OSREDNJA knjižnica “"Z i iki * GLASILO ELKROJ d.d., Mozirje LETNIK XXIV, številka 2, Julij 2003 2 dopusti se vrstijo, kolektivni dopust pa drvi k nam z nadzvočno hitrostjo. Končno, si rečemo, ker nam po celem letu dela zmanjkuje baterij, ki jih čez vikende nikakor ne moremo napolniti. Štirinajst dni dopusta tudi ni veliko, pa vendar dovolj, da bomo vsaj za hip pozabili na službo, se sprostili in uživali. Prav to pa potrebujemo za nov boljši, kreativnejši in ponovni začetek dela. Prav to, da uživate, kolikor se le da, želim Vam vsem. Vaša urednica Irena Torkar PS. Časopis pa le vzemite s seboj na dopust. Prebrali boste tekoča dogajanja v podjetju: ♦> predstavitev BTC ❖ VEBSO ali novi način prodaje ❖ popravljalnica ♦♦♦ izobraževanja ❖ moda, moda <♦ 9. Mihov in 11. Carierjev memorial ♦> potovali smo na Brione in še in še, za nameček pa še nagradna križanka KROJ, list za obveščanje delavcev ELKROJ d.d. Mozirje. Glavna in odgovorna urednica: Irena Torkar Uredniški odbor: Ana Boršnak, Zala Blekač, Iva Bitenc, Brigita Jerovčnik, Helena Walland in Martina Hegediš. Kroj izhaja občasno v nakladi 850 izvodov. Glasilo spada med proizvode informativnega značaja, za katere se plačuje 8% davka. Naslov ELKROJ MOZIRJE, Prihova 56, 3331 Nazarje UPRAVLJANJE IN VODENJE ZA DOSEGANJE CILJEV Različne vrste izzivov zahtevajo od nas različno vodenje. Pravi vodja mora biti sposoben pritegniti zaposlene za kakršenkoli cilj ali vizijo, vendar pri tem znova in znova naletimo na vprašanje upravljanja in vodenja. Upravljanje se nanaša na organizacijske procese, finančne vidike, iskanje novih priložnosti, sklepanje strateških partnerstev, premagovanje konkurence... Upravljanje torej pomeni načrtovanje, organiziranje, nadziranje in usklajevanje virov. Vsi se strinjamo, da je managament prihodnosti usmerjen v doseganje ciljev skupaj z zaposlenimi. V tem primeru govorimo o vodenju. Vodenje namreč zahteva drugačne lastnosti in sposobnosti kot upravljanje. Pri tem gre za sposobnost vplivati na sodelavce, jih spodbujati in usmerjati k želenim ciljem s prepričevanjem, navdušenjem, komuniciranjem z njimi, da bi pri delu čimbolj izrabili svoje zmožnosti in zmogljivosti. Vodenje je vselej tudi učenje in zavest o tem, da se moramo nekaterih stvari naučiti hitreje kot drugi. Teorija upravljanja in vodenja pa ne zajema samo vodstvene in vodilne ljudi v podjetju, ampak vsakega posameznika, saj upravlja in vodi organizacijo lastnega dela. S svojim delom in z miselnostjo vplivamo na okolico pozitivno ali negativno. Vpliv lastne organizacijske sposobnosti in znanja, ki ga vsak človek ima, je bistven za doseganje učinkovitosti. Če želimo v podjetju izboljšati izkoriščenost notranjih potencialov predvsem v smislu razkritja tihega znanja, potem si moramo prizadevati za oblikovanje tako imenovane kulture znanja, ki vzpodbuja timsko delo in zavest, sinergične učinke znanja, kreativnejše vzdušje in ob dosledni uporabi omogoča tudi napredovanje. Prav to področje predstavlja enega izmed večjih izzivov, kajti vodenje vsakega posameznika zahteva individualen pristop. Biti seznanjen s cilji dela, konstruktivno in strokovno sodelovati, opozarjati na napake in probleme, predvsem pa jih odpravljati, posamično in v skupini, je motivacijska sila napredka. Pomembno je pozitivno mišljenje, da moramo in zmoremo in da znamo pošteno komunicirati. Praksa kaže, da skupine, ki dokaj enotno rešujejo probleme, se o njih pogovarjajo, so torej bolj homogene, boljše in lažje dosegajo poslovne cilje. Komunikacija med sodelavci mora biti obojestranska, na nekritični osnovi, ki opozarja posameznika v skupini na organizacijske in vedenjske motnje. Ljudje smo dostikrat nekritični do sebe in dobronamerna kritika v smislu razreševanja situacije lahko vpliva na spremembe vedenja in zmanjšuje konflikte v timu. To ni enostavno, vendar, če želimo rezultate in zadovoljstvo v skupini, si mora ta med seboj zaupati. Uresničevanje zastavljenih ciljev, ki so ponavadi postavljeni na ekonomsko raven, zagotovo ni enostavno, vendar le to omogoča organizaciji in posamezniku ekonomsko stabilnost na dolgi rok. Torej, ne delovno intenzivna panoga, ne težavna tekstilna panoga, ne kriza doma in v svetu, nič ne more bolj izničiti rezultatov podjetja kot mi sami, če stalno ne delamo za napredek in učinkovitost. Marija Vrtačnik RECERTIFIKACIJSKA PRESOJA SISTEMA VODENJA KAKOVOSTI V mesecu juniju 2003 je institucija BVQI iz Ljubljane (sedež ima v Londonu) opravila v našem podjetju četrto recertifikacijsko presojo sistema kakovosti po standardu ISO 9001. Tokrat je hkrati potekala tudi presoja sistema vodenja kakovosti po prenovljenem standardu ISO 9001:2000. Rezultati zunanje presoje potrjujejo, da naš sistem vodenja kakovosti ustreza zahtevam omenjenega standarda. Dobili smo koristna priporočila, ki jih že uvajamo v naše poslovanje, saj nam bodo pripomogla k doseganju poslovnih ciljev podjetja. Načela vodenja kakovosti, na katerih danes temelji ISO 9001:2000, so naslednja: • osredotočenost na kupca (odjemalca), • voditeljstvo, • vključenost zaposlenih, • procesni pristop, • sistemski pristop, • nenehno izboljševanje, • odločanje na podlagi dejstev, • vzajemno koristni odnosi z dobavitelji. V našem podjetju se odražajo ta načela v kulturi zaposlenih do: • kakovosti, • varnosti in zdravja, • ravnanja z okoljem, • sprememb in izboljšav. Konkurenca na tržišču zahteva od podjetij pričakovano kakovost izdelkov in storitev, hitro odzivnost in točnost izdobav, visoko stopnjo prilagodljivosti potrebam povpraševanja, primerno ceno in prijazen odnos do okolja. Globalizacija, ki je nastala predvsem zaradi hitrega razvoja telekomunikacijske in informacijske tehnologije, omogoča podjetjem teoretično dostop do vseh trgov. Zato se zaposleni moramo zavedati pomembnosti aktivnosti, ki jih izvajamo in da z uspešno opravljenimi lastnimi nalogami (cilji) prispevamo k uspešnemu poslovanju celotnega podjetja. Ravno to zavedanje zaposlenih je ena od pomembnih zahtev prenovljenega standarda ISO 9001:2000. Spremembe, ki jih izvajamo v organizacijski strukturi podjetja, so posledica optimiranja organiziranosti, kjer poudarjamo procesni pristop, ki se odraža v: • timskem delu in integraciji kontrole v delo vsakega oddelka, • kratkem in učinkovitem notranjem in zunanjem komuniciranju, ki je pomembno za hitre in pravilne odločitve, • težnji po enakomerni delovni obremenitvi zaposlenih (Cost/Value Driver-analiza) ter motiviranost za spremembe in izboljšave, • določanju kompetentnosti zaposlenih v poslovnih procesih ter s tem zmanjševanje prekinitev v procesu, • danih pooblastilih in odgovornostih, da preprečimo podvajanje odgovornosti. Brez poznavanja strateških ciljev podjetja, načrtovanja in izvajanja izboljšav v procesu ni mogoče učinkovito izvesti. Zaposleni, še posebej vodje procesov, morajo poznati in razumeti povezave med cilji, aktivnostmi, izvajalci in kazalniki. Šele na osnovi tega znanja je mogoče uvajati sistem sprotnega merjenja uspešnosti in učinkovitosti poslovanja. Uspešnost podjetja/ procesa se kaže v stopnji doseganja zastavljenih ciljev, učinkovitost pa v razmerju med vložki in izhodom (stroški/prihodki). Kakovost obvladovanja sprememb pomeni odgovor na vprašanje »Kaj narediti?