Macher WcelaiMM. "B»5» Inhalt: I. Po kterih pravilih naj ravna duhovni pastir zarad dovoljenja 11t veckratnega svetega obhajila? — II. Zur kirchlichen Begräbnißfrage. iFortsetzung.) — _____________ III. Konkurs-Verlautbarung. — IV. Chronik der Diözese. I. £o kterih pravilih naj ravna duhovni pastir zarad dovoljenja veckratnega svetega obhajila?*) Zakrament svetega resnjega Telesa je poglavitna hrana duhovnemu zivljenju (— spiritualis alimonia, C)bus potusque coelestis — M. R.). „Kavkoli kruh in vino telesu daje, podeluje zakrament svetega resnjega Telesa Qu§i v zvelicanje in pozivljenje, pa v visjem in popolnejäem nacinu. Zakaj ta zakrament se ne spremem v nase bistvo kakor kruh in vino, ampak mi se tako rekoc spremenimo v njegovo bistvo, tako da se smejo v to obracati Oesede svetega Avgustina (Conf. lib. VII. c. 10. Catech. Rom. P. II. e. IV. n. 49.): „Jaz sein jetl mocnih, rasti in me ^°s vzival; pa me ne bos v se spremenil kakor telesno jed, ampak ti bos v mene spremenjen. Vse, kar dela ^lesna jed in pijaca za telesno Sivljenje, da se namrec ohranuje. pokrepcuje, pozivlja in poterjuje, podeluje ta Zakrament za duhovno äivljenje“ (Thom. Aq. Summa P. III. qu. 79. art. 1.), in svcti Ambroz (De Sacram. 1. V. C' 4.) pravi: „To je kruh veenega zivljenja, ki podpira bistvo nase duäe.“ Zakrament svetega reänjega Telesa ohranuje tedaj duhovno zivljenje; ker „obvaruje duhovne smerti, k' Pride po grehu. Greh je duliovna smert za duso. (Jlovek se pa obvaruje prihodnjega greha, kakor se telo °bvaruje prihodnje smerti; to se pa godi v dvojni zadevi: Pervic kolikor se natora clovekova v notranjem poterjuje 2oPer notranje zlo, in tako se obvaruje smerti z jedjo in zdravilom; drugiö kolikor se brani zoper vnanje zalezo-^anje, in tako se ohranuje z oroüjem. V obojnem oziru ta zakrament greha obvaruje; zakaj pervic s tem, da s ^‘‘istusom v milosti zdruzuje, pokrepcuje cloveku duhovno Zivljenje ko duliovna jed in duhovno zdravilo po besedah: »Kruh cloveku seree poterjuje“ (Ps. 103, 15.); drugic je znamnje Kristusovega terpljenja, s kterim so bili premagani udobni duhovi, in odganja tedaj vsak njiliov napad; zato pravi sveti Krizostom (In Joann. tract. XLV.): „Kakor °§njeni levi gremo od te mize, straäni hudobnemu sovraZniku.“ (Thom. Aq. L. c. qu. 79. art. 6.) „Nas Odreäenik |e hotel, da naj se ta zakrament prejema ko duliovna jed dusam, ktera jih hrani in pokrepcuje z zivljenjem . stega, ki je rekel: Ivdor mene je, bo Livel zavoljo mene, in ko zdravilo, ktero nas ociscuje vsakdanjih pregreskov Ul nas varuje velikili greliov.“ (Trid. sess. XIV. cap. 2.) Ta presveti zakrament odganja tedaj duäne bolezni in ®2(lfav]ja njene rane. „Odpustljive grehe zbrisuje“, pravi Inocencij III. (De myst. Miss. 1 IV. c. 44.), in sveti tobrofc (De Sacram. L. V. c. 4.) uci: „Ta vsakdanji kruh se vLiva ko pomocek zoper vsakdanjo slabost.“ Sveti °mai Akvinski pa pise (L. c. art. 4.): „Telesu je treba telesne jedl, da se popravi, kar se vsak dan z natorno °'koto pozgubi. V duhovnem pomenu se v nas vsak dan nekaj zgubi z odpustljivimi grehi, ki zmanjsujejo gorkoto i^ezi)i. In zato ima ta zakrament moö odpuäcati male grehe.