URADNE OBJAVE Leto XV Murska Sobota, dne 16. januar 1980 Štev: 2 URADNE OBJAVE OBČINSKIH SKUPŠČIN: GORNJA RADGONA. LENDAVA, LJUTOMER IN MURSKA SOBOTA Odgovorni urednik: Martin Vinčec 19. Resolucija o družbenoekonomski politiki in razvoju občine Murska Sobota v letu 1981 20. Resolucija o družbenoekonomski politiki in razvoju občine Ljutomer v letu 1981 21. Odlok o določitvi zemljišč namenjenih za stanovanjsko in drugačno kompleksno graditev na območju zazidalnega načrta Rogašovei—Nuskova 22. Odlok o spremembi in dopolnitvi odloka o proračunu občine Ljutomer za leto 1980 23. . Spremembe odredbe o pristojbinah za obvezne veterinarsko sanitarne preglede in dovoljenja v občini Lendava 24. Odlok o določitvi prispevne stopnje za financiranje programov zveze skupnosti otroškega varstva SRS in programov občinske skupnosti otroškega varstva, občinske skupnosti socialnega skrbstva in občinske skupnosti za zaposlovanje v občini Ljutomer za leto 1981 25. Odlok o določitvi prispevne stopnje za financiranje programov občinske izobraževalne skupnosti Ljutomer za leto 1981 26. Odlok o določitvi prispevne stopnje za financiranje programov Kulturne skupnosti Slovenije in občinske kulturne skupnosti Ljutomer 27. Odlok o določitvi prispevne stopnje za financiranje programov občinske zdravstvene skupnosti za leto 1981 28. Odlok o določitvi prispevne stopnje za financiranje programov raziskovalne dejavnosti v občini Ljutomer za leto 1981 29. Odlok o določitvi prispevne stopnje za financiranje programov občinske telesnokulturne skupnosti Ljutomer za leto 1981 30. Odlok o določitvi prispevne stopnje za financiranje programov občinske požarne skupnosti Ljutomer za leto 1981 STRAN 5 VESTNIK, 16. JANUARJA 1981 19 Na podlagi 22. člena zakona o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu SR Slovenije. 37. in 160. člena Statuta občine in izhajajoč iz Smernic za pripravo družbenega plana občine in dogovora o temeljih družbenega plana občine Murska Sobota za obdobje 1981 —1985 je Skupščina občine Zka Sobota na sejah Zbora združenega dela. Zbora krajevnih skupnosti in Družbenopolitičnega zbora, dne 30. 12. 1980 sprejela RESOLUCIJO O DRUŽBENOEKONOMSKI POLITIKI IN RAZVOJU OBČINE MURSKA SOBOTA V LETU 1981 1. OSNOVE USMERITVE IN NALOGE V DRUŽBENOEKONOMSKEM RAZVOJU OBČINE V LETU 1981 V skladu z dogovorom o temeljih družbenega plana in družbenim planom občine Murska Sobota za obdobje 1981 —1985 bo ob stabilizacijskih prizadevanjih težišče aktivnosti družbenoekonomskega razvoja občine v letu 1981 usmerjeno zlasti na naslednje: 1.1. Nadaljnje uveljavljanje samoupravnih družbenoekonomskih odnosov in delegatskega sistema pri oblikovanju, razporejanju in delitvi dohodka, svobodni menjavi dela, pri usmerjanju vseh oblik porabe in na področju planiranja. 1.2. Povečanje kmetijske proizvodnje z večjim poudarkom na rastlinski proizvodnji, predvsem žitaric, sladkorne pese in drugih krmnih rastlin. Nadaljevanje melioracij in komasacij zemljišč, izgradnja obrambnega sistema pred točo, boljša agrotehnika in večji vpliv pospeševalne službe. Uvajanje preživninskega varstva kmetov, večji poudarek na obdelavi opuščenih zemljišč in povečanje družbenih površin. 1.3. Povečanje izvoza blaga in storitev ter zmanjševanje odvisnosti od uvoza s pospeševanjem sodelovanja z obmejnimi državami in državami v razvoju. 1.4. Hitrejše uveljavljanje kvalitetnih faktorjev razvoja kot so modernizacija tehnoloških postopkov, organizacija dela, dvig produktivnosti, uporaba rezultatov raziskovalnega dela, racionalizacija dela, produktivno zaposlovanje idr. 1.5. Povečanje proizvodnje z večjo izrabo primerjalnih prednosti in z višjo stopnjo finalizacije domačih surovin ter uvajanje programov, ki imajo dolgoročne pogoje za ustvarjanje višjega dohodka na zaposlenega in na vložena sredstva. 