« in hkrati odgovor na vprašanje »Kako narediti?«. Še tako dober odgovor na vprašanje »Kaj?« ob neustreznem odgovoru na vprašanje »Kako?« ne daje želenih učinkov in obratno. Načrtovanja izboljšav in sprememb ne delamo samo v primeru, ko odpravljamo pomanjkljivosti poslovnih procesov, ampak predvsem zaradi uvajanja konkurenčnih prednosti. Kako uspešno bomo izboljšave uvedli, je odvisno tudi od usposobljenosti zaposlenih za izvajanje novih aktivnosti. Izboljšave je potrebno uvajati sistematično in skladno s principi procesnega vodenja -> opredeljeni jasni cilji, kazalniki za spremljanje učinkovitosti izboljšav. ___________Evropska vizija kakovosti___________ Raznolikost - odločilna sestavina evropske konkurenčne sposobnosti:_______________________ inovacije, ustvarjalnost, - tekmovalnost, prenos odločanja na najnižje ravni._______ Ustvarimo novo evropsko mitologijo, ki bo osnovana na obstoječih temeljih in novih vrednotah:_____________________________________ dostojanstvo, enakopravnost, raznolikost, bogata duhovnost._________________________ Kultura »zmagujmo skupaj«: ~ dinamični partnerski odnosi, - zaupanje in kakovostne komunikacije, sodelovanje na temelju raznolikosti, konkurenčne primerjave. Tabela: Evropska vizija kakovosti (EOQ 2000) Pomembno je, da se zavedamo, da trajnih kakovostnih sprememb v poslovanju ni mogoče izvesti brez predhodnih sprememb na osebni ravni. Osebna kakovost je predpogoj za doseganje kakovosti podjetja. Blaženka Tkalčič Vir: Kakovost - revija slovenskega združenja za kakovost, julij 2003 KUPEC Kdo je to? To je vprašanje, ki mi pride najprej na pamet. Ali je to mlad ali star, suh ali debel. Po kratkem premisleku pridem do odgovora. Kupci smo mi vsi in to se prenaša iz roda v rod, iz stoletja v stoletje. Tako kot smo mi vsi kupci, tako tudi vsi delamo za kupca. Vsak kos oblačila, ki ga izdelamo v ELKROJU, bo našel svojega kupca. Dandanes, ko imamo v sodobni družbi že vsega dovolj in skušamo svoje želje podrediti nižjim ciljem, se čedalje bolj zavedamo, da je kupec kralj, do katerega se moramo »podložniško« obnašati, mu streči ter se truditi, da mu ustrežemo tako, da mu nudimo nekaj več in naposled tudi on lahko dobi (kupi) nekaj več. Kupec mora dobiti občutek zaželenosti, domačnosti, prepoznavnosti, ustrežljivosti... Pod drobnogled vzemimo tipičnega moškega kupca, srednjih let, kateri kupuje Elkrojeva oblačila. Dinamičen, uspešen poslovnež ve, kaj danes pomeni nositi kvalitetno obleko, kaj obleka sporoča. Obleka mu daje samozavest, v njej se mora dobro počutiti skozi ves dan. Rad dobro izgleda, prija mu tudi žensko oko, ki se ustavi na njem. Takšnega moškega bi pri nas oblekli v modno bombažno poletno obleko, katero bi kombinirali z Olympovo srajco, ki se ne mečka, v poletno živahnem vzorcu. Tako oblečen moški se lahko pohvali, daje moderen tip poslovnega moškega. Za kakšno bolj svečano priložnost pa je še vedno najbolj primerna temna obleka, pod katero odlično izgleda kakšna svetlejša srajca, na katero se seveda poda kravata Carier, ki še poudari njegovo možatost. Poslovneža pa je potrebno obleči tudi za neformalne priložnosti kot so, v teh dneh tako priljubljeni, pikniki v naravi. Za takšno priložnost imamo pestro izbiro bombažnih hlač, h katerim se dajo lepo kombinirati polo majice firm El kroj in Belika. Poslovnež, ki je tako oblečen, se lahko kosa z najboljšimi, kajti njegova obleka sporoča, da je urejen in uspešen. Blagovna znamka Elkroj stopa povsem v korak s konkurenčnimi blagovnimi znamkami. Za primer lahko vzamemo voditelja kviza Lepo je biti milijonar, Boštjana Romiha, kjer vidimo Boštjana kako odlično izgleda v Elkrojevih oblačilih, in se v njih očitno dobro počuti. Drugi tak primer pa lahko vzamemo iz prireditve, ki se je ne tako dolgo nazaj, odvijala v Nazarjah. Tam smo opazovali povezovalca prireditve, drugače voditelja radia Ognjišče Jureta Seška, ki je prav tako nosil Elkrojeva oblačila, za katera je povedal, da jih je na vseh prireditvah nosil s ponosom. Kaj pa ženska? Kakšna ženska kupuje v Elkroju? Pod drobnogled vzemimo poslovno žensko srednjih let, ki se oblači v naših trgovinah. Kaj ji ponuditi za vsak dan? V prvi vrsti vsekakor bele lanene ali bombažne hlače, ki so v letošnjem poletju modna zapoved številka ena. Pri tem ni pomembno ali so te hlače dolge, kapri ali bermuda. Zraven se lepo podajo majice Delmod, h katerim se lahko dodata še kakšen brezrokavrfik ali jakna iste blagovne znamke. Se spomnite letošnjega Elkrojevega plakata, kjer ženska v črtastih bombažno-lanenih hlačah moškemu jemlje dih? No, nekako tako učinkujejo naše hlače na moško populacijo, saj so letošnji kroji izredno lepi, za vsako postavo se najdejo krasne hlače, ki vašo postavo naredijo še lepšo. Velja si zapomniti, da so kupci Elkrojevih oblačil vedno urejeni in modni, od zgodnjih jutranjih ur do poznega večera, ne glede za kakšen stil se odločijo- poslovni, klasični ali športni. Darja Stermecki VEBSO V mesecu juniju smo začeli s prodajo hlač na spletni strani VEBSO. Z rezultati prodaje smo zadovoljni, saj smo pričeli proti koncu poletne sezone in z omejenim številom proizvodov. Po reakcijah kupcev so tudi oni zadovoljni, saj smo uspeli zagotoviti hiter in kakovosten servis. V jesenskem obdobju bomo prodajo še razširili, saj je to popolnoma nova niša kupcev. Očitno je, da je spletna prodaja tudi v okviru naše ponudbe proizvodov zanimiva in da ima lepo prihodnost. Kai ie to VEBSO? To je organizacija, ki se ukvarja s prodajo različnih artiklov preko INTERNETA. Ta vrsta prodaje je po svetu zelo razširjena in celo bolj popularna od kataloške, ki počasi zahaja v zaton. Pri nas je to še precej novo in še nezasičeno področje, ki šele išče svoje mesto pod soncem. Zadeva je zelo enostavna in v marsičem podobna kataloški prodaji. Ima za kupce to prednost, vsaj kar se naših izdelkov tiče, daje dostava na naše stroške in tudi popravila so mogoča, enako kot v redni prodaji po naših trgovinah. Vsedete se torej za računalnik in že nakupujete, vendar ni nič več zamudnega tekanja iz ene trgovine v drugo (posebej sedaj, ko je pasje vroče), nič več pomerjanja (pomerite doma, ko hlače dobite) in se že lahko odpravite novim zmagam naproti. Najboljše pa je, da odsurfate na INTERNET, si ogledate in se