"I 255. itevilkt; Ljsbljaaa, f torek 1. novembra 1905 да)ш тмк üb xvoöor, tsimli sodoljs la praaniko, tar volja po po*« prafomaa aa WHO fHkt «Ate и fM tot* *S K, H pol lota It K, ■■ Mri teta C K 60 k, m m аим t K N k, Za Ljubljeno i »ottUaaJom u dm n *м M K,£ •• и liti U K, H Ш lita I K, « m mn S K. Kdor hodi sam ponj, plača н m U* tt X, ■* pri l*ti 11 K, в fatrt lota 6 K 60 h, u «n >«м 1190k- Z« tuj« deželo tolik« voČ, kolikor tula poštnina! s Mvčbo Črti Istodobne rpofiiljitve мг»бп1пв и ao Min. — Za oananlla н plafiajo «4 petereotopae petlt-vrato p« II k, trn ae м oznanile tlaka enkrat, p« 10 k, бо eo dvakrat, ia po 8 k, So ae tiska trikrat aU »Ant. — DopM |iS; m !svol6 Žrankevatt — Rokopisi eo n« vraSaJo. — Uredništvo la upravnlitvo j« v Kaaflovfk alloak it 6, la »leer arodaiitvo v L nadstropja, apravniitve pa v pritli^i. — Upravalltva oa) и blagovolijo pošiljati narodoma, roklamaat)«, oananlla, t J. admiatatrathmo stvari. Posamezne Številke po 10 li. „Narodna tiskarna" telefon St. 85. „Slovenski Narod" telefon St. 34. Politika v cerkvi. Splošna ia enaka volilna pravica Ije nestrisel. če ni obenem zagotov- [ljens popolne svoboda volitev. Dr. Ifcek je mnenja, da je svoboda vo litre zadosti zagotovljena, če je vo-Iiiini akt tajen, ali vsak razumen člo-Ivek mora vedeti, da temo ni tako. jTiidi 5з je volilni akt tajen, je venIdar prav lahko mogoče, da volitev Idi svobodna. Z duševnim in materi* i si ni m terorizmom ee lahko volilna IsTOboda popolnoma uniČ-. Ksko ie z [materialnim terorizmom, smo ve čkrat Ivideii na Notranjskem. Knez Win-jdischgratU te ukazal, da mora vsak, kdor hoče iz njegovih gozdov kaj [lesa dobiti, glasovati za klerikalce — lin e tem in le s tem bo zmagali kia-Irikaici leta 1895. in leta 1891. In kaj \]i dnini terorizem in kako ga pra-Ikticirajo duhovniki pri veeh volitvah, [to ve vsakdo po neätevilmh slučajih, [ki smo jih mi objavili. Dr. Krek sä je poslužil male |i?:jačs. Dejal je, da čisto politična [vprašsnja ne spadajo v cerkev in da Inslaii duhovnik kazen, Če bi razpravljal na leči o volilni praviei ah lo rsgodbi z Ogrsko. To ae prav lepo [sliši, sli to ie, kaLcr rečeno, zvijača, Iv tem, da se sploh pod plaščem leerkvene a v tor ite te razpravlja lo političnih reeeh, tiči omejitev vo-liiine svobode. A!i ee bavi duhovnik ha leči in v apovednici s specialnimi [političnimi vprašanji ali le splošno s [pelitiško sgltacijc, to je č;eto vseeno |— kajti pegoj vsake svobode pri volitvah je, da se nihče v avoji uradni |iaatnosti ne vtika v volitve ia da lercegE uradnega vpliva ne zlo-bablja za agitacijo. Kaj bi rekli ljudje, |£e bi na primer kak sodnik v urad-Inem ial&rju v sodni dvorani cznanil Jjadeno, da, kdor ne voli njegovega tandid&ta, tistemu ne bo BGd:l po |iakcnu in po piavici? Vihar bi nastal in ta vihar bi gotovo odnasel letičnegd sodnika. A ravno tako je duhovniki. Na leči in v eoovednici je duhovnik javen uradnik in Če dela na svojem uradnem mestu, v svoji uradni lastnosti politično propagando, če ene obsoja, ker nečejo voliti njegovega kandidata in jim odreka pravioo na pr. do odveze ali do zadnje popotnice, potem zlorablja svojo oblast. Praktične izkušnje so nas izučile, koliko uspehov doeeŽejo duhovniki 8 tako zlorabo svoje uradne oblasti; vse, kar so dosegli, izvira iz te zlerabe leče in spovednioe in aato je kanmelparagraf conditio sine qua non vsake volilne reforme. Dr. Krek je kakor kak politični voltiier smuknil čez to stvar, češ, samo tisti, ki