1.6. Počasnejša rast vseh oblik porabe od rasti dohodka. 1.7. Doseganje hitrejše rasti dohodka z učinkovitejšo in racionalno izrabo vseh pogojev gospodarjenja ter krepitev akumulativne in reproduktivne sposobnosti gospodarskih OZD / \ išjim izločanjem sredstev za amortizacijo. 1.8. Pospeševanje uveljavljanja dohodkovnih odnosov z medsebojnim povezovanjem ter doslednejšim izvajanjem medsebojno dogovorjenih nalog in obveznosti. 1.9. Produktivnejše zaposlovanje in omejevanje zaposlovanja delavcev pri režijskih in administrativnih delih. L 10. V organizacijah, kjer se pojavljajo izgube morajo skupaj s širšo družbenopolitično skupnostjo podvzeti vse potrebne mere in ukrepe za odpravo vzrokov izgub in ustvariti pogoje za doseganje višjega dohodka in uspešno finančno poslovanje. 2. MATERIALNI OKVIRI RAZVOJA V LETU 1981 Analize dosedanjega razvoja in težnje na prehodu v novo srednjeročno obdobje kažejo, da bo razvoj v letu 1981 moral sloneti na znatno bolj učinkoviti uporabi vseh domačih potencialov. zlasti obstoječih proizvodnih zmogljivosti. Ob nadaljevanju naporov za izvajanje politike ekonomske stabilizacije, pospešeni krepitvi vloge združenega dela v procesu družbene reprodukcije in ob pravočasno sprejetih ukrepih tekoče ekonomske politike bo v letu 1981 v občini možno doseči naslednje okvire razvoja: — rast družbenega proizvoda v celotnem gospodarstvu 4 % in dohodka 3.9 %; — industrijska proizvodnja se bo predvidoma povečala za okoli 4 %; — kmetijska proizvodnja bo predvidoma porasla za 4 %; — zaradi doseganja skladnejših odnosov v devizno-plačil-nem položaju republike se bo izvoz v občini povečal za 8%. uvoz pa za 1 %; — počasnejša gospodarska rast ter omejitve v porabi zahtevajo, da se bo zaposlenost povečala za 2.5 %, tako da se bo na novo zaposlilo okoli 430 delavcev. Vse OZD in družbenopolitične skupnosti morajo za leto 1981 pripraviti zaposlitvene bilance, kijih bodo usklajevali v skupnosti za zaposlovanje; — ob nadaljnjem uveljavljanju kvalitetnih faktorjev gospodarjenja in stimulativnem nagrajevanju po rezultatih dela bo produktivnost dela v združenem delu porasla okoli 1.5%; — v skladu z izvajanjem politike ekonomske stabilizacije in rasti produktivnosti bodo porasli realni osebni dohodki v tistih organizacijah združenega dela, ki bodo nadpovprečno povečale produktivnost dela, merjeno s fizičnimi kazalci in ki se bo odrazila tudi v nadpovprečnem povečanju dohodka, in tistih organizacijah združenega dela, ki se bodo v večji meri usmerile v izvoz; — ob zadrževanju domače porabe ocenjenem gibanju proizvodnje ter pravočasnem ukrepanju na tržišču za boljšo oskrbo bo v letu 1981 predvidoma dosežena nižja rast cen kot v letu 1980; — za zagotovitev skladnejših razmerij v razporejanju celotnega prihodka in krepitev materialne osnove dela bodo sredstva za osebne dohodke v gospodarstvu naraščala za 5 % počasneje od rasti dohodka in počasneje od rasti čistega dohodka; — sredstva za osebne dohodke v družbenih dejavnostih razen v skupnih službah bodo rasla v skladu z opravljenim delom, vendar največ do rasti osebnih dohodkov v gospodarstvu. v ostalih dejavnostih pa počasneje od rasti v gospodarstvu oz. v skladu z določili dogovora o razporejanju dohodka; — Sredstva za zadovoljevanje skupnih potreb bodo rasla najmanj 10% počasneje od rasti dohodka v gospodarstvu občine. Samoupravne interesne skupnosti morajo zagotoviti gibanje porabe največ do opredeljenega razmerja zaostajanja rasti skupne porabe za rastjo dohodka. Na tej osnovi bodo skupščine samoupravnih interesnih skupnosti proučile sprejete prispevne stopnje za leto 1981 in jih po preteku prvega tromesečja prilagodile tej resoluciji; — sredstva za zadovoljevanje splošne porabe bodo rasla za 30 'A počasneje od rasti dohodka v gospodarstvu občine razen sredstev za oblikovanje materialnih rezerv in kompenzacij za zaščito življenjskega standarda. 