prepričate o enostavnosti in praktičnosti VEBSO prodaje. Naslov je: www.vebso.si „ „ , „ , Leon Pekosak TUJINA _____________________________ V tem času prav radi zaidemo izven meja naše ljube Slovenije. Najpogosteje nas pot vodi na Hrvaško, ki nas vabi s svojo obalo. Ravno tako pa je Hrvaška naš največji tuji kupec, saj smo v letu 2002 tam prodali 25.677 kgsov različnih izdelkov naše proizvodnje, največ hlač, manj oblek, suknjičev in drugih izdelkov firm Delmod, Belika in Olymp v vrednosti 1.184.366 €. Prodali bi še več, če bi imeli naši izdelki poreklo za Hrvaško, se pravi, če ne bi bilo carine. Ta znaša 20 % na ceno izdelka, čemur pa se vsak poskuša izogniti. Po 1.marcu letošnjega leta je Hrvaška postala članica CEFTE in s tem korak bliže Evropi. Za nas pa to, da je Hrvaška tudi v CEFTI pomeni, da imamo za vse naše izdelke poreklo in jih s tem naredimo še bolj privlačne za hrvaške kupce. Meni in Tatjani Ocvirk v izvozni službi pa je prav to naredilo nemalo preglavic. Nastal je nov tip fakturiranja z vso spremno dokumentacijo. Od prej: enega računa, sta sedaj potrebna dva, poleg tega pa še kup spremnih obrazcev in dokumentov. Vse to pa seveda tudi stane, saj obširna dokumentacija ni bila dovolj in moramo naše blago cariniti na Carini v Velenju, kar pa predstavlja dodatne stroške, tako špediterske kot časovne. Kako se temu izogniti? Postati pooblaščeni izvoznik za Hrvaško. S Tatjano sva pooblaščeni izvoznici za dežele Evropske unije, katera ne vključuje Hrvaške. Ko je Hrvaška vstopila v CEFTO, sva začeli takoj razmišljati v to smer, to sva predvideli tudi kot eno od prioritet pri Cost Driver analizi. Zbrali sva dokumentacijo, naredili prošnjo in premlevanje s strani carine seje lahko začelo. Dne 1 S.julija sva dobili odgovor, da sva postali pooblaščeni izvoznici tudi za Hrvaško. Še ena delovna zmaga, vendar za kako dolgo? 1 .maja 2004 naj bi Slovenija vstopila v Evropo in takrat se bodo spet pojavila nova pravila igre... Irena Torkar POSPEŠEVANJE PRODAJE IN RAZPOZNAVNOST ELKROJEVIH TRGOVIN V prihajajoči sezoni jesen - zima 2003/04 vam pripravljamo v naših trgovinah marsikaj zanimivega, med drugim tudi razširitev prodajnega programa z blagovno znamko Formula EL (srednji cenovni razred) in spremembo pri načinu prodaje. Za vas, ki ste naši dragi in zvesti kupci že vrsto let ter vsi ostali, ki boste še spoznali zakaj je dobro in pametno kupovati v Elkroju, bomo pripravili tudi marsikaj zanimivega. Veliko bomo delali predvsem na ureditvi trgovin, pri kateri se bomo trudili narediti dober vtis in prijetno počutje ob vašem obisku. S tem pa so seveda povezane tudi izložbe, ki bodo ogledalo in sled razpoznavnosti Elkroja. Lahko vam zaupam, da se vam bo izplačalo obiskovati naše trgovine in si dobro ogledati izložbe. V jeseni bomo kot novost uvedli tudi stilistično svetovanje, za vse tiste, ki bi se radi oblekli poslovno, športno, elegantno ali za kakšno posebno priložnost, pa ne veste kako ali pa se zmedete ob preveliki ponudbi. Za vse ostale, ki pa ste radi oblečeni edinstveno, tako, da se o vašem stilu še dolgo govori, pa bomo priskrbeli tudi posebne tkanine za delo po vaših merah. Če redno obiskujete naše trgovine, verjetno že veste, da imamo redne akcije in ostale ugodnosti pri nakupu. Prav tako bomo našim kupcem še naprej nudili možnost poprodajnih uslug. V mesecu septembru bomo odprli novo trgovino v Mariboru, kjer bomo razširili našo ponudbo s prodajnima programoma Delmod in Carier. Bližajo se tudi razni Elkrojevi družabni dogodki, otvoritve, presenečenja, akcije, znižanja... Jaz bi na vašem mestu dobro premislila, kdaj se odpraviti na letni dopust (glede na vse našteto). Moj nasvet vam: »pozimi v tople kraje, poleti pa v El kroj na dobre razprodaje.« prav sedaj potekajo ugodna znižanja, ki pa jih za nič na svetu ne smemo zamuditi. Pri nas se, kot tudi drugod razprodaje začno 21.julija in trajajo tri tedne, torej še prvi teden v mesecu avgustu. Helena VValland PREDSTAVITEV TRGOVINE V BTC Tokrat vam predstavljam eno največjih Elkrojevih trgovin, ki se nahaja v zgornjem nadstropju stavbe Svet obutve v BTC v Ljubljani. Včasih smo si zgornje prostore delili z mnogimi drugimi slovenskimi proizvajalci, kot so IUV Vrhnika, Beti, Labod... ampak ker ni bilo pravega obiska in prodaje, so ostali svoje prostore izpraznili in se odselili. Tako smo ostali v zgornji etaži sami. Ob vstopu v drugo nadstropje vas bo mogoče obdal občutek praznine, ampak naj vas to ne odžene, saj vas loči le nekaj korakov do vstopa v popolnoma drugačen ambient - v svet Elkroja. Zaradi praznega prostora in našega vedno večjega prodajnega programa, smo se odločili za razširitev prodajne površine. Tako vam sedaj nudimo drugačen pristop pri prodaji lastnih blagovnih znamk. V svetu Elkroja boste našli zase elegantna oblačila, oblačila za šport in prosti čas, oblačila za mlade in široko ponudbo akcijskih oblačil iz preteklih sezon. Sama trgovina vam ponuja drugačen pogled na El kroj, modernejši pristop k prodaji ter dobro počutje. V njej Vas bodo prijazno postregle naše prodajalke: poslovodkinja Klavdija Čufar ter prodajalki Sonja Povh in Vera Lepšina, ki vam bodo znale tudi dobro svetovati in vas razvajati z oblačili blagovnih znamk Elkroja. Vse to vam nudimo na skoraj 200 kvadratnih metrov prodajne površine, če pa vas zanima kako to izgleda, kaj smo spremenili in pripravili za vas, pa sami obiščite svet Elkroja in se pustite presenetiti. Zagotavljam vam, da vam za obisk ne bo žal in da vas čaka še kakšno presenečenje. Le zakaj gre, hm...? Helena Walland CELICA ^ PREDSTAVITEV EKIPE Zaradi potreb narave dela smo se odločili, da bomo uvedli celični način dela, kateri nam omogoča hitrejši reakcijski čas na trgu. Celico sestavljajo: vodja MARIJA KLJUČEVŠEK z naslednjimi sodelavkami: - BARBARA BRAJDIČ - BOJANA MENHART - DANICA FUŽIR '£' - BERNARDA KONEČNIK - ANDREJA ŽGANK - BREDA FLUDERNIK Delo imajo razdeljeno glede na minute izdelka katerega delajo. Poleg tega mora vsaka delavka znati še predhodno in naslednjo operacijo od svoje, zaradi tega, da se lahko izdelek izdela v celoti v celici. Medfazne zaloge med operacijami ni, zato je tudi pretočni čas hitrejši. Na začetku smo merili kako hitro pride izdelek čez skupino in smo ugotovili, da sta to dve uri. Vsake naslednje hlače pa so prišle iz skupine v presledku 15 minut. Zaradi tega je celica zelo primerna za izdelovanje malih serij kot so: kolekcije, dokrojevanja in mali nujni delovni nalogi. Privajanje na nov način dela nam je v začetku delal kar precej organizacijskih težav. Nenehna spreminjanja so povzročala motnjo v procesu. Z treningom pa se je to že precej izboljšalo. Dnevne količine se sedaj gibljejo od 15 in tja do 30 - 35 kosov hlač, odvisno glede na vrsto izdelka. Če se dela