Leto 1006. 721 Državni zakonik za kraljevine in dežele, zastopane v državnem zboru. Kos XXXVIII. — Izdan in razposlan dne 25. aprila 1906. Tsebina: St. 86. Ukaz, s katerim se razglaša dogovor med Avslrijsko-Ogrskira in Švico z dne 9. marca 1906. 1. o carinskem odpravljanju v železniškem prometu. 86. Ukaz ministrstev za finance in železnice z dne 14. aprila 1906. L, s katerim se razglaša dogovor med Avstrijsko-Ogrskim in Švico z dne 9. marca 1906. I. o carinskem odpravljanju v železniškem prometu. Na podstavi člena 12, odstavka 4 s švicarsko državno zvezo 9. dne marca 1906. 1. sklenjene in z ukazom z dne 10. marca 1906.1. (drž. zak. št. 57) 12. dne marca 1906. 1. začasno v moč dane trgovinske pogodbe se je sklenil naslednji dogovor, da se uravna carinsko odpravljanje v železniškem prometu med Avstrijsko-Ogrskim in Švico: I. Promet blaga. § 1. Tovorni vlaki smejo voziti čez carinsko mejo tudi ponoči ter ob nedeljah in praznikih. Vsak iz inozemstva prihajajoči tovorni vlak se mora naznaniti mejnemu carinskemu uradu po carinskih predpisih, ki obstoje na obeh straneh. Za carinsko kontrolo potrebni papirji naj se Čim prej dostavijo pristojnemu mejnemu carinskemu uradu. § 2. Vse blago, ki je naloženo v carinskovarno urejenih vozovih, ne bodi niti ob vhodu niti ob iz- hodu zavezano posebni napovedbi, razkladanju, tehtanju in pregledovanju ter zapori tovora na mejnem carinskem uradu, ako ga ta urad odkaže kakemu drugemu uradu v nadaljnje carinsko ravnanje. Gledé carinskovarne uredbe voz so merodajni na Bernski konferenci z dne 15. maja 1886. 1. dogovorjeni predpisi o carinskovarni uredbi železniških voz v mednarodnem prometu ter kake njihove izpremembe in dopolnila. Ako blago ne napolni voza, se sme s pravico do prej omenjenih olajšav naložiti v zaklepne oddelke carinskovarno urejenih, pokritih voz ali v omare ali košare, ki se dadč snemati in kojih rabo je poprej dovolila carinska uprava, ter odpraviti pod carinskouradno zaporo. Razkladanja in tehtanja bodi praviloma prosto tudi carine prosto blago, ki se dokončno carinsko odpravlja na mejnem carinskem uradu, ako se more carinskemu redu ustrezno pregledati brez razkladanja. § 3. V § 2 oznamenjene olajšave naj bodo dopustne tudi, ako se blago preklada pod carinsko-uradnim nadzorovanjem (z voza na voz), ne da bi bilo treba s tem združiti carinskemu redu ustrezno odpravo ; 1. ako tovorni vozovi zaradi različnosti gradbene uredbe stične železnice ne morejo preiti nanjo ; 2. ako je treba blago po mnenju železničnili organov prekladati iz drugih razlogov. (Sloveulsoh.) 121 II. Promet oseb in prtljage. § 4. V § 1 za tovorne vlake priznana pravica voziti čez carinsko mejo po noči in ob nedeljah in praznikih, se uporablja tudi na vlake za prevažanje oseb. § 5. Ob vožnji čez carinsko mejo sme biti v osebnih vozovih samo ročna prtljaga popotnikov. § 6. Ročna prtljaga popotnikov in železniško odpravljena popotna prtljaga se pregleduje praviloma na mejnem carinskem uradu. Vendar naj se po potrebi popotnega prometa pripuščajo olajšave. Zlasti naj se kolikor moči poskrbi, da se v posameznih relacijah omogoči sklepna odprava oddane popotne prtljage na carinskem uradu namembne postaje. Carinske uprave bodo tudi odredile, da se pri naravnost prehajajočih vlakih, oziroma vozovih pregleduje ročna prtljaga popotnikov v mejni postaji, kolikor se dâ, v vozovih samih. § 7. Carinska odprava ročne in popotne prtljage naj se na mejni postaji pospeši tako, da se morejo tudi kosi prtljage, ki so odkazani kakemu drugemu carinskemu uradu, če je količkaj mogoče, odpraviti dalje še z zveznim vlakom. § 8. Brzovozno in tovorno blago, ki se prevaža z vlaki, vozečimi osebe, je zavezano istim pogojem in formalnostim, ki veljajo za take predmete, pre-važane s tovornimi vlaki. Vendar naj brzovozno blago, ki se pokvari, pri vlakih za prevažanje oseb odpravi mejni carinski urad prav tako hitro kakor prtljago. III. Obča določila. § 9. Carinska uprava vsakega izmed obojestranskih carinskih ozemelj pripoznava zaporo, ki jo je nadela carinska uprava druge stranke, za zadostno, čim se je prepričala, da je nadeta tako, kakor je pripustno v njenem carinskem ozemlju, in da ustreza dogovorjenim pogojem. Pač pa ima pravico, kolikor se ji zdi potrebno, popolniti zaporo. § 10. V koliko naj bodo vlaki postavljeni pod spremstvo carinskih uradnikov, je prepuščeno preudarku carinske uprave vsakega izmed carinskih ozemelj. Spremnim organom je treba v vlakih, ki jih nadzorujejo, brezplačno odkazati namenu primerne prostore, in kadar se vračajo od spremstva, mesta v kakem osebnem vozu njim pristoječega razreda. § II. Železnica je dolžna vsako izpremembo voznega načrta (voznega reda) gledé vlakov, ki gredo čez mejo, in gledé njihovih zveznih vlakov naznaniti najpozneje osem dni, preden dobi moč, mejnemu carinskemu uradu in carinskim službenim mestom, ki jih morda še dalje oznameni carinska uprava. Vlake, ki ne vozijo po voznem redu (posebne ali potrebne vlake, vlake v več delih, vožnje lokomotiv), pa naj naznani mejna postaja le pristojnemu mejnemu carinskemu uradu pismeno, in sicer tako zgodaj, da more carinski urad še pravočasno odrediti, kar je potrebno za pregledovanje in odpravo teh vlakov. § 12. Predpisi vsake dežele glede kazni, zasluženih zaradi prikrajše carine ali prestopkov, in predpisi, v katerih so zaukazane prepovedi ali omejitve uvoza, izvoza ali prehodnega prometa, se ne izpreminjajo s