3. MATERIALNE NALOŽBE V LETU 1981 Na krepitev materialne osnove združenega dela in uresničevanja predvidene dinamike gospodarske rasti bo vplivala tudi realizacija začrtanih naložb. Razpoložljiva sredstva za investicije bodo usmerjena v dokončanje že začetih objektov, ki so pomembni za gospodarski razvoj in večjo izvozno usmerjenost proizvodnje. Pri kreditiranju novih investicij se bodo upoštevali naslednji kriteriji: — večjo izvozno usmerjenost in manjšo uvozno odvisnost; — dolgoročna usmeritev za doseganje visokih stopenj rasti količinskega obsega proizvodnje, nadpovprečno visok dohodek mi zaposlenega in na vložena sredstva; — proizvodnja hrane z večjo izvozno usmeritvijo; — zaposlitev pretežno kvalificiranih delavcev ob učinkoviti uporabi znanstveno-raziskovalnih dosežkov; — razvoj surovinske baze in dejavnosti, ki slonijo na domačih surovinah: — racionalna poraba surovin in energetskih virov; — sovlaganje na osnovi združevanja dela in sredstev; — vpliv na spremembo gospodarske strukture občine in — varovanje okolja. Občina ter OZD si bodo prizadevali za združevanje sredstev za tiste investicije, ki bodo zagotavljale razvoj novih dejavnosti in za katere bodo združevale sredstva tudi OZD in razvitih območij. OZD gospodarstva načrtujejo v letu 1981 naslednje pomembnejše investicije: ISKRA DO Elektromehanika TOZD ERO Kranj bo s sovlagatelji pristopila h gradnji novega proizvodnega obrata električnih orodij: l iv postojna bo razširil proizvodne zmogljivosti v Juriju pri Rogaševcih; SGP Konstruktor TOZD Gradbeništvo Pomurje Murska Sobota bo pričela z gradnjo industrijskega kompleksa v Lipovcih; OZD MURA Tovarna oblačil in perila bo zgradila proizvodne prostore v G. Radgoni, dogradila proizvodne prostore v TOZD Ženska konfekcija v Murski Soboti, zgradila kotlovnico, sovlagala v širitev prodajne mreže in modernizirala strojno opremo; KG Rakičan bo rekonstruiral stare hleve za pitanje goveje živine in pristopil h gradnji novih hlevov, mešalnice za izdelavo krmil v Bratoncih ter skladišča za repromaterial. Nadaljevali bodo tudi z odkupom kmetijskih zemljišč in melioracijami ter nabavili potrebno kmetijsko mehanizacijo; Podjetje za. PTT promet bo pristopilo h gradnji glavne avtomatske centrale v Murski Soboti; OZD načrtujejo še druge naložbe, kijih bodo .uresničile, če bodo ustrezale kriterijem investiranja in imele zagotovljena sredstva. Samoupravne interesne skupnosti in OZD iz negospodarstva predvidevajo v letu 1981 naslednje investicije: Za potrebe otroškega varstva bo adaptirana stara osnovna šola v Lipovcih in zgrajen otroški vrtec v Rogaševcih. Na področju vzgoje in izobraževanja se začne graditi osnovna šola v Puconcih in potreben prostor za podružnično šolo v Domanjševcih. V zdravstvu bo dograjena pralnica'in pristopilo se bo h gradnji kirurškega bloka splošne bolnišnice v Rakičanu. Na področju socialnega skrbstva bomo pričeli z izgradnjo III. 'faze doma oskrbovancev "Rakičan s kapaciteto 76 postelj za oskrbovance, ki so potrebni nege in pomoči. Na področju kulture se bo pristopilo k obnavljanju gradu z neposredno okolico v Murski Soboti in kinodvorane »PARK«. V telesno-kulturni dejavnosti se bo nadaljevala rekonstrukcija rekreacijskega centra v Murski Soboti. Na področju modernizacije in izgradnje cest bo v letu 1981 opravljena ojačitev makadamske ceste z asfaltno prevleko Gornji Petrovci—Križevci, nadaljevana modernizacija dela ceste Hodoš—Čikečka vas ter opravljena manjša dela po programih manj razvitih krajevnih skupnosti. Po programu republiške skupnosti za ceste s sredstvi Republiškega cestnega sklada bo dokončana izgradnja ceste za. mejni prehod Kuzma—naselje Kuzma. Pri izgradnji infrastrukturnih objektov v letu 1981 bo sodelovala ZSMS s prostovoljnim delom v okviru mladinske delovne akcije GORIČKO 81 pri modernizaciji