delovni nalog so količine tudi večje. Posledično pa nam je padla kakovost na izdelkih. Veliko je posebnosti, katere so značilne le za določene firme. Da bi to osvojili pa je potreben čas. Napake zaradi neizkušenosti in nenatančnosti pa smo že skoraj odpravili. Sedaj delamo na hitrost in kakovost. Skratka, čaka nas še nekaj dela, da bomo postali odlični. Slogan skupine »celica« je: NEMOGOČE NAREDIMO TAKOJ, NA ČUDEŽ PA MORATE POČAKATI! Prvi del slogana že uresničujemo na drugi del pa še čakamo. Bomo videli kdaj bomo uspeli? Pogum, velja se potruditi, Marta Ocvirk PREDSTAVITEV NAŠEGA SODELAVCA -MEKIŠ MILAN Rodil seje v Ljubljani leta 1964. Po rodu je Prekmurec. V Elkroju se je zaposlil leta 1986. Najprej je delal kot likalec, nato kot pomočnik skupinovodje, Rad igra odbojko, nogomet, namizni tenis in tudi kolesari. Med vsemi športi pa je na prvem mestu nogomet, katerega je 15 let igral aktivno. zdaj pa je skupinovodja v Igrati je začel najprej v NK Mura, likalnici. Ves prosti čas kar mu nato v NK Komenda in nazadnje ga ostane, Milan porabi za še v NK Elkroj. Zadnja leta igra šport in prav to je vzrok, da ga nogomet ljubiteljsko, preizkusil tokrat posebej predstavljam. pa se je že tudi kot trener. Zadnjih 5 let seje posvetil mladim nogometnim upom. Že 4 leta organizira v Gornjem Gradu poletno šolo nogometa za osnovnošolce. Na Ljubnem pa trenira mlajše mladince. Treninge ima 2-krat tedensko. S fanti se odlično razume in z njimi pozabi na vsakdanje težave. Upajmo samo, da jih ne »pegla« preveč. Lani je ekipa začela nastopati v mladinski ligi celjske regije in letos dosegla že zavidljivo drugo mesto, za kar jim seveda čestitamo. Žal pa v malih klubih ni nikoli dovolj denarja in so zato le odskočne deske za večje klube in boljšo ligo. Milan pravi, da je napredek mladih zanj prav tako uspeh in potrditev da dobro dela in da je njegov trud obrodil sadove. S svojim delom želi še nadaljevati, zato bo v kratkem udeležil seminarja za trenerje v Lendavi. Njegovo trenersko delo pa se ne konča samo pri nogometu. Uspešno je pripravljal tudi odbojkarsko žensko ekipo Elkroja in z njo sodeloval na Tekstiladah, kjer so lani zasedli četrto mesto, letos pa odlično drugo mesto. Skupaj z Milanom pa za šport živi vsa Mekiševa družina. Veliko kolesarijo, igrajo odbojko in namizni tenis. Vsem skupaj želimo še veliko športnih užitkov, čim manj poškodb, Milanu pa uspešno trenersko kariero. Ana Boršnak POPRAVLJALNICA OBLAČIL V zadnjih štirih letih je Elkroj intenzivno širil lastno maloprodajo, torej odpiral lastne prodajalne bodisi v obliki nakupa ali najema poslovnih prostorov. Tako ima družba Elkroj trenutno 9 lastnih prodajaln, kar je za seboj potegnilo poleg zagotovitve dobre kadrovske strukture tudi tako imenovano servisiranje prodajnih storitev. V prvi vrsti sem spadajo popravila oblačil kupcem, katerim standardne konfekcijske številke ne odgovarjajo. Tako so potrebna popravila izdelkov, katera izvajamo v Elkrojevi kemični čistilnici, v kateri imamo oddelek “popravljalnica oblačil”. Popravila izvajamo za vse Elkrojeve trgovine, razen trgovino Krško in Novo mesto, ki sta preveč oddaljena. Hitra in kvalitetno izvedena popravila zagotovo pripomorejo k boljši prodaji Elkrojevih izdelkov, saj naredijo kupca zadovoljnega, hkrati pa tudi dvigujejo pozitivni image Elkroja, kije še kako potreben za uspešno uveljavljanje na izredno zahtevnem tržišču. V popravljalnici je trenutno zaposlenih 4-5 delavk, od katerih imajo štiri delavke status delovnega invalida 3. oz. 2. kategorije. Kljub zmanjšani delazmožnosti, so delavke v popravljalnici uspešne pri svojem delu, kar pomeni zadovoljstvo tako delavk, kot delodajalca, predvsem pa “KUPCA”. V letu 2002 so delavke popravile cca 11.000 izdelkov, od tega tudi strankam, ki prinesejo v popravilo “svoje” izdelke v sklopu kemičnega čiščenja, torej ne gre za novo kupljene izdelke. Vsekakor delavke v popravljalnici dokazujejo, da je kvalitetno in hitro izvedeno popravilo pomemben člen uspešne lastne prodaje, katero bo Elkroj v skladu z razvojno poslovno strategijo brez dvoma tudi širil. Franjo REMIC ELKROJ, D. D. Proizvodnja modne konfekcije 3330 Mozirje gospa Darja Ptuj, 20. 5. 2003 POHVALA ZADOVOLJNEGA KUPCA Spoštovani, Pohvala ni razveselila samo našo poslovodkinjo Darjo Stermecki, ampak vse nas. Prav prijateljski odnosi s kupci veliko doprinesejo k njihovem zadovoljstvu. In ti kupci se vračajo... iskrena hvala za vašo " akcijo". Zelo ste me razveselili z novico, da ste našli hlače o katerih sem vam pisala. Ravno sem jih dobila iz Kranja in z veseljem jih bom nosila. Že Mali princ je dejal, da" nikjer ni trgovine, kjer bi človek kupil prijateljstvo", so pa prijazni ljudje, in to je nesporna resnica. Se naprej ostanite takšni. Želim vam veliko zadovoljnih kupcev, jaz sem že ena od njih. Lep in prijazen pozdrav iz Ptuja. 'D cw VP£SU ViLvjidA BAŽAVclAT 1 TUMBU TS MA UCK. VVDNO POS«T. NA * J-AVG^UIG - V2.V( CA - ŽEP’|‘ S roH-uc ier eoofASPVLNi te.e.čxA vioMo ofcš.T/v — s Pripravila: Martina Hegediš KOLEKCIJA, KI NAM PRIHAJA NAPROTI, Poletne razprodaje še niso minile, mi pa razmišljamo o kolekciji, ki bo prišla na police v prvih jesenskih dneh. razmišljamo kaj bo prinesla novega. Nove barve, tkanine, detajle, kijih doslej še nismo videli. Torej, nova jesenska zgodba, ki bo poletje prevesila v zimo. Kaj lahko pričakujemo od nje: modna zapoved so tkanine rustikalnega videza: tvidi, ribje kosti, tkanje na »gabarden«, poleg večnih karo vzorcev pri suknjičih in črt pri oblekah ter hlačah. Tkanine so iz fine volne, super S100 kar pomeni izredno fino prejo, svilenega otipa, nemečkljive in lahke. Popularne so tudi mešanice z elastanom (od 2 do 4% elastana), ki poveča udobnost pri nošenju, tkanina se bolj prilagaja telesu. Pri blagovni znamki CARIER se zopet pojavljajo volne kot so kašmir, angora, kot dodatek pa svila. Te tkanine so izredno fine, tanke, za bolj svečane priložnosti. V PRVIH JESENSKIH DNEH Pri kolekciji ELKROJ pa prevladuje runska volna, žamet, topli kosmateni bombaži, mešanice z elastanom in poliestrom. Ker prevladujejo naravni materiali, so vsi artikli udobni in tudi vzdrževanje ni preveč zahtevno Primerni so tako za vsak dan kot za bolj nenavadne priložnosti. Na oblačilih se pojavljajo dodatki, ki dajejo velik poudarek celoti: usnjeni gumbi, komolčne zaplate, našiti žepi. Že čutimo hladen jesenski veter med odpadajočim listjem, tople, mehke volnene hlače, pa nas ščitijo pred njim. Barvna slika je zlata, rdečkasto rjava, zeleno rjava. Kot posebnost se pojavljajo modro rjave kombinacije, ki jih bo opaziti na srajcah in kravatah. Rjave obleke, ki jih Slovenci težje nataknejo nase, so letos modne. Čedni so rjavi odtenki v žametnih oblačilih, ki so hit te jeseni. Pričakovati pa