ODGOVOR KOMUNALNE ENERGETIKE NA DELEGATSKO VPRAŠANJE »KEL kaznuje tudi redne plačnike« V prejšnji številki »Zbora občanov« (na strani 7) smo objavili delegatsko vprašanje, ki ga je na seji zbora krajev-nih skupnosti skupščine občine zastavil delegat iz KS Urška Zatler. V uredništvo smo dobili dopis TOZD Komu-nalna energetika Ljubljana, naslovljen na sekretariat skupščine občine in poslan še devetim drugim naslovni-kom. Dopis je podpisal direktor dipl. ing. Andrej Ciuha. Besedilo, ki vsebuje tudi odgovor na delegatsko vpraša-nje, objavljamo v celoti. V zvezi z vašim dopisom z dne 21. 10. 1984, ki smo ga prejeli dne 5. 11. 1984, vam posreduje-mo odgovor na delegatsko vprašanje KS Urške Zatler. Naš odgovor ni napisan v stilu delegatskega vprašanja KS Urš-ke Zatler zato, ker menimo, da naš delegatski sistem ter dele-gatske pobude in vprašanja niso namenjena temu, da kdorkoli, tudi ne prenapeti posamezniki, na tak način izražajo svoje ne-razpoloženje, pri tem pa se skri-vajo za imenom delegacije. Tudi vaša strokovna služba, ki je gotovo toliko usposobljena, bi lahko pri tem posredovala, saj je očitno, da gre pri avtorju vpraša-nja za popolno nepoznavanje to-zadevne zakonodaje, za nelogi-čno izvajanje avtorjevih zaklju-čkov in ker je vse skupaj podano na skrajno neprimeren in žaljiv način. Se bolj presenetljivo je, da na tak način, tako provokativ-no, prikazan material enostran-sko objavite v vašem javnem gla-silu ZBOR OBČANOV. Kot zanimivost naj navedemo še to, da smo pred delegatskim vprašanjem prejeli anonimen do-pis sličnih formulacij in izra-žanja. ODGOVOR na delegatsko vprašanje KS Urške Zatler Začetek in konec ogrevalne sezone sta zakonsko določena. Za Ljubljano veljajo Pogoji za dobavo in odjem toplotne ener-gije (UL SRS št. 20/80 z dne 8. 8. 1980). Razen tega velja za celo Jugoslavijo ostrejša zvezna uredba, po kateri je bilo prepo-vedano ogrevanje po 15. aprilu (UL SFRJ št. 6/82 z dne 17. 10. 1982). V skladu s trenutno veljav-nimi določili smo letos pričeli ogrevati Ljubljano 10. oktobra. Sezonski zagon omrežja žal ne gre s pritiskom na gumb, ampak je potreben poseg s prenastavi-tvijo od letnega režima obratova-nja na zimski v vsaki od preko 1000 toplotnih postaj. Za te po-sege je v skladu s pogoji (UL SRS 20/80) določeno 3 dni. V teh treh dneh določimo vrstni red na osnovi tehnoloških možnosti in plačilne discipline odjemalcev. Najprej so priključeni redni pla-čniki in nato zadnji dan v zakoni-tem roku treh dni priključevanja tudi neplačniki. V tem zakonitem roku dne 12. 10. 1984 je bil prik-Ijučen tudi objekt Bratovševa ploščad 6 kot dolžnik. Res, da je bil sosednji objekt, kjer so vsi računi poravnani, priključen že 10. 10. 1984. Zakonodaja ureja tudi ukrepe napram neplačnikom in ne gre za nobeno samovoljo KEL-a. Do-bavni pogoji (UL SRS 20/80, člen 43) in Zakon o energetskem go-spodarstvu (UL SRS 33/81, člen 74) govorita o prekinitvi dobave energije neplačnikom. Zakon o stanovanjskem gospodarstvu (UL SRS 3/81, člen 51) pa speci-ficira neplačnike in opredeljuje vlogo hišnega sveta pri inkasu skupnih stroškov. Zakon o stanovanjskem go-spodarstvu v členu 51, tako v za-konskem tekstu, kakor v komen-tarju tega članka jasno oprede-Ijuje, da je hišni svet na podlagi samoupravnih splošnih aktov skupnosti stanovalcev, kakor sklepa zbora stanovalcev poo-blaščen in zavezan za porazdeli-tev obratovalnih stroškov med posamezne stanovalce hiše. Obenem je zavezan, da skuša po normalni poti izterjati posamez-ne dolžne zneske od neplačni-kov. Tako zbrani denar, ki lahko predstavlja tudi delno plačilo ce-lotnega dolžnega zneska, naka-že v danem primeru TOZD KEL, za opravljeno dobavo toplotne energije. Neutemeljena je trditev, da TOZD KEL delnih plačil ne sprejema. Za preostali neplačani del pa je hišni svet dolžan spo-ročiti TOZD KEL podatke o dolž-nikih