431 Poročila in ocene 1.19 Objavljena recenzija, prikaz knjige, kritika School Memories New Trends in the History of Education (uredniki Cristina Yanes-Cabrera, Juri Meda, Antonio Viñao) Na italijansko-špansko pobudo raziskovalcev zgodovine šolstva je med 22. in 23. septembrom 2015 v Sevilli v španski Andaluziji potekal mednarodni simpo- zij »Spomini na šolo. Nove usmeritve v zgodovinskih raziskavah izobraževanja« (»School Memories. New Trends in Historical Research into Education: Heuristic Perspectives and Methodological Issues«). Simpozij je pripravila raziskovalna skupina Zgodovina poučevanja (»History of Teaching« (HUM 206)) Univerze v Sevilli v sodelovanju s centrom za dokumentacijo in raziskovanje zgodovinskih učbenikov in otroške literature (»Centre for the documentation and research on the history of textbooks and children’s literature« (CESCO)) na italijanski Uni- verzi Macerata, Pedagoškim muzejem na Pedagoški fakulteti Univerze Sevilla, centrom za študije spomina na izobraževanje (»Centre on Education Memory Studies« (CEME)) na Univerzi Murcia in mednarodnim centrom šolske kulture (»International Centre of School Culture« (CEINCE) v Berlanga de Duero. Od 186 predlogov prispevkov z vsega sveta jih je bilo za predstavitev na konferenci izbranih 70, za objavo v knjigi le 15. Več kot polovica sprejetih pre- dlogov je prišla iz južne Evrope (Italija, Španija in Portugalska), takoj za tem so sledile države z območja Balkana in vzhodne Evrope (Slovenija, Bosna in Hercegovina, Hrvaška, Bolgarija, Gr- čija, Slovaška, Romunija, Madžarska, Srbija, Poljska in Rusija), države z la- tinskoameriškega območja (Mehika in Brazilija), Francija in še nekatere druge države (ZDA in Avstralija). Med objavljenimi prispevki jih je največ iz Italije. Sledijo Španija, špansko-itali- janska naveza, špansko-nizozemska naveza, Slovenija, Madžarska, Bosna in Hercegovina, Romunija, Rusija in Grčija. Simpozij je bil tematsko razdeljen na 3 sekcije: spomini posameznikov, politike in spominski kraji ter kolektiv- ni spomini. Med objavljenimi prispevki jih je po nekaj iz posamezne sekcije. Prispevki, ki so bili predstavljeni zno- traj sekcije »spomini posameznikov«, se osredotočajo po eni strani na pisne 432 Šolska kronika • 3 • 2017 vire, kot so npr. dnevniki in avtobiografije (Garai Imre in Németh András (»I am Alone. Only the Truth Stands Behind Me«: An Interpretation of the Life of an Ele- mentary Teacher), Maria Cristina Morandini (Telling a Story, Telling One's One Story: Teachers' Diaries and Autobiographical Memories as Sources for a Collec- tive History)), po drugi strani pa na ustne vire (Fabio Targhetta (Methodological, Historiographical and Educational Issues in Collecting Oral Testemonies)). Iz sekcije »politike in kraji spomina« je med drugim objavljen prispevek Ramone Caramelea, ki predstavlja slovesnosti ob odprtju šolskih poslopij v Ro- muniji (Celebrating the School Building: Educational Intentions and Collective Representations (The End of the 19 th Century)) ter prispevek dr. Branka Šuštarja iz Slovenskega šolskega muzeja v Ljubljani, ki je raziskoval nagrobne spomenike učiteljev na pokopališčih v nekaterih slovenskih krajih kot obliko spomina na šolo (Faded Memories Carved in Stone: Teachers' Gravestones as a Form of Collec- tive Memory of Education in Slovenia). Objavljeni prispevki iz sekcije »kolektivni spomini« se med drugim osredotočajo na šolo v dokumentarnih in igranih filmih (Simonetta Poleng- hi (Remembering School Through Movies: The Films of the Book Cuore (1886) in Republican Italy), Paolo Alfieri in Carlotta Frigerio (The Memory of an Ideal School: The Work of Don Lorenzo Milani as Represented by Cinema and Television (1963–2012)), Anna Debè (Constructing Memory: School in Italy in the 1970s as Narrated in the TV Drama Diario di un Maestro), Elena Kalinina (The Formation of the Teacher's Image in the Russian Soviet Cinema as a Social Myth About Va- lues Creator-Demiurge), Despina Karakatsani in Pavlina Nikolopoulou (Aspects of School Life During the After War Period Through the Analysis of Greek Films)), na vpliv mednarodnega kroženja grafik in tiskov v 19. stoletju pri gradnji medna- rodnega šolskega vizualnega spomina (María del Mar del Pozo Andrés in Sjaak Braster (Exploring New Ways of Studying School Memories: The Engraving as a Blind Spot of teh History of Education)), na kolektivni spomin španske šole skozi razglednice s šolskimi motivi v 20. stoletju (Antonio Viñao in María José Martínez Ruiz-Funes (Picture Postcards as a Tool for Constructing and Reconstructing Educational Memory (Spain, 19 th -20 th Centuries)), tudi na tiskana poročila posa- meznih cerkvenih šol v Španiji v 20. stoletju (Pauli Dávila Balsera, Luis María Naya Garmendia in Iñaki Zabaleta (Memory and Yearbooks: An Analysis of Their Structure and Evolution in Religious Schools in the 20 th Century Spain)). Skozi pisan nabor prispevkov, ki so objavljeni v angleščini, enemu od ura- dnih jezikov simpozija, nam knjiga tako med drugim razkriva, kako s pomočjo šolskih spominov dostopamo do preteklosti, kaj ljudje danes vedo o šoli nekoč, nenazadnje pa nam prikazuje tudi delo zgodovinarjev pri raziskovanju šole in določanju, kaj sploh spomin na šolo je. Maja Hakl Saje