URN_NBN_SI_DOC-75G4UC5G

IZ KNJIŽNICE OTONA ZUPANČIČA V ČRNOMLJU Sodelovanje splošnoizobraževalne knjižnice z osnovno šolo s prilagojenim učnim program om Lea Grabrijan Naše splošnoizobraževalne knjižnice dobro obiskujejo učenci rednih osnovnih šol, malo pa vanje prihajajo učenci osnovnih šol s prilagojenim učnim program om . Ti učenci hodijo v knjižnico sami, le včasih na iniciativo knjižničarja ali pedagoga. P ri nas je knjižničarska dejavnost v splošnoizobraževalnih knjižnicah usm erjena na zdravega bralca, nujno pa bi bilo, da bi vsaj m ajhen del pozornosti posvečali bralcem , ki potrebujejo našo pomoč, to je invalidnim , bolnim ali osam ljenim ostarelim ob­ čanom, in sičer z dostavo knjig na dom, saj so ravno ti naši po­ tencialni bralci. V dogovoru s šolami s prilagojenim učnim pro­ gramom naj bi se v knjižnicah posvetili tudi delu s telesno ali du­ ševno m otenim i otroki. Splošnoizobraževalna knjižnica v Č rnom lju se že nekaj let u k v arja z laže duševno m otenim i otroki, ki obiskujejo osnovno šolo s prilagojenim učnim program om . Osnovna šola M ilke Sobar- Nataše je bila ustanovljena leta 1970. Ob ustanovitvi je im ela dva oddelka in 18 učencev, tri leta pozneje pa že 7 oddelkov z 80 učenci, leta 1975 pa je dobila še oddelek za delovno usposabljanje. V njej se šolajo otroci iz Bele krajine, ki ne bi mogli uspešno kon­ čati redne osem letke oziroma bi jo zaključili v nižjih razredih, kot se je običajno dogajalo pred ustanovitvijo te šole. Večina otrok je iz kmečkih, delavskih ali km ečko-delavskih družin, nekaj je Ro­ mov, m estnih otrok je malo. Največ izhajajo iz neurejenih raz­ m er, kjer m ed drugim tudi ni posluha za knjigo. Učenci iz oddaljenih naselij ali iz socialno ogroženih družin stanujejo med tednom, ko obiskujejo pouk, v dijaškem domu, ob- sobotah in nedeljah pa so doma pri svojih družinah. V času, ko je bila ustanovljena ta šola, je naša knjižnica im ela svoje prostore v dijaškem domu in tak ra t sem z njim i stopila v stik.

RkJQdWJsaXNoZXIy