Sprememba prometnega režima na Pokopališki in Jarški ulici V mesecu maju 1988 so delavci Komunalnega podjetja Ljubljana : ustrezno prometno signalizacijo in delno fizično zaporo spremenili pro-netni režim na Pokopališki in Jarški ulici. In kako je prišlo do tega ukrepa? Pokopališka ulica je bila pred letom 1970 v občini Ljubljana Moste-Polje jlavna cestna povezava med Zaloško llico in Smaninsko cesto. Zaradi 'edno večjega prometa, neprimernc irine vozišča in glavne ovire, zavaro-ancga podhoda preko železnice, je >ila ta cestna povezava iz dneva v dan -ečja ovira in jc s svojim gostim pro-netom predstavljala stalno nevamost z stanovalce v tem okolju, pa tudi za itroke, ki so dnevno hodili v osnovno olo Vide Pregarc. Iz vseh teh razlo-;ov je občina skupaj z mestom Ljub-jana in Železniškim gospodarstvom ^jubljana v svojih planskih dokumen-ih planirala izgradnjo novega ccst-lega podvoza na Kajuhovi cesti, ki jc ako postala v občini Ljubljana Mo-;tc-Poljc glavna povezovalna promet-lica med Litijsko cesto in Šmartinsko :esto. Po izgradnji te nove ccstnc po-rczavc jc želelo Železniško gospodar-itvo Ljubljana ukinili zavarovani prc-iod prcko želcznice na Pokopališki llici. Občina na ta ukrep ni pristala, <.ct bi bil s to zaporo oncmogoLcn prchod pešcem preko žclezniške jrogc na celotnem potcku krajcvnc »KupiiOiia Aiu^ic ;ia ciii ^uani ui Kia-icvne skupnosti Zelena jama na drugi strani, od ulicc Pod Ježami do Kaju-hove ulice in to ne glede na to, da jc morala občina in kasnejc Komunalna skupnost po veljavni zakonouJ/i kriti polovico vseh stroškov, ki so breme-nili zavarovanje prehoda na Pokopali-ški ulici. Pogoj občine in obeh krajev-nih skupnosti je bil izgradnja podhoda za pešce v podaljšku Proletarske ulice in s tem omogočen varcn prchod iz ene v drugo krajevno skupnost. Za-radi pomanjkanja finančnih srcdstcv smo na realizacijo čakali več kot 10 let. V tem času se je promct po želez-niški progi še zgostil, tako da so bile zapornice na Pokopališki ulici večkrat spuščene kot pa dvignjene. Te raz-mere pa so povzročale nejcvoljo pri krajanih in prihajalo je do nedovolje-nih prchodov preko železniških tirov ob spuščenih zapornicah, pa tudi ne-dovoljcnih prehodov v podaljšku Pro-letarskc ulice in to prcdvscm staršev z otroki, kajti na drugi strani progc sta osnovna šola in vrtcc. Žal jt pri teh ncdovoljcnih prehodih prihaialo tudi do ncsrcč, ki su se v vcčini primcrov končalc < smrtjo. Ko smo v lotu 1987 pričakali dokončanie grad !::•¦' tako iuku puidKovaucga prenoua, |c ko-munalna skupnost Ijubljanskih občin na zahtevo občinc asfaltirala in z ograjo zavarovala ludi pcš pot ob progi od Pokopališke ulice do pod-hoda. S tem so bili v celoti izpolnjeni pogoji za varen pcš prchod z ene na drugo stran železniške progc in na zahtevo Zelezniškega gospodarstva Ljubljana sc je v tcm letu pričcl posto-pck za spremembo prometnega re-žima na Pokopališki ulici. Delegati skupščinc mesta Ljubljana so ta prcd-log potrdili in v mesecu maju tcga leta je bil novi prometni režim uveljavljen. Tako lahko rečemo, da sc je šelc v tem lecu dokončala prometna urcditcv na tem območju, kakor je bila zastavljena v daljnih sedemdcsetih letih. Jarška ulica je Hpična mcstna ulica, ki je služila predvsem krajanom na tem območju. Značilnost te ulice je tudi ta, da je med pešci, prcdvsem ob določenih urah, največ otrok, ki ho-dijo v šolo Jože Moškrič in otroški vrtec. Kijub majhnemu prometu se jc ulica sčasoma oblikovala, tako da je dobila pločnike, parkirišča in ustrezno prometno signalizacijo. Po izgradnji severne obvoznice in pove-zovalne cestc s Šmartinsko cesto pa so sc prometne razmere na tem območju in predvsem na Jarški cesti bistveno spremenilc. Iz nekdaj mirne ulicc je po^tala bližnjica za vsc prometne io-Kove, ki so poiekau iz Most v bezi-grad in nazaj - postala jc tranzitna cesta in kot taka postala nevarna prcdvsem v prometnih konicah za pešce, predvsem otroke. Zato in iz vidikov varstva okolja sta obe kra-jevnc skupnosti Dušan Kvedcr-To-maž in Jože Moškrič-Ciril predlagali, ob podpori vzgojnovarstvcnih ustanov in sklepov zborov krajanov, prisloj-nim upravnim organom, da ulico na primernem mestu fizično zaprejo in s tem preprečijo tranzit. Pristojni upravni organi so v dalj časa trajajo-čem postopku (štetje prometa, načrt prometncga režima) ugotovili, da so zahtcve utemeljenc, da tranzitni pro-met, oziroma dncvna migracija pro-meta z zaporo Jarške ceste ne bo ogro-žcna, ker so v ta namen zgrajene ccstne povczave Clcvelandska-Brati-slavska-Letališka, oziroma Cleve-landska-Smarlinska-Kajuhova in zato predlagali Skupščini mesta Ljub-ljana predlog o spremembi promet-nega režima na Jarški ulici, ki so ga delegati skupščine potrdili. S tem ukrepom jc ponovno zagotovljena var-nost predvsem pešcev - otrok na tcm območju in realiziran predlog, ki sta ga posredovali obc krajevni skupnosti na tcm območju. JOŽE PIŠKUR OBČINSKI KOMITE 7.S URBANIZEM IN VARSTVO OKOLJA