V kot vključevanje V kot vključevanje Poimenujmo ga Ožbej. Že vzgojiteljice v vrtcu so zaznale, da je šibkejši na matematičnem področju. In res, odkar je vstopil v šolo, ima težave pri matematiki. Ožbej ima diagnosticirano razvojno diskalkulijo. To je gensko pogojen kognitivni pri- manjkljaj, pri katerem ima otrok izrazite težave z reševanjem enostavnih računskih problemov, štetjem, usvajanjem pojma število. Otrok s tako težavo je lahko povprečno ali nadpov- prečno intelektualno sposoben. V razrede so vključeni razno- liki učenci, vsak s svojimi posebnimi potrebami in težavami. V razredu sobivajo, skupaj rastejo in napredujejo. A kot avtonomija Učiteljico matematike,Tino, je bilo sprva strah, kako bo z Ož- bejem delala pri pouku matematike. A vesela je bila, da ima kar nekaj avtonomije, ki ji bo pri poučevanju prišla še kako prav. Vodstvo šole zaupa v Tinine sposobnosti in osebnostne kvali- tete, kar je eden od pogojev, da se razvije avtonomija učitelja. Tini kot učiteljici matematike bo prepuščeno odločanje o vseh tistih stvareh, ki niso neposredno povezane z načeli enotnosti šolskega sistema. L kot literatura Ko je Tina izvedela, da bo poučevala Ožbeja, je poiskala litera- turo s področja diskalkulije ter literaturo, ki na splošno opisuje 02 Jerneja Bone odgovorna urednica α učence s težavami, in petstopenjski model pomoči. Nekaj gradiva je našla v šolski knjiž- nici in pri šolski svetovalni delavki, nekaj gradiva si je izposodila v krajevni knjižnici. Ve- liko gradiva je našla tudi na spletu. Z branjem si je osvetlila, kako lahko pomaga Ožbeju. E kot evalvacija Kot učiteljica se je zavedala, da bo morala sproti evalvirati in se veseliti še tako majhnega napredka, ki ga opazi pri Ožbeju. A ne samo pri Ožbeju. Evalvirala bo tudi svoje delo. Ovrednotila bo stanje in načrtovala ukrepe za izboljšave. A zaznala je, da bo to bolje delala, če ne bo sama. T kot timsko delo Tina se je že ob tem, ko je izvedela, da bo poučevala otroka z diagnosticirano razvojno diksalkulijo, povezala s šolsko svetovalno službo, z učiteljicami, ki so Ožbeja poučevale v nižjih razredih, in z razrednikom. Skupaj so si izmenjevali mnenja in izkušnje, kaj so v preteklih letih že naredili, vse z namenom, da bi Ožbeju pomagali. S timskim delom, kjer je podpiranje članov v timu pomembno, je ugotovila, da lahko veliko naredijo in nadgradijo delo, ki je bilo predhodno postorjeno v prvih petih letih šolanja. Ob sodelovanju vseh čla- nov tima je Tina ugotovila, da se strokovni delavci dopolnjujejo, si pomagajo razreševati nastale težave, iščejo možne poti in načine poučevanja, izdelujejo nove pripomočke, ki bodo Ožbeju olajšali učenje matematike. Pa ne samo Ožbeju, tudi drugim učencem. Tudi evalvacijo svojega dela bo Tina naredila s kritičnim prijateljevanjem sodelavcev v timu. E kot empatija Pri delu z učenci potrebujemo veliko mero empatije, je ugotovila Tina. Vživljanje v otroka je pomembno. Ožbej in starši so vedeli, da v stiski, ki jo doživljajo ob težavah pri matema- tiki, niso sami. Ker je empatija sposobnost, si je Tina prizadevala, da jo razvija in izboljšuje. To ji bo pomagalo, da se bo odzvala na potrebe razumno, prijazno in odgovorno. P .s.: Ožbej in Tina sta izmišljeni imeni. MATEMATIKA V ŠOLI, letnik 22, številka 3-4, 2016 | ISSN 1318-010X | Uredniški odbor: | Jerneja Bone, Zavod RS za šolstvo, jerneja. bone@zrss.si (odgovorna urednica); dr. Darja Antolin Drešar, Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor, darja.antolin@um.si; dr. Darjo Felda, Univerza v Kopru, Pedagoška fakulteta Koper, darjo.felda@pef.upr.si; dr. Marjan Jerman, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za ma- tematiko in fiziko, marjan.jerman@fmf.uni-lj.si; Silva Kmetič, Zavod RS za šolstvo, silva.kmetič@zrss.si; Sabina Kumer, Tehniška gimnazija Krško, kumer.sabina@gmail.com; dr. Zlatan Magajna, Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta v Ljubljani, zlatan.magajna@pef.uni-lj.si; mag. Sonja Rajh, Zavod RS za šolstvo, sonja.rajh@zrss.si; mag. Mateja Sirnik, Zavod RS za šolstvo, mateja.sirnik@zrss.si; Simona Vreš, Gim - nazija Ravne na Koroškem, simona.vres@gimnazija-ravne.si; Vesna Vršič, Zavod RS za šolstvo, vesna.vrsic@zrss.si; dr. Amalija Žakelj, Za - vod RS za šolstvo, amalija.zakelj@zrss.si; dr. Lucija Željko, OŠ Sostro, lucija.zeljko@guest.arnes.si; dr. Herremans Adriaan, Universiteit Ant- werpen, Belgija; dr. Jasmina Milinković, Pedagoška fakulteta Beograd, Srbija; dr. Evgenia Sendova, Institute of Mathematics and Informatics at the Bulgarian Academy of Sciences, Bolgarija | Naslov uredništva: Zavod RS za šolstvo, OE Nova Gorica (za revijo Matematika v šoli), Erjavčeva 2, 5000 Nova Gorica | Urednica založbe: Simona Vozelj | Jezikovni pregled: Katja Križnik Jeraj | Prevod povzetkov v angleščino: Ensitra prevajanje, Brigita Vogrinec s. p. | Oblikovanje: Anže Škerjanec | Prelom in tisk: Design Demšar d.o.o., Present d.o.o. | Naklada: 540 izvodov | Izdal in založil: Zavod RS za šolstvo, Ljubljana, Poljanska 28 | Predstavnik: dr. Vinko Logaj | Letna naročnina (4 številke oziroma 2 dvojni): 20,86 EUR za šole in ustanove, 14,19 EUR za posameznike in 13,35 EUR za dijake, študente in upokojence. | Cena posamezne dvojne številke v prosti prodaji je 13,35 EUR. | Naročila: ZRSŠ – Založba, Poljanska cesta 28, 1000 Ljubljana, faks: 01/30 05 199, e-pošta: zalozba@zrss.si | Revija je vpisana v razvid medijev, ki ga vodi Ministrstvo za kulturo pod zaporedno številko 568. | Revija Matematika v šoli je indeksirana in vključena v mednarodne baze podatkov: MathEduc – Mathematics Education Database, ZDM – The International Journal on Mathematics Education, Co-operative Online Bibliographic System and Serveces (COBISS) | Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana. | © Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2016 | Vse pravice pridržane. Brez založnikovega pisnega dovoljenja ni dovoljeno nobenega dela revije na kakršenkoli način reproducirati, kopirati ali kako drugače razširjati. Ta prepoved se nanaša tako na mehanske oblike reprodukcije (fotokopiranje) kot na elektronske (snemanje ali prepisovanje na kakršenkoli pomnilniški medij) ter medijske oblike reprodukcije. kolofon 03