KRALJEVINA SRBA, HRVATA 1 SLOVENACA UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 20 (1) INDUSTRISKE SVOJINE IZDAN 1. JULA 1929. V PATENTNI SPIS ST. 6146. Fried. Krupp A, G., Essen. Nemčija. Samoizpraznjevalni voz. Prijava od 3. aprila 1928. Velja od 1. oktobra 1928. Zahtevana prvenstvena pravica /. dne 1. decembra 1917. (Nemacka). Izum se nanaša na take samoizpraz-njevalne vozove, ki so opremljeni z iz-praznjevalnim gonilom, ki se poganja tako s stisnjenim zrakom, kakor tudi ročno. Izum obstoja v prvi vrsti v tem, da je nastavek, ki varuje polnilni položaj samoiz-praznjevalnega voza, prisilnotekoče krmiljen po gonilnem delu, ki je skupen gonilu, katerega se premika z gonilom na stisnjen zrak in onemu, ki se premika ročno, tako, da se izvrši odpahnjenje in zapahnjen je i"praznjevalnega gonila auto-matično. Na risbi je predočen izvedbeni primer predmeta izuma in sicer kaže sl. 1 čelni pogled samoizpraznjevatnega voza v polnilni legi, v delnem prerezu. sl. 2 del levega stranskega pogleda k sl. 1, sl. 3 del prereza po črti 3—3 sl. 1, sl. 4 prerez po črti 4—4 sl. 3, pogle-dan od leve, sl. 5 sliki 1 odgovarjajočo sliko pri začetku izpraznjevalnega gibanja, sl. 6 del levega stranskega pogleda k sl. 5, si. 7 isto gonilo kot v sl. 5 v izpraz-njevalnem položaju, sl. 8 gonilo pri povratku r polnilni položaj, sl. 9 dele izpraznjevalnega gonila na začetku gibanja odpdtmjenja, ki se premika ročno, kakor v sl. 1, sl. 10 del levega stranskega pogleda k sl. 9, sl. 11 prerez, odgovarjajoč sl. 3 pri drugem položaju delov. sl. 12 prerez po 12—12 slike 11 od leve pogledan, sl. 13 enako gonilo kot sl. 9, pri začetku izpraznjevalnega gibanja. sl. 14 gonilo v izpraznjevalnem položaju in sl. 15 gonilo pri začetku zovratka v polnilni položaj. Vozna skrinja A je s pomočjo čepa b1 prevratljivo vlažajena na spodnjem ogrodju B voza. Na spodnjem ogrodju je dalje nameščena vrtljiva gred Ir, s katero sta ročici b: togo zvezani. Ročici Ir, izmed katerih nosi ena podaljšek b7, sta potom kraka a v zvezi z vozno skrinjo A. Na spodnjem ogrodju je pritrjen valj na stisnjen zrak C, kojega batni drog nosi zobati drog c1 je stalno v vprijemu s čelnim zobatim kolesom 1), ki sedi na puši E, katera je prosto vrtljivo vležajena na gredi Ir. En konec te puše ima izrezek e', v katerega prijema, pri položaju delov po si. 1 do 8, sklopilni zob f' sklopkine mufe F, katera je z gredjo b- togo zvezana s pomočjo mufe F2. Širina zoba f' je manjša kot je izrezek e', tako da se puša E lahko za gotov kot zavrti napram mufi F. Na puši E je dalje vležajena prosto vrtljiva tuljka G, v kateri se da premikati ročni vzvod H. Na puši H sedi palec eJ (gl. posebno sl. 3) za katerega je v pesti g1 tuljke G predviden odgovarjajoč utor g- (gl. sl. 4). Na tuljki G je nihajoče vležajena dvojna zaporna kljuka I, ki je določena v to, da vprime v zaporno kolo hr’, ki je togo zvezano z gredjo b2 in tvori z Din 30.— eno izmed rocic b en kos. Na tuijki G sedi nastavek g‘ na katerega se pri položaju delov sl. 1 in 2 opira čep aJ, ki je pritrjen na neposredno zraven ležeči Krak a1. Tuljka G nosi končno še podaljšek g4, ki stoji neposredno nasproti opori b", katera je pritrjena ob strani spodnjega ogrodja B. Na pušo E je med zobato kolo D in tuljko G nataknjena oproga K s prednaponom. V polnilnem položaju imajo deli iz sl. 1—4 razvidno lego. Ročični gonili b', a1 se nahajata v blizini ene mrtve lege in sta ovirani proti gibanju v smislu izpraz-njenja po čepu a , v katerega poti stoji nastavek g:; luljke G. l’alec e- puše E je v vprijemu z morom g pesti g' luijke U; sklopka e , 1' r je sklopljena. Ako naj se izprazni voz s pomočjo sti-njenega zraka, se spusti stisnjeni zrak v valj C. Zobati drog se premika potem v sl. 1 na levo in vrti najprej samo pušo E, ker drsi njen izrezek e1 najprej vzdolž sklopkinega zoba I. Posledica tega vrtenja puse E je, tia se njej palec e- iz svo-uja puše E je, da se njej palec e zavrti napram tuijku g, tako da izstopi paiec e iz svojega utora g- in potisne tuljko v sl. 2 in o proti učinkovanju oproga iv na desno, pri čemur izpusti njen nastavek g:i čep a4 kraka a1. Proti