KAKHIškliM Duhovnike iz šol. Nemški narodni socializem ne neha poudarjati, da mu je ena glavnih nalog boj zoper boljševizem. Ako nemško-nacionalni mogotci smatrajo ta boj kot osvajalno akcijo na ruskem državnem ozemlju, čigar deli naj bi postali žrtev vsenemške osvajalnosti, jim je verjeti, da imajo take cilje. Če pa se misli na boj, ki bi naj se bojeval in izbojeval na socialnem in kulturnem polju, je treba ugotoviti, da nemški narodni socializem tega boja pravilno ne vodi. Boljševizem stoji in pade s svojim programom. Kdor hoče boljševizem premagati, ga ne more s sličnim, marveč z nasprotnim programom. Proti programu boljševiške materialistič- ne dušo zanikujoče morale je treba po staviti krščansko moralo. Proti boljševrški brezbožnosti je treba uveljaviti prc gram krščanske obnove. Nemški narodisocializem pa dela bistveno isto, kar del . boljševizem: širi germansko (nemškc' poganstvo, ki je po svojem pravem bistv . brezboštvo. Ker mu je na tej »obnovitvcni« poti nasprotna krščanska, osobito ki • toliška vera in cerkev, jo pritiska in prt ganja, da bi ne samo omejil, raarveč pcvse onemogočil njeno delovanje in vpUvanje na ljudstvo, zlasti na mladino. Katoliško duhovščino je že izgnal iz vsel: mladinskih organizacij. Sedaj jo je tudi žc začel izganjati iz šol. To razkristjanjenje šol hoče izvesti po posameznih pokrajinah. Prvo je prišlo na vrsto Porenje, kjer so katoliškim duhovnikom prepovedali poučevanje veronauka v šolah. Sledila jc berlinska katoliška škofija, kakor to dokazuje najnovejše pastirsko pismo berlinskega škofa. Sledile bodo druge pokrajine. Z razkristjanjenjem šol in vse mladinske vzgoje pa se ne pobija boljševizem. marveč se mu pot pripravlja, odnos- no se boljševizem oživlja, ohranjuje in utrjuje. Za kaj gre v španiji? Španski škofje so izdali pastirsko pismo, ki pojasnjuje praVe razloge, iz katerih je vznikla državljanBka vojna. Pismo je vzbudilo silno zanimanje po vesoljnem svetu, ker govori iz njega beseda najbolj pristojnih in nepristranskih činiteljev. Z raznih strani so prišli španskim škofom priznalni in zahvalni odgovori. Pariški nadškof kardinal Verdier je poslal toledskemu nadškofu kardinalu Goma Y. Thomasu pismo, v katerem poudarja veliko uslugo, ki jo skazujejo španski škofje vsem narodom s tem, da v luči dogodkov prikazujejo, kam vodi dejansko brezboštvo, propad nravnosti, slabljenje ugleda oblasti in ljubimkanje vlad s temi nauki. To vodi v propad in smrt. Je to izredno koristen nauk, ki ga dajejo drugim. Popolnoma jasno je, da je silna borba, ki danes napaja s krvjo zemljo katoliške Španije, v resnici borba med krščansko kulturo in sovjetskim brezboštvom. Bodoča Španija bo venčana s slavo mučencev in mnogih junakov ter bo lepša, kakor je bila kdajkoli v zgodovini. Toledskemu kardinalu je tudi prišlo pismo iz Anglije, pisano od westmlnsterskega nadškofa Hinsleyja. »Od vsega početka,« tako naglaša angleški katoliški nadškof, »nam je bilo jasno, da ne gre v Španiji le za kako državljansko vojno v prilog kake dinastije ali kakega režima, in še manj, kar se je varljivo poudarjalo, za demokracijo španskega naroda. Požar na španskem polotoku je bil podtaknjen od onih, ki hočejo ves svet zajeti v plamene revolucije, pri čemer je krščanska kultura obsojena na pogin. Ni samo kato?icizem, ampak vera sploh je glavni cilj napadov brezbožnih sil, ki so Španijo izbrale za tisto strategično točko, iz katere so hotele zažgati svetovno revolueijo v vsej civilizirani Evropi. Z bolečino, ki jo presega fiamo bol španskih katoličanov in njihovih škofov, smo morali gledati pohod laži, zavijanj in lažnivih razlag dejstev, ki se dogajajo v Španiji. Žal, da se je tudi angleški tisk le prerad dal vplivati dobro plačani boljševiški propagandi. Vaše besede so prinesle jasnost v temo negotovosti, ki je razprostrta nad vsem, kar se dogaja v Španiji. Vi ste doprinesli dokaz, da se protikrščanski duh na življenje in smrt bori proti Kristusovi veri in proti krščanski kulturi. S tem ste zlonamerno poročanje tajnih mednarodnih sil osvetlili kot lažnivo protikrščansko propagando. Upamo,« tako zaključuje angleški nadškof svoje pismo, »da bo Vaše pisanje odprlo oči nekaterim pisateljem, ki so se v nekaterih katoliških objavah izkazali kot slepe nasproti svetim interesora, ki so sredi borbe v vaši domovini.«