in njihovih dolgovanih zne-skih, da ta lahko vloži tožbo zo-per neplačnike. To pomeni, da s takim obvestilom Hišni svet pre-nese breme izterjatve zoper po-samezne dolžnike na TOZD KEL, sam pa ni več odgovoren za plačilo skupno nastalih stroškov. Kakor je bilo že prej povedano, pa je predpogoj, da se reši tega bremena, sporočilo s podatki, ki služijo kot podlaga za vlaganje tožb zoper posamezne dolžnike. Ti podatki morajo biti torej pra-vilni, popolni, točni, pa tudi pra-vočasni, če to niso, je posledica tega, da hišni svet svoje zakon- ske obveznosti ni izpolnil, s tem pa tudi ni prenesel bremena iz-terjatve na TOZD KEL. To pome-ni, da je skupnost stanovalcev še vedno zavezana v celoti za po-vračilo stroškov dobavitelju. Zakonska določila so jasna in naši ukrepi bi po njih dejansko lahko bili taki, kot to navajate v delegatskem vprašanju. Ker se jih ne poslužujemo, smo tudi de-ležni očitkov, da smo napram neplačnikov preveč popustljivi. Naj navedemo lArepe, katerih se napram neplačnikom poslu-žujemo. Vse po vrsti najprej opo-minjamo, nato tožimo. Tožbe tečejo, pri izvršbah pa se ustavi. Drugi, nekoliko bolj učinkoviti ukrepi pa so manj popularni, ve-ndar do odjemalcev še vedno ze-lo tolerantni. To so: vrstni red ob začetku in koncu ogrevalne se-zone, kjer naj imajo prednost re-dni plačniki. Odklanjamo popra-vila okvar na odjemalčevih to-plotnih napravah. Take okvare je po zakonu dolžan odpravljati upravljalec zgradbe, vendar jih zaradi ekspeditivnosti po naroči-lu odjemalca odpravlja KEL, se-daj le rednim plačnikom. Ob le-tošnjem pričetku ogrevalne se-zone smo po dogovoru z Mest-nim komitejem za energetiko izbrali 10 najbolj nerednih pla-čnikov (manj kot 1% vseh odje-malcev) in zahtevali od njih, da se oglasi pri nas njihov predstav-nik, da se dogovorimo o mož-nosti plačil zapadlih dolgov in da jih takoj po razgovoru priklopi-mo na ogrevanje. Zakonodaja dopušča bolj dra-stične ukrepe, ki se jih ne poslu-žujemo. Vsiljuje pa se vprašanje v primeru pomanjkanja energet-skih surovin, če bodo potrebne redukcije ali omejiti toplotno energijo enakomerno vsem ali le neplačnikom. Iz izkušenj je tudi znano, da so neplačniki le tam, kjer hišna samouprava ne deluje in da sploh niso problematični Ijudje z najnižjimi dohodki. Glede na vaša konkretna vprašanja pa sledeče. V tekstu smo vam citirali vsa zakonska določila, za katere sprašujete, glede na to vam iz Uradnih listov tudi ne bo težko ugotoviti, kdo so podpisniki po- sameznih zakonov in kakšne funkcije v državni upravi oprav-Ijajo. Ker ste v vašem vprašanju kot krivca določili KEL, vam spo-ročamo, da so vodje in sodelavci odgovorni vsak za svoje podro-čje dela, za vse pa je odgovoren naš direktor, ki je trenutno An-drej Ciuha, dipl. ing. Z nepreverjenimi ugotovitvami in objavo v glasilu Zboru obča-nov ste storili prekršek zoper dva naša monterja. Oba vestno opravljata svoje delo. V času začetka ogravanja sta po 16 ur na dan priklapljala objekte, vi pa ju nepreverjeno citirate kot izvrševalca nepravilnosti. Četrto vprašanje je, če o spre-membi finančnega obračuna ra-zmišljamo. Da, razmišljamo in se dogovarjamo. Ena od možnih rešitev je tudi ta, da bi vsak sta-novalec preko položnice plače-val več uslug, n. pr. vodo, kanali-zacijo, ogrevanje in elektriko. Če ne bi poravnal vseh stroškov, ki bi jih moral, pa bi mu odklopili elektriko, kar se posamezniku edino da storiti. Menimo, da bi se tudi tu našli nekateri, ki bi na-sprotovali takemu načinu in to morda celo bolj upravičeno kot protestirate vi. Glede na to, da je v vašem de-legatskem vprašanju toliko ostrih in neupravičenih očitkov na naš račun in ker je težko vse to pismeno razložiti v enem do-pisu prosimo, da nam omogočite direktni dialog z va*o delegacijo in upamo, da ne bo dejanski av-tor tega vprašanja delegacije ti-stega dne službeno odsoten.