SESTALI SO SE DELEGATI KOMUNALNE SKUPNOSTI Veliko želja, malo možnosti Oba zbora skupščine občinske komunal-ne skupnosti - zbor uporabnikov in zbor izvajalcev - sta na zadnji seji sprejela pro-gram dela za naslednje, se pravi, za letoš-nje leto. Program, kakršen je bil sprejet, je plod dolge in široke javne razprave. Želje, ki so jih izrazile posamezne krajevne skupnosti je bilo najprej treba uskladiti. Temelj tega usklajevanja je bil srednjeročni plan, pa tudi že vsi sprejeti dokumenti, kot: 10-letni program izgradnje cest, program sta-novanjskega in vodnega gospodarstva in drugi. Že zaradi tega dejstva je jasno, da vse želje niso mogle biti tudi upoštevane. Povemo naj le, da je bilo želja toliko, da so ne le neuresničljive v tem letu, ampak presegajo tudi srednjeročni program. Po temeljitem pretehtanju in usklajeva-nju je nastal osnutek, vsebina katerega je bila odvisna tudi od lokalnih sredstev, kol so samoprispevki občanov in sredstva te-meljnih organizacij združenega dela. Ta osnutek je bil mesec dni v javni razpravi, ki je oblikovala predlog. Tega je skupščina na zadnji seji tudi sprejela. Takšna je, na kratko, pot oblikovanja programa za na-slednje leto in velja predvsem za področje cestnega gospodarstva. Za področje indi-vidualne in kolektivne rabe pa se vključuje tudi Zveza komunalnih skupnosti Ljublja-ne, saj se za ta področja zbirajo oziroma zdTužujejo sredstva v okviru celotne Ljub-ljane. Zveza komunalnih skupnosti je pro-gram oziroma predlog kolektivne komu-nalne rabe sprejela, ni pa še potrdila pred-loga za individualno komunalno rabo, kar lahko pričakujemo še v tem mesecu. Najpomembnejše dejstvo pri sprejema-nju teh načrtov in programov so seveda razpoložljiva sredstva. Predvideni prihod-ki sredstev občinske komunalne skupnosti v letu 1982 znašajo 269,590.000 dinarjev. Kako bo s cestami? Namenskih sredstev za ceste je predvi-t denih 53,200.000 dinarjev. Namenska sredstva za ceste in sredstva nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, so name-njena za rekonstrukcijo in gradnjo lokal-nih in mestnih ulic in objektov, za sofinan-ciranje 10-letnega programa gradenj cest v Ljubljani (v višini 50 odstotkov), za sofi-nanciranje programov krajevnih skupno-sti, za odškodnine, za projekte in druge obveznosti, ki nastajajo v zvezi z ureja-njem lokalnih cest in mestnih ulic, ter za odplačevanje najetih posojil. Pri tem mo-ramo poudariti, da sredstva po samou-pravnem sporazumu za razširjeno repro-dukcijo v cestnem gospodarstvu znašajo dve stari milijardl, kolikor planira komu-nalna skupnost tudi sredstev, pridobljenih na osnovi posojil. Če združevanje sredstev za~razširjeno reprodukcijo ne bo uspelo in če ne bo moč dobiti kreditov, potem pro-grama gradnje cest ne bo mogoče realizi-rati, saj je izključno za gradnjo cest pre-dvidenih 41,500.000 dinarjev. Skupščina komunalne skupnosti je, s predpostavko, da ta sredstva bodo, spreje-Ia naslednji program gradenj cest: Rašica-—Rob, Ig—Kurešček, Jurčkova pot, obrača-lišče Brezovica, most čez Mali graben, Ce-sta v Mestni log, ostala sredstva, v višini 800.000 pa so namenjena Poti spominov in tovarištva. Vprašali boste, zakaj ravno te ceste, te gradnje?! Za cesto Rašica-Rob tečejo dogovarja-nja že preko sedem let. Gre za cesto, ob kateri je razvita industrija, gre za krajevno skupnost, ki edina v izvenmestnem ob-močju še nima asfalta. S cesto Ig-Kurešček bomo lahko aktivi-rali sicer silno pasiven kraj. Pri njeni iz-gradnji pa bodo sodelovali tudi pripadniki JLA in mladinske delovne brigade. Jurčkova pot je bodoča prometna arteri-ja Rudnika, pri njeni izgradnji pa gre tudi za kombinacijo s stanovanjskim in vodnim gospodarstvom. Obračališče Brezovica je nujno spričo uvedbe nove avtobusne proge na tem ob-močju. Tudi most čez Mali graben je v letoš-njem programu. Gre namreč za ogromna sredstva, za krajane pa je nujen, saj se je, kot vemo, stari most podrl. Ob tej nesreči je Zavod za raziskavo materiala in kon-strukcij izdal izvedeniško mnenje, na osnovi katerega je SCT izdelal projekt s predračunom 250 milijonov. Po začetku del je ZRMK izdal ponovno izvedeniško mnenje, kar je pomenilo, da je naslednji projekt že iznesel nov predračun: 850 mi-lijonov. Most pa se že gradi. S cesto v Mali log, odsekom med Kopr-sko in Tbilisijsko cesto bomo šli nasproti 10-letnemu programu. Poleg tega bo po tej cesti v bodočnosti tudi možen obvoz. S kombiniranjem sredstev KS in Komu-nalne skupnosti pa bo možno reševati na-slednje probleme oziroma ceste: Lavrica--Sela, Iška vas-Strahomer, Dobrova--Stranska vas in Cesto na Turjaku. Preko teh programov bo treba reševati cesto Bre-zovica-Podpeč in Cesto XV, Škrabčevo v Rožni dolini. Tržaško cesto, podaljšek Ti-tove ceste (Kardeljevo), Dolenjsko cesto s križišči Orlova in Peruzzijeva in cesto Br-do-Brdnikova pa bo morala reševati RSC oziroma SIS za ceste. NINA LEGAT COŽ