ceste Gornji Petrovci—Križevci in Šalovci—Čepinci. Na področju komunalne izgradnje se bo pričela gradnja kanalskih kolektorjev na območju občine Murska Sobota, nadaljevala izgradnja kanalskega omrežja po nekaterih ulicah \ Murski Soboti in začela pripravljalna dela za gradnjo čistilne naprave ter razširitev črpališča v Murski Soboti. Nadaljevalo se bo s pripravo stavbnih zemljišč za usmerjeno blokovsko gradnjo v Murski Soboti, individualno gradnjo v Beltincih (43 parcel) in delu industrijske cone v Murski Soboti ter dokončala priprava stavbnega zemljišča za L fazo v Černe-lavcih (.178 parcel). Za kompleksno individualno stanovanjsko gradnjo bo potrebno ustanoviti stanovanjsko zadrugo. Območna vodna skupnost bo nadaljevala regulacijo male Krke v območju Domanjševec. opravljala vzdrževalna dela na vodotokih, ki so v opravljanju OVS na področju naše občine in pristopila k izvedbi melioracijskih del po sprejetem programu. Na področju stanovanjske izgradnje bo v letu 1981 izgrajenih 177 družbenih stanovanj, od tega 157 v mestu Murska Sobota. 14 stanovanj v Rakičanu in 6 v Kuzmi. Pričela se bo izgradnja 160 stanovanj v Murski Soboti. 6 stanovanj v Prosenjakovcih in 14 v Moravcih. 4. OSTALE NALOGE Med ‘ostalimi nalogami je treba med drugim izvajati predvsem tiste naloge, ki so bile dogovorjene v letu 1980 in ki bodo bistveno prispevale k realizaciji resolucije za leto 1981. Planski akti organizacij združenega dela morajo biti stabilizacijsko usmerjeni predvsem na: — zmanjševanje materialnih stroškov z izboljšanjem g razmerja med rastjo porabljenih sredstev in celotnega prihod- *" ka v korist hitrejše rasti dohodka; — boljšo izkoriščenost vseh proizvodnih in ostalih zmog- tt Ijivosti. izboljšanje kvalitete dela, organizacijo dela, varstva pri delu, varovanje družbenega premoženja, hitrejšem uveljavlja- z nju inovacij ipd.; < — zmanjševanje poslovnih stroškov (dnevnic in ostalih potnih stroškov, reprezentančnih, reklamnih )stroškov ter * podobno); t — smotrno trošenje vseh virov energije. V ta namen je potrebno v vseh OZD pripraviti bilanco porabe energije. H Organizacije združenega dela, ki izvažajo in tiste organiza- lu cije, ki imajo realne možnosti za izvoz, morajo v svojih planih -* konkretno opredeliti izvoz blaga in storitev v skladu s predvidenim realnim povečanjem. Organizacije združenega dela družbenih dejavnosti morajo z letno analizirati strukturo lastne cene in jo primerjati s podob- < nimi organizacijami ter o tem poročati samoupravnim interes- E nim skupnostim; V svojem poslovanju morajo dosledno upo- ” rahljati principe racionalnega gospodarjenja z družbenimi sredstvi. V občini bo treba nadaljevati s pripravami na splošne ljudski odpor in družbeno'samozaščito s posebnim poudarkom na krepitvi, usposabljanju in modernizaciji opremljanja teritorialne obrambe in civilne zaščite ter narodne zaščite v organizacijah združenega dela in KS. V ta namen bo potrebno v občini nameniti 0.5 % narodnega dohodka ustvarjenega v letu 1981. Tudi v letu 1981 bodo OZD združevale sredstva za krajevne skupnosti po stopnji 0.40 % iz dohodka. V začetku leta bodo sprejeti novi kriteriji za financiranje razvoja manjrazvitih krajevnih skupnosti v občini. ■ Nadaljevati je potrebno z izvajanjem vseh tistih sprejetih nalog iz resolucije o politiki izvajanja družbenega plana občine v letu 1980. ki so dolgoročnega značaja. 5. NOSILCI IN UKREPI ZA IZVAJANJE NALOG Za izvajanje nalog iz resolucije so odgovorne vse organizacije združenega dela, samoupravne interesne skupnosti, krajevne skupnosti, izvršni svet občine in skupščine občine ob sodelovanju družbenopolitičnih organizacij v občini. V ta namen bodo nosilci nalog uskladili svoje planske dokumente z resolucijo za leto 1981 in skrbeli za uresničitev sprejetih nalog ter sproti sprejemali ustrezne ukrepe za njihovo uresničevanje. Izvršni svet skupščine občine bo sproti spremljal in analiziral ter poročal skupščini občine o izvajanju nalog ter doseganju ciljev iz resolucije. V juliju 1981 bo predložil oceno uresničevanja resolucije za prvo polletje I98l s prvo oceno možnosti razvoja v letu 1982, v novembru osnutek in decembru predlog resolucije o izvajanju družbenega plana občine za obdobje 1981-1985 v letu 1982. Številka: 30-34/80-3 ■ M. Sobota. 