“ In sveti AmbroX (D. c.) pravi: „Kdor ima rano, e 2dravila. Rano imamo, ker smo pod grebom; zdravilo je nebeski in presveti zakrament.“ — Sveto obliajilo Ser6rjUje Z0Per skusnjave, zmanjsuje poLeljivost, zatira hudo nagnjenje, odganja toliko nevarno mlacnost, ker ogreva Ca 2 ognjem svete ljubezni. Zakrament svetega reSnjega Telesa pa tudi duhovno Livljenje poviksuje in pokrepcuje, ker pomnozuje ^ Vecujoco milost RoLjo in podeluje mnogo delavnih milost, kakor so verni zanje pripravljeni. „Ta zakrament *) Beantwortung einer Pastoralkonferenzfrage vom Jahre 1876. milost poinnozuje in duhovno zivljenje spopolnuje.“ (Catech. Rom. I. c. n. 54. 55.) — Presveti zakrament napolnuje duso 8 svetim veseljem in hrepenenjem serfcno hoditi po poti vseli cednost, „jo tako rekoc vpijanuje s sladkostjo BoZje ljubezni.“ (Tliom. Aq. L. c. qu. 79.) „Kakor se telo s telesno jedjo ne le ohranuje, ampak tudi rast dobiva, in kakor ima okus vsak dan novo veselje do nje, ravno tako jed presvetega zakramenta ne ohranuje le duso, ampak pomnoZuje tudi njene moci in dela, da se duk bolj in bolj nagibuje k veselju do Bozjih reci; zato pravimo po pravici in popolnoma resniöno, da ta zakrament milost podeluje, lahko se primerja mani, ki je imela vso sladkost za okus.“ (Cateck. Rom. I. c. n. 52.) — Presveti zakrament vsajuje in poviksuje cednosti, zlasti ljubezen in Listost. Poslednjiö zakrament svetega reänjega Telesa duhovno zivljenje spopolnuje. „Ako je namree prisla milost in resnica po Jezusu Kristusu, mora tudi priti v duso. ce prejmeä eist in svet Njega, kteri je rekel sam o sebi: Kdor je moje meso in pije mojo kri, ostane v meni in jaz v njem. Kteri s pobohiostjo in s spostovanjem ta zakrament prejmejo, Sina BoZjega, kar nihce ne sme dvomiti, tako v se sprejmejo, da se z njegovim telesoin ko Zivi udje sklenejo.“ (Catech. Rom. I. c. n. 50.) V tej sklenitvi je nadnatorno, vecno zivljenje, ktero bolj in bolj dojema, kolikor tesneje veckratno vredno obhajilo vernega s Iiristusom sklepa. V tej sklenitvi z Jezusom pa sklepa ta öudovita jed tudi s Cerkvijo, ne le z vojskovalno , ampak tudi s terpeeo in povelicano; ravno tista presveta kri je, ktera se pretaka po vsem telesu ter ga ozivlja. In kako mocno se pospesuje duhovno Zivljenje v tem cudovitem oböestvu! — „Da torej vse dobrote in zvelicavne milosti tega zakramenta z eno besedo povzamemo, moramo reci, da je v presvetem zakramentu naj vecja moö prejeti vecno slavo; ker pisano je: Kdor je moje meso in pije mojo kri, ima vecno Zivljenje, in jaz ga bom obudil poslednji dan. Z milostjo tega zakramenta imajo verni V tem Zivljenji nar vecji mir vesti; in z njegovo mocjo pokrepcani gredö kakor Elija, ki je z inocjo podpepelnika popotoval do hriba Horeba, kadar pride cas lociti se iz tega Zivljenja, k vecni slavi in k vecnemu zvelicanju.“ (Catech. Rom. I. c. n. 56.) „0 sveta vecerja, v kteri se nam daje zastava vecne slave!“ (Autiph. post administ. Comm.) In ce se tudi telesu naravnost milost ne podeli, ima vendar milost, ktero dusa prejme, tudi moö v telo, ker v sedanjem Zivljenji damo svoje ude Bogu kakor oroZje pravicnosti (Rim. 6, 13.), in ker se bo v prihodnjeiö Zivljenji nase telo vdelezevalo dusne nestrohljivosti in slave.