koncu tega gibanja pride ena stena izrezka e' vvuše E v dotik s sklopiinim zobom P, vsled česar se sklopi puša E z gredjo b" (sl. ) in b). Pri nadaljnem gibanju zobatega droga c‘ se potem zavilitita ročični gonili bH, a1, nakar začne vozna skrinja A svoje izpražnjevalno gibanje in potem svoje gibanje ali samostojno nadaljuje ali pa jo gonilo dvigne do izpraznjevalnega položaja (sl. 7). Prevrat rocičnih gonil b1, a' je v tem položaju oviran po odstavku b7, ki se nasloni na pripadajoči krak a1 Ako naj pride voz v polnilni položaj nazaj, se preklopi valj C, tako, da se sedaj zobati drog c’ pomika v sl. 7 na desno. Po kratkem vrtenju puše E dospe sklopka e’ f' zopet do učinkovanja in zavihti ročični gonili z vozno skrinjo vred zopet nazaj (sl. 8). Na koncu tega gibanja vskoči palec e2 puše pod vplivom oproge K zopet v utor g- tuljke G, nakar se slednja premakne pod v livom oproge K v sl. 3 na levo in stopi njen nastavek g1' pred čep a2 kraka a'. Gonilo je potem zopet zapahnjeno. Ako naj se ročno izprazni, se izvleče iz tuljke G ročni vzvod H in se ga zavihti navzdol (gl. sl. 9). Pri tem iztospi nastavek g‘ tulje G iz poti čepa a2, tuljkin podaljšek g4 pa še stoji nasproti opori b". Pri tem vrtenju vzvoda H tišči utor g- tuljke G palec e2 puše E proti učinkovanju oproge K v sl. 11 na levo, ker opora b" ne dopušča premika tuljke G na desno. Posledica tega je, da izpusti izrezek c' puše E sklopkin zob P. Zobati drog c' je potem odklopljen od gonila. Sedaj se vstavi zaporna kljuka J tako v zaporno kolo b', da je tuljka G sklopljena z osjo b2 v sl. 13 v smislu vrtenja urnega kazalca. Potom dviganja vzvoda H se nato vozna skrinja A prevrača, dokler ne dospe v svoj ipraznjevalni položaj (sl. 14). Ako naj se vozna skrinja spravi zopet v polnilni položaj nazaj, se preloži kljuka J in se zavihti na vzvod H navzdol (sl. 15). Proti koncu tega gibanja vskoči zopet palec e2 v utor g2, tuljka G pa se premakne v sl. 11 pod vplivom oproge K na levo, sklopka e’ P se vklopi in nastavek g' tuljke G se postavi zopet pred čep a2. Patentni zahtevi: E) Samoizpraznjevaini voz z izpraz-njevainim gonilom, poganjanim tako potom stisnjenega zraka kakor tudi ročno, označen s tem, da je polnilni položaj sa-moizpraznjevainega voza varujoči nastavek (g ) krmiljen prisilnotekoce po gonilnem delu (e2, g2), ki je skupen tako gonilu na stisnjen zrak, kakor tudi ročno premičnemu gonilu, tako da se vrši od-pahnenje in zapahnenje gonila automatič-no. 2. ) Samoizpraznjevaini voz po zahte-vu 1.), označen s tem, da je gonilni del (e2, g ), ki je skupen gonilu na stisnjen zrak in ročno premičnemu gonilu, tako namšečen, da pri ročnem izpranjenju sa-moizpraznjevalnega voza odklopi gonilo na stisnjen zrak (C, c1) automatično od izpraznjevalnega gonila. 3. ) Samoizpraznjevaini voz po zalite-vu l.j, označen s tem, da je za ročno izpraznjenje določeno gonilo (11, G g2l) prosto vrtljivo vležajeno na delu (E) iz-praznjevalnega gonila in je s tem delom zvezano potom gonila (e2, g ), katero krmili nastavek (g;l) in zamore istočasno sklopiti gonilo na stisnjen zrak (C, c1) z imenovanim delom (E). 4. ) Samoizpraznjevaini voz po zahte-vu 1 do 3, označen s tem, da je nastavek (g ) predviden na delu (G) gonila, ki je določeno za ročno izpraznenje. 5.) Samoizpraznjevaini voz po zahte-vu 3.), označen s tem, da se nahaja za ročno izpraznjenje določeno gonilo (H, G. g2, J) pod učinkovanjem oproge (K), ki stremi vrniti gonilo e2, g2), katero krmili nastavek (g2), v položaj, v katerem povzroči zapahnenje izpraznjevalnega gonila. H ’ ■ ^ ' i' ’ ■ ■['I Fig. 5. - •> » . . ' f 'V .i ''v * • - . : : ‘ ■ * *■ ; t ' ' • ... ■ ' • , ■ • - Adpatent broj 6146 •v^y 'v:n£V iv v • • • - ...... J*-, vi .> " . ; , ■ v- > . . I 1 ' C' Fig. 9. Fig. 41 ■ rr//7r://Trrw\ Fig. 12. 9*-i -a-^—-@2 h2 E Fig. 13. s* j,«« . . ' 1 ; ...............*> ' ............. ■ ■ ..................... f • • . > v, - , ' - ■ ! .'v-/ t* :i > ^ . . - 1 ^ •s. ' - ;. ' ■ U' ■ nI* y .v , -'V' . 4 . 'f ................................................ V • ' 1 -4 ’ •• ">• v’ i % [ . . I *' : i- . ji.’ .. .... m.... i' £ , . ■ Adpatent broj S746 '