30. 12. 1980 Predsednik Skupščine občine Murska Sobota Karel SUKIČ sektorju je zaposlenih okrog 5.300 delavcev, kar predstavlja 28 % vseh prebivalcev. Investicijske naložbe v gospodarsko sfero so se v prvih letih .tega obdobja le počasi uresničevale, nekoliko hitrejša . dinamika je bila dosežena v letih 1978 in 1979. V srednjeročnem obdobju 1976—1980 je bilo izvedenih investicij v predračunski vrednosti 1.032 mio din. Delež investicij v industrijo je znašal 50 %. v kmetijstvo pa 42 %. Izvedene so bile naslednje večje investicije: Emona TOZD Agroplod — obrat predelovalne industrije. Križevske opekarne — rekonstrukcija tovarne opečnih izdelkov. Imgrad — novi objekt za proizvodnjo gips panelnih plošč. Krka Nošo mesto — obrat Ljutomer, proizvodnja farmacevtskih preparatov. Mlekopromet Ljutomer — rekonstrukcija topilnice. DO Ljutomerčan — farma bekonov. KZ Ljutomer—Križevci — melioracije, perutninska farma za rejo 80.000 nesnic. Pri obeh kmetijskih organizacijah so bila vložena precejšnja sredstva v zasebni sektor. Izmed večjih predvidenih investicij je izpadla tovarna stikalnih naprav in Konus — čistilne naprave. Na področju družbenih dejavnosti je bilo vloženih 96 mio din za naslednje investicije: Osnovna šola Razkrižje. Osnovna šola Cvetko Golar, podružnična šola v Vučji vasi, prizidek pri SVZ Lukavci in pri zdravstvenem domu v Ljutomeru, otroški vrtec v Stročji vasi in Veržeju ter Dom kulture v Ljutomeru. Prav tako so bila izvršena manjša vlaganja v nekatere vzgojnovarstvene ustanove, kulturne in športne objekte. Na področju gospodarskih samoupravnih interesnih skupnosti pa so bila vlaganja predvsem v infrastrukturne objekte (vodovod, ceste, kanalizacija) v vrednosti 63 mio din. Prispevki krajevnih skupnosti so pri tem znašali čez 50 % vseh * sredstev. V letih 1976—1980 je bilo zgrajenih in vseljivih 156 družbenih stanovanj, kar je komaj 62% od predvidenih 250 stanovanj. Skupna vrednost je znašala 73 mio din. Za srednjeročno obdobje 1976—1980 smo s samoupravnimi sporazumi o temeljih planov družbenih dejavnosti predvideli ob 10 % realni rasti družbenega proizvoda 8 % rast sredstev samoupravnih interesnih skupnosti. To pomeni, da bi se gibala skupna poraba počasneje od rasti družbenega proizvoda. Iz podatkov, ki nam jih posreduje ob zaključnih računih služba družbenega knjigovodstva, lahko ugotovimo, daje v letih 1976 in 1977 rast sredstev skupne porabe presegla rast družbenega proizvoda, medtem ko je v letu 1978 in 1979 rast skupne porabe vsklajena z rastjo družbenega proizvoda. V letu 1980 je poraba omejena na indeks 116. oziroma 118. kar predstavlja zaostajanje za rastjo družbenega proizvoda. V programih SIS je znašal delež solidarnosti v srednjeročnem obdobju sicer v povprečju 22 %, ki pa se iz leta v leto zmanjšuje in predstavlja v letu 1980 le 12%. Osebni dohodki v občini kažejo tendenco padanja v primerjavi z republiškim poprečjem. 1975 1 -8-1980 Občina Ljutomer 3.019 7.001 SR Slovenija 3.521 8.333 % doseganja rep. povprečja 85.7 84 STRAN 7 VESTNIK, 16. JANUARJA 1981 Nekatere naloge, ki izhajajo iz družbenega dogovora O pospeševanju skladnejšega regionalnega razvoja SR Slovenije o obdobju 1976—1980 so se počasi uresničevale, predvsem zaostajajo na področju vodnega gospodarstva, prometne infrastrukture. PTT zvez, programa družbenih dejavnosti in na nekaterih področjih gospodarstva. 