je tudi kakšen modni preblisk v kivi zeleni, roza rdeči, rdeči, kot dodatek nevtralnim tonom, sivi, modri in črni, v naši garderobi. Martina Hegediš Ml VARČUJEMO - VI TUDI? Letos smo začeli z CD-ji ali COST DRIVER ali analizo stroškovnih povzročiteljev pod vodstvom dr. Hansa Ferka. Sestavljenih je bilo 17 skupin, ki so štele največ 15 članov in najmanj enega člana. Cilj -> zmanjšati stroške - COST DRIVER ali povečati produktivnost/ dohodek - VALUE DRIVER. Ob predavanjih in individualnih svetovanjih seje vseskozi delala analiza posameznih delovnih mest in počasi, korak po korak, je bilo razvidno kje in kako se bo lahko kaj prihranilo. Skupni sestanki so bili tudi odlično mesto kjer smo izvedeli za težave drugih in kako to vpliva na njihovo - naše delo in obratno. Slika je sedaj bolj jasna in bolj bomo morali sodelovati med sabo, včasih pa biti tudi bolj strpni drug do drugega. Določen je bil tudi prihranek. V enem letu naj bi se prihranilo 4.500,00 € na osebo. Super, ni kaj. Meseca junija je bil zaključek oziroma predstavitev vsake od skupin pred dr. Ferkom, njegovo sodelavko Ireno ter kolegijem. Vsak vodja skupine je predstavil pet ali tudi več COST DRIVERJEV, z obrazložitvijo in izračunom prihranka. Predstavljeni so bili tudi PREDLOGI POD ČRTO. Vsak je prispeval po pet predlogov, ki predvidevajo, kaj bi lahko izboljšali na drugih delovnih mestih. Za realizacijo teh predlogov je bil določen kolegij, ki je že razdelil delo. Dr. Ferk je bil z našimi rezultati zelo zadovoljen Vsi smo bili pohvaljeni za naše delo pri projektu. Sedaj pa moramo, vsak na svojem področju vpeljati teorijo v prakso. Morali bomo pridno delati na tem, saj imamo časa samo tri mesece. Irena Torkar IZMERILI SMO ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH V NAŠI DRUŽBI Na pobudo vodstva družbe je agencija »Svetovanje, trgovina, storitve d.o.o« iz Ljubljane v mesecu aprilu letošnjega leta izvedla raziskavo o zadovoljstvu zaposlenih v Elkroju. •> V celoti vzeto so izsledki raziskave zadovoljstva zaposlenih v Elkroju spodbudni, saj kažejo, da so zaposleni v povprečju približno enako zadovoljni z delom, kot zaposleni v slovenskih podjetjih, ki jih je v svoji raziskavi obravnavala GZS. POVZETEK RAZISKAVE: Zaposleni izredno pozitivno opisujejo odnos do kakovosti- čutijo se odgovorne za kvalitetno opravljeno delo, sodelavce obravnavajo kot stranke. Veseli jih, daje družba organizirana, da so odgovornosti in pristojnosti jasno opredeljene, kar jim omogoča prevzemanje odgovornosti za svoje delo. Spremembe bi delavci želeli na področju informiranja in komuniciranja, saj so prepričani, da niso dovolj obveščeni o tem, kaj se v organizaciji dogaja. Poleg količine informacij, ki si jih vodstvo izmenja z delavci bi se bilo potrebno posvetiti tudi kakovosti le-teh oziroma načinu medsebojne komunikacije, nad katerim delavci najbolj negodujejo. Poleg omenjenega bi bilo smotrno delavce bolj vključevati v načrtovanje (strateško, letno)-seveda njihovemu nivoju primerno. Znano je namreč, da se posamezniki veliko laže identificirajo s cilji, pri katerih oblikovanju so sodelovali. Identifikacija pomeni privzemanje ciljev za svoje, to pa je predpogoj za vlaganje truda (notranjo motivacijo) v izvršitev cilja. Predlog izhaja iz dejstva, da zaposleni navajajo, da niso v zadostni meri seznanjeni s politiko in cilji organizacije. Delavci omenjajo tudi, da bi lahko konflikte reševali na konstruktivnejši način, da bi se morali naučiti odprtejše vertikalne komunikacije (s svojimi vodji). Vsekakor si želijo povratnih informacij od svojih nadrejenih zlasti o kvaliteti dela, saj niso prepričani, da se dobro opravljeno delo ceni, ker je po njihovem mnenju dober delovni rezultat le redko opažen in pohvaljen, slabo opravljeno delo pa ni grajano. Zaposleni verjamejo v svoje sposobnosti, prepričani so, da imajo realne možnosti za napredovanje in si zato želijo, da bi Elkroj več vlagal v njihov razvoj. Iz »Delove borze dela« sem povzela nekaj značilnosti najboljših delodajalcev (podatki so iz raziskave v sosednji Avstriji): • Komunikacija v teh podjetjih je odlična in poteka od nadrejenih k podrejenim; je jasna in odprta • Vsi zaposleni poznajo cilje dru«be za katere delajo • Poudarjena je podjetniška kultura • Cenjeni sta vestnost in uspešnost • Prosta delovna mesta skušajo najprej nadomestiti z notranjimi prerazporeditvami (program razvoja kadrov) • Več možnosti za razvoj kariere in dodatno izobraževanje • Bolj nagrajujejo dodatne uspehe in dose«ke zaposlenih • Dobro se zavedajo, da delavci bolje delajo, če so zadovoljni tudi v zasebnem življenju, zato se tudi kolikor se le da prilagajajo njihovim potrebam Za podjetje je pomembno, da je delo opravljeno, ne zanima pa ga, kdaj oziroma koliko časa zanj porabi delavec. Zato delavcem omogočijo delo na domu in fleksibilen delovni čas. Kar nekaj od teh značilnosti bi lahko našli tudi v naši družbi, na kar smo lahko ponosni. Zora Štrucl ESCADA - MED NAŠIMI NAJPOMEMBNEJŠIMI FIRMAMI Ime firme ESCADA se je v Elkroju prvič pojavilo v septembru 1992.Takrat smo pričeli delati blagovno znamko LAUREL, ki je bila v tistem času še del Escade. Blagovno znamko Escada pa smo pričeli delati v septembru 1994. Od takrat naprej je sodelovanje z Escado kontinuirano in za obe strani zelo pomembno. V Elkroju smo delali blagovne znamke Margaretha Ley (sedaj Escada), ELEMENTS, ki pa ne obstoja več in blagovno znamko ŠPORT. Firma Elkroj je za Escado najpomembnejši in največji proizvajalec hlač in se tako uvršča med Escadine najpomembnejše proizvajalce konfekcije. Poleg proizvodnje rednih serij nudi Elkroj s svojim znanjem Escadi še : • g radiranje krojev s kontrolo krojev in mer-povečevanje in pomanjševanje osnovnega kroja • izdelovanje krojnih slik • izdelovanje prototipov • izdelovanje ERSTMUSTROV - osnovni vzorec • izdelovanje kolekcije in • izdelovanje GROSSENZATZOV - kontrola pravilnosti g radiranja Tako kot je za Escado pomembno sodelovanje z Elkrojem, pa je tudi za Elkroj sodelovanje z Escado zelo pomembno. Na sezono proizvedemo od 30000 do 36000 komadov kar pomeni, da je naš najpomembnejši partner glede na število komadov. To predstavlja približno eno tretjino vse proizvodnje za predelovalne storitve. Poleg tega je pomembno tudi to, da delo poteka skoraj kontinuirano - ni medsezone ali pa je medsezona kratka - samo eden do dva tedna. Za firmo Escada dela v proizvodnji montažna skupina M5 - občasno pa še skupini M2 in M4. KRATKA ZGODOVINA ESCADE 1976 Manekenka Margaretha in njen mož VVolfgang Ley izdelata prvo kolekcijo 1979 Firma se poimenuje Escada. Ciljna skupina so ženske, ki jih zanima moda z visoko zahtevo po kvaliteti, detajlih, perfektno izdelavo in odličnih krojih. 