“ (Thom. Aq. L. c. qu. 79. art. 1. ad 3.) Ker zakrament svetega resnjega Telesa tolike in tako imenitne milosti podeluje, se ni cuditi, da so verni perve keräcanske Lase, ko je poboZnost in sveta goreönost med njimi cvetela, vsak dan prejemali sveto obhajilo. „Bili so pa stanovitni v nauku aposteljnov, in zdruZeni v lomljenji kruha in v molitvah.“ (Dej. apost. 2, 42.) Iz te stanovitnosti je izvirala njihova sveta skupejsina öasnega premoZenja, njihovo sveto Zivljenje, njihova bvatovska ljubezen; njihova serenost in njihovo veselje za Kristusa vse, §e celö smert terpeti. Sveta mati katoliska Cerkev je sicer skusala perve stiri veke ohraniti svojo pervo lepo navado o prejemanji zakramenta svetega resnjega Telesa; ker je pa goreönost v veri in v ljubezni le prehitro omerzovala, je zapovedala, da naj vsi verni, ce ne pogostneje, vsaj trikrat v letu prejemajo sveto obhajilo, o veliki noci, 0 binkostih in o boZicu. Pri vsem tem je vera in ljubezen mnogih tako pesala, da je papeZ Inocencij III. v 4. lateranskem zboru 1215 zapovedal, da naj verni vsaj enkrat v letu, in sicer o velikoiiocnem öasu prejmejo sveto reänje Telo. Duhovni pastir bo tedaj vedno pred oemi imel nekdanjo vajo in pa sedanje gorece Zelje materß katoliske Cerkve, da bodo verni zunaj verjetne smertne nevarnosti in zunaj velikonoenega casa pogostoma prejemali sveto obhajilo. Rimski katekizem (I. c. n. 63.) pravi: „Duhovni pastirji naj verne pogostoma opominjajo, da, kakor je telesu vsak dan hrana dajati, jim mora tudi biti v skerbi, duso vsak dan s tem zakramentom hraniti i® okrepeevati; ker ocitno je, da duäa ravno tako potrebuje duhovne jedi, kakor telo telesne. Zelo koristno je tukaJ nasteti tiste tako velike in BoZje dobrote, ki jih, kakor smo poprej pokazali, iz prejemanja zakramenta svetega reänjeg® Telesa dobivamo; tudi je pokazati tista predpodoba, namreö mana, s ktero so se mogle vsak dan telesne m°& pokrepöevati; potem je pristaviti veljava svetih ocetov, kteri pogostno prejemanje tega zakramenta zelo priporoöajo. Kako mo6no sveta mati katoliska Cerkev veckratno vredno sveto obhajilo priporoca, kaZejo sklep^ njenih zborov. Bazeljski zbor (1431) pravi: „Da je koristno in prav zveliöavno, se celo zelo potrebno njemu, kter* na poti Gospodovi noce nazaj iti, ampak hoöe napredovati, pogosto in vredno in s skerbnim preiskovanjem pristop^1 k svetemu obhajilu, hvalijo vsi katoliäki uöeniki in k temu spodbadajo, opominjajo in neprenehoma goreöe prosU® verno ljudstvo.“ In tridentinski zbor (Sess. XIII. cap. 8.) pravi: „Z ocetovsko ljubeznijo opominja in zarotujeP1^ neskonenem usmiljenji nasega Boga sveti zbor, da naj se vsi, ki imajo kerscansko ime, v tem znamnji ediuosti, tej zvezi ljubezni, v tej podobi sprave vendar enkrat zdruZijo, in spominjaje se tako visocega velicastva in tako neizmerno velike ljubezni nasega Gospoda Jezusa Kistusa, ki nam je dal svoje zivljenje za ceno nasega zvelicanja in svoje meso za hrano, naj värujejo in caste te svete skrivnosti njegovega telesa in njegove kervi s tako stanovitnostjo in terdnostjo, s tako poboZnostjo, s tako bogoljubnostjo in s takim spoätovanjem, da morejo nadnatorni kruh pogostoma prejeti, in da jim je zares dusno Zivljenje in vedno zdravje njihovemu duhu, in z njegovo mocjo pokrepöani potem po poti revnega popotovanja pridejo v nebesko oöetnjavo in ravno tisti angeljski kruh, ki ga sedaj pod svetimi podobami jedö, brez podob vZivajo.