Pionirski oddelek S preselitvijo v kultumi dom Španski borci je knjižnica Jožeta Ma-zovca dobila tudi poseben, prostorsko ločen odddek za otroke. To je nedvomno velika pridobitev, saj je 30% naših bralcev prav otrok. Vemo, da je otroku žc od najmlajših let dobra knjiga nujno potrebna, saj mu bogati notranji čustveni svet, mu razširja obzorja spoznanj in mu lahko pomaga v stiski ali osamljenosti kot prava »prijatetjica«. Pionirski oddelek je namenjen otrokom do končane osnovne šole. Prostor nam sicer ni najbolj prakti-čen, vendar smo ga skušalj v danih razmerah izrabiti čimbolj koristno. Imamo tri prostorska območja: izpo-sojo knjig, bralni in igralni kotiček. Ob lepem vremenu uporabljamo tudi teraso. Knjige so n;i oddelku razporejene po starostnih stopnjah / oznakami: S (slikanice za najmlajše), C (knjige za cicibane). P (knjige za pionirje), M (knjige za mladino), L (Ijudsko slov-stvo, pravljice) in poučne knjige. Knjig je na oddelku približno osem tisoč, do njih imajo vsi prost pristop. Na koncu podolgovatega prostora imamo delno pregrajen bralni koti-ček. Tu lahko otroci berejo mladin-ske časopise in revije ter listajo pri-ročnike. ki so namenjeni branju samo v knjižnici. To so otroške enci-klopedije, leksikoni, velike drago-cene knjige o naravi in športu, atlasi ipd. Novost je igrabii kotiček. Otroci se lahko tu igrajo razne družabne igre, berejo in prelistavajo knjige ali po-slušajo pravljice na kasetah. Zakaj igrače in igro v knjižnico? Igrače so pri nas namenjena za spodbudo otrokom, da bi prihajali v knjižnico, za razvedrilo in sproščenost, ki naj zavlada v oddelku, za igranje otrok s starši, ki prihajajo z njimi. Pionirski oddelek je odprt že dobra dva meseca in imatno že prve izkušnje z otroki in starši. Mnogi starši si ob prvem obisku napačno ra-zlagajo vlogo in namen igrač v knjiž-nici. To naj ne bi bil »vrtec«, kjer bi pustili svoje otroke in šli po oprav-kih. Želimo si, da bi starši prišli z njimi in se tu z njimi poigrali, jim prebrali kakšno zgodbico, prelistalt slikanico ali poslušali skupaj prav-ljico na kaseti. Starši na to nisp nava-jeni, saj nimajo veliko možnosti biti z otrokom v drugem okolju, npr. v šoli ali vrtcu in jih opazovati pri igri z igračami, ki jih doma morda nimajo. Lahko trdimo, da so otroci sprejeli kn jižnicoza svojo. To priča zelo velik dnevni obisk knjižnice in poleg 1050 že vpisanih še nad 350 novovpisanih otrok. Za »bralno sezono« imamo v na-črtu še druge oblike dela z mladimi bralci — kot so obiski knjižnice za predšolske otroke in šolarje z uvaja-njem spoznavanja sistema in pomena knjižnice. Že sedaj pa pripravljamo razstave, ki naj opozarjajo na ra-zlične dogodke, na nove knjige in podobno. Pri tem sodelujejo tudi otroci. Želimo si večjega stika s starši. Otroci se sicer vpisujejo sami z dovo-Ijenjem staršcv, vendar bi za lesnejši stik med otroki in starši verjetno po-magal tudi skupni obisk v knjižnici. Torej, odtrgati se za kakšno urico od domačega okolja in priti sproščeno skupaj po »duhovno« hrano. V dru-gem okolju je lažje pozabiti na do-mače obveznosti, prelistati kakino knjigo, ali revijo zase, medtem ko otrok svobodno izbira med policami in raziskujc svet knjige in podob. Pridite z otrokom omogočite mu to duhovno razkošje! Saj bo knjižnico in knjige potrebo-val vse življcnje in če jo bo spoznal in osvojil v otroških letih, se bo rad vra-čal z lepimi spomini tudi kot odrastel občan. CVETKA KAVČIČ- KUDREVIČIUS