izvršuje zakonodajno in sodno oblast v cerkvenih zadevah, namreč škcf, je poklican odločevati, če je duhovnik pri obravnavi političnih zadev pravilno postopal ali ne. No, ko bi ie škofje enostransko smeli določevati take stvari, bi daleč prišli. Pri tej stvari ae pa ne gre aa to, ali je duhovnik prekoračil meje, ki jih je določil škof ali ne, gre s« marveč zato, ali je duhovnik u tesnil volilno svobodo — pri tem so pa udeleženi tndi Ijndje, ki se za škofovo zakonodajno in cerkveno oblaat toliko menijo, kakor za lanski snog. Popolnoma napačno je, da ima tu samo škof odločevati. Skof lahko reče, kaj je s eerkvega stališča dopustno ali ne — kake nazore ima v tem oziru Jeglič, je znano — kaj pa je dopustno in nedopustno is javnih ozirov, o tem ima odločati država, oziroma vse ljudstvo ne glede na to, kaj misli cerkev. Ljubljanski Skof Jeglič na pr. Še ni kaznoval no* benega duhovnika zaradi tega, kar je v svrbo politične agitacije uganjal na Ieei in v spovednioi, nasprotno, še podžigal jih je in jim dajal nagrade za kar mogoče najhujšo agitacijo. Da pri takih razmerah ne more ostiti, če doba volilno pravico politično nesamostojni in intelektuvalno zaostali aleji, je pač samo ob sebi umevno. Ako dobi masa v roke oblast, ako bo masa majorizirala iz* obraženstvo, potem je neizogibno potrebno, da se zagotovi ravnovesje agitaeijskih moči, enakost v borbi, a to je samo mogoče, če se s kan-zelparagrafom odstrani krivični privilegij duhovščine, daameagitirati v svoji urad ni lastnosti in z lorabl jati zaagi taoijo leoo in spovednioo ter zakramente. Poraz Frankovcev v Va-raždinu. Varaždin, 5, novembra. Vkljub temu, da je frankovski general Milkovii a svojo gardo 14 dni mučno delal in seljake hujakal, doživeli so Frankovoi porav, kakr-šnjega niso doživeli dosedaj. Fran-kovci: pop Tomae, Ivica Frank, Per-čić, Ifirkee Pisačic in dr. Horvat, ki bo došli iz Zagreba, stekli so si grozno blamaio. Predno se je prešlo na volitev predsedstva, zavzeli ao polovico dvorane glediške restavracije neodvisni meščani ia delavci s dr. Lorkovie^m, dr. Magdićem in Bugšekom na Čelu. Frankovoi so pripeljali do 100 svojih pristašev. Ako* ravno so stolkli na svoj proglas 105 podpisov, ni došlo ž njimi niti 20 meščanov. Ko so prišli Frankovci, je nastal oglušujoč krik in psovanje: »Doli Frankovci, doli m&djaroni, doli kamarila!« Peršić je hujekal svoje pristaše na meščane. Ti so res pograbili stole in jih metali proti meščanom in delavcem, toda ti, zlasti delavet, so vrnili napad. Frankovoi eo bežali skozi okna, med njimi pa pred vsem njihovi kolovodje Toma«, Peršić, Milković in ostali sklieatelji. Prostori restavracije so bili demoli-rani. Tu je pridrla policija, prepovedala vrŠitev zborovanja, prišlo je tudi vojaštvo in orožništvo, da sčisti ulieo. Frankovci — okoli 200 oseb — ao imeli potem nekak shod na zaprtem dvorišču Josipa Milkovića. Dr. Magdfš in Bogšek sta imela pa pred iupno cerkvijo navdušene govore o pomenu reške resolucije, ki jo je odobravalo najmanj 2000 ljudi. Frankovci so hoteli na sleparski način polastiti se hrvatske zastave, a ta jim je bila odvzeta. Tedaj so frankovski pristaši z dvema cunjama — a ne zastavama — odšli z Milko-vićevega dvorišča, da spremijo Zagrebčane na kolodvor. Vojaštvo je šlo pred njimi in za njimi in jih ščitilo. Pri tem je Peršić a bodalom ranil nekega delavca, kar ae je naznanilo mestnemu načelniku, a ta se je zadovoljil x enostavno izjavo zagrebških f* kino v, kakor jih je vse na