v celoti znižujejo nasproti prejšnjemu letu. Omejitev trošenja proračunskih izdatkov ne sme povzročiti poslabšanja tistih uslug prebivalstvu, ki se finansirajo iz proračuna, temveč se mora s pravilno razporeditvijo sredstev in varčnostjo pri njihovem trošenju omogočiti nemoteno poslovanje proračunskih služb. V zvezi s tem se je potrebno v teku letu odločno boriti proti vsakemu samovoljnemu ukrepanju, proti kršenju proračunske discipline in proti vsakemu nepotrebnemu In neutemeljenemu trošenju" proračunskih sredstev. V letu 1958 bo prevzel izvajanje komunalnih del na območju občine zavod »Komunalno gospodarstvo na Brezovici«. Predvidoma bo na ta način vzdrževanje komunalnih naprav na območju občine boljše in cenejše, kot je bilo doslej. Pri proračunskih dohodkih v letu 1958 ni znatnejših sprememb. Pri občinskih dokladah na dohodke od kmetijstva se določa povečanje od dosedanjih 14,5°/o na 20%. Z družbenim planom se nadalje uvaja za nekatere gospodarske organizacije dopolnilni prispevek v višini 10%. Ta sredstva se lahko uporabijo samo za finansiranje tistih dejavnosti, ki bodo neposredno vplivale na izboljšanje življenjskih razmer prebivalstva. razporedila pa se bodo podrobneje z občinskim proračunom. DRUGI DEL PREDPISI O EKONOMSKIM UKREPIH IN O SKLADIH X. poglavje AMORTIZACIJA Vse gospodarske organizacije plačujejo v letu 1958 amortizacijo po stopnjah, ki je določena z zveznimi predpisi. XI poglavje OBRESTNA MERA ZA SREDSTVA GOSPODARSKIH ORGANIZACIJ Obrestna mera, po kateri plačujejo obresti od skladu osnovnih sredstev, znaša zn leto 1958: a) Za Trgovsko podjetje »Hrana« 2%. Te obresti se stekajo v sklad osnovnih sredstev podjetja illrana«. b) Za obrtna podjetja: Tehniko Livar 2%. Mizarska zadruga T.jubljana-Vič, KIP-pečarstvo in Čevljarska zadruga Mivko 6%. Te obresti gredo v občinski družbeni investicijski sklad. Vsa ostala manjša obrtna podjetja in delavnice, komunalna obrt. Pekarija na Brezovici in gostišča, ki izpolnjujejo svoje obveznosti do družbene skupnosti pavšalno po določbah zakonu o prispevku iz dohodka gospodarskih organizacij, plačujejo obresti od sklada osnovnih; skladu obratnih sredstev in zemlinrino iz 96. člena zakona o sredstvih gospodarskih organizacij v mejah pavšalnega zneska. c) Za splošne kmetijske zadruge 2%. Te obresti gredo v sklad osnovnih sredstev splošnih kmetijskih zadrug, ki jih plačujejo. XII. poglavje ZEMLJARINA Kmetijske organizacije in splo$; kmetijske zadruge vlmrnin 0d ne kmetijske zadruge vlagajo skupnega zneska zemljarine 20% T občinski družbeni investicijski sklad' Ostali del zemljarine se deli tako, kakor to določa družbeni plan okra-ju Ljubljana. Del zemljarine, ki pripada občin' od ostalih gospodarskih organizacij' se vplačuje v proračun občine. XIII. poglavje ii PRISPEVEK IZ DOHODKA , GOSPODARSKIH ORGANIZACIJ Kmetijske organizacije in spl°*j ne kmetijske zadruge vlagajo 01 skupnega zneska prispevka od do-hodku: a) kmetijska posestva 20% v ob' činski družbeni investicijski sklad' b) splošne kmetijske zadruge 23 i• v občinski družbeni investicij**1 sklad. i. Ostanek prispevka od dohod** 1 vlagajo v svoj sklad osnovnih sred' štev. XIV. poglavje DOPOLNILNI PRORAČUNSKI PRISPEVEK IZ OSEBNEGA DOHODKA DELAVCEV 10%-ni