1981 Pričnejo z izdelavo pletenin 1982 V Ameriki ustanovijo firmo ESCADA USA 1985 Razvoj prvega koncepta lastnih prodajaln 1986 Escada se preimenuje v delniško družbo in gre na borzo 1990 V Parizu je ustanovljena firma ESCADA Beaute za parfume in kozmetiko 1994 Dopolnitev kolekcije s kolekcijo ESCADA ŠPORT 1998 V sodelovanju s firmo Airess izdelava prve kolekcije očal 1999 Escada pride na Internet pod naslovom www.escada.com 2001 Prezentacija kolekcije perila ESCADA GROUP V letošnjem letu nas je obiskalo že več pomembnih predstavnikov firme ESCADA. Med drugimi so bili pri nas: ga. Leister, ga. Retschard, g. Assenmacher in nazadnje gospod VVerner. Gospod VVerner je odgovoren za kvaliteto tkanin. Pri nas je bil s točno določenim namenom in sicer zaradi navodil za krojenje žameta. Ta obisk je bil za vse nas zelo poučen - še posebej pa za krojilnico. Naša prihodnost je v prodaji našega znanja. S tem bo firma Escada bolj vezana na nas in to je tudi garancija za naše sodelovanje v prihodnosti. S 1 .septembrom letos firma ustanavlja v Gornji Radgoni lasten logistični center in tudi del proizvodnje za ženska oblačila. Center z imenom E PA S bo služil za distribucijo izdelkov za vso vzhodno Evropo in izdelavo malih serij oblačil. Ivanka Mandelc ŽELIMO, HOČEMO, MOREMO Skupno poziranje objektivu, vendar, kje pa je naš delavski direktor? Jutro se je prebudilo v lep sončen dan, ko smo se 24.maja letos odpravili na izlet. Peljali smo se mimo Postojne, proti hrvaški Istri. Pot po Istri nas je vodila mimo turističnih središč ob Istrski obali do našega cilja - Pule. V Puli smo si ogledali staro rimsko areno, Avgustov tempelj in slavolok ali vrata, ki stojijo sredi Pule. Z ogledi smo kmalu zaključili in prostega časa je bilo mnogo preveč, zato smo si lahko privoščili tudi skupinsko fotografiranje in seveda okrepčilo. Malo pred 14. uro smo se napotili proti Fažani, od koder smo ob 15.30 odpluli z ladjo v nacionalni park Brioni. Bilo je krasno, morje čisto kot kristal, slikovite plaže in svež zrak Brioni so sestavljeni iz 14 otokov, s površino 736 ha. Tu raste več kot 680 različnih vrst rastlinja, živali, med katerimi so tudi nekatere redke vrste in nenavadne za Brione oziroma Hrvaško nasploh. Te živali se prosto pasejo in sprehajajo po otoku. Tako smo z malim vlakom prevozili cel otok in ogledovali si ogledovali njegovo lepoto. Videli smo tudi nekaj arheoloških najdb. Na koncu smo si ogledali še prostore Titove rezidence. Lačni in utrujeni smo se dokaj pozno zvečer vračali na slovensko stran in komaj smo čakali večerje, ki je bila na kmečkem turizmu pod Črnim Kalom. Bil je lep izlet. Videli smo mnogo lepot, ki jih skriva Istra. Kljub vsem lepotam pa smo se radi vračali domov, saj še vedno velja pregovor “ljubo doma, kdor ga ima”. Mateja Polak Oho, on si je privoščil osvežitev in to kar brez nas. PHARE PROGRAM - JEZIKOVNI TAČAJI O okviru PHARE2000 domačijske sheme za Savinjsko regijo so Ljudska univerza Žalec, Velenje in Šentjur prijavile skupni projekt tečajev angleškega in nemškega jezika za odrasle. Projekt je bil odobren in se izvaja na lokacijah vseh treh partnerjev. Tečaj angleščine poteka na osnovni in višji ravni, nemščina pa na višji ravni. Ob začetku je bil izveden izbor udeležencev -testiranje, katerega seje udeležilo tudi kar precej sodelavcev iz Elkroja. Glede na rezultate vseh udeležencev testiranja so izbrali najboljše in sojih povabili k obiskovanju tečaja. Med izbranimi smo bile štiri sodelavke iz Elkroja, in sicer Meri Slapnik za tečaj nemščine, Brigita Jerovčnik za angleščino - višja raven v Velenju, Helena VValland za angleščino -osnovna raven v Žalcu in Zala Blekačza angleščino -višja raven v Žalcu. Tečaj je za udeležence brezplačen, plačati pa je potrebno izpit, ki sledi ob koncu. Tečaj poteka dvakrat tedensko po tri šolske ure v večernem času. Že ob podpisu pogodb smo se udeleženci obvezali k rednemu obiskovanju, to pomeni, da moraš biti prisoten 90 %, kar je za nekatere, ki so več na službenih poteh, kar težko izvedljivo. Če izostaneš več kot 10 ur je potrebno povrniti stroške tečaja in literature, kar pa znaša 200.000 SIT. Tečaj poteka v dveh delih, in sicer smo od marca do junija opravili 80 ur utrjevanja gramatike, ob koncu avgusta pa pričnemo z drugim delom - 20 ur priprav na izpit, ki ga imamo v septembru. Izpit se izvaja na Ljudski univerzi, naloge pa dodeli in oceni Republiški izpitni center. Izpit je sestavljen iz pisnega in ustnega dela. Pisni del zajema poznavanje oz. uporabo gramatike, razumevanje teksta - tako bralno kot služno in pisanje dveh sestavkov - uradni dopis ter esej na predlagano temo. Listni del pa je intervju, kjer preverijo zanje oz. zmožnost sporazumevanja v tujem jeziku. Po uspešno opravljenem izpitu (kar pa ni obveza ne ljudske univerze ne udeležencev tečaja) dobi tečajnik dokazilo o aktivnem (z višje ravni) oz. pasivnem (z nižje ravni) znanju tujega jezika. To je zaenkrat priznano le v Sloveniji, a je tudi za to potrebno pokazati precejšnjo mero znanja. Vendar se zdi, da nobenemu udeležencu, tako nam iz Elkroja kot tudi ostalim, tečaj ne pomeni prevelikega dodatnega bremena, saj se vsi zavedamo, da znanje tujega jezika ni več prednost ampak pogoj za preživetje v svetu - ne samo poslovnem. Z željo, da povečamo in preverimo sposobnost komunikacije v tujem jeziku, smo Elkrojske udeleženke vesele, da smo dobile priložnost, ki je poleg vsega še brezplačna - projekt financirata Evropska unija in Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, za kar se vsem zahvaljujemo. Zala Blekač EDI, EDI, EDI... Z MORJA NA MISSISSIPPI Spogledovanje visoke mode in vrhunskega športa, se je odvijalo pri nas maja meseca, ko je gospod Martin Strel, naš plavalni ultra maratonec in svetovni rekorder obiskal našo firmo. Direktorici Mariji Vrtačnik je predstavil svojo knjigo »Martinov Mississippi«, kjer je z veliko fotografijami predstavil svoj plavalni vrhunec. Ga Vrtačnik mu je razkazala našo ponudbo in kolekcijo predvsem moških hlač. Srečanje je bilo uspešno za obe strani. Povem vem lahko, da ima gospod Strel neverjetno močne roke, zato se je na rokovanje z njim bolje predhodno pripraviti. Vsak ima svoj dan, svoje obdobje, tako je tudi pri inovativnosti. V lanskem letuje bila najboljša skupina Priprava dela, posameznica Tanja Smolnikar, letos pa temu ni tako - in nismo nič razočarani, nasprotno, veseli smo, da smo podžgali iskrico tudi v ostalih sodelavcih. Sami bodo seveda rekli, da temu ni tako, da so delali in ustvarjali že prej, a če ideja oz. izboljšava ni napisana in oddana, pač to ni EDI izboljšava. Skupina, o kateri pišem, bi lahko rekli, da ni običajna skupina, saj je na njej nekaj, kar jo loči od ostalih. Ato niso leta, ni izobrazbena struktura, ni brezglavo pisanje vseh možnih idej, ki se utrnejo, samo