ves glas imenovalo, da oni niso z bodalom bodli. Na kolodvoru, kamor je Frankovce spremilo meščanstvo in delavstvo, je konjenica s svojimi špalirji komaj zaščitila vinjene selj'ake in njihove zagrebške kolovodje pred opravičeno razdraftenostjo meščanov in delavcev. Sčljaki so omočeni popolnoma izgubili glave, gromoviti »Abzug« je pa frankovakim vodjem vzel vso pamet. Dr. Horvat je bil s svojo soprogo do nemila iz-zviŽgan. In ie ko se je vlak pomikal s postaje, so se še dolgo potem razlegali mogočni klici: »Abzug madjaroni in Frankovci, iivela reška resolucija, živela splošna volilna pra* viea!« Delavstvo je navdušeno pelo marzeljezo in se pevaje razšlo. Mil-ković in ostali varaidinski frankovski petelini so pa formalno beiali pred razljučenim meščanstvom in delavatvom. P/ipomniti moramo še, da so iupan Rubidc ter podšupan in vsa policija Šli Frankovcem povsod silno na roko, braneč jih pri vsakem koraku in vstrajno izdajajoč ukaze vojaštvu in redarstvu, le da se Frankovcem ne zgodi niti najmanjša ne-prilika. Frankovci eo s tem porazom v VaraŽdinu napravili popolen banke-rot. Za to se je zahvaliti možatemu nastopu mesta Varaidina, ki je tako nastopil, da v resnici nismo kaj ta* kega pričakovali. Zatorej vaa čast va-raždinskemu neodvisnemu meščanstvu in varaidinskim organiziranim delavcem za tako krasno usptlo zmago med ljntim nasprotnikom! Deželni zbori. Celovec, 6 okt Posl. Dober-nig je predlagal, nai se dovoli de-ielnemu odboru 1000 K kredita aa pospeševanje tujih industrijskih predmetov na ta način, da se dajo nagrade za najboljše tozadevne vzoroe in modele. — Poal. dr. Steinwender je predlaga), naj ae predlog po« slanoa Weiss a glede premembe lovskega zakona kratkomalo o d-kloni. Posl. Weiss je priporočal, »ko se £e vsakemu posestniku ne dovoli streljati divjačine na njegovem zemljišču, naj se da vaaj občinam lovska pravica. Tudi ta predlog je bil odklonjen. — Nadalje je predlagal posl. dr. Stein wen d er, naj se deželni šolski svet pooblast*, da dovoljuje po potrebi Ijudakemu učitelj-stvu dopuste, da se pripravi za me-ščanekošolaki izpit. Predlog je bil sprejet. I d o m o s t, 6. oktobra. Ustavni odsek tirolskega deieloega zbora je izdelal volilno reformo, ki jo predloii deželnemu zboru. Načrt nove reforme določa: tajne volitve po občinab; ustanovi se splošna (četrta) volilna kurija, v kateri volijo Nemci štiri, Italijani pa tri poslance; mesta dobe 16, meato dosedanjih 13 poslancev; Število poslancev v kmetskih občinah se pomnoži sa 10. Ra* sen v splošni volilni skupini se zahteva povsod minimalni davek 8 K. Za splošno in enako volilno pravico potemtakem tudi na Tirolskem nieo, dasi imajo vedar klerikalci odločilno besedo. Demonstracije v Pragi. Praga 6 oktobra. Prvi povod za včerajšnje krvave izgrede so dali nemški dijaki, ki bo izzivali s pru- LISTEK. Slovensko-nemška meja na Štajerskem. |£alturno zgodovineki in narodopisni doneski. Nabral A. B. (Dalje.) Dne 7. avgnsta 1860. pa je priSel v (Soboto škof Anton Martin Slom- j ek ter zapisal v knjigo: Anton Martin S lome che k, Fürstbischof von Lavant Q Marburg. — Auf der bischöflichen isitation. — Doäel sem tretjokrat v rijazno Sobote, najšel stari kraj, pa ie starih znaneov in prijateljev, tudi ezik slovenski v tib planinah mira. Ako pa tudi slovenščina ^merje, naj živi naša sveta rimsko katoliška, kajti v Bebesih ne bomo govorili ne Po Slovensko, ne po nemško, *oipak po angelsko, ako bomo vredni. Ljubimo jezik materni, ljubimo domovino drago, pa nebes ae pohabimo, ki so naš pravi dom."