2. USMERITVE IN NALOGE DRUŽBENOEKONOMSKEGA RAZVOJA OBČINE V LETU 1981 Ob upoštevanju usmeritev iz dogovora o temeljih družbenega plana občine Ljutomer za obdobje 1981—1985 bo v letu 1981 aktivnost usmerjena zlasti na naslednje naloge: — dosledno povezovanje vprašanj materialnega razvoja in ekonomske stabilizacije z uveljavljanjem samoupravnih družbenoekonomskih odnosov in krepitvijo vloge združenega dela pri obvladovanju družbene reprodukcije. — hitrejše vključevanje v mednarodno menjavo blaga, zlasti s povečanjem izvoza blaga in storitev s ciljem izboljšati zunanjetrgovisnko bijanco ter nadomeščanje uvoza surovin. 27 Na podlagi 26. člena zakona o skupnih osnovah svobodne menjave dela (Uradni list št. 17/79), 53. člena zakona o zdravstvenem varstvu (Uradni list št. 1/80) ter na podlagi 204. člena statuta občine Ljutomer (Uradne objave občin Pomurja št. 10/74) sta skupščina zdravstvene skupnosti Ljutomer na sejah dne 30. 12. 1980 in 7. L 1981 in skupščina občine Ljutomer na sejah dne 12. 12. 1980 sprejeli ODLOK O DOLOČITVI PRISPEVNE STOPNJE ZA FINANCIRANJE PROGRAMOV OBČINSKE ZDRAVSTVENE SKU- PNOSTI ZA LETO 1981 L člen Delovni ljudje, ki niso pristopili k samoupravnemu sporazumu o temeljih plana.občinske zdravstvene skupnosti Ljutomer za obdobje 1981—85 v letu 1981 ter delavci, ki z osebnim delom s sredstvi v lasti občanov opravljajo gospodarsko in negospodarsko dejavnost, plačujejo v skladu z zakonom o osnovah ter načinu obračunavanja prispevkov za financiranje samoupravnih interesnih skupnosti na področju družbenih dejavnosti prispevke po naslednjih stopnjah: a) delavsko zavarovanje — prispevek iz bruto osebnega dohodka 1.11 % — prispevek iz dohodka TOZD na osnovi bruto osebnega dohodka 10.67 % h ) kmečko zavarovanje — od katastrskega dohodka 32.00 % — od drugih dohodkov kmetijskih zavarovancev 17,00 % . — pavšalni prispevek na gospodarstvo 1,510,00 din 2. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnih objavah občin Pomurja, uporablja pa se od 1 .januarja 1981. leta. Številka: 402-3/74 Datum: 14/1-1981 Predsednik skupščine občine Ljutomer Franc ŠTRAKL, ekon. 1. r. STRAN 7 VESTNIK, 16. JANUARJA 1981 reprodukcijskega materiala in opreme z domačo proizvodnjo, — hitrejše povečanje kmetijske proizvodnje predvsem primarne, ter pospešeno medsebojno povezovanje kmetov ter združevanje njihovega dela in sredstev v družbeno organizirano kmetijsko proizvodnjo. — krepitev deleža sredstev za razširitev materialne osnove dela v doseženem dohodku in oblikovanje vseh vrst porabe izpod rasti dohodka. — razvijanje in krepitev stimulalivnih-elementov v delitvi osebnih dohodkov v temeljnih organizacijah združenega dela. — krepitev in razvijanje svobodne menjave dela med delavci v združenem delu materialne proizvodnje in delavci.v družbenih dejavnostih ter drugimi porabniki. — usklajevanje investicijske aktivnosti z dejanskimi materialnimi možnostmi in kriteriji investiranja sprejetih v Dogovoru o temeljih družbenega plana SR Slovenije, — dogovarjanje družbenega sistema informiranja in delegatskega sistema za doseganje' boljših rezultatov gospodarjenja na vseh ravneh — nadaljnja krepitev sistema ljudske obrambe, oziroma splošnega ljudskega, odpora ter družbene samozaščite pri vseh nosilcih obrambnih priprav, — dosledno 'izvajanje sprejetih družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov na vseh ravneh. 3. MATERIALNI OKVIRI RAZVOJA V LETU 1981 Družbeni in gospodarski razvoj v letu 1980 in tendence, ki so prisotne na prehodu v letu 1981 kažejo, da se bodo v prvem letu prihodnjega srednjeročnega obdobja prepletali nekateri preneseni problemi iz preteklih let in prvi rezultati izvajanja stabilizacijske politike. Glede na takšno situacijo ni možno v prihodnjem letu pričakovati, da bi dosegli 6 % rast družbenega proizvoda, kolje to predvideno za naslednje petletno obdobje, ampak bi lahko ob uveljavljanju kvalitetnih dejavnikov na vseh področjih dosegli 5.6 % rast družbenega proizvoda. Ob takšni rasti družbenega proizvoda se predvideva 1.6% rast produktivnosti in 4 % rast zaposlovanja. Investicijska vlaganja V letu 1981 se bodo na področju investicij dokončali že začeti objekti, predvsem pa bodo investitorji pospešeno pripravljali investicijske programe sprejete v dogovoru o temeljih družbenega plana občine Ljutomer za obdobje.