za to, da bi dobili tistega »jurja« in povečali število predlogov. Niti ni to katera od skupin komerciale, računovodstva ali priprave. To je skupina vzdrževalcev, edina skupina, ki jo sestavljajo sami moški in zajema kar precejšnji delež elkrojskih moških. Z začetku poletja, ko je bila najhujša vročina, so se ti gospodje potili tudi ob pisanju svojih idej na EDI obrazce. Očitno jim ni težko narediti novo vodilo, aparat, ali celo stroj, zelo težko pa je to zapisati. Vodja PTS je pri tem morala poseči po ultimativnih tehnikah, sicer ne bi bilo nič. Sedaj pa smo dobili od te skupine v enem mesecu 9 predlogov, ki niso samo koristni predlogi, nekaj je tudi tehničnih izboljšav, kar prinese podjetju večjo gospodarsko korist, predlagateljem pa seveda večjo nagrado. Povedati pa je potrebno, da so nekatere ideje oz. probleme dobili od tehnologov, vzdrževalci pa so jih razrešili na najboljši možni način. In to sodelovanje in skupno iskanje rešitve je temelj in bistvo inovativnosti, ki si je želimo tudi v prihodnje -od vseh skupin. Pa lepo poletje in veliko novih idej. Zala Blekač SPOMNIMO SE ZAČETKA - 2. del - “ELKROJ NA PRIHOVI” . .........'. : Kot smo obljubili, sledi nadaljevanje spominov o začetkih Elkroja, tokrat o začetkih delovanja na današnji lokaciji. Prvi del zapisa, kije bil objavljen v prejšnji številki Kroja, smo zaključili s temi stavki: Število zaposlenih in obseg proizvodnje sta se iz leta v leto večali. Kolektiv se je zato v letu 1969 odločil, da bo začel graditi nove proizvodne prostore na Prihovi, kjer je leta 1970 proizvodnja tudi stekla. Lokacija je bila izbrana glede na vidno koncentracijo industrije v okviru tedanje občine Mozirje, saj so v tem okolišu že delovala tudi ostala podjetja. Parcela, ki sojo pridobili za El kroj, je bila na »gmajni«, sredi močvirnatega sveta, zaraščenega z robidovjem, polnega življenja -kač, žab in ostalih živali. Vse to je bilo potrebno pospraviti in pripraviti prostor za gradnjo. Pri tem so sodelovali tudi zaposleni, saj so z veliko mero delovnega elana, takratnega tovarištva in prostovoljnega udarniškega dela pripravili prostor za izvajanje gradbenih del. Najprej je bil zgrajen del stavbe, kjer je danes kotlovnica, likalnica in skladišče vhodnih materialov. Objekt je bil zgrajen in pripravljen za opremljanje v roku enega leta. Pri urejanju okolice so zopet prišli na vrsto zaposleni. Krampi, lopate in samokolnice ter marsikateri žulj so bili le opomin, da se bližajo pridobitvi brez primere. Stroji in oprema, ki sojo uporabljali na lokaciji v Mozirju, je bila skromna, a so jo vseeno preselili v nove prostore. Selitev je potekala svečano, morda bi danes rekli smešno. Selili so s traktorji in vozovi, zraven pa vriskali od veselja. Poleg te opreme pa so veliko strojev kupili tudi novih. Te so »sofinancirali« zaposleni. Podjetju so namreč posodili del plače, da so lahko kupili potrebne stroje. Svečana otvoritev se je zgodila leta 1970 na občinski praznik. To je bil velik dogodek ne samo za podjetje in zaposlene, ampak tudi za njihove družine in obe dolini - Savinjsko in Zadrečko. Tako so ta dan bučno proslavili, vsi prisotni pa so si lahko ogledali nove proizvodne prostore, nad katerimi so bili izredno navdušeni vsi, še najbolj pa delavci, katerim so se delovni pogoji bistveno izboljšali, kar je pozitivno vplivalo tudi na rezultate dela. Nad temi pa je bedel takratni direktor g. Alfred Božič, ki je podjetje vodil še kar nekaj časa na sedanji lokaciji. To je le kratek spomin na leti 1969 in 1970, delili smo jih skupaj z nekaterimi še danes zaposlenimi in nekaterimi upokojenci. Vsi ti pa so se spomnili svojih tedanjih sodelavcev, od katerih je že kar nekaj, žal, pokojnih. S seboj v večnost so odnesli svoje spomine in svoj del zgodovine. Mi, ki ostajamo, pa to gradimo naprej in za naslednjo izdajo časopisa zopet obljubljamo zgodbo iz spominov Elkroja. Zala Blekač IZOBRAŽEVANJA V LETU 2003 Menimo, da naša družba spada med učeča se podjetja. V takem podjetju so vodje vzor sodelavcem, njihovi trenerji in mentorji. So nosilci razvoja posameznikov, timov ter pri pomembnih odločitvah dosegajo visoko soglasje sodelavcev. je odgovoren za svojo profesionalno in osebnostno rast ter hkrati soodgovoren za prenos znanj in veščin na sodelavce. Tudi to v naši družbi skušamo doseči z navzkrižnim usposabljanjem sodelavcev v sektorjih. Učeče se podjetje ponuja vsakemu zaposlenemu Izobraževanja, ki so bila izvedena v prvi polovici poslovno priložnost (Elkrojev letni razgovor) - vsak leta, so naslednja: Vrsta izobraževanja Izvajalec Letna konferenca SIOK - primerjalne raziskave organizac. klime v podjetjih Gospodarske zbornice Slovenije Analiza stroškovnih povzročiteljev Prof. dr. Ferk Novi sistem obveznega invalidskega zavarovanja Društvo za kadr. dejav. Velenje g. Kalčič Evropski jeziki sodobnega Managerja Delavska univerza Žalec Ravnanje z odpadki Gospodarske zbornice Velenje Zakon o varstvu potrošnikov - ureditev in spremembe Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave Obvladovanje bolniške odsotnosti VIDEO Center Ljubljana Sejem mode Firenze Sejem mode Sejem mode Firenze PITTI Uomo Firenze Sejem mode Dusseldorf Sejem mode Sejem mode Pariz Premiere Vision Premiere Vision 6. okvirni program EU Gospodarske zbornice Velenje dr. Patrik Kolar Vrednostna analiza delovnega postopka Deloitte&Touche - g. Bojan Jus Celična proizvodnja Deloitte&Touche - g. Bojan Jus Novosti pri poreklu blaga Gospodarska zbornica Ljubljana Način testiranja tkanin Kemična čistilnica Maribor WORK FACTOR - HITRI POSTOPEK GAMA SVSTEM Ljubljana Sestavljanje obrazca M4/M8 Gospodarske zbornice Velenje, g. Kriče j Pregled novosti ZT poslovanja v letu 2003 Slov. izobr. inštitut Ljubljana Aktivna politika zaposlovanja GZ Velenje - Regionalni svet za izobraževanje Dan kakovosti - standardi kakovosti BVQI Ljubljana Usposabljanje za notranje presojevalce Repše Consulting Splošno izobraževanje za ISO 14001, OHSAS 18001 Repše Consulting Splošno izobraževanje za ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 - trgovine Repše Consulting Celična proizvodnja, pretočni časi, pomen kakovosti in produktivnost Deloitte&Touche, g. Bojan Jus Slovenski poslovni teden o vstopu Slovenije v EU Gospodarska zbornica Ljubljana Ogled računalniškega programa za trgovine HRC Žalec Srečanje računovodij Slovenije Društvo računov, del. Sejem strojne opreme za konfekcijska podjetja IMB - oprema za proizv. tekstila Urejenost trgovin UMDASCH Ljubljana Varstvo pri delu v tekstilni industriji Metlika Društvo VZD za tekst. ind. Usposabljanje za notranje presojevalce BVQI Slovenija Če pogledamo izobraževanja, ki so bila izvedena v tem letu, lahko upravičeno trdimo, da smo učeče se podjetje, saj menimo, da smo z