dopolnilni proračun* prispevek iz osebnega dohodka V'r , čujejo: a) vse industrijske gospodari*! organizacije in industrijski obral’ ki poslujejo na območju občine: b) gradbeni podjetji »Objekt« I »Stavbenik«, projektivno podjco »Elektroproji-kt« in drugi preje* tivni biroji no območju občine; . " 1 skupn°6 c) Elektrogospodarska Slovenije »ELES«; .] č) »Elektroprcnos« — podjetje 1 prenos električne energije; d) obrtna podietja: Čevljar** .' zadruga Mivka. KIP-pečarstvo. M1- g zarskn zadruga Ljubljana-Vič; e) Gospodarska poslovno zve Ljubljana: , f) Gozdarska poslovna zvezo Ljubljani; ... g) Trgovsko podjetje »]ug<>*,.||. nika« in vsi obrat! zunnnjetrgoV'.|l škili podjetii ter obrati trgov** podjetij na debelo, ki delujejo območju občine; h) zasebni obrtniki. XV. poglavje OBČINSKE DOKLADE OD DOHODNINE ■tti: Zavezanci dohodnine od ku'° ()(| stva plačujejo občinsko doklado kmetijstva. Svet zn kmetijstvo bo za f. ^ niezno katastrsko občino določi ji, šino občinske doklade od km0 j stva, in sicer tako, da bo povpr0^ doklade na območju občine v v 20 %. Zavezancem dohodnine od stojnih poklicev in od pren'0. vč se odmeri občinska doklada od ne osnove, ki je podlaga zn dohodnine od samostojnih l)0*-6|i; in premoženj po sledečih stop J f, 1. brivcem, frizerjem. „r{c1!1 jem, Čistilnem čevljev. l»orv° .ji, oblačil, pralcem in čistilcem čistilcem pohištva, čuvniem *°jfJi'1' stanovanj, vozil in prtljagc.^0^' umovanj. »ii/.m m |.i iijor-• if0pi tnrjein, dimnikarjem, gard1* p c' kil r j vi ii, u mi u i kuij vin, g.«" . jr i-in, fotografom, izdeloval*'0') iln, izda Intel jem prenočišč, iffi'' em. šiviljam, veziljam, krp L)i-reč, krznarjem, maserjen1- pC' ;erjem. modistinium, likari00'11^!*1 ...... ........... niv*'1. iravljavcem glasbil, popr®v Lflpi11, ogavie, preprog in drugih «1* nnžilcem oken, urarjem, ■ VI i«\«i AciiKn Ik! Ii i 43 4» ll I* ter osebam, ki se *. Prepisovanjem, razmnoževanjem, Piakatlranjsm in sestavljanjem ogla-°r in reklam, pod pogojem, da se Pretežno bavijo z usluž.nostnimi opra-nh'Po stopnji — 3*/e. . "sem ostalim zavezancem doliod-'ne od samostojnih poklicev in za-ezancem dohodnine od premoženj P° stopnji — 16»/«. Ubčinsku doklada se ne odmeri _°vezuncem, ki sc pretežno bavijo “služnostnimi »pravili in katerih “•»kupni letni tisti dohodek ne Presega 160.000 din, ter zavezancem 8 dohodke od zgradb. • phčinska doklada se odmerja in paciije v gotovini istočasno in no način kakor ustrezajoča dohod- |. Določbe uredbe o dohodnini (Ur. jls*' St. 18/56) z vsemi spremembami J1 dopolnitvami, odloku o stopnjah »hodnine za leto 1958 (Ur. list FLRJ :1 |V58) ter uredbe o prisilni izter-,1davkov in drugih proračunskih Redkov (Ur. list FLRI St. 33/53) se .porabljajo tudi za odmero in po-'rP|'je občinske doklade. , Davčne olajšave, ki so določene ^dohodnino, veljajo tudi za občin- i Dphodki občinske doklade od ■“rotijstva nad 4»/• in ostale občin-.f8 doklade od dohodnine pripadajo “inskemu proračunu. XVI. poglavje °&ČINSKI PROMETNI DAVEK . p lede pobiranja občinskega pro-“tiiega davku od prometa z izdelki 8) 10»/« sredstev za občinski proračun . , n) za investicije v komunalni dejavnosti . za investicije v obrtništvu............. d) Za investicije v gostinstvu in kmetijstvu