Lelo XVIII. V.b.b «n& -r ienfurl (Celovec), dne 12. januarja 1938 ŠL 2. XI SLOVENEC Naroča se pod naslovom: .KOROŠKI SLOVENEC". Klagenfurt, Viktringer-Ring 26. Rokopisi se naj pošiljajo na naslov: Koroški Slovenec, uredništvo, Klagenfurt, Viktringerring 26 List za politiko, gospodarstvo in prosveto Izhaja vsako sredo. — Posamezna številka 15 grošev. Stane četrtletno : 1 S 50 g ; celoletno : 6 S — g Za Jugoslavijo četrtletno: Din. 25.— ; celoletno: Din. 100.— Zidovski duh. „Juden hinaus!“, ta klic iz dijaških let mi je v spominu, ko so takozvani arijski dijaki z vikom in krikom navalili v takozvano univerzitetno avlo in tirali židovske dijake s silo iz šolskih prostorov. Nam slovanskim slušateljem je bila ta proti-židovska borba nemškega dijaštva nekam nepojmljiva, četudi nam dejstvo porasti števila židovskega dijaštva ni bilo neznano in smo prečesto sami morali okusiti brezobzirnost židovskega elementa. Iz prvotnih dijaških protižidovskih demonstracij, ki nikakor niso bile izožene samo na eno univerzo in mesto, se je v najnovejši dobi razvilo pravcato mednarodno gibanje antisemitizma. Vidimo ga v fašističnih državah, ki so si zapisale neizprosno borbo židovstvu na svoj prapor. V | Nemčiji, kjer je antisemitizem dosegel pač višek v radikalni ..plemenski odvojitvi“, po kateri je zabranjen vsak „nečist“ zakon in so Židom odka-zana posebna predmestja, posebna gledališča in druga zabavišča in v javnih šetališčih celo posebne klopi. Nič manj ostro, le manj očito v Italiji, v zadnjih tednih v Rumuniji, vedno vidnejše in silnejše v Poljski. Povsod se javljajo sledovi rastočega nerazpoloženja proti židovskemu elementu. Celo Stalin Grozni, sovjetski samodržec, je smatral za potrebno, da čimprej razredči židovske vrste in zmanjša njihov vpliv na sovjetsko javno življenje. V nekdanji domovini Židov, Palestini, pa se dviga ogorčeni arabski svet in odriva j nekdanje domačine kot nezaželjene usiljivce iz svoje dežele. Tako sodi o židovstvu sloveč dunajski družbo- | sloveč: -/Vdovstvo, to i&. Ahasver ki notni«» kot živ spomenik Zveličarjevega umora brez pokoja in miru skozi tisočletja in ne more umreti. Povsod je tujec in povsod ogroža kulturo in svobodo, zdrav red in dobro nrav. Povsod izpodkopava temelje veri in državi, zastruplja znanost, umetnost in gospodarstvo, strastno obožuje denar in prevrat, razkraja družbo in ščuva narod proti narodu, trpinči vse in najbolj sebe v neznosnih bolečinah." — Težke besede, obsodba židovskega ljudstva in v še neprimerno večji in ostrejši meri obsodba židovskega duha. V kolikor tičejo židovskega ljudstva, jim zamorem zoperstaviti samo pretresljivo j molitev Cerkve na Veliki petek, ko prosi božjega usmiljenja tudi za nezvesti, zaslepljeni židovski rod. Nedvomno nosi židovstvo največjo krivdo na neznosnosti sodobnega položaja. V blazni domišljiji, da je edino izvoljeno na svetu, je proti krščanskemu evangeliju ljubezni Bogu in bližnjemu proglasilo svoj židovski evangelij. Zavrglo je krščanskega Boga in Kristusa ter v dejanju proglasilo mrzlo snovnost, izključno tostranost ali — kakor pravimo z modernim izrazom — materializem za edino zveličavno religijo moderne dobe. Zavrglo je božji in naravni red, poteptalo v prah krščanske vzore usmiljenja, pravice in resnice, lepote in dobrote in na izpraznjene oltarje postavilo malike nasilja, laži, mesenosti in koristolov-stva. Liberalizem, kapitalizem in socializem, so otroci židovskega duha, ki se je polakomnil nekoč cvetočega krščanskega življenja ljudstev, izpodrinil krščanske vzore s svojimi maliki, razkrojil s svojim brezboštvom nravni in naravni red v očeh narodov ter zasanjal o prihajajočem vladarstvu i židovstva nad zrevolucioniranimi in v skrajni obup potisnjenimi množicami. V ozadju vsega sodobnega kulturnega, družabnega, gospodarskega in političnega razkroja so nedvomno pogubni vplivi židovstva. Kar se je dogajalo v malem v skromnih kmečkih vasicah, da je. prvotno beraški židovski kramar z rafiniranim in hkrati skrajno brezsrčnim postopanjem usužnjil cela naselja, to se je dogodilo v velikem svetu, ko sta zavladala ljudstvom židovska trgovina in židovski denar ter zastrupljevala ljudska srca, netila strasti razrednega in nacionalnega sovraštva in tako pripravljala svojo židovsko nadvlado. Nesrečna Rusija je v par začetnih mesecih revolucije postala židovski plen in bi naj postala izhodišče svetovnega požara. Razvoj sodobne Rusije pa in še položaj v ostalem svetu bi dal slutiti, da sanje židovske nadvlade ostanejo vendarle samo sanje. V očigled tem dejstvom je srd, ki se probuja v ljudstvih zoper židovstvo, povsem razumljiv in naraven. Lahko pa tudi usoden, zelo usoden. Kajti židovstvo je v svojem r ravem bistvu miselnost, svetovni nazor, nikakor omejen samo na židovsko pleme, marveč le vse preveč razširjen tudi med takozvanimi krščanskimi narodi. Koliko je židovstva v ;edanjem svetu! Kjerkoli srečaš brezbrižje ali celo strastno zanikavanje onostranstva, večnosti, mečaš židovskega duha. [ Krejkoli se v kateremkoli področju kulture pod- i krinko naravnosti pojavit i opolzkost in mesenost, i srečaš židovskega duha. Kjerkoli se poudarja ne-zavisnost enega poedinca, stanu ali naroda od drugega, srečaš židovskega luha. Kjerkoli sledaš ko- ristolovstvu in profitarstvu, pohlepu za denarjemr strasti za uživanjem, srečaš židovskega duha. Kjerkoli govorijo o predpravicah tega ali onega razreda nad drugim, srečaš židovskega duha. Kjerkoli se kak narod smatra za izvoljeno ljudstvo, ki ima rešiti svet, srečaš židovskega duha. Kjerkoli triumfira nasilje nad pravico, povsod tam živi židovstvo. Tri so kraljestva na zemlji: krščansko, židovsko in pogansko. Ločijo se ob Kristusu in Njegovem nauku. Prvo je kraljestvo Njegovega duha, drugo je kraljestvo teme in tretje, kateremu se On še ni razodel. Videz vstaja, kot bi se židovstvo kljub antisemitizmu hotelo danes vsaj še lastiti nadvlade nad svetom. r. Rumeno pleme proti belemu. Nekam moderno je postalo, da se dandanes govori tudi pri ljudeh o plemenu in čistokrvnosti. Je pač znamenje našega časa. Dočim doslej različnih plemenskih teorij nismo jemali resno in smo moderne duhovitosti kvečjemu pomilovali, čujemo sedaj z Daljnega vzhoda novo plemensko teorijo, ki je presneto resnega značaja. Japonski notranja minister S u e č u g u, duša japonske imperialistične pohtike, je v novo leto takole izpovedal svojo vere v svoje rumeno pleme: Pravice in človečanstva ne bo na svetu dotlej, da se drugobarvna plemena osvobodijo belega sužen is t v a in z belimi vred enakopravno delijo nebes.