“ Ravno ta tridentinski zbor uei v dveindvajseti seji v 6. poglavji: „Tudi Zeli sveti zbor, da bi pri vsaki masi pricujoci verni ne samo po duhovno, ampak tudi ko zakrament sveto obhajilo prejemali in se tako sadü te presvete daritve toliko obilneje vdeleZevali“. Kar je nekdaj Cerkev zapovedovala, je se vedno njena goreca Zelja, in po pravici govori sveti Alfonz: „Veckratno, tudi vsakdanje obhajilo je bilo se vselej po Cerkvi in ocetih za dobro spoznano, in kakor hitro so ocetje in Cerkev vidili, da to pogostno obhajanje odjenjuje, so si z vso moejo prizadevali je zopet oziviti.“ (Prax. confess. § 4.) Inocencij XI. pa je o prepiru zastran pogostnega obhajila (21. Svec. 1679) slovesno izrekel, kar je za spovednike in duhovne pastirje silo imenitno: „0 tem naj Pastirji z vso skerbjo cujejo, ne da bi se od pogostnega uli vsakdanjega prejemanja svetega obhajila z eno splosno zapovedjo (unica praecepti formula) odvraeevalo all da bi sploh dnevi za prejemanje postavljali, marvec, kar mislijo oziroma posamnih ali osebno ali po duhovnih pastirjih uü po spovednikih skleniti, naj imajo skerb, da nobenega ne bodo odganjali od svete vecerje, naj pogostoma ali vsak dan k njej pristopa; pa ravno tako naj si tudi prizadevajo, da vsak vredno in po svoji poboznosti in pripravi bolj ali manj pogostoma okusa sladkost Gospodovega telesa. Pristovalo bo tudi zraven skerbnosti duhovnih pastirjev Ui spovednikov pomoci pridigarjev naprositi in jim naloziti, da, kakor hitro so vneli verne k pogostnemu prejemanju nur svetejsega zakramenta (kar morajo storiti), zdajci govore o skerbni pripravi k svetemu obhajilu in sploh kaZejo, da oni, kteri se cutijo v svoji poboznosti spodbadane k pogostnejemu ali vsakdanjemu vZivanju zvelicavne braue, naj si ze bodo obertniki ali- zakonski, ali kteri koli, morajo spoznati svojo slabost, da v zveliöavnem strähn pred Vl’ednostjo zakramenta in pred BoZjo sodbo, k nebeski mizi, pri kteri Kristusa prejemamo, spostljivo pristopajo, 1,1 ce se manj pripravljene cutijo, se svetega obhajila zderZujejo in se uce prizadevati si za skerbnejo pripravo.“ lu Benedikt XIV. (de syn. dioec. XIII. c. 12. n. 9.) pravi: „Od pota, ki ga zaznamuje ta razsodba, zastran pogostnega prejemanja svetega obhajila ne smemo odstopiti.“ Sploh so tedaj doticna cerkvena pravila terdna; pa njih obracanje na posamne verne zahteva veliko rUzumnost in previdnost. „Ali je nam ree koristneje, vsak mesec ali vsak teden ali vsak dan sveto obhajilo |rejemati, o tem se ne more velevati pravilo, ktero bi za vseveljalo; gotovo je le tisto pravilo svetega Avgustina: ^lvi tako, da moreä vsak dan prejeti.