PRED ZAKLJUČKOM JAVNE RAZPRAVE O USMERJENEM IZOBRAŽEVANJU Odlaganje je lahko škodljivo Uvajanje uamerjenega Izobraževanja In predlog za-kona, kl bo na dnevnem redu slovenske skupščlne že konec tega meseca, pravzaprav pomenlta zaključek prve faze družbene preobrazbe tega področ/a na-šega delovanja. Še poaebej pomembnoje v teh dneh, ko Je vjavnl razpravl tudlže program mreže Izobraže-valnlh možnoati za LJublJano, da ne pozablmo na samo potrebo po družbenl preobrazbl Izobraževanja. Zato najbrž ne bo odveč, če ponovno zaplšemo, da prav a to preobrazbo žellmo dosečl večjo uaklajenoat med možnostml Izobraževanja In potrebaml združe-nega dela. Torej mora združeno delo, ki že izdvaja del sredstev za financiranje izobraževanja, sedaj tudi glasno povedati -in vsako nadaljnje šolsko leto sproti - kakšne profile delav-cev potrebujejo in koliko. Se-veda pa to ne bo šlo brez te-meljito pripravljenih kadrov-skih potreb, usmerjeno izo-braževanje, točneje šolstvo pa bo na te zahteve združenega dela lahko odgovorilo le s pri-merno pripravljenimi učnimi programi. Programi, ki bodo bodoče delavce v združenem delu tako usposobili, da bodo lahko uspešno opravljali vse zahtevnejša dela v proizvod-nji in bili hkrati tudi tako usposobljeni, da bodo znali resnično odločati o svojem delu in o rezultatih tega svoje-ga dela. Čeprav smo se že dalj časa pripravljali na takoimenova-no reformo v našem šolstvu, pa se kljub temu še vedno po-javljajo posamični glasovi, da bi bilo bolje, če jo še za eno leto prestavimo. Takšne tež-nje posameznikov pa lahko edinole razvrednotijo vse do-sedanje delo pri uvajanju usmerjenega izobraževanja, tako na področju združenega dela kot na področju izobraže-valnih institucij. Toliko bolj pomembno je torej, da se vsi komunisti odločno zavzamejo za uresničevanje sprejetih sklepov in s svojim delom pri- spevajo bistven delež pri uva-janju usmerjenega izobraže-vanja. Nič manj pomemben del razprav pa mora potekati v združenem delu, saj se morajo delavci, torej tisti, ki direktno financirajo programe na po-dročju svobodne menjave de-la, natančno izjasniti o mreži in programih šol. Poleg os-novnih organizacij ZK, ki se bodo morale lotiti tudi pro-blemske obravnave tega vpra-šanja, bodo imeli pomembno vlogo tudi sindikalni delavci, oziroma osnovne sindikalne organizacije. Le takšne raz-prave v združenem delu, ki bodo zagotovile tudi mnenja in pripombe združenega dela ter njihovo upoštevanje pri dokončnem oblikovanju mre-že in programov izobraževa-nja, bodo razblinile nespre-jemljiva razmišljanja.da uva-janje novega sistema izobra-ževanja pomeni enostavno le povečanje materialnih stro-škov. Hkrati pa bodo pomeni-le tudi ostro zavrnitev vseh morebitnih teženj, da mora imeti vsaka občina svoj celo-ten sistem šolstva, pač zato, da ne bi bilo treba biti »odvi- . Sen« Od SOSeda. Majda Žlender