in storitvami veljajo do izdaje občinskega odloka o občinskem prometnem davku tarife okrajnega odloka o pobiranju občinskega prometnega davka za območje okraja Ljubljana (»Glasnik« št. 50/56 in 53/57). Občinski prometni davek od prometa z alkoholnimi pijačami v gostinskih podjetjih in gostiščih družbenega in zasebnega sektorja ter po individualnih proizvajalcih se obračunava in plačuje z veljavnostjo od 20. aprila 1958 dalje po posebnem odloku ObLO Ljubljana-Vič (»Glasnik« št. 32/58). Občinski prometni davek od prometa na drobno se plačuje po odloku OLO Ljubljana o občinskem prometnem davku od prometa na drobno v občinah na območju mesta Ljubljane (»Glasnik« št. 50/56 in 53/57) oziroma po odloku Mestnega sveta mesta Ljubljane (»Glasnik« št. 31/58). XVII. poglavje OBČINSKI SKLADI Občinski družbeni investicijski sklad Sredstva občinskega družbenega investicijskega sklada so naložena pri Komunalni bunki 5 v Ljubljani. Skupna sredstva tega skladu, ki se v letu 1958 lahko porabijo, znašajo 10,118.000 dinarjev. Ta sredstva bodo uporabljena v tele namene: 1.012.000 2,000.000 3.056.000 4.050.000 10,118.000 Skupaj te. ,ri odobravanju posojil iz tega w'!elka mora Komunalna bunka 5 t “»hodno dobiti mnenje pristojne-Kospodarskega sveta občine, po (i‘tr»bi pa tudi mnenje od pristojne !#0rnice oziroma, če gre za posojilo Ntrebc kmetijstvu, še mnenje Okrajne zadružne zveze Ljubljana. Pristojna banka odobrava posojila le, če dokaže posojilojemalce, do so investicije iz naslova teh posojil rentabilne. Posojila, ki jih odobrava banka iz tega sklada, zapadejo do 31. decembru 1958. Občinski kreditni sklad za zidanje stanovanjskih hiš »Id^-dstva občinskega kreditnega Porabila le bodo za posojila zn j.8loŽena pri Komunalni banki 2 komunalnih naprav ter za dolgo- (.'»bljnni. ročno posojilo občini za zidanje šole te ''k»pna sredstva tega sklada, ki na Vrhovcih in za naprave, ki spolu: "•tu 1958 lahko porabijo, zna- dajo k tei šoli. 118,785.000 din. '•8,785.000 din. Razdelitev sredstev sklada izvrši upravni odbor. 3. Člen Občinski cestni sklad h .Sredstva občinskega cestnega sklada so naložena pri Komu-banki 5 v Ljubljani. h,t .kopnega sredstva tega sklada, ki se v letu 1958 lahko po-b,lo znašajo 19,248.000 dinarjev. "porabljena pa bodo takole: h z® snežne nkciie in druge izdatke.................. 1,500.000 din z" rekonstrukcije in vzdrževanje ulic in cest . 16,000.000 „ Vz0tj se lahko izda namembno do-^"je tudi brez njenega mnenja. l?*n iz 1. odstavka tega člena Vv k investicijskim programom za 'kr,!V Poslovne ali stanovanjske P'‘'li . T katerih so predvideni Pr,)stori. predhodno mnenje Pr,.,j ! dejavnosti, kateri noj služijo ^ihii en' poslovni prostori po no-X, !fll||ri iz čl. 12. tega odloka. To s'u*' investitorju zn izde-q Klavnega načrta. r*"n iz prvega odstavku je i»? 'zdnti namembno dovoljenje X " vrsto dejavnosti iz čl. 12. loka, zu katero je dal pred-'6 (p,nil|enje po prejšiyem odstav-R" člena. » 12. člen ^^""membnim dovoljenjem se hn; ''"janje poslovnih prostorov j 1,1 W slecieče dejavnosti; !