“ (Catech. Rom. I. c. n. 63.) Duhovni pastir naj se tedaj ravna po tem pravilu: „Cerkev sicer Zeli, da bi se duse vernega ljudstva Vßdno svetile v taki öistosti in gorele take goreönosti, da bi bile vredne kakor pervi kristijani vsak dan puscene k prejemanju telesa in kervi Kristusove; ker se pa pri omerzovanji ljubezni med svetom gorecnost pervih ^Istijanov sploh ne more priöakovati, naj vendar duhovni pastirji spodbadajo vse k tako cistemu Zivljenju, da Uikogar ne bo, ki bi ne bil vreden vsaj enkrat v meseu prejeti sveto obhajilo; zakaj kakor je pogubno, ce kdo z neOstim sercem pristopa k tako visokemu zakramentu, ravno tako je nevarno dolgo casa zderZevati se te Bozje Ve6erje. Ker se dalje zarad splosne nevarnosti ne more dovoliti, da bi neduhovni, ko bi si tudi prizadevali za ®ei>avadno poboZnost, po svoji volji, kolikorkrat bi se jim poljubilo, hodili k svetemu obhajilu, da bi ne pristopali °lj zavoljo ljudi in iz lahkomisljenosti kakor iz gorecnosti v pravi poboZnosti, in bi si tedaj ne jedli S.0,lbe namesto zivljenja, se nar boljega sveta derZe oni, ki se v tem ravnajo po razsodbi razsvetljenega spovednika.“ August, min. anno 1835 ed.' pag. 73. 74.) Spovednik naj se pa ravna po teh pravilih: a) Vsacega, ktere koli skerbi in opravila tudi ima, naj spovednik spodbada prejemati sveto obhajilo V$ak mesec, ker se sicer clovek teZko ohrani v Bozji milosti zarad premnogih greänih nevarnost. b) Tedensko obhajilo sme spovednik dovoliti njim, ki imajo resnicno voljo varovati se vsacega smertnega ^eha, dasi tudi v male grehe padajo, ce le ni nad njimi nie pohujsljivega za domace ali sploh za duliovnijane. ° si pa za poboljäanje malih grehov posebno ne prizadevajo, naj se jim tedensko obhajilo sein ter tje odloZi, Se tudi malih grehov z veejo goreönostjo ogibljejo. . . c) Veökratno obhajilo v tednu sme spovednik dovoliti tistim vernim, ki se prostovoljnih malih grehov, kar J bolj morejo, värujejo in si za kerscansko popolnost zares prizadevajo; ki imajo veliko in resnicno hrepenenje po 12* svetem obhajilu; ki vselej z resnicno spodobno pobo£nostjo in z veliko ljubeznijo k Bozji mizi pristopajo; ki vsled pogostnega obhajila v cednostih in v duhovnem Zivljenji bolj in bolj rastejo in vsak dan, kolikor v svojem stanu utegnejo, svete resnice premisljujejo, zlasti se, ako imajo devisko zivljenje, in se za vsakratno obhajilo z veliko skerbjo in gorecnostjo pripravljajo in se po svetem obhajilu tudi z vso priserenostjo zahvalujejo. d) Vsakdanje obhajilo bi se smelo dovoliti njim, kteri tudi prostovoljnega nagnjenja do malih grehov nimajo in zatorej stvasti vecidel premagajo, in si za nedoläno Zivljenje, za vse cednosti in za resnicno poboznost prav posebno prizadevajo, in so tedaj keräcansko popolnost skorej ze dosegli, kar si pa nobeden sam o sebi ne sme misliti. Zarad poniäevanja pa je dobro, da se jira kako obhajilo v tednu odrece. Ako je tedaj komu veckratno obhajilo v tednu z eno samo spovedjo dovoliti ali ne, ima spovednik razsoditi. Dovoli naj pa spovednik to veckratno obhajilo v tesnem pomenu le tistim vernim, kteri a) se prostovoljnih malih grehov, kar naj bolj morejo, varujejo in si za kerscansko popolnost zares prizadevajo. Sveti Alfonz (Homo apost. Append. I § 4. n. 32.) pravi: „Dusni vodnik ne sme odreci pogostnega obhajila tistim einsam, ki po njem hrepene, da bi rastle v Botzji ljubezni, ce le v svojem Livljenji nie ve6 niso vdane malemu grehu, zraven pa notranjo molitev obilno opravljajo, pa tudi nie vec ne padajo v popolnO prostovoljne odpustljive grehe in si prizadevajo popolnost doseöi.