POROČILA MEDNARODNA POSLOVNA KONFERENCA MANAGEMENT POSLOVNIH PROCESOV- Kako do konhureočnega gospodarstva in upraue Mednarodna poslovna konferenca Management poslovnih procesov: Kako do konkurenčnega gospodarstva in uprave je potekala 30. novembra in 1. decembra 2006 u hotelu Möns v Ljubljani v organizaciji Instituta la poslovno informatiko ljubljanske Ekonomske fakultete in soorganizatorjeu (Aggregat, d. o. o., PCON, d. o. o., Slovensko društvo Informatika), pod pokroviteljstvom ministrstev za gospodarstvo in za javne uprava ter pod medijskim pokroviteljstvom Dela FT. Konferenca je bila usmerjena u vprašanja upravljanja sprememb in prenuue poslovanja ter zagotavljanja uspešnosti in konkurenčnosti gospodarstva in upraue. Namen in cilj konference Namen poslovne konference ju bila obravnava ključnih dejavnikov sprememb poslovanja (strategija, informacijska tehnologija, procesi, kadri) z vidika upravljanja sprememb in prenove poslovanja v slovenskih podjetjih in upravi ter možnosti in priložnosti, ki jib v praksi na tem področju nudijo sodobni metodološki pristopi m orodja. Namenjena |e bila lastnikom podjetij, ministrom, predsednikom ter članom uprave, vrhnjemu menedžmentu v upravi in gospodarstvu. menedžmentu in načrtovalcem s področja organizacije in kadrov, menedžmentu informatika, lastnikom in skrbnikom poslovnih procesov, načrtovalcem in vodjem proiektov na področju menedžmenta sprememb (zakonodaje in e-uprave, prenove in informatizacije poslovanja ter e-poslovanja), revizorjem poslovanja in informatike, vodjem kontrolmga idr. Cilj konference je bil izmenjava mednarodnih in domačih izkušenj o upravljanju sprememb poslovanja oz. razvoju poslovnih strategij in novih poslovnih modelov ter uvajanju poslovnih procesov in njihovi informatizaciji. Na konferenci so bila predstavljena teoretična in praktična izhodišča, metode in orodia ter obravnavani primeri proiektov. ki so se uveljavili v praksi in ki neposredno vplivajo na konkurenčnost in uspešnost slovenskega gospodarstva in uprave. Cifjna tematska področja konference so bila: • posbvna strategija in poslovni modeli, konkurenčnost poslovanja, ■ upravljanje sprememb in razvijanje inovativnosti, . menedzment poslovnih procesov (celovita prenova poslovanja, modeliranje in prenova posfovnih procesov). • upravljanje kakovosti, • primerjanje značilnosti (Benchmarking), • menedzment kadrov. . menedzment znanja, • organizacija poslovanja in poslovnih procesov, • informatizacija poslovanja, celovite programske rešitve (ERP). krmiljenje procesov EWF), • elektronsko poslovanje in medurganizacijsko povezovanje, • metode in orodja strateškega načrtovanja, analiziranje in spremljanja poslovanja ter izvajanja sprememb Program konference Konferenca je potekala plenarno, v treh tematskih sekcijah (Upravljanje sprememb in prenova poslovanja v podjetjih, Upravljan- je sprememb in prenova poslovanja v upravi ter Metode in orodja za upravljanje sprememb in prenovo poslovanja), dveh okroglih mizah in treh delavnicah V plenarnem delu posvetovanja smo obravnavali glavne teme (upravljanje sprememb, prenova poslovanja in prenova poslovnih procesov) ter uvod v tri tematske sekcije. Na plenarnem delu so predavali: dr. Gregor Virant. minister. Ministrstvo RS za javno upravo, dr. Andrej Kovačič, prof.. Ekonomska fakulteta Ljublana [Temeljni dejavniki in vrzeli prenove poslovnih procesov), Fridtjof Detlefs, associated partner. IBM Deutschland lApplaying CBM to operationalize corporate stra tegy), Aleš Nemec, predsednik uprave. Iskra Avtoelektrika, d. d. (Procesni pristopi k strateškemu načrtovanju). Leopold TurnSek. predsednik uprave, Tovarna olja Gea. d. d. (Sinergija poslovnih procesov pri združevanju podjetij), mag. Marin Silič, pomočnik direktorja, Ministrstvo RS za javno upravo (Ddprava administrativnih ovir in prenova procesov), dr. Peter Kraljič, direktor, Mc-Klnsey & Company Inc. (Globalizacija, transormacija in konkurenčnost - primer Slovenija). Tematske sekcije, na katerih je nastopilo osemintrideset predavateljev, so bile razdeljene v tri sklope: Gospodarstvo - upravljanje sprememb in prenova poslovanja v podjetjih. Uprava -upravljanje sprememb in prenova poslovanja v upravi. Metode in orodja. Prva okrogla mize je potekala pod naslovom Inovativnost niso samo novi produkti in storitve, ampak tudi novi poslovni mo deli [poslovni procesi), druga pa je imela naslov Kaka do boljše lavne uprave; odprava administrativnih preprek. Udeležba na konferenci Konference se je udeležilo dvesto udeležencev, od tega jih je šestinšestdeset zaposlenih v javni upravi in na fakultetah, dru gi so zaposleni v gospodarstvu. Med udeleženci jih je šestinšti rideset zaposlenih na najvišjih položajih (generalni direktorji, predsedniki uprave, direktorji sektorjev ipd ), dvanajst je univerzitetnih profesorjev, trideset vodij služh, dvanajst svetovalcev, štirinajst sekretarjev in podsekretarjev, dva ministra, podžupan. Štirideset, udeležencev je prišlo iz podjetij, ki so uvrščena med sto največjih podjetij v Sluveniji. Dr. Andrej Kovačič 7ÛDA - älttvilka 4 - letnik XIV ucohabnî INFORMATIKA 239