-1981—1985, posebej še s področja primarne kmetijske proizvodnje, ki ima prednost s širšega družbenega vidika. Hkrati pa bodo OZD povečale napore za večje združevanje sredstev za nove objekte. Vsi investicijski programi OZD se bodo obravnavali selektivno v skladu s kriteriji prestrukturiranja in dogovora o temeljih družbenega plana SR Slovenije za obdobje 1981 —1985. tako da bo obseg investicijskih vlaganj vsklajen z materialnimi možnostmi. Skupne investicijske naložbe v gospodarstvo se predvidevajo v višini 608 mio din, od tega 197 mio din v kmetijsko proizvodnjo. V strukturi sredstev predstavljajo lastna sredstva TOZD 30 %, bančni krediti 38 %, ostalih 32 % pa se bo zagotovilo na podlagi združevanja, sovlaganj in drugih virov. Izvozno-uvozna dejavnost Ukrepi tekoče ekonomske politike v letu 1981 bodo podpirali večjo usmerjenost OZD v izvoz ter hitrejšo rast izvoza od rasti družbenega proizvoda. Predvsem bo v okviru davčne politike še nadalje veljala progresivna lestvica oprostitve pri davku na dohodek TOZD, banke bodo zagotavljale ugodnejše pogoje za vse oblike izvoznega kreditiranja in nenazadnje bodo v OZD. ki bodo močheje povečevale izvoz, relativno hitreje povečali osebni dohodek. . Predvidevanja'za leto 1981 kažejo, da bo razmerje med izvozom in uvozom znašalo I : 5.6 v korist izvoza. Takšno razmerje je predvideno predvsem na račun izvoza TOZD Agroplod. Brez tega TOZD-a pa bi znašalo to razmerje 1 : 2,7. Skupen izvoz bi se tako povečal za 34 %. Zaposlovanje in kadrovska politika Predvidena nižja gospodarska rast in omejitev v porabi zahtevajo produktivnejše zaposlovanje. Po predvidevanjih OZD bomo v letu 1981 na novo zaposlili okrog 200 delavcev, kar pomeni, da bomo imeli ob koncu leta zaposlenih 5.300 delavcev v družbenem sektorju. Tako bo stopnja zaposlovanja znašala 4%. Skupnost za zaposlovanje mora pripraviti zaposlitveno bilanco, kjer bodo OZD usklajevale svoje potrebe po zaposlitvah. Udeleženci družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike v občini Ljutomer prevzamejo obveznost in odgovornost predvsem za dolgoročno planiranje potreb po kadrih, izobraževanju in usposabljanju kadrov ter za organizirano in sistematično spremljanje kadrov, racionalno razporejanje kadrov v skladu z njihovo strokovno usposobljenostjo in z delom pridobljenimi možnostmi. Udeleženci dogovora o kadrovski politiki so dolžni izdelati program kadrov, ki vsebuje tako potrebno število kadrov kot tudi potrebne profile kadrov. Le takšni programi so podlaga za uresničevanje kadrovske politike, ter za produktivnejše zaposlovanje. Ustvarjanje in razporejanje dohodka V zaostrenih pogojih gospodarjenja bo moč doseči rast celotnega prihodka in dohodka le ob racionalnejši in bolj učinkoviti izrabi materilanih. kadrovskih naravnih in drugih proizvodnih pogojev. Za nemoten proizvodni proces bodo OZD pripravile podrobnejše programe ukrepov za leto 1981 in za celotno prihodnje petletno obdobje. V te programe bodo vključili tudi potrebne rekonstrukcije, banke bodo spodbujale tovrstne naložbe z ugodnejšimi pogoji. Pri razporejanju ustvarjenega dohodka in oblikovanju sredstev na osebne dohodke v TOZD bodo delavci upoštevali družbene usmeritve in dogovor o razporejanju dohodka v letu 1981. ki bo zagotovil predvideno rast osebnih dohodkov na selektivnih osnovah, zlasti pa ustreznejše vrednotenje proizvodnega dela. Sredstva za zadovoljevanje osebnih, skupnih in splošnih potreb bodo rasla nekoliko počasneje od rasti dohodka: Osebna poraba — sredstva za osebne dohodke bodo rasla. 