Odnosi med Solo in vasjo Smatramo za dolžnost, še posebc opozoriti na predstoječa članka. Problemi, ki so omenjeni v prvem, šc nikakor niso izčrpani in avtor tega namena tudi ni imel. Hotel je Ie v zgoščeni obliki pokazati na ogromni kompleks vprašanj, ki stoje pred nami. Vsak stavek v članku je samostojen člen v verigi nalog, ki se pojavljajo pred učiteljskim pokretom in hkratu razčlenjujejo njegov podrobnejši program. Obenem tudi točno precizirajo izhodišče našega dela, ki je, poleg gospodarskega in socialnega raziskovanja vasi, sistematičen študij zgodovine. — V kolikor pušča avtor prvega članka odprto vprašanje izvenšolskega dela in konstatira samo njegove kvarne posledice za učitelja, ga izpopolnjuje naslednji članek. Postavlja namreč problem izvenšolskega dcla na popolnoma drugačno gledišče, kakor smo ga bili vajcni doslej. Naloga učiteljskega pokreta je, da ga s sistematičnim študijem vaškega življenja potrdi do vseh podrobncsti in precizira nove osnove za učiteljevo kulturno delo na podeželju. Uredniški odbor.