*) *) Značilno jc, da ae je že Božidar Raiö č! Veselost) Dalje je pravil govornik, da škof nič ne kemandira. ■ A v škofa poslušamo, ako kaj pove, I a ne vprašamo, kdo je kaj rekel, marveč kaj je rekel. Duhovnik vpraša škofa, še sme kandi rati — kako pa svoje mandate izvršujemo, smo odgovorni samo volilcem. (Smeh) Pravi, da so sedanji duhovniki ravno tako koncilijantni kakor nekdanji in pripoveduje, kako ao s neke veselice spodili klerikalce. Duhovščino so liberalci povsod izbaonili. Kanzelparagrsfa sem prav vesel. Mi imamo časnike, ki oo razširjeni med ljudatvom in imamo društva. Če ae napravi kanoelpara-graf, bodo ljudje videli,„kako smo preganjani. Gibanje sa splošno in enako volilno pravico rase tudi v napredni stranki. (Dr. Tavšar: Saj bomo glasovali zs nujnost, vsi edini pa nismo, sij tndi vi niste vsi edini.) Poal. dr. So h w e i t s e r je očital Luokmannu, da atoji na strogem kapitalističnem stališču Nemsi pravijo Luckmannu, da isle Nemei mir, a ravno veleposestniki so bili tisti, ki so v začetku deielnega sbora posku šali pri volitvah v odseke potisniti klerikalce ob sid. Grof Barbo je sploh vse povedal, kar se da navesti proti splošni in enaki volilni pravlet in je đejsl, da so veleposestniki prijatelji kmetov. Zakaj so pa potem v zveni e stranko, ki je odločno proti kmeta k a. (Hribar: To ni real Kliei: Skandal!) Ker je klerikalna otranka o manjšini, pravi Schweitzer, da se kmetskemu ljudstvu ae more alabio goditi, kakor ee mu godi. Ker so tisti krogi, ki imajo politično rassodnost, zavosiH s drŽavo, naj ae poskusi s masami. Mi omo aa to, naj se preobrati vrše potem evolucije, ne potom vevoluoijs, a vsaka previsa se more le potom boja nresniliti. Grofa Barbo govor je bil reakcionaren. Glede kanselpara grafa sta napredna stranka in veleposestniki edini Kakor Periklej svojo Aspatijo, tako ima Periklej Hribsr svojo Aspssijo v veleposestnikih, ki so vplivali, da je predlsgsl splošno in enako volilno pravieo zs državni sbor. (Hribar: Saj jo hošemo tudi aa deielni zbor!) V mestih se liberalci boje socialnih demokratov. (Dr. Tavšar: Prav nič, ssj so le v Iinji faktor, in tsm si ie pri Vss.) Od kanzelp«-ragrafa se pa nspredna stranka ne more lošiti. Dalje je govornik kazal svojo nevednost o socialni demokraciji, nakar se mu je z galerije klicalo, da ne govori rennice. Hribar je raz-žalil socialiste in veleposestnike. (Klici: Sehweitatr pa jok« nad tem!) Zivesa liberalcev z Nemci ni rodila nobenega sadu v narodnem oziru (Hribar: Poglejte naše predloge!) Tudi meni je dr. Tavčar zelo simpatičen. Čs ima kdo aaslugo za razširjenju splošne in enake volilne pravioe, je to dr. Tavčar. Ta pa se je spckoril. Daroval je meščanstvo, ali daritev brez izročitve ne velja. V gotovih stvareh gremo vendar lahko skupaj. Hribar ima vedno v mislih »Stovenoa«, dr. Tavčar pa škofa (Klici: Škof je v nega kriv. Abcog šzof!) Z nerodno napredno stranko je tako, kakor i junakom Maupassantove povesti, ki je aaŽgal hišo, da bi videl svoj strah. (Dr Tavčar: Poznamo to povest Maupassant je bil takrat ie bolan, ko jo je spisal. Veselosi.) Kierikalizma nv boste uničili. Sebweitzer je bolestno oogledal po galerijah, ker mu ni nibče ploskal. Posl. dr. Susteršič se je skliceval na dogodke v Pragi in je vprašal, kako daleč smo še od revoluoije. Volilna reforma ni samo na poti, je že čisto blizu in danes stojimo na pragu uresničenja. Govore veleposestnikov lahko