5 % počasneje od rasti dohodka. Realni osebni dohodki na zaposlenega v TOZD materialne proizvodnje in družbenih dejavnosti bodo v globali ohranili raven leta 1980. Raven in rast osebnih dohodkov v posameznih OZD se bo razlikovala, glede na rast produktivnosti, kvalitetnejši prispevek živega dela, rezultat pri gospodarjenju z družbenimi sredstvi in večjo usmerjenostjo v izvoz. Sredstva za osebne dohodke delavcev TOZD družbenih dejavnosti bodo rasla v skladu z opravljenim delom kot to določajo samoupravni sporazumi, o svobodni menjavi, dela, vendar največ do rasti sredstev za osebne dohodke v materialni proizvodnji. Skupna poraba — sredstva za zadovoljevanje skupnih potreb bodo v globalu rasla največ do nivoja rasti dohodka, kar je posledica prenosov nekaterih obveznosti z republiških na občinske samoupravne interesne skupnosti (skupnost pokojninskega in invalidskega zavarovanja na skupnost zdravstvenega varstva in otroškega varstva, otroški dodatek iz zveze skupnosti otroškega varstva na občinsko skupnost). Splošna poraba — sredstva za te namene bodo v globalu rasla za 15 % počasneje od rasti dohodka. Z družbenim dogovorom o izvajanju politike na področju, splošne porabe na ravni občin v SR Sloveniji bo dogovorjena rast sredstev za splošno porabo v posameznih občinah. Število zaposlenih v državnih organih v pravosodju se v letu 1981 ne bo povečalo. Sredstva za osebne dohodke v državni upravi bodo zaostajala za rastjo sredstev za osebne dohodke v materialni proizvodnji. Usmeritve na področju tržišča in cen V letu 1981 bodo ključne naloge organizacij združenega dela in ekonomske politike na področju cen in tržišča naslednje: — preobrazba sistema oblikovanja in določanja cen ter družbene kontrole cen v skladu z zakonom o temeljih sistema cen in družbeni kontroli cen, — v okviru doslednega izvajanja politike ekonomske stabilizacije doseči nižjo rast cen in življenjskih stroškov kot je bila v letu 1980, — izboljšati oskrbo s surovinami in z reprodukcijskim materialom v okviru proizvodnih povezav ter zagotavljati nemoteno preskrbo prebivalstva s prehrambenimi proizvodi in tistimi potrošnimi dobrinami, ki so bistveno za zadovoljevanje osebnih življenjskih potreb delovnih ljudi in občanov. STRAN 8 VESTNIK, 16. JANUARJA 1981 23. Na podlagi 4. točke 12. člena Zakona o varstvu živali pred kužnimi boleznimi (Ur. list SRS. št. 18/77) ter 2. člena Odloka o izvršnem svetu Skupščine občine Lendava (Uradne objave, št. 20/75) je izvršni svet Skupščine občine Lendava na seji, dne 29/12-1980. sprejel spremembo odredbe o pristojbinah za obvezne veterinarsko sanitarne preglede in dovoljenja v občini Lendava l. člen V drugem odstavku H. člena Odredbe o pristojbinah za obvezne veterinarsko sanitarne.preglede in dovoljenja v občini Lendava (Uradne objave, št. 10/79) se črtata besedi: »prevozni stroški«, ostali tekst ostane nespremenjen s tem, da se beseda »pristojbine« začne z veliko začetnico. Na koncu istega odstavka se doda še stavek: »Od vseh pristojbin se pri izplačilih odbija še dodatnih 5 % za potrebne laboratorijske izvide.« Številka: 322-39/80-2 Datum: 29/12-1980 Predsednik IS Skupščine občine Lendava Ladislav IVANEC, dipl. vet. 25 Na podlagi 29. člena zakona o svobodni menjavi dela na področju vzgoje in izobraževanja (Uradni list SRS št. 1/80) ter na podlagi 204. člena statuta občine Ljutomer (Uradne objave občin Pomurja št. 10/74) sta skupščina občinske izobraževalne skupnosti na sejah dne 29. 12. 1980 in skupščina občine Ljutomer na sejah dne 12. 12. 1980 sprejeli ODLOK O DOLOČITVI PRISPEVNE STOPNJE ZA FINANCIRANJE PROGRAMOV OBČINSKE IZOBRAŽEVALNE SKUPNOSTI ZA LETO 1981 STRAN 8 VESTNIK, 16. JANUARJA 1981