Nekatere izkušnje akcije »vsak učenec dobi učbenike in delovne zvezke v šoli« DA BO ŠOLA CENEJŠA... V Sloveniji smo na, vobudo republiškega sveta zveze sindikatov, sveta za vzgojo in izobraževanje republiške konference SZDL in zavoda za šolstvo SRS podpisali družbeni do-govor o postopni zagotovitvi brezplačne pre-skrbe z učbeniki. Posamezne šole so se bolj ali manj uspeš-no vključile v to akcijo. Ker se iz dneva v dan in vedno bolj srečujemo z ekonomskimi težavami in z višjimi cenami (tudi učbeni-kov in delovnih zvezkov), je še toliko bolj pomembno, d# poizkušamo z akcijo »učbeni-ki« zmanjSati stroške učencem ob pričetku Solskega leta. Nekatere izkušnje pri organizaciji akcije v OŠ Komenda-Moste in COŠ heroja Tineta Rožanca, Pirniče, ki so >se v teh okoljih po-kazale kot zelo učinkovite in uspešne: 1. Priprava šmernic akcijskega načrta za izvedbo akcije. 2. Na eni izmed pedagoških konferenc te-meljito preučiti akcijski pfogram, ki že vse-buje okvirni analizi o finančnem učinku in vzgojni vrednosti; pri tem je zelo pomembno, da za akcijo na osnovi okvirne analize nav-dušimo slehernega učitelja, kajti od njih bo predvsem odvisen uspeh. 3. Mentorji OO ZSM, PO šolske skup-nosti v okviru posameznih organizacij na šoli z učenci proučijo program akcije in jih mo-tivirajo. 4. Razredniki ppsvetijo eno razredno uro za podrobna pojasnila učehcem o akciji. Z učenci je treba delati na tem področju vše leto, predvsem pa v mesecu maju in juniju. 5. O prizadevanju šole ob tej akciji obve-stiti družbenopolitične organizacije v krajev-ni skupnosti. 6. Sklicati svet staršev in sprejeti sklepe o izvedbi akcije. 7. Sklicati svet šole in sprejeti ustrezne sklepe o izvedbi akcije. 8; Sklicati skupni roditeljski sestanek in starše podrobno obvestiti o akciji, z name-nom: — da jih navdušimo, — da jim posredujemo predvidene finanč-ne učimke — da jih opozorimo na vzgojni moment, na prihranek časa, na zagotovljeno redno o-skrbo. 9. Po skupnem roditeljskem sestanku pro-blematiko učbenikov obravnavati še na raz-rednih roditeljskih sestankih. 10. Zaradi nemotene oskrbe se je potrebno povezati z matično knjigarno in ji posredova-ti podatke o nabavi. 11. V mesecu juniju (zadnje 2—3 dni) u-čitelji poberejo učbenike, vsak za svoje pred-metno področje. Knjižničar (učitelj — raz-rednik) ugotovi stanje zbranih učbenikov in posreduje podatke, koliko učbenikov je a-mortiziranih, oz. koliko posameznih učbenikov in delovnih zvezkov je treba nabaviti za novo šolsko leto. 12. Knjižničar oziroma razrednik vodi na-tančno evidenco, kdo od učencev je učbeni-ke oddal in koliko oz. katere učbenike. 13. Sledi analiza o uspešnosti akcije na pedagoški konferenci, v OO ZSMS, PO, Sol-ski skupnosti, na svetu staršev, svetu. šole in na skupnem roditeljskem sestanku v novem šolskem letu. Odpravijo se morebitne pomanj-kljivosti. 14. Poleg. učbenikov in delovnih zvezkov smo v akcijo vključili tudi navadne žvezke, za učence 1. razredov pa še vsa druga učna sredslva (OŠ Komenda-Moste). 15. Za pedagoške delavce na šoli pred-stavlja uspešno izvedena akcija dodatno o-bremenitev, ki se obrestuje v zadovoljstvo u-čencev, staršev in samih pedagoških delav-cev. Finančni del 1. Po zbranih podatkih (število zbranih učbenikov, računi za nabavljene učbenike in delovne zvezke ...) v računovodstvu izraču-najo prispevek staršev za učbenike in delov-ne zvezke za tekoče šolsko leto. Variante: a) prispevek plačajo vsi učenci, ne glede na to, ali se je učenec vključil v akcijo ali ne (za to varianto so se odločili starši na roditeljskem sestanku in svetu staršev na obeh šolah) b) prispevek plačajo vsi učenci, razen ti-stih, ki se niso vključili v akcijo c) prispevek v celotnem znesku plačajo učenci, ki so prejeli vse učbenike, tisti, ki so prejeli samo nekatere učbenike, pa v izraču-nanem odnosu. 2. Glede na to, da je bistvena razlika v vi-ednosti učbenikov na razredni stopnji v odnosu do predmetne stopnje, smo prispevek za učbenike razdelili v dve vrednosti — za i-azredno stopnjo in predmetno stopnjo. De-lovni zvezki se zaračunajo v taki vrednosti, kot je v knjigarni. . 3. Pri nabavi učbenikov knjigarna upo-števa 5-odstotni popust. Pri izračunu pri-spevka tega popusta ne upoštevamo. Tako se v šoli ustvari fond za učbenike, ki je na-menjen nabavi učbenikov med letom ali pa se vračuna v ceno prispevka za naslednje leto. 4. Starši plačajo prispevek preko poseb-ne položnice (možnost plačevanja v obrokih). 5. Prikaz cen in stroškov prispevka za šolsko leto 1975/76 v OS Komenda-Moste. Starši so plačali četrtino prispevka. 6. Prikaz cen in štroškov prispevka za šolsko leto 1982/83 v COŠ Pirniče: Janez Sitar ravnatelj COS Tine Rožanc Pirniče