Uredništvo in opravniStoo: Maribor, Koroško ulice 5. „STRAŽA41 uthaja v pondeljek, sredo in petek popoldne. Rokopisi ae ne vračajo. Z uredništvom se more govoriti rsak dan od 11.—12. ure dopoid Telefon ét. US. Mnina listo: Celo leto K Pol leta ..... . 6 K Četrt leta 3 K Mesečno 1 K Posamezne številke 10 v. Zunaj Avstrije celo leto 17 K. Inserati ali oznanila se raćunijo s 15 vin. od 6 redne petitvrste ; pri večkratnih ozna -nilih velik popust Neodvisen političen list za slovensko ljudstvo. Št. 83. Maribor, dne 26. marca 1913. Letnik V. Katoliški Slovenci in Hrvati ! Na početku nove dobe smo. Hrepenenje po napredku je prevzelo vse naše vrste. Neutrudljivo se dela na vseh poljih; za umsko izobrazbo, za gospodarski prospeh, za politično 'svobodo, za socijalno organizacijo. Splošna izobrazba se dviga, gospodarstvo napreduje, vsi stanovi se probujajo in se družijo. Upapoln je ta napredek in vesel pogled v bodočnost, če ne bomo pozabili ob vsem tem delu na eno resnico. Katera je ta resnica? Tja, da sam zunanji napredek nima v sebi nobenega trdnega in trajnega jamstva in da tudi ne more donesti narodom resnične sreče. Pamet, razodetje in življenje pa priča, da je resnično poroštvo človeške sreče v srcu, v duši, da je resnično poroštvo človeške sreče — vera. In zares! Potrebno je delo za gospodarsko blaginjo, a kaj bi pomagalo, ko bi tudi zemlja več rodila, ko bi bil tudi lepši in bogatejši naš zemski dom, če bi pa izgubili izpred oči Boga, dušo, večnost? A ne samo to! Tudi na zemlji ni mogoča resnična blaginja brez. vere v Boga. Kakšno bo naše življenje brez Boga, kakšen rod brez strahu božjega,“ kakšna (družba ' brez vere v božjo pravico? Kakšni bodo narodi, kakšne države, kakšne vlade brez vere v Boga? Kje bo poštenje v politiki, kje pravica v socijalnih razmerah, kje dejanska ljubezen v stiskah? A ravno v silnem vnanjem delu in ob velikem gospodarskem napredku narodi radi pozabijo na to, da je vera življenje našega življenja, da bo le veren narod nravno zdrav, zares vesel svojega dela in pa resnično srečen. Zato treba od 'časa do časa to zavest poživiti in okrepiti. Ta blagonosni namen pa še imajo zlasti tudi katoliški shodi. Zato je gotovo prilično, da se zberemo zopet na velik katoliški shod, ki naj iznovja okrepi v nas vseh versko zavest, ki naj nas opozori na nove nevarnosti, ki naj zbere zopet vse sile, ki naj da vsemu napredku notranjo moč in pravo smer. A ni to ejlini razlog, da vas vabimo na katoliški shod. Hvala Bogu, Cerkev nas katoličanov nikdar ne žabi spominjati na tisti božji izrek : Le eno je potrebno. Tudi imamo pri vsem gospodarskem delu dobre voditelje, ki se živo zavedajo,, kaj je poedincem in narodom vera. Zato je nevarnost manjša, da bi se v delu izgubil zmisel za vero. A (druga nevarnost je, ki je od dne do dne večja. Dian na dan se nam vsiljujejo novi časopisi, ki sovražijo Boga in Cerkev, ki sovražijo vero, ki delajo z vsemi pomočki, s hlim- Vi Ljubljani, na veliko soboto 1913. bo in grožnjo, z lažjo in prevaro na to, da bi (izruvali iz src zaupanje do škofov in duhovnikov, ljubezen do Cerkve, nazadnje pa vero v Boga. Bolj kakor kedaj je treba dandanes katoličanom globoke verel žive katoliške zavesti, a tudi nevstrašnega, krščanskega moštva, da se odločno upro sovražnim silam in zatro njih brezverske nakane. Ali imamo to zavest in moštvo? Ni je lepše prilike, da si okrepimo katoliško zavest, da javno izkažemo svojo zvestobo veri, da si iznova zaprisežemo krščansko moštvo, kot je katoliški shod. Naš katoliški shod bodi javna manifestacija naše vere, a tudi j a'v n a manifestacija najše mošKe volje, da ne pustimo blatiti naših s v e t i( n j nikdar in nikomur! Naš katoliški shod hodi glasna izpoved, da hočemo z vso odločnostjo izvajati načelo: proč s slabim časopisjem! Ven iz naših hiš s Časopisi, ki pod hinavsko krinko naprednosti izkušajo zamoriti v nas podedovano vernost in vdanost do sv. očeta, do škofov; in duhovnikov ! Ven iz. naših hiš s Časopisi, ki sramote našo Cerkev! Ven iz naših hiš s časopisi, ki z lažjo svobodne mllsli trosijo po naši domovini brezverstvo, in bogotajstvo! Tudi zato Vas vabimo na katoliški shod. Je pa 'še en razlog. Letos obhaja katoliška Cerkev slovesni jubilej svoje zmage nad poganst'vqm tudi v javnem življenju. Leta 312 je premagal cesar Konstantin Veliki zastopnika poganstva, cesarja Maksencija. Premagal ga je pred vrati večnega mesta v znamenju sv. križa, Leta 313 pa je Konstantin javno proglasil s v ob odo Cerkve. Ali ni prav, da se tudi katoliški narodi spominjajo tega jubileja? Zakaj, svoboda Cerkve — svoboda narodov! In zlasti v naših dneh! Ali ne vstaja novo poganstvo, ki izkuša zopet zasužnjiti Cerkev in narode ter jih izročiti samosilju brezverskih držav? Tudi v naši Avstriji se dan na dan bolj družijo sile teme, ki je njih namen: uničiti svobodo naše Cerkve. Zahteve, ločitev Cerkve in države, svobodna šola, civilni zakon, sežiganje mrličev imajo samo namen, izločiti iz javnega življenja vsak vpliv Cerkve, zadušiti glas Cerkve, glas nje zapovedi in prepovedi, glas vere, glas božjega evangelija o pravicah tlačenih in zatiranih. Zato moramo dandanes bolj kakor kedaj s p 1 a m e n e č o ljubeznijo ljubiti svobodo Cerkve! [Katoliški shod pa bodi slovesen izraz te naše ljubezni in odločna izpoved naše volje, da hočemo katoliški Cerkvi priboriti in ohraniti tisto svobodo, ki je nje sveta pravica ! Naš j u b ii 1 e j n i katoliški shod naj še podžge novo ljubezen in novo navdušenje za sveto Cerkev. To navdušenje naj se kaže tudi v apostolst-vu, v delu za edinstvo Cerkve, za razširjenje božjega kraljestva med narodi. To delo bo najlepši spomin velikega letošnjega jubileja! Naj bi združil katoliški shod ves naš narod v živi zavesti, da je znamenje sv. križa, vera naša, edino resnično poroštvo prave blaginje in da veljajo tudi našemu narodu tiste besede, ki jih je zrl Konstantin plameneče na nebu pod znamenjem sv. križa: V tem znamenju boš