Iz delovnih kolektivov PTT podjetje Ljubljana Avtomat za prodajo žetonov. Na že- lezniški postaji Ljubljana že dober me-sec preizkušajo avtomat za prodajo že-tonov in magnetnih kartic za javne te-lefonske govorilnice. Naprava je izde-lek italijanske firme Sida iz Milana, Iskra pa jo je uvozila za lanski Sejem elektronike v Ljubljani. Avtomat omo-goča prodajo žetonov ali kartic na pod-lagi vstavljenih bankovcev za 10 in 50 par ter 2 in 5 din. Za ustrezno vsoto, avtomat posreduje ustrezne žetone aJi magnetne kartice. V avtomatu je lahko največ 10.000 žetonov in 200 magnet-nih kartic. Možna je računalniška na-stavitev na kateri koli bankovec. Čita-lec bankovcev je zčlo natančen in ga po dosedanjih izkušnjah ni mogoče ogoljufati. Po preizkušnji bodo avto-mat prestavili v Klinični center. Metalka Ljubljana Z nakupovalnimi karticami za obrtnike 10% ceneje. Metalkina bla-govnica v Ljubljani je letos naredila še eno poslovno potezo, s katero želi pri-dobiti čim več obrtnikov. Zanje je uvedla nakupovalno kartico, z njo pa imajo popust pri plačilu z gotovino ter možnost vstopa v blagovnico preko rampe že ob sedmi uri zjutraj (blagov-nica se za kupce sicer odpira ob osmih). kot je to mogoče kupcem družbenega sektorja. Blagovnica si že dolgo prizadeva. da bi velike kupce postregla zjutraj še pred uradnim od-prtjem, saj se tedaj prodajalci lahko bolj posvetijo tem kupcem. večja pa je tudi možnost parkiranja na podzem-nih parkiriščih. To ugodnost imajo od- slej tudi obrtniki z nakupovalno karti-co. Doslej so jih razdelili že 7 tisoč, to pa tudi pomeni, da so vsi ti obrtniki tudi računalniško vodeni. V povprečju obrtniki s kartico lahko v Metalki ku-pujejo za 10 odstotkov ceneje. V bla-govnici vedo, da kupci s kartico pripe-ljejo po nakupih tudi svoje znance, so-rodnike in prijatelje, vendar razmišlja-jo poslovno; pomembno je, da dobijo nove kupce. SCT Ljubljana Nove Žale. O gradnji prve faze nove-ga pokopališča ob Tomačevski cesti smo že pisali. Tu je prostora za 2256 grobov (klasičnih, žarnih in anonim-nih). To bo po predvidevanjih Komu-nalnega podjetja Ljubljana, ki uprav-lja Žale, zadostovalo za dobri dve leti, zato je v kratkem predvideno tudi na-daljevanje gradnje novega ljubljanske-ga pokopališča, ki naj bi se čez leta glede na projekte razprostiralo od Lin-hartove ceste pa vse do severne obvoz-nice. Gradnja Velikih Žal je zahtevna naloga. Natančno po projektih in v ne-nehnem sodelovanju z avtorjem se de-lavci SCT pripravljajo na nove naloge. Zgraditi bo potrebno nove portale, obodne zidove, žarne niše, predvsem pa izdelati številne različne betonske elemente (iz barvnega pranega betona v rumeni, beli in sivi barvi), ki so os-novna značilnost pokopališča oziroma parka. Zaradi nejasnosti, ki so nastale s fmanciranjem projekta še ne vedo, kdaj naj bi začeli drugo fazo; glede na potrebe mesta pa naj bi se to zgodilo že letos. Aprila bo za6ela delovati nova či-stilna naprava. Ljubljanskemu okolju se z aprilom obetajo lepši in čistejši časi. Kot kaže, bo namreč tedaj začela poskusno obratovati čistilna naprava ob sotočju Save in Ljubljanice, ki so jo pred dobrim letom dni začeli graditi naši gradbinci. Dokončali so skoraj vse objekte, potrebne za poskusno obratovanje prve A faze čistilne napra-ve, ki bo za zdaj le grobo mehansko očistila odpadne vode. Končna dela potekajo trenutno na objektih 2 (črpa-lišče), 3 (grablje), 4 (peskolov) in 15 (upravna stavba), hkrati pa že poteka tudi montaža tehnološke opreme. Na ljubljanskem letališču letos dva nova objekta. V okviru posodabljanja Ijubljanskega letališča, ki naj bi se v prihodnje še intenzivneje vključilo v mednarodni letalski promet, gradijo na Brniku skladišče in catering. Cate-ring je namreč zelo pomemben del ka-kovostne letališke ponudbe letalskim družbam, saj gre za sodoben in specifi-čen način priprave hrane, kijo strežejo na mednarodnih poletih. Priprava ta-ke hrane je postala na brniškem leta-lišču ozko grlo, saj poteka kar ob de-javnosti tamkajšnje restavracije. Hkra-ti pa so na ljubljanskem letališču ob naraščajočem cargo prometu imeli na voljo vse manj skladiščnih prostorov, pa tudi poslovni prostori so premajh-ni. Gradnja teh objektov se je začela oktobra lani. Skladiščni objekt in ob-jekt za pripravo hrane bosta med seboj povezana s svetlim hodnikom, skupna tlorisna površina obeh objektov pa znaša 1642 kvadratnih metrov. Zgrad-ba cateringa bo imela klet, pritličje in dve etaži, skladiščni objekt pa ne bo podkleten. Lojze Cepuš