mirno poslušamo, ker mrtvi hitro jašejo. Naj še enkrat govore, dolgo ne bodo. Gautaoh je obljubil volilno reformo — koliko časn bo še trajalo, da se bodo veleposestniki v tem deželnem »boru ustavljali. Ker smo Že ravno skupaj in ne bo to več dolgo, ee moram vendar nekoliko z njimi baviti. Luotmaua |<= pozabil šteti. Rekel je, da obatrukoija traja Že pet let, traja pa le tri lata Luck-mann je reke!, da se more vprašanje študirati. To spominja na pravlpco o hudiču, kateremu se je človek prodal, da pride jutri ponj. Nspredna stranka hoče z zahtevo kanzel-par»grafa razburiti tisto meso, ki maršira za splošno in enako volilno pravico. Luokncann me te sum ničli. Poudarjal je svo|e avstnjan stvo, v nasprotju z menoj ki sem se izrekel za jugoslovansko politiko. Hrvatje so ravno tako pod habsburške diaastijo kakor mi in pod to dinastijo hočemo osnovati slovensko - hrvatsko skupno domovino. Nemci naj bodo po svojem Številu zastopani v tej zbornici, gresta jim torej kvečjemu dva mandata. Grof Barbo stoji na stališču: mi imamo privilegije, pa jih ne damo iz rok. Oslovska koia, na katero so zapisani privilegiji, ne bo nič pomagala, strla bo Vas (klic z galerije: Pa Vas!). Najprej je govoril Hribar in potem ajegov edini prijatelj dr. Tavčar. Hribar je rekel, da je aapredna stranka vedno bila za splošno in enako volilno pravico. Dr. Tavčar pa, da se to ni oficijalno nikdar sklenilo. Hribar je očital, da mi večkrat poadarjamo besedo ljudstvo, med tem ko se njemu dopada beseda narod. Kadar obsega ljudstvo vse stanove, naj tudi politični narod obsega vse stanove. (Hribar: Saj to sem jaz govoril.) Hribar je rekel, da smo klerikalci kupovali glasove. Kdo jib je kapoval? (Hribar: Saj je bil kaznovan.) Od vodstva stranke ni nihče dobil denarja. Ali sploh spadajo te stvari sem? Hribar je zavrnil jugoslovansko politiko v državnem zboru. Zakaj pa ne v deželnem zboru? Hribar je govoril o zvozi liberalne stranke z veleposestniki. (Hribar: Ta zveza je bajka.) Objavite to, da se bo sodilo, če je res tako nedolžna. Govornik se sklicuje na „Naš List", ČeŠ, ta simpatizira z napredno jstranko (Hribar: Protestiram) in seje izrekel o podpori gledališču. Mi Yam damo kar najmočnejšo garancijo za svobodno volitev. V volitve se vmešava tudi magistrat. (Hribar: Tsdi proti temu naj se uredi.) Pri zadnjih volitvah so se izdajale glasovnice, na katerih je bilo vpisano ime dr. Tavčarja. (Hribar: Pa tega ni storil magistrat.) Uradniki deželnega odbora so se silili, voliti dr. Tavčarja. Zakon o svobodi volitev bo potreben, da se zavaruje svoboda de-lavea pred delodajalcem. O zlorabi cerkve govore največ tisti, ki hodijo najmaaj v cerkev. Nihče ni prisiljen hoditi v cerkev in zato je neumnost, zahtevati kancelparagraf. Napredna stranka zlorablja vero. Njena glasili pišejo dan na das zoper vero, da so faiji sami oderuhi. (Burno, viharao kli eanje: Res je! Žitnik začne razbijati in vpiti. Šuateršič: To eo same barabe. Baren prizor.) ŠnsterSiČ začne tuliti — klerikalci aa galeriji i njim. Žitnik razbija — na kar nkaže glavar eno galerijo izprazniti. Strahovit šum. Dr. Tavčar (gla varju): Yi postopajte nepristransko — če gre ena galerija, naj gre tudi draga, Šusteršič tuli kakor pijan: Yi dr, Tavčar ste vzgojili te ljudi. Dr. Tavčar: Kaj so Že Vaši ljudje vse na nas vpili. Glavar zapusti svoj sedež in s tem je seja pretrgana. Ker se klerikalna galerija neče umakniti, se todi ne umakne liberalna. Tu se kliče: Mi smo davkoplačevalci. Reditelj