O naših podružničnih šolah O tej tematiki je tekla razprava na zadnji seji občinske samoupravne izobraževalne skupščine. Delegati so se seznanili s celovito informacijo, pa tudi s problemi, ki so v podružničnih šolah pri-sotni. V tem šolskem letu deluje v naši občini 13 osnovnih šol, od tega 6 samostojnih in 7 central-nih s 16 podružnicami. In kje vse so podružnične šole? V Notranjih Goricah. na Črnem vrhu, na Šentjoštu, na Rakitni, na Jezeru, v Želimljah, na Golem, v Iški vasi, v Tomišlju. na Lavrici, na Rudniku, v Karlovici, na Robu, na Turjaku in na Velikem Osolniku in v Mohorju. Skupno je v 31 oddelkov teh šol vključenih 504 učencev od 1. do 4. razreda, kar predstavlja 6,7 odstotka vseh viških osnovnošolcev. V preteklih obdobjih so bile ukinjene tri podružnične šole: Dvorska vas, Krvava peč in Barje. Na podlagi razpoložljivih podatkov je razvidno upadanje šte-vila učencev do leta 1985, predvidevanja central-nih šol do leta 1990 pa izkazujejo porast na pretež-ni večini teh šol, razen na Rakitni, Mohorju in Velikem Osoiniku. Prisotna je tudi ugotovitev, da se pravzaprav do leta 1990 ne predvideva bistven upad števila učen-cev, kar bi pogojevalo ukinjanjc, z izjemo Mohor-ja, kjer so leta 1990 predvideni le 4 učenci v 4. razredu, objekt pa je že sedaj le polovično zase-den. Verjetno bi bilo prav in na mestu. da bi pristojni republiški upravni organ s posebnim ak-tom določil tudi minimalni normativ števila učen-cev, za katerega je z vseh vidikov še upravičeno delovanje podružnične šole. Z lzjemo Rakitne so domala vsi objekti podruž-ničnih šol starejši, veliki, nefunkcionalni in brez ustrezne izolacije, kar pomeni, da je za vzdrževa-nje potrebno namenjati več sredstev. Zaradi krče-nja sredstev za skupno porabo, so bila tudi sred-stva za investicijsko vzdrževanje vsa leta planirana v minimalnih zneskih, kar je povzročalo ob veli-kih tovrstnih potrebah v Ljubljani, odlaganje vzdrževalnih del na teh objektih ter iz leta v leto slabšanje stanja teh objektov. Nedvomno bo potrebno v prihodnosti posvetiti posebno skrb njihovem vzdrževanju, saj vemo, da so te šole pomembne tako s kulturno narodnost-nega, narodno obrambnega in narodno gospodar-skega vidika, saj ohranjajo poseljenost bivalnih predelov. Komite za družbene dejavnosti je tako predlagal, naj bi mestna izobraževalna skupnost obravnavala podružnične šole kot prioriteto pri zagotavljanju sredstev za investicijsko vzdrže-vanje.