Navod za podnčevanje v petju. Poleg Hentschel-na, Kai-ov-a in drugili slovečih učiteljev spisal in za slovenskc Ijudske šole osnoval Fr. Sr. A d a m i č. Vsem g. učiteljem prijazni pozdrav! — Skleail sem v ,,Tovaršu" priobčiti nekoliko čertic, zadevajočih poducevanje v petju. Veliko se je že pisalo o tetn, pa le splošao, ter aihče ai še priobčil terdnega, zancsljivega vodila, po ktcrem bi se v Ijudskih šolah ravnati moglo. Poskusil bom tedaj častite g. tovarše soznaaiti s svojimi misliaii o tem predmetu, vedno oziraje se na skušnje slovečih učenikov v petju po deželah, kjer petje po ljudskih šolah že davno lepo cvete. S podukom v petju naj se ailadost izobrazuje foniialno in niaterialao. Ta dvojni aamen vpotrebuje: 1. vcrste elementarnih vaj, tedaj ,,elementarnega tečaja;" 2. vaje pesmic,*) ,,pesemskega tečaja." Elementarai tečaj naj vodi učenca k spozaaaju ia samostojai delavaosti, peseaiski tečaj pa naj mu vcepi miločutje, družbinsko prijaznost in priljudao dobrovoljaost. Elementarui tečaj naj tedaj 1. skozi vse šolske razrede se razprostira, 2. vse glasbine pervine obsega, 3. neprctergano napreduje. Pesemskl tečaj naj 1. tudi skozi vse šolske razrede se razprostira, 2. na splošno življenje učeacov v šoli in zuaaj šolc sc ozira, 3. Ie dobro in lepo blago nabira. rcs rakoni žvižgat; mcni je pravila tudi moja stara mati, ko sem bil še majhen, kako so bodili Ijudje nekdaj ob Kolpi rakoin žvižgat in jih žvižgaje iz lukcnj vabit. To le grcdoč, ker jc ravno zdaj čas za to. — Pis. *) Ko govorim od rpesniic," mislim vselej ,,pcscm z napcvom vred," — pesem dobro in lcpo, napcv pravilno izdelan, piimcrin in lep. Pit. V kakošni razmeri pa stojita omeBjena dva tečaja med seboj? Ali naj elementarni tečaj pred pesemskim se preorje? — Po tem bi otroci dolgo časa le začetBe teoretičae vaje imeli brez pesmic, ker se elemeBtarfli tecaj ne da kaialo dodelati, ako drugeaiu vodilu zvesti ostati hočemo. To Be sme biti, ker je tudi pervemu vodilu pesemskega tečaja nasproti. Pesemski tečaj pred elemeBtarBim izdelali, je pa celd nemogoče in ni po zgorej postavljenih vodilih. Mislil bi kdo: naj se pa združita oba tečaja, in naj se od stopnje do stopnje vse na pesemskih izgledih razjasnjuje, kar se je ravnokar elementarflega učilo. To bi bilo res pedagogično. — S tem pa, ljubi moj! boš tretjemu vodilu obeh tečajev naravnost nasproti ravnal. Spoznal boš, da je čisto neaiogoče, po tej počasni poti za eleBientarni tečaj toliko zares dobrili in lepih napevov in pesmic nabrati, da bi zadostovale vsestranskemu dušnemu življenju učenca. — Xi tedaj drugače, kakor da ločimo, kar se nikakor združiti ne da, in samostojni pesemski tečaj zraven elementarnega vpeljemo. 0 Božiču morajo otroci zapeti ,,božičao", o Velikinoči ,,velikonočno", za cesarjev rojstai god ,,cesarsko" i. t. d. brez vsega ozira na to, ali so predložeaih nielodiiih stopiaj ali pa predpisaaih taktnih razmer v elementarBeai tečaju se že učili, ali ne. Ker seai tedaj samostojno BapredovaBje eleaieiitarnega in pesemskega tečaja ob kratkeai opravičil, bom prihodajič pričel praktično izpeljevaBJe po omefljenih vodilih. #) •) Prosirao. Vredn.