> Cd Profesionalni razvoj vzgojitelja kot način zagotavljanja kakovosti v vrtcu s Izkušnja-refleksija-delovanje< v pročesu profesionalnega razvoja učiteljev.« V Konstruktivizem v šoli in izobraževanje učiteljev, ur. B. Marentič Požarnik, 579-611. Ljubljana: Center za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete. Marentič-Požarnik, B. 2000. »Profesionalizačija izobraževanja učiteljev-nujna predpostavka uspešne prenove.« Vzgoja in izobraževanje 31 (4): 1-9. Plevnik, T. 2006. »Profesionalni razvoj učiteljev in sodelovanje v mednarodnih projektih.« V Mednarodni projekti v šoli: priročnik za ravnatelje, ur. T. Taštanoska, 15-21. Ljubljana: Cmepius. Schon, D. A. 1991. The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. Aldershot: Avebury. Slovar slovenskega knjižnega jezika. 1998. Ljubljana: dzs. Valencic-Zuljan, M. 2001. »Modeli in nacela učiteljevega profesionalnega razvoja.« Sodobna pedagogika 52 (2): 122-142. Vonta, T. 2009. Razvoj pedagoških idej v organizirani predšolski vzgoji. Ljubljana: Pedagoški inštitut. ■ Martina Žnidaršic je vzgojiteljica v Vrtcu Kurircek Logatec. znidarsic.martina@gmail.com Martina Profesionalni razvoj vzgojitelja kot način Žnidaršic zagotavljanja kakovosti v vrtcu Profesionalni razvoj vzgojiteljev in uresničevanje kakovosti vzgojno-izobraževalnega dela in s tem uresničevanje pedagoških načel so ključnega pomena v sodobnih paradigmah predšolske vzgoje. Zato nas je v raziskavi zanimalo uresničevanje področja profesionalnega razvoja kot del kakovosti v vrtču. Ugotovili smo, da je razumevanje profesionalnega razvoja vzgojitelja zelo različno, v večini vzgojiteljiče to pojmujejo kot prizadevanje za kvalitetno in ustvarjalno delo. Večina vzgojiteljič je izpostavila, da jih vodstvo vrtčev ne spodbuja k izobraževanju. Zaskrbljujoče je dejstvo, da veliko vzgojiteljič poudarja večjo pomembnost delovne dobe v primerjavi z izobrazbo in različnimi strokovnimi izobraževanji. Delež vzgojiteljič, ki niso odprte za sprejemanje znanja od svojih sodelavk, nam odpira vrsto vprašanj predvsem z vidika aktivnega sodelovanja med njimi. Tako smo preko raziskave preverili uresničevanja področij kakovosti v vrtču, pridobljeni podatki pa ponujajo nova izhodišča za spreminjanje pedagoškega dela, kar seveda tudi ponuja možnosti, izhodišča za kakovostno vodenje vrtča. Ključne besede: vzgojitelj, profesionalni razvoj, kakovost, vrteč Professional Development of Educators As a Way to Ensure Quality in Kindergarten Professional development and the implementation of quality of eduča-tional work and thereby the implementation of pedagogičal prinčiples are of key importanče in the modern paradigms of pre-sčhool eduča-tion. The implementation in the area of professional development as part of quality in kindergarten was therefore of spečial interest for us in a study. We found that the understanding for professional development differs widely among the edučators; the majority čonsiders it as an effort for high quality and čreative work. The majority of edučators pointed out that the kindergarten leadership does not enčourage them to further edučation. Worrying is the fačt that many edučators emphasize more the importanče of ačquired time in serviče as čompared to edučation and further in-serviče training. The proportion of teačh-ers who are not open to adopting knowledge from their čolleagues, opens up a wide range of questions partičularly in terms of their ačtive čooperation among eačh other. Through this research we veryfied implementation in the area of quality in kindergarten; the data however offer a new starting point for čhanging the pedagogičal work, whičh of čourse also offers opportunities and a starting point for quality leadership in kindergarten. Keywords: edučator, professional development, quality, kindergarten VODENJE 3|2012:87-104