%i trgovino z mlekom in mleč-\ Jr obvodi ter kruhom in pecl-t a.”8 drobno; J4>a 'rgovino s sadjem in zelc-X drobno; '"i i>,i r^ovino z mesom In mesti i >,‘j ki na drobno; Krni rgOvin0 7 *'vili in gospo-zfl Potrebščinami na drobno; \ rgov*no s kurjavo na drob- k,“ija,'rK0vl»0 8 knjigami in mu-Ja,n' na drobno; 7. za ostalo trgovinsko dejavnost na drobno; 8. za obrtno dejavnost; 9. zn gostinsko dejavnost; 10. zn dejavnost zdravstvenih ustanov; 11. zn dejavnost socialnih ustanov. Svet ObLO, ki je pristojen za blagovni promet, je pooblaščen, da lahko izda namembno "dovoljenje v smislu 10. člena tega odloka po izkazani potrebi tudi za dejavnosti, ki niso naštete v prejšnjem odstavku tega člena. IT člen Namembno dovoljenje lahko izda Svet ObLO, ki je pristojen zu blagovni promet, za eno ali več dejavnosti, ki so navedene v prejšnjem Členu. 14. člen O pritožbi zoper odločbo o namembnem dovoljenju je dopustna pritožba na občinski ljudski odbor. Posebne določbe za izdajo namembnega dovoljenja za poslovne prostore v novih zgradbah 15. člen Namembno dovoljenje za poslovne prostore v novih stavbah izda organ, ki je naveden v 11. členu, in sicer po lastni iniciativi ali na predlog organa upravljanju oz. zasebnega lastnika stavbe, trgovinske, gostinske in obrtne zbornice oziroma ustrezne ustanove. 16. člen Proti odločbi o namembnem dovoljenju, ki je izdano po prejšnjem členu, se lahko pritoži tudi ustrezna zbornica (trgovinska, gostinska, obrtna), oziroma organ, ki izvaja nadzorstvene pravice nad ustanovo. 17. Člen Organ upravljanja oziroma zasebni lastnik nove stavbe je dolžan v roku od 15 dni, računajoč od dneva, ko se po gradbenih predpisih dovoli uporaba poslovnih prostorov, izročili upravnemu organu za gospodarstvo občinskega ljudskega odbora predlog za izdajo namembnega dovoljenja. fileje se. do namembno dovoljenje obstoji za tiste dejavnosti, za katere je bilo zaprošeno: a) Če namembno dovoljenje ni izdano niti po preteku od 50 dni, računajoč od dnevu, ko Je organ upravljanja oziroma zasebni lastnik stavbe vložil predlog za izdajo namembnega dovoljenja; b) če se pritožba, ki je bila vložena proti odločbi o namembnem dovoljenju, ne reši niti po preteku roka 45 dni, računajoč od dneva vročitve prvostopne odločbe. Preklic namembnega dovoljenja 18. Člen Svet Ob!.O, ki je pristojen za blagovni promet občinskega ljudskega odbora, lahko na lastno pobudo kakor tudi na predlog ustrezne zbornice po zaslišanju upravnega oziroma zasebnega lastnika prekliče namembno dovoljenje, če bi po utemeljeni oceni tega sveta v poslovnem prostoru opravljanje druge dejavnosti bolj ustrezalo potrebam prebivalstva ali drugim javnim koristim. kakor ustreza rešitev dejavnosti. zn katero obstoji namembno dovoljenje. 19. člen Odločba o preklicu namembnega dovoljenja mora vsebovati namemb- no dovoljenje, za katero se bo v bodoče zadevni poslovni prostor moral dati v najem. Brez novega namembnega dovoljenja preklic nima pravne veljave. 