“ Kjer pa teh pogojev ni, veckratno obhajilo v tednu ni dovoliti. Benedikt XIV. (de syn. dioec. 1. VII. c. 12. n. 9.) pravi: „Spovedniki se morajo opominjati, da pogostnega obhajila ne svetvajo ali ne dovolujejo tistim, kteri pogostoma v velike grehe padajo in imajo malo skerbi za pokoro in za poboljsanje svojega Livljenja, pa tudi tistim ne, kteri, dasiravno se ogibljejo smertnih grehov, pa so vendar v svoji volji mal im grehom vdani.“ Sveti Alfonz (Homo apost. I. Append. §. IV, n. 29.) pa uci: „Dobro je sicer vcasih dovoliti obhajilo nekterim, ki so v nevarnostih pasti v smertne grehe, da dobijo moc zoperstaviti se; zastran tistih oseb pa, ki niso v taki nevarnosti in pa navadoma odpustljive grehe s premislikom delajo in pri kterih se ne kaüe poboljSanje in tudi ne Lei ja po poboljsanji, je nar bolje jim sveto obhajilo ne vec ko enkrat v tednu dovoliti; vcasih je äe celo koristno jim tudi tedensko obhajilo odreci, da dobijo vefiji stud nad svojimi pregreski in vefije spostovanje do tega najsvetejsega zakramenta.“ Veckratno obhajilo v tednu je dovoliti: b) Tistim, ki imajo v sercu veliko in resnicno hrepenenje po sklenitvi z Jezus'om. Sveti Alfonz pravi: „Oni, kteri tudi odpustljivim grehom niso nie vec vdani in svoja napena nagnjenja vecidel premagajo in imajo veliko hrepenenje po svetem obhajilu, smejo, kakor ufri sveti FranciSek Salezijan (Vita devot, c. 20.), po posvetovanj s svojim spovednikom, vsak dan sveto obhajilo prejeti.“ (L. c. n. 30.) c) Tistim, ki vselej z resnißno spodobno poboznostjo in z veliko ljubeznijo k Bo£ji mizi pristopijo. Sveti Tomafc Akvinski namrec pravi: „V prejemniku se zahteva, da z veliko poboznostjo in z velikim spoStovanjem k temu zakramentu pristopi. In ako se tedaj kdo vsak dan k temu pripravljenega misli, je hvale vredno, da g» vsak dan prejme. Ker se pa mnogokrat pri nar veö ljudeh veliko zaderLkov te poboZnost.i nahaja zarad telesne ali du§ne nepripravljenosti, ni vsem ljudem koristno vsak dan k temu zakramentu pristopati, ampak le kolikorkrat se ßlovek k njemu pripravljenega nahaja. Zato se bere v bukvah o kerSeanskih resnicah (De eccles. dogm. c. 53.) „Vsakdanjega prejemanja svetega obhajila ne hvalim in ne grajam.“ (L. c. qu. 80. art, 10.) d) Tistim, ki vsled pogostnega obhajila v cednostih in v duhovnem Jüvljenji bolj in bolj rastejo, in se zato zlasti vadijo v premisljevnnji ali v notranji molitvi ali si vsaj prizadevajo veckrat svojega duha k Bogu povzdigovati in vse Bogu v Fast in iz ljubezni do Boga delati. Na to, ali duSa v ljubezni, duhovnem napredovanjii strähn BoLjem raste ali pesa, mora spovednik pred vsem gledati in po tem veckrat ali manjkrat sveto obhajü0 dovoliti. Imenitno je tudi, kar sveti Alfonz pravi: „Ko bi pa tudi kakoSna duäa sem ter tje iz same slabosti padla v prostovoljen odpustljiv greh, pa bi se ga zdajci kesala in sklenila poboljsati se in ko bi po svetem obhajilu lirepenela, da bi od presvetega zakramenta prejela moc ne veö pasti in naprej iti po potu popolnosti, iz kteregä pravienega vzroka bi se ji smelo obhajilo odreöi ? . . . Obhajilo