Pire naznani, da sta ne „Slovenčeva" poročevalca Štef e in K r e m i a r nesramno obnašala. (Kliei: Aretira naj se jih I Ko ste ee izpraznili galeriji, je dež. glavar zopet otvoril sejo in pozval dr. Suateršič a, naj nadaljuje svoj govor. V svojem govoru je konstatoval dr. Susteršič, da je skrajna levica -ii danes tudi nadela kapo jakobinstva in se izrekla za „kanzelparagraf." ŠusterSić je z dvignjenimi pestmi grozil veleposestnikom, češ, da bodo to svojo postopanje še drago plačali. Dež. glavar ga je zbog tega grajal in naglašal, da takšen nastop ni parlamentaren. Nadaljevaje svoj govor, je SusterŠič pozival narodno napredno strank , naj opusti svoj boj proti duhovnikom, potem bo ponehal v deželi tudi konfe-sijonalni razpor iu ne bo treba nobenega kanzelparagrafa. Govoreč o aferi župnika lirceta svetuje narodno napredni stranki, naj ве o župniku preje informira, predno nastopa zanj, in izjavlja, da je bilo ljudstvo v Sori zapeljano k nasilstvom ter pretaka radi tega skoro solze. Katoliška stranka tira obstrukeijo, ker ima v to moč. Ako bi imeli v dri, zboru tudi toliko moči, kakor tu, bi tudi ob8truirali tako dolgo, da bi tamkaj iz-vojevali splošno in enako volilno pravico Postopanje drja. Tavčarja je popolnoma umljivo, ker skrbi za interese svoje etranke. Meščanstvo je mnenja, da bi mu splošna vol. pravica Škodovala. To je pa napačno mnenje, ker je zgodovina dokazala, da splošna vol. pravica ni.'mkjer odvzela meščanstva potrebnega vpliva. Dr. Tavčar ima to napako, da jc okle njen popolnoma v svojo strankino šablono, zato ne opaža velikih ljudskih interesov. On delaje požrtvovalno za svojo stranko, je res, toda to je egoi-stično, ker bi se moral brigati za splošne interese. Škof nam nič ce ukazuje. Če bi hotel v političnih stvareh kaj ukazati, ga naša strankane bo ubogala. V naši stranki odločujejo zaupniki oziroma njih pooblaščenci in poslat.i. Mi smo zgodaj vstali, smo pripravljeni za vse (dr. Tavčar: za vsak pretep vi ki pa radi še naprej spali (dr. Tav, čar: pa nas pustite spati, saj bo bolje za Vas). Mi pa se veselimo, da postane srečnejša Avstrija in nrečnejši njeci narodi. Po dr. Šušteršiču je obširno govoril župan Hribar. Potem je dež. predsednik Schwarz zavrnil Šuštar biČev napad na sodišče in je tudi dol. glavar D e t e 1 a to zavrnil. — Po kon Čani debati so se s formalnimi popravi oglasili glavar Detel a, P o v š e, groi Barbo inLuckmann, na kar ee oba nujna predloga zastran volilu« pravice odkazala ustavnemu odsekn. Koncem впје je dež. predsednik S c h \v a r z obširno odgovarjal na interpelacijo zastran dogsdka v Son. Prihodnja seja bo jutri ob 10 dopoldne. Dopisi. Z Javorja. Nova gomila e« vsdiguie na našem pokopališču. N» Vernih duš dan smo položili v sena-l Ijo truplo moža, ki zasluži, da se k'»' ob njegovem grobu spominjamo m da mu posvetimo v njegov spomini te skromne vratioe. Saj vse n|fgovc| dolgo Življenie — dosegel je 80 leti — se je pošteno trudil, ne toliko zase kakor pa aa svojoe, vse svom življenje je bil pošten|ak in kreme nit anašaj, ki ga je ljubil veakdfJ kdor je bil kdaj i njim v dotiki. T> blagi starček je bil g. Jakob Indol oče tuka|šnjega zelo priljubljene^ g. župnika. Jakob Iodof je dobil p° tem, ko je odslužil vojake, slu№ sprevodnika pri južni ielesoici ' Ljubljani. Kot vojak se je bojev»' lota 1848 na Laškem pod alarnio> Radeokim. V Ljubljani ae je tud1 oženil in iivel mnogo let v srečne» sakonu. Is tega sakona Šivi še sedaj Dalje v prilogi.