Ueiteljski pokret Beležimo svoje misli! Naše raziskovalno delo sc je lcpo razvilo širom slovenske domovine. Izsledki v »Prosveti« so nam najlepši dokaz. Ob raziskovalnem delu pa se človeku porajajo misli. Marsikatera se prikrade. in če jc ne ujamemo v tistem hipu na papir, izgine. čeprav je bila lepa in vredna, da bi jo slišali še drugi. Pozneje sc včasih zaman trudimo, da bi jo priklicali v spomin. Mansdkatera misel pa ostaja trdna osnova za naš nadaljnji razvoj. Mnogokrat zrastejo iz našega študija jasni nazori: kakšna naj bi bila sodobna šola. kaj bi bilo treba poučevati, kako vzgajati, kaj bi bilo umestno delati izven šole, kje smo danes, kam plovemo, kaj naj nudi in dela stanovska organizacija itd. itd. Mnogi naši tovariši samevajo. Samota poraja včasih najlepše misli. Toda mnogi čutijo radi samote toliko manjvrednosti. da ne upajo ničesar povedati na glas. Če bi čitali in pregledovali, kaj prinaša danes tisk, bi morda videli, da ni nikjer zabeleženih njihovih misli. Ali bi ne bilo prav, da bi ob takih prilikah prijeli za pero in izpovedali, kaj jim je ponudilo življcnje v samcti, kaj čuti njihovo okolje itd. Vsaka zdrava misel, nikoli izio- vorjena in zabeležena, je izguba za mali narod, kakršen je slovenski. Med nami je mnogo ljudi, ki tavajo. Delali so morda kdaj z idealizmom. toda prvo razočaranje pri delu jih je vrglo iz tira. Apatija je poslednja filozofija takih opešancev. Ali ni dolžnost vseh, ki jim je oko ostrejše, misli prcdornejše, roke pa prožnejše, da povedo svojim tovarišcm, da je vredno živeti, živeti v borbi. Naj povedo, za kaj se je vredno boriti! Zakaj molk? Komu služi? Molk iz strahu? Otresi se ga! Iz komoditete? Ne spi, časi so resni! Tovariši pokretaši! V »Učiteljiskih tovariših« od 30. pa do 39. številke so izšli naslednji članki: Učiteljica, kje je tvoje mesto? Kmetijstvo in osnovna šola. Izvenšolsko delo. Česa naj bi se učila mladina v osnovni šoli. Še o izvenšolskem delu. Osnovni problemi izvenšolskega dela. Vtisi s prvesja učiteljskega zboTOvanja. Ali je učiteljstvu potrebna strokovna izobrazba iz raznih panog kmeti.jstva. Prečitajtc jih in posvetite jih prcmišljanju v tistih tihih urah, ko vam silijo misli k vprašanjem o smislu vašega dela... Ko bo&te premislili, povejte na glas svoje mnenje!Pokretaši! Pri našem del_ se pogledi jasnijo, »aše misli zedinjajo. Pridružujem se pozivu tov. glavnega urednika ter vas prosim, da razodenete svoje poglede na gornja vprašanja. Oglašajte se! Ustvarimo si za naše delo enoten kriterij, vsaj za tista poglavja našega udejstvovanja, ki iso važna ob poslednji uri naših naporov za ohranitev narodnega obstoja. Popravljajmo napake tistih, ki so neprestano iskali povodov za razkrajanje! Mladina bo ustvarila lepšo bodočnost le. če bo iskala v javnem življenju samo to, kar nam je vsem skupnega za spajanje! Vladko Majhen.