je tudi za nepopolne postavljeno, da jih mofi *e hrane ozdravi. Tudi je pomniti, kar sveti Francisek Salezijan v svoji Filoteji (Cap. 21.) o tem pravi: Ako te vprasajo, zakaj tako pogostoma k obhajilu liodiS, jim odgovori, da dvojni ljudje morajo pogostoma sveto obhajjj0 prejemati, popolni namreö in nepopolni, popolni, da se v popolnosti ohranijo, nepopolni, da morejo popolnost doseci, moeni, da ne oslabe, slabi, da k moßi pridejo; bolni, da ozdrave, zdravi, da ne zbole. In kar tebe zadeva, potrebuje»' ker si nepopolna, bolna in slaba, pogostnega obhajila. Reci jim, da oni, ki niso v posvetna opravila zapletenii morajo veckrat prejeti sveto obhajilo, ker imajo priloZnost; tisti pa, ki so v taka opravila zapleteni, ker svetega obhajila potrebujejo.“ (L. c. n. 12. 33.) e) Tistim je dovoliti pogostno obhajilo, ld se za vsakratno obhajilo z veliko skerbjo in gorecnostjo pripravljajo in se po svetem obhajilu tudi z vso prisercnostjo zahvalujejo; vernim pa, ki ne morejo ali ne marajo skerbno pripravljati se k svetemu obhajilu in po tem zahvalovati se, naj se pogostno obhajilo ne pripuäea. Sveti Bonaventura (In 4. sent. d. 12. art. 1. qu. 1.) pravi: „Zakrament dela le v njem, kteri ga vredno prejme. Vredna Prejema je pa v tem, da se ölovek pripravi, kakor je njegova dolLnost; zakaj tak zakrament prejemati, kakor se druga jed vziva, ni prav in ne more koristiti ... Da je zakrament delaven, se mora ta jed od druzih jedi v Vei‘i razloßevati, in se mora z dobro pripravo gostu prebivalisce pripraviti, in poslednjic se mora gost v pripravljeno Pr apostatae, schismatici et nominatim excommunicati itemque ii, qui se ipsi culpabiliter interfecerunt, 111 duello moriuntur, omnes denique manifesti et publici peccatores et Sacramentorum contemptores, qui sine °et*itentia perierunt. In decretis adductorum conciliorum eademque variis verbis pronuntiata apparet sententia: pro iis, quibus neganda est sepultura ecclesiastica, locum a coemeterio distinctum non benedictum esse assignandum. Quid igituv ? 81 ergo sepultura ecclesiastica et locus non benedictus notiones sunt contrariae, oppositum debet esse verum, seu locus, in quo sepeliuntur tideles, pertinere debet ad sepulturae ecclesiasticae notionem. Pro veritate thesis in exordio positae certant. 5. Episcoporurn ordinationes praeprimis patriae nostrae. a. Adresse der zu Wien versammelten Erzbischöfe und Bischöfe an Se. k. k. Apostolische Majestät vom 28. September 1867 über den Inhalt des Konkordates: . . . Auch über das Verfahren, welches die Kirche bei Begräbnissen beobachtet, hat man Klagen vorgebracht uitb sic werden von Zeit zu Zeit wieder hervorgesncht, aber die Ungerecht tigkeit derselben ist augenscheinlich. Die katholische Kirche hat niemals irgendwelche Religionsgemeinde gehindert, über ihre eigenen Friedhöfe nach ihren eigenen Grundsätzen zu verfügen und sie verlangt von Niemanden etwas anderes, als daß man auch sie über ihre Gottesäcker nach ihren eigenen Grundsätzen verfügen lasse. Bei der Begräbnißordnmig kommen auch Gesundheitsrücksichten in Anbetracht und die Staatsgewalt ist berechtigt, in dieser Beziehung Verfügungen zu treffen; über die Vornahme