solska kronika 2017 3.indd

358 UDK 37:1Erazem Rotterdamski 1.01 Izvirni znanstveni članek Prejeto: 17. 7. 2017 Matej Prevc* Erazem Rotterdamski in humanistična vzgoja otrok Erasmus of Rotterdam and the humanist education of children Izvleček Prispevek predstavlja glavne izobraževal- ne nazore evropskih humanistov, ki so se v zgodnjem 16. stoletju zbirali okrog Erazma Rotterdamskega. Ta se je kot eden najvidnej- ših intelektualcev svojega časa veliko ukvarjal tako s pedagoško teorijo kot s samim poučeva- njem, v njegovem opusu pa imajo pomembno vlogo tudi spisi s tematiko vzgoje in izobra- ževanja. V enem izmed njih, ki nosi naslov De pueris statim ac liberaliter instituendis, Erazem v obliki urejene retorične razprave z raznolikimi in dodelanimi argumenti razkriva svoje poglede in stališča o vzgoji in izobraže- vanju otrok. Najobširnejše argumentacije je deležno njegovo prepričanje, da je treba pri- četi s skrbnim izobraževanjem že v zgodnjem otroštvu, prepričljivo pa razpravlja tudi o po- membnosti in o lastnostih dobrega učitelja, o škodljivosti telesnih kazni ter o pomembnosti izobrazbe kot temelja za kreposten značaj in srečno življenje. Ključne besede : Erazem Rotterdamski, humanistična izobrazba, zgodnja vzgoja otrok Keywords : Erasmusof Rotterdam, humanisteducation, earlyeducation of children * Matej Prevc, diplomant antičnih in humanističnih študijev, Ljubljana, e-pošta: matejprevc@gmail.com Abstract The article presents the main educational principles of the European Humanists, who in the early 16th century were gathered around Erasmus of Rotterdam. As one of the most prominent intellectuals of his time, Erasmus was closely involved in both pedagogical the- ory and teaching, while essays on upbringing and education also have an important place in his work. In one of these, entitled De pu- eris statim ac liberaliter instituendis, taking the form of an ordered theoretical treatise involving varied and considered arguments, Erasmus reveals his belief that it is necessary to begin a thorough education in early child- hood, while also discussing convincingly the importance of and characteristics of a good teacher, the harmful nature of physical pun- ishment and the importance of education as the foundation of a virtuous character and a happy life.

RkJQdWJsaXNoZXIy