izobraževanje zaposlenih porabili res veliko sredstev in upamo, da se bo naložba v izobraževanje pozitivno obrestovala. Zora Štrucl NAGRADNA KRIŽANKA Oddanih je bilo 29 križank, med katerimi je komisija, ki je tokrat bila sestavljena: predsednik Niko Mlakar in člana prvo nagrajena iz prejšnje številke Darinka Toplak in Irena Torkar izžrebala naslednje: Prva nagrada: ŽMAVC IVANA -10.000,00 SIT Druga nagrada: TATJANA OCVIRK - 8.000,00 SIT Tretja nagrada: OPRČAN MARIJA - 5.000,00 SIT Vsem nagrajenim čestitke. Nagrade za pravilno rešene križanke Kroja 2/2003-07-28 Prva nagrada: 10.000,00 SIT Druga nagrada: 8.000,00 SIT Tretja nagrada: 5.000,00 SIT Pravilno rešene križanke oddajte do 30.9.2003 na El kroj, Prihova 56, 3331 Nazarje ali ge. Martini Plaskan kVI 24 DOPUSTNA NAGRADNA KRIŽANKA Pesnitev Ime naše tovarne N Peresnica Mahkota Ivan Napotnik Hitrostna tekma Mazač Pančevo Urugvaj Bivši predsednik Natajavier Spretnost prevara ukana goljufija Preizkus znanja A P Čas oddiha v Elkroju, ki se bliža Naprava na železnici za smer vožje Oranje Velika roparska ptica Deli žitnega klasa Egipčanski sončni bog Švic. smučar Spiess Jezero v Bocvani Šilast del kopja Irena Juvan Nerazvit ud Sramotno tekmovanje poraz Novak Hrvaška naftna družba Os. zaimek Dedna zasn. Ljudje s kožo iste barve Uničevalka železa Prijeten in lep dopust vam želim Inje Navigaciska naprava Potujoči grški pevec in pesnik Kdor piše z levo roko Gorski reševačni čoln Posušena žitna stebla Japonska Peter po dalmatinsko Slab fant pobalin Španija Prebivalka glavnega mesta Grčije Zabavne prireditve Fužir Anton Kem..elemen lavrencij Trst Velika krajevna oddaljenost Tantal Reka v evrop delu Rusije Pristanišče in letovišče ob Črnem Mnogo lepih užitkov na dopustu Znan Rimski vodnjak kamen Niz. slikar Mondrian Ober Peru Hr. politik Prešernova pesem Os. zaimek Pritok Visle na Polskem Peruanski Indijanec Če boste reševali na morju veliko užitkov!!! Zbirka perzijskih spisov Priština Sl. kostumo grafinja Vogelnik Glav. mesto Češke Portugalska Avstrija Tajska Staja za živino v planinah Prečni drog v kozolcu < Slovar:ANAPA-čmomorsko letovišče, AVESTA-zbirka perzijskih spisov, KRNJAK-spačen ud, NGAMI-jezero v Bocvani, IM MEMORIAM Dne 4.aprila smo izvedeli žalostno vest, da je v boju s težko boleznijo omagal naš sodelavec Maksimiljan RAVNIK - Mišo. Pri nas se je zaposlil novembra 1995 kot vodja oddelka za informatiko. Delavec je svoje delo vestno in strokovno opravljal. Po nekaj letih dela v družbi, mu je začelo nagajati zdravje in mu je bila v letu 1998 priznana II. kategorija invalidnosti. Kljub temu, da bi moral delati skrajšan delovni čas, je čutil veliko odgovornost za delo, ki ga je opravljal in velikokrat delal kar polni delovni čas in še več... Spet so se pojavile zdravstvene težave, ki jih je tiho in vztrajno premagoval, ne da bi o njih komur koli dosti pripovedoval. Bil je človek, ki svojih težav ni želel razkrivati, človek v pravem pomenu besede, kakršnih si lahko v Elkroju samo želimo. Znal seje obvladovati kot malokdo in za njegove osebne težave kakor tudi težave v službi ni vedel nihče. Vedno je bil dobre volje in vsakomur pripravljen pomagati, če je le mogel. Odšel je na zasluženi letni dopust, nadaljeval z bolniškim staležem, s katerega pa se žal, čeprav je imel še veliko načrtov, ni vrnil. Zora Štrucl 9. MIHOV IN 11. CARIRJEV MEMORIAL Tradicionalno vsakoletno srečanje naših poslovnih partnerjev se je že dodobra uveljavilo pri naših kupcih. Radi prihajajo na to srečanje, pa ne samo zaradi spomina na našega pokojnega sodelavca Miho Podsedenška, ki je bil idejni-začetnik srečanj Carieristov, ampak tudi zato, ker se vsi skupaj zavedamo, daje poleg poslovnih vezi, nujno krepiti tudi prijateljske vezi. Če pa je druženje podkrepljeno še s športnimi aktivnostmi, je vse skupaj še toliko bliže “ZDRAVEMU DUHU V ZDRAVEM TELESU”. Letošnje srečanje je bilo že 23. maja, prvič pa smo nanj povabili tudi partnerje oz. kupce izven Slovenije. Moram reči, da so bili tisti, ki so se vabilu odzvali, prijetno presenečeni in navdušeni nad tovrstno obliko sodelovanja. Da bi tistim, ki ne sodelujejo v športnih igrah, ne bilo dolgčas, smo se letos odločili, da te odpeljemo na ogled Radmirske zakladnice in cerkve Sv. Frančiška, pod vodstvom župnika gospoda Vratanarja. Interes za ogled je bil tudi na strani tistih, ki sodelujejo v športnih igrah, zato smo naš predvideni program malo spremenili in vse skupaj najprej odpeljali v Radmirje. Po ogledu znamenitosti smo seveda družno odhiteli na športno igrišče FORŠT na Ljubnem. Tam so se moški pomerili v igranju malega nogometa, letos prvič, pa v odbojki na mivki tudi ženske. Nad tekmovanjem žensk v odbojki na mivki so bili vsi zelo navdušeni in mnenja, da je treba s tovrstnimi tekmami v bodoče tudi nadaljevati. Po zagrizenih bojih in bučnem vzpodbujanju ostalih prisotnih, smo lahko objavili naslednje rezultate: MOŠKI - mali nogomet 1. mesto Tkanina Ljubljana 2. mesto Elkroj Mozirje 3. mesto Modna hiša Maribor ŽENSKE - odbojka 1. mesto Modna hiša Maribor 2. mesto Elkroj Mozirje 3. mesto Elita Kranj Medtem, ko smo se mi športno borili in navijali, so nam naše vrle kuharice, v Ribiškem domu na Ljubnem, pripravljale večerjo, katera se je seveda po toliko aktivnostih, pošteno prilegla. Na pomoč so jim priskočile naše punce iz prodaje, ki so pokazale, da jim poleg prodaje “leži tudi postrežba gostov” na drugačen način, ne samo s hlačami, suknjiči ipd.. Za takšno srečanje je potrebno seveda sodelovanje veliko ljudi, saj se je gostom potrebno posvetiti do te mere, da se nihče od njih ne počuti zapostavljenega ali “odveč”. K sodelovanju smo zato pritegnili tudi naši kreatorki, ki sta pri svojem delu tesno povezani s komercialo. Ravnali smo prav. V njunih glavah seje porodila ideja, da bi goste presenetili z modno revijo. Ideja o “modni reviji na malo drugačen način” je bila dobra, dobesedno “zažgala” je. Nobeden od prisotnih ob modni reviji, ki stajo kreatorki Martina Hegediš in Marta Bogolin priredili po večerji, ni mogel skriti navdušenja nad njo. Do solz sta nasmejali vse, pa najbrž, da je nemalokaterega od smeha bolel celo trebuh. In kakšna je bila ta revija. Manekene - športnike, sta stilsko preobrazili in bili so resnično “super”, kar vam dokazujejo tudi nekatere fotografije. Namen modne revije je bil resnično maksimalno dosežen, zato mislim, da je prav, da jima za “super ideje” čestitamo. Gostje so bili zadovoljni, sproščeni, počutili so se prijetno in namen druženja je bil dosežen, lahko bi rekli, celo presežen. Še vedno ta svoja občutja potrjujejo s pohvalami in čestitkami za dobro prireditev in to naj bo iztočnica za organizacijo naslednje, v letu 2004. Iva Bitenc Celje - skladišče D-Per 5000013045,2 L, ■ m uk 1 1