PRVI RAZISKOVALNITABOR JE USPEL Želja: vključiti čimveč mladih V junijski številki glasila smo na kratko že poročali o prvem Naravoslovno raziskovalnem taboru osnovnošolcev naše občine, ki ga je orga-nizirala Občinska raziskovalna skupnost. Sedaj pa še nekaj besed o delu in življenju na tem taboru. V soboto 27. junija se je v Centru za obrambno usposabljanje na Igu zbralo 20 učencev osnovnih šol iz naše občine (OŠ Brezovica, OŠ Marjan Novak - Jovo, COŠ 7. maja Dobrova, OŠ Franc Leskošek-Luka, OŠ Krimski odred Preserje, OŠ Ljubo Šcrcer IG. OŠ Dolomitski odred Polhov Gradec, OŠ Vlado Miklavc Vrhovci in OŠ Primož Trubar Velike Lašče). Žal se kljub našemu večkratnemu pozivu za sodelovanje niso odzvale vse šole v naši občini. Upajmo, da bo v prihodnjcm letu interes in odziv šol, vodstev ter mentorjev za razpisana področja večji. Večino učencev so prvi dan pripeljali starši. ki so si najprcj ogledali prostore. v katerih bodo en teden bivali njihovi otroci. Povabljeni so bili tudi na otvoritveni del tabora. Uvodni pozdravni govor je imcl dr. Avguštin Lah, eden od ustanovi-tcljev gibanja Znanost mladini pri nas. Dr. Avguštin Lah je bil tudi pobudnik prvega slovenskega in jugoslovanskega mladinskega razi-skovalnega tabora. ki jc bil organiziran na ljub-ljanskem Barju že leta 1967. V imenu ORS Ljubljana Vič-Rudnik je vse prisotne pozdravila predsednica Odbora za druž-beno planiranje in svobodrio menjavo dela Marija VVeber. Mag. Edvard Kobal je kot predstavnik gibanja Znanost mladini ter kol predstavnik Mestne raziskovalne skupnosti pozdravil vse nav-zoče in mladim raziskovalcem povedal nekaj be-sed o praznovanju. Ob zaključku so si navzoči ogledali film o pr-vem slovenskem in jugoslovanskem mladinskem raziskovalnem taboru na Barju, nakar so vsi sku-paj sedli k okusni večerji. V naslednjih dneh je delo potekalo po progra-mu. Učenci, razdeljeni v manjše skupine pod vodstvom mentorjev, so bili zaposleni v dopol-danskem in popoldanskem času. Prvi delovni dan je mladim raziskovalcem pre-daval o gozdovih ter o varstvu okolja Anton Les-nik. Po predavanju ter ogledu filma je sledila še krajša gozdna pot. Ivo Božič iz Prirodoslovnega muzeja Slovenije je v ponedeljek prcdaval o pticah, v četrtek zjutraj pa so se odpravili na Barje opazovat ptice. S pomočjo glasov posnetih na magnetofonskih tra-kovih so ptice lovili v posebne najlonske mreže, ki so jih že prej nastavili. Ujete ptice so nato razpoz-navali, opravili meritve, jih obročkali in nato iz-pustili. V ponedeljek popoldne se je del učencev pod vodstvom mentorice Jane Vidic iz Zavoda SRS za varstvo naravne in kulturne dediščine udeležil ekskurzije v Kozlarjevo goščo, z namenom opazo-vanja narave. Drugemu delu učencev pa je v tem času predaval Štucin iz Hidrometeorološkega za-voda SRS o meteorologiji . Zelo zanimiva je bila tudi strokovna ekskurzija z ogledom tehniškega muzeja v Bistri pod vod-stvom Miha Adamiča iz Inštituta za gozdno in lesno gospodarstvo Slovenije. Pod vodstvom mentorja Petra Skoberneta (Za-vod SRS za varstvo naravne in kulturne dedišči-nc) so se vsi učcnci v sredo udeležili naravovar-stvene ekskurzije na področju Babne gorice. po-poldne pa jim je Vinko Pipan pripravil predavanje z diapozitivi o čebelah in njihovem življenju. Ogledali so si tudi čebelnjak. V četrtek popoldne je učencem Savo Brelih predaval o hroščih ter o gojcnju kaktusov. Zadnji dan dopoldne so vsi učenci pripravljali poročila o opravljenem delu. Izdali so tudi brošuro »Prvi osnovnošolski razi-skovalni tabor« ter priprvili razstavo. Učenci, ki so se udeležili tega tabora so bili z življenjem in delom v tednu, ki so ga preživeli na taboru na Igu zelo zadovoljni. Pod strokovnim vodstvom mentorjev, ki so mladim raziskovalcem odkrivali nova spoznanja, jih vodili in učili so ti mladi fantje in dekleta stopili na pot k razširjanju svojega znanja. Mogoče se bo v katerem od teh otrok prebudila želja po še bolj poglobljenem raziskovalnem delu ter bo nadaljeval z že začetim delom. Cilji in namen, ki so ORS Ljubljana Vič-Rud-nik vodili k organizaciji takega tabora so bili predvsem nuditi nadarjenim in zainteresiranim mladim ljudem možnosti, da poglobijo in razširijo svoje znanje ter vzpodbuditi zanimanje za določe-no problematiko osnovnih in uporabnih naravo-slovnih ved. Na podlagi letošnjih izkušenj in rezultatov bo-mo nadaljevali z začetim delom, in upamo, da bomo v prihodnjem letu vključili čim več mladih v delo na taboru.