gottesdienstlicher Handlungen zn entscheiden, liegt jenseits ihres Gebietes. Zudem hat der katholische Friedhof die Rechte einer geweihten S t ä t l e: denn er wird für die Leiber der Gläubigen, welche der Auferstehung harren, durch Gebet und Segnungen ausgesondert. b. Olmützer Kousistorial-Verordnung Nr. 1835/13 ddto. 6. März 1850, betreffend die Beerdigung dcr Selbstmörder: Statutis normis in sepeliendis suicidis a Clero observandis, pergit citatum mandatum: Uebngens kommt zu bemerken, daß nach kanonischem Sprachgebranche das kirchliche Begrübniß nicht bloß in jenen Gebeten, Segnungeil und Zeremonien bestehe, die nach kirchlicher Vorschrift und Uebung bei der Bestattung der Leichname der Verstorbenen vorgenommen werden, sondern daß jener liturgische Begriff auch und zwar vorzüglich die Inh u* mirnng an jener Stätte in sich schließt, die von dem Bischöfe oder dem von ihm daZ11 Bevollmächtigten durch eine eigene Weihe zum Ruheplatz der verstorbenen katholischen C h r i st e n g e w i d m e t i st. Dieser Umstund ist bei der abgeänderten bürgerlichen Gesetzgebung über die Beerdigung der Selbstmörder unberücksichtigt geblieben, indem die oben bezogene kaiserliche Verordnung die Beerdigung des Leichnames des Selbstmörders in der Stille und in dem Friedhofe veranlaßt wissen will und der allcrnnterthänigste Vortrag des Herrn Justizministers vom 18. Dezember 1849 das kirchliche Bcgräbniß für gleichbedeutend mit der Einsegnung hält. c. Litterae pastorales Reverend!ssimi Antistitis Olomucensis ddto. in festo salutiferae AnnuntiationiS 1857 circa sepulturam ecclesiasticam. Enumeratis, quibus sepultura ecclesiastica est deneganda, pergunt litterae citatae: Quamvis autem supraposita rubrica exactam contineat specificationeni eorum, quibus dare non licet sepulturam ecclesiasticam, ad quam praeprimis spectat locus sepulturae, nihilominuS bene observare juvabit discrimina, per legislationem ecclesiasticam in hoc negotio, quoad annexas sanctiones poenale3 stabilita, quarum tenore prohibitiones sepulturae ecclesiasticae ad sequentes categorias reducuntur. lFortsctzung folgt.) III. Konlmrs-Nerlautlmrung. In Folge Verleihung der Pfarre Ihan an den Herrn Balthazar Bartol ist die Pfarre Lipoglav, im Dekanate St. Marein, in Erledigung gekommen, und wird dieselbe unterm 30. Oktober d. I. zur Bewerbung ausgeschrieben. Die Gesuche sind an das fürstbischöfliche Ordinariat zn richten. IV. Chronik der Diöjtlc. Folgende zwei Herren erhielten die kanonische Investitur: Mathias Lavric auf die Pfarre Nova Oseliea a»> 13. November, und Josef Zalokar auf die Pfarre Ebenthal am 19. November d. I. Herr Josef Lavric, Pfarrer in Zaplana, wurde in den definitiven Ruhestand versetzt. Versetzt wurden die Herren: Ludwig Vodopivec, Expositus in Prajwald, als solcher nach Ubelsko; J°se Lavti£ar, Pfarrkooperator und Schulkatechet in Terzic als Pfarrtooperator nach Poljane ob Lack, und Jakob Susnikt Pfarrkooperator in Poljane ob Lack, als Kooperator und Schulkatechet nach Ter2ic. Vom fürstbischöflichen Ordinariate Laibach am 24. November 1878. ^ Herausgeber und für die Redaclion veranrworllich: Martiu t’ugai-iii1. — Druck der „Närodna tiskarna“ in Laibach.