20. člen Zoper odločbo o preklicu dosedanjega in zoper izdajo novega namembnega dovoljenja se lahko v roku od 15 dni od vročitve odločbe pritoži organ upravljanja oziroma zasebni lastnik stavbe, pristojna zbornica oziroma ustanova ter najemnik. O pritožbi odloča občinski ljudski odbor. Ce pri preklicu namembnega dovoljenja ni v odločbi o preklicu odrejen daljši rok, najemno razmerje preneha 1. v mesecu po treh mesečin, računajoč od dneva, ko je odločba o preklicu postala pravnomočna. Če je odpovedni rok po pogodbi daljši kot 5 mesece, velja za prenehanje najemnega razmerja pogodbeni odpovedni rok, vendar največ do 6 mesecev po pravnomočnosti odločbe o preklicu. Dolžnost dajanja poslovnih prostorov v najem 21. člen Organi upravljanja oziroma zasebni lastniki stavb so dolžni dajati v najem poslovne prostore, razen če jih sami koristijo. Ce organ upravljanja oziroma zasebni lastnik stavbe ne da poslovnega prostora v najem v teku 50 dni, računajoč od dneva prestanka dosedanjega najemnega razmerja oziroma od dneva. ko bo izdano namembno dovoljenje, ga da v najem za organ upravljanja oziroma za zasebnega lastniki zgradbe za stanovanjske zadeve pristojen upravni organ ObLO. 22. Člen Pogodba o na iemu. ki bi jo sklenil organ upravljanja oziroma zasebni lastnik stavbe po roku, navedenem v 21. členu, nima pravne veljave brez soglasja organa zu stanovan jske zadeve,, če je ta organ, preden je bil obveščen o sklenjeni pogodbi, že objavil javni razpis o oddajanju poslovnih prostorov in v roku 50 dni po razpisa sklenil pogodbo s koristnikom, ki ga je sam določil. 25. člen Kadar organ za stanovanjske zadeve da poslovno prostore v najem. mora omogočiti organu upravljanja oziroma zasebnemu lastniku zgradbe, da prisostvuje v razpravljanju glede določil pogodbe o najemu. ter mu dovoli, če soglaša s pogodbo, do jo tudi sam podpiše. Organ zn stanovanjske zadeve lahko določi, da najemodajalec brez opravičenih razlogov ne sme odpovedati pogodbe o najemu nnjdaljo dve leti. V najemnih pogodbah, katere sklepa organ za stanovanjske zadeve, je odpovedni rok samo 5 mesece. 24. člen Proti sklepanju najemne pogodbe po organu za stanovanjske zadeve se lahko pritožijo organ upravijnnju oziroma zasebni lastnik stavbe, kakor tudi dotični, s katerim je organ upravljanja oziroma zasebni lastnik stavbe že sklenil najemno pogodbo. Rok za pritožbo je 15 dni računajoč od dneva dostavitve pogodbe osebi, ki ima pravico do pritožbe. O pritožbi odloča Tajništvo za stanovanjske zadeve OLO Ljubljana. Dajanje poslovnih prostorov v podnajem 25. člen Dajanje v podnajem celih poslovnih prostorov ali njihovih delov nima pravne veljave, niti če se to vrši s pristankom organa upravljanja oziroma zasebnega lastniku stavbe. Če jih najemnik vseeno da v podnajem ali na koriščenje drugi osebi, se šteje, da je prenehalo njegovo najemno razmerje. Najemna pogodba, ki bi bila ponovno sklenjena s tedanjim najemnikom ali pa z osebo, kateri so bili poslovni prostori izročeni v podnajem oziroma na koriščenje, nima pravne veljave. Svet ObLO, ki je pristojen za blagovni promet, je pooblaščen dopuščati izjeme od določb prejšnjega odstavka. Prenehanje najemne pogodbe 26. člen Najemna pogodba preneha, če najemnik namesto dejavnosti, za katero mn je bil poslovni prostor oddan v najem, opravlja v poslovnih prostorih neko drugo dejavnost. Organ, ki je naveden v 11. členu, lahko odloči, da najemno razmerje preneha, če se v poslovnih prostorih hrez opravičenih razlogov ne začne opravljati dejavnost, za katero so bili poslovni prostori dani v najem, v dveh mesecih po sklenitvi najemne pogodbe. Proti odločbi o prenehanju najemnega razmerja se lahko pritožita najemodajalec in