Ob 15-letnici Lutkovnega gledališča v Dravljah Družbeno vzgojni pomen in vloga lutkarstva PRED nami je petnajstletnica vztrajnega delovanja dravelj-skih pionirjev in mladincev— lutkarjev. Zato bi želel opo-zoriti na sodobni družbeni pomen lutkarstva. Ob uresničevanju smotrov gospodarske in družbene re-forme, ob vse večji poklicni obremenitvi staršev v novem, celodnevnem delovnem času in drugih težavah današnjih dni, se hkrati vedno bolj za-ostruje tudi vprašanje druž-bene skrbi za smotrno orga-nizacijo prostega časa otrok in mladine. Ti so namreč — navzlic vsem družbenim na-porom in prizadevanjem — vedno bolj prepuščeni ulici in njenim vzgojno negativ-nim vplivom. Ob tem se porajajo razni idealni načrti in programi za družbeno vzgojno delo z otroki v njihovem prostem času. Vendar se te velikopo-tezne zamisli malokdaj ures-ničujejo, ker ni potrebnih družbenih materialnih sred-stev za nova in večja vlaga-nja, da o potrebnih pedagož-kih poklicnih kadrih sploh ne govorimo. Ob vsem tem pa pozablja-mo in premalo upoštevamo nadaljnji razvoj že obstoječih možnosti in pripravljenost »laičnih« vzgojnih delavcev za vsebinsko pestro in kvalitet-no lutkarsko delo s pionirji in mladinci v njihovem pro-stem času. Dejansko posveča-mo premalo pozornosti pra-vilnejšemu in učinkovitejše-mu vlaganju družbenih sred-stev v preproste in razmero-ma cenene oblike dela z otro-ki in mladino, večkrat zelo uspešne, kot je na primer prav lutkarstvo. Kljub televizorjem so lut-ke za mladi rod obdržale svoj čar. V vzgoji otroka v svetu ni nič bolj preprostega, kot so lutke. Nič ni otroku bliže kakor človeku podobna lut-ka, ki iznenada oživi, se gib-lje in — govori. To je prav-Ijični svet sanj, ki lahko z ustrezno vsebino obogati fan-tazijo, usmerja čustvovanje, postavlja vprašanja, odkriva resnico, obvešča, usmerja, o-svešča, skratka vzgaja gledal-ca, da o aktivnih sodelavcih —lutkarjih sploh ne govori-mo. Lutkarstvo združuje najraz-ličnejše želje in potrebe so-delujočih pionirjev in mladin- cev. Z zelo pestrimi oblikami interesne zaposlitve jim omo-goča široko aktivizacijo v nji-hovem prostem času. V taki obliki sprostitve se razvijajo prisrčni medsebojni odnosi, saj drug drugemu posreduje-jo potrebno znanje in spret-nosti. Tu lahko govorimo o elementih umetniške, tehnič-ne, organizacijske in samo-upravne vzgoje, torej o ele-mentih, ki odkrivajo in razvi-jajo otrokova posebna nag-njenja in sposobnosti in ga gradijo v celotno osebnost. V lutkarstvu si mladi sami na sproščen način urejajo svoje delo in razvedrilo ter odločajo o svoji aktivnosti. Sami se uspešno spopri.iema-jo z raznimi problemi, kritič-no presojajo svoje delo in lastno ravnanje in na spro-ščen način urejajo svoje med-sebojne odnose. Navajajo se na zavestno disciplino in na krepitev čuta odgovornosti. Tu rastejo bodoči ustvarjalci. Lutkarstvo nedvomno zvse-mi svojimi možnostmi dopol-njuje in bogati vzgojna pri-zadevanja šole in doma ter usmerjevalno deluje pri smo-trneiši izrabi prostega časa otrok in mladine. Z gostova-nii razviia in go.ii izletništvo, medsebojna spoznavania. so-delovanje in prijateljstvo mladine širom domovine in prek njenih meja. Petnaist let vztrainesa lut-karskega amaterizma v Drav-liah s številnimi gostovanii lutkarjev po občini, Sioveniii in drusih naših repubiikah in celo v tuiini, se ie odviialo z veiikim idealizmom pod raz-meroma težkimi nosoii in ob pomanikaniu zadostnega ra-zumevania. podnore in r)omo-či nristoinih činiteliev in ven-dar . .. dravelisko lutkarstvo ni usahnilo. Prav ob svoiem petnaistletnem iubileni T)re-rašča v tioinrofesionaino Ivit-karsko gledališče. Ob ustreznem razumevaniu občinske skupščine in pri-stoinih krajevnih družbenih činiteljev sta sedaj prejšnja mala dvorana in mladinska klubska soba preurejeni v tehnično in estetsko res so-dobno urejeno lutkovno gle-dališče. P. S.