Eno je gotovo: Ta korak nam je zo-smeri in prosvetnega pravca in vpliva pet nov dokaz, da moraimo našo organi-pridobiti toliko moči. dia> nas bo lahko zacijo očuvati na strogo neparttzanskiočuvala tudi takih pojavov! pod.agi in ji s potenciranjem kulturneZopet premeščanje prosvetnega uradništva iz političnih vzrokov. Premeščeme oblastnega šoiskega nadzornika g. H. Schella v Konjice. — Imenovanje prof. g. Iv. Vrščaja oblastnim šolskim nadzornikom v mariborski obiasti. Kakor poročajo listi. so se že pričele nove premestitve prosvetnega uradništva povzročene od onih strani in onih politiških strank. ki so še pred nedavnim časom vpile. da morajo pojenjati v prosvetnem resoru in sploh persekucije nad uradništvom \i pcutiških vzrokov. Prvi strel je poeil na mariborsko oblast in na mesto "in osebo, na katero se ie ¦najmanj pričakovalo. najmanj pa v krogih osnovnošolskega učiteljstva. Predstoječa izmenjava ni le udarec v obraz strogi objektivni in stvarno potrebni prosvetni politiki, temveč je to udarec v obraz tudi vsemu učiteljstvu, ker se je to izvršilo tik po avdijenci zastopnikov slovenskega učiteljstva pri g. ministru prosvete in. ker se je to zgodilo tik po peti skupščiniUJUvSubotici,kjer je učiteljstvo enodušno manifestiralo za nadzorstvo nad osnovnim šolstvom s strani strokovnjakov iz vrst osnovno.šolskega učkeljstva. Vemo dobro. da. ta izmena hi delo in ne iniciativa g. ministra samega, temveč da j€ to plod grdih intrig. ki so gazile načela iz vzroka osebno egoistiške gonje. Oblastni šolsk; nadzornik g. H e n ir i k S c h e 11 je imenovan v Konjice; za oblastnega šolskega nadzornika v Ttiariborski oblasti je imenovan profesor g. I v a n V r š č a i in na njegovo mesto g. K u n t i h Taka ie izprememba! Odstayljen je osnovmošo.ski učatelj in nastavljen profesor, bivši meščanskošolski učitelj. Prepričami smo, da bo ta izpTememba napravila skrajno slab utis med učiteljstvom in to iz treh stvarnih razlogov. Učiteljstvo je namreč smatralo g. S c h e 11 a kot uradnika vzetega iz lastnih vrst. ki ni bil strankar v svojem uradu. ki je bil korekten in se je izkazal že kot sreski šolski nadzornik kot strokovnjak. Na mesto oblastnega šolskega nadzornika g. S c h e 11 ni prišel po katerikoli politiški stranki. temveč po pri- zadevanju UJU. ker je to želelo uč'te'jstvo. Z nenadno odstranitvijo g. S c h e 11 a se je pogazila želia in zadovoljstvo učiteljstva. zrušil se ie Pa tudi princip vsega osnovnošolskega. učiteljstva v državi. da bodi nadzornik nad osnovnim šolstvom vzet iz vrst osnovnosolskega učiteljstva, da ne bodi tiran nad učiteljstvom, da ne bodi birokratski jahač in pedant paragrafov. da bodi mož stalnosti in mirne velikopoteznosti v uradu in ne mož prevratnih nazorov od danes do jutri konfuznega ur.adovanja. ki zna uvesti v naše prosvetne razmere še večje zmede kakor jih imaino že itak. radi še ne urejene enotne prosvetne uprave za celo državo. Motiv izpremembe je strankarsko palitiški. Zopet so posegle politiske stranke v prosvetne zadeve in jih rešev.ale iz strankarskih in ne strokovno stvarnih vidikov. In menimo, da zadenemo tudi v tem pogledu prav. ako citiramo besede dr. K o r o š c a . ki jih je govoril kot takratni prosvetni minister deputaciji glavnega odbora UJU. ko se le potez&la za to. da se zaščiti položaje učiteljstva in prosvetnega uradništva pred partizanskimi vplivi: »'On ie nalazio. da bi partiiska intervencija bila svedena na minimum kad ie sami učiteljji ne bi tražilL« (Glei »Izveštaj« glavnega odbora UJU štev. 9., o intervencijj pri ministru prosvete dr. Korošcu v zadevi preganjanja učiteljstva v Sloveniji.) Zdi se nam, da so vsi oni. ki so tako visoko dvigadi zastave protipartizanske politike v našem stanu in pri prosveti. io pogazili s svoiim prvim korakom ir praksi, poleg tega so pa pogazili tudi temeljna načela. za katerai ie manifestiralo zastopstvo vsega učiteijstva v državi v Subotici; učiteljstvu v mariborski oblasti so pa vzeli oblastnega šolskega nadzoraika iz lastnih vrst ter So odprli perspektivo, da se bode tudi nadalje vršilo premeščanje in nameščaiije učiteljstva po politiško strankarskih in ne stvarnih zahtevah. Gotovo je, da so že to dovoljni razlogi. da učiteljstvo mariborske oblasti tudi z osebno izpremembo ne bo zadovoljno.