najemnik v roku 15 dni: o pritožbi odloča občinski ljudski odbor. Odpoved najemne pogodbe 27. člen Najemne pogodbe poslovnih prostorov se odpovedujejo po obstoječih predpisih. Uporabo stanovanja v poslovne namene 28. člen Za poslovne prostore v sestavu stanovanja, ki se izključno ali pretežno uporabljajo v poslovne namene, morata najemodajalec in najemnik skleniti posebno pismeno pogodbo o delu najemnine, ki je dogovorjena oziroma predpisana poleg najemnine, pogojene za stanovanje. 29. člen Pogodbe o delu najemnine mora delodajalec predložiti v registracijo na način, kakor je to določeno za najemne pogodbe poslovnih prbsto-rov. 50. člen Ce najemnik noče sklenili pogodbe o delu najemnine po 28. členu. razen v primerih 4. člena, je dolžan, vse dokler je ne sklene, plačati iz naslovu najemnine zn vsak kvadratni meter površine tistega dela stanovanja, ki ga uporablja v poslovne namene, desetkratno tarifo. predpisano zn kvndvatni meter tistega stanovanja. Znesek iz prednjega odstavka se plača od dneva, ko je najemodajalec pozval najmenikn na sklenitev pogodbe, oziroma od dneva, ko je pravnomočno rešen spor o tem, ali se stanovanjski prostori lahko uporabljajo zu poslovne namene. 91. člen Spore o tem, ali se prostori v sestavu stanovanj lahko uporabljajo v poslovne namene, rešuje upravni organ ObLO. kr je pristojen zn star novnnjske zadeve v soglasju z uprav- niiu organom, ki je pristojen za blagovni promet. O pritožbi proti odločbi po prejš-em odstavku odloča tajništvo zn U pritožni proti odtočni po prejšnjem odstavku odloča tajništvo zn stanovanjske zadeve OLO Ljubljana. Kazenske določbe 32. člen Z denarno kaznijo do 3000 din se kaznuje nnjemodujulec, ki pravočasno no predloži v registracijo najemne pogodbe. 34. člen Ta odlok začne veljati od dneva objave v Glasniku, uradnem vestniku okraja Ljubljana. St. 05-2691/1-1958. Datum: 4. septembra 1958. Predsednik občinskega ljudskega odbora Stane Koman 1. r. Vsebina Končne določbe 33. člen Svet ObLO, ki je pristojen za gospodarstvo, je pooblaščen, da po potrebi predpiše podrobna navodila za izvršitev tega odloka. 392 Družbeni plan za leto 1958 občine Ljub* ljana-Vič. 393 Odlok o proračunu za leto 1958 občino Ljubi jana-ViČ. 394 Odlok o dajanju poslovnih prostorov r najem občine Ljubljana-Bežigrad. Obvestilo Tajništva za industrijo, obrt in promet OLO. „ Zaključni raČuui gospodarskih organiza-' cij za leto 1957. Zaključni račun obrtnega pod j. »Slikoplcsk«, Ljubljana, Gosposvetska 16 Podjetje Jo povečalo proizvodnjo za 12.8 % ob 4.3% povečanju zaposlene delovne sile. Postavljeni načrt le presežen s 10.1 %. - Družbeni proizvod ln narodni dohodek sta bila povečana zn 17.7 %, presežek dela pa za 29.6 %, od tega dohodek za 80.6 %. - Med letom Je bilo zaposlenih povprečno 73 delavcev ln 21 vajencev. Bruto dohodek je znnčal 40.736 tisoč din. Storilnost dela na enega zaposlenega se Je dvignila za 7.8 «/o. Delovne norme so bUe prekoračene za 23.3 %. AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1931 PASIVA Naziv postavke Znesek v COO din 5g^-p' Naz:v postavke Znesek v (#00 din A. Osnovna | A. v trt osnovnih ln Izloče is sredstva 1.788 In Izločenih sredstev L Sklad osnovnih sredstev 1.565 1. Osnovna sredstva L Investicijsko posojilo za 3. Investlctle v teku 47 osnovna sredstva 2?,3 3. Izločena sredstva ln dru- 1.241 3. Razni skladi 3 947 ga Investicijska sredstva L Dolgoročno posojilo za financiranje Investicij 8. Drugi vin financiranja Investicij 4T B. (Hrama sredstva B. Viri obratnih sredstev 8. Banka - kredit za obrat- L Skupna obratno sredstv ■ 7.060 - na sredstva 1. Sklad obratnih sredstev 8. Investicijsko posojilo za 1.285 5.846 obratna sredstva 8. Pasivne časovne razme- O. Sreditva v obračunu J lt ve 40 tn druga aktiva C. Viri zriitstev e obračunu In druga pasiva 8. Kupci ln druge terjatve 1.817 16. Dobavitelji In druge 8. Druga aktiva 432 obveznosti 1.522 ll Druga pasiva 918 Skupaj: 15.394 Skupaj: 15.394 Računovodja: Scžun Anica Predsednik UO: Martinc Jože Direktor: * Lesar Viktor Zaključni račun podjetja »Tanetdekor«, Ljubljana, Titova cesta 51 Poslovanje obsega: Izdelovanje tapetniških Izdelkov, popravilo In predelava Istih, rudiuvttiiju vunvga. ižAtviuvaujc HtjiuuiiBiuu imiciadv, dekortranje, polaganje gume ln linoleja, prodaja izdelkov lastne proizvodnje ln prodaja materiala v zvezi »tem blagom n egi ode, alt so tepi' ali so te potrebščine laatnt izdelki, att pa izdelki drugih podjetij. — Podjetje Je lmeilo v letu 1967 zaposlenih povprečno po trt mojstre, 80 kvalificiranih delavcev, 3 priučenih delavcev, 2 pomožna delavca, 7 vajencev, 2 trgovska uslužbenca ln 3 nameščencev. - Proizvodni plan za leto 1957 je bil presežen za 29.9 So. Delovne norme so bile dosežene povprečno 114 % na posameznega delavca. Podjetje je v letu 1937 prodalo od ustvarjene proizvodnje 97,94 % vrednosti AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1851 PASIVA Zaključni račun gostilne »-Triglav«, Ljubljana, Šišenska cesta 48 Podjetje Je- aktivno. Vso obveznosti ae bl/lo sproti poravnane. Povprečno je blilo zaposlenih 9 oeeb. AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1957 PASIVA Naziv postavke Znesek v 000 din *£P' Naziv postavke Znesek v ooc din A. Osnovna \ Viri osnovnih tn izločena sredstva in Izločenih sredstev 1. Osnovna sredstva 1. Investicijo v teku 1. Izločena sredstva ln dru- 393 1. Sklad osnovnih sredstev L Investicijsko posojilo za osnovna sredstva 393 120 <3 Investicijska sredstva 120 4. Dolgoročno posojilo za financiranje Investicij 8. Drugi viri financiranja Investicij B, Obratna sredstva B. Viri obratnih sredstev 8. Banka - kredit za obrat- L Skupna obratna sredstva 722 na sredstva l Sklad obratnih sredstev 46 6. Investicijsko posojilo za obratna sredstva 9. Pasivne časovne razme- C. Sredstva v obračunu |1 Ive In rti-ijra .Uliva O, Viri sn Itstev v obračunu 8. Kupci iti druge terjatve In druga pasiva 10. Dobavitelji ln druge 6. Druga oktfva obveznosti 676 Skupaj: 11 Druga pasiva - 1.237 Skupaj: 1.237 Računovodja: Janko Vospernik Predsednik UO« Direktor: Ivan Martinc Zaključni račun tovarne mlinskih strojev »Mllnostroj -, Domžale Podjetje izdeluje mlinske ln pekarske stroje ln strojne naprave. Povprečno Je b115 z&pcslonlh 67 ljudi. Proizvodni načrt Je bU dosežen 111.7 %. AKTIVA BILANCA na dan Ji. decembra i!)57 PASlV* Za p. »L Naziv postavke A. Osnovna In Izločena sredstva l. Osnovna sredstva 1. Investtct.e v teku S. Izločena sredstva ln druga Investicijska sredstva B. Obratna sredstva L Skupna ibrams sredstva C. Sredstva v obračune ln lruga aktiva 8. Kupci m druge terjatve 6. Druga aktiva Skupaj: Znesek v 900 din 26.361 9.430 9.678 33.638 4.140 3.387 89.034 ?ap St. Naziv postavke A. Vdrt osnovnih In Izločenih sredstev l. Sklad osnovnih sredstev I. Investtcllsko posojilo ta osnovna sredstva 3 Razni skladi 4. Dolgoročno posojilo za Onandranje Investicij 6. Drugi viri financiranja Invostlclj B Viri obratnih sredstev 6. Banka - kredit ta obratna sredstvi 7. Sklad obratnih sredstev 8. Invesllnllsko posojilo ta obratna sredstva 8. Pasivne časovne razme-lltve 3. Viri siodstev v obračunu’ la diuga pasiva 0. Dobavitelji ln druge obveznosti I Druga pasiva Skupaj: znese* v 600 d'". 21091 3.270 11.114 6.149 3.281 14.994 18.730 Računovodja: I. KoroSec Predsednik UO. T. Marinček Direktor: Maks Braučlč Zaključni račun podjetja »Stlvaprodukt«, Ljubljana, Parmova 4* Podjetje se bavt z Izkoriščanjem .stranskih gozdnih proizvodov - nabiranje proizvodnja eteričnih olj, klorofila ln drugih ekstraktov. V teku leta 1967 ni 'Pan1 težkoč prt preskrbi s surovinami. Proizvodni plan Je bil presežen za 34%. C*J 91 dohodek nasproti lclu 1930 se Jc povečat za 64 %, z.nalal Je 121.032, kar zncse enega zaposlenega 3.1C6. AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1951 pAS'V. ^P" Naziv postavke Znesek v 000 din '7g®p' Naziv postovke Znesek v 000 din *g®p Naziv postavke Znesek v 000 din Z,lD. st Naziv postavke 7 v A. Osnovna A. Viri osnovnih A. Osnovna ... A. viri osnovnih in Izločena sredstva l. Osnovna sredstva 3. Investicije v teku 1.949 In izločenih sredstev l. Sklad osnovnih sredstev 1.927 ln Izločena sredstva 1. Osnovna sredstva 2 Investicije v teku 13.344 2.579 m l/.iočenlh sredstev 1. Sklad ospovnlh sredstev 2. Investicijsko posojilo za i L Investicijsko posolMo za osnovna sredstva C — 3. Izločena sredstva in dru- 1. Razni skladi 4.278 8. Izločena siedstvu ln dru- l ga Invčstlcllska sredstva 2.420 4. Dolgoročno posolilo za go InveUlcljska sredstva 11.093 4. Dolgoročno posojilo za financiranje Investicij financiranje Investicij 5. Drugi vlil financiranja 5. Drugi viri financiranja |r- « 22 Inveatkl & ritualna sredstva B. . .atnlh sredstev B. ()l rama sredstva B. Viri obratnih sredstev 8. Bana* - kredit za obrat- 6. Banka • kredit za obrat- 4. Skupna obratna sredstva 9.328 na sredstva I. Sklad obratnih sredstev 3.805 5.119 4. Skupne ibrutnn sredstva 11.404 na sredstva 1. Sklad obratnih sredstev L Investicijsko posojilo za S. Investicijsko posojilo za obratna sredstva obratna sredstva 8. Pasivno časovne razme- 9. Pasivne časovne razme- C. Sredstvi v obračunu Jltve 96 C. Sredstva v obračunu Jltve In druga aktiva C. Viri sredstev v obračunu In druga aktiva C. Viri »rodatev v obračunu In druga pasiva In druga pasiva 6. Kupci m druge terjatve 3.052 10. Dobavitelji ln druge 1.231 8. Kupci in druge terjatve 10.267 10. Dobavitelji ln druge 6. Druga aktiva 348 obveznosti 8. Druga aktiva 2.125 obveznosti ll Druga pasiva 314 ll Druga pasiva Skupaj: 17.097 Skupaj: 17.097 Skupaj i 39.812 Skupaj: Računovodja: Lukan Ivan Predsednik UOi Lah Kdo Direktor: Lenarčič Jože Računovodja: lliinkn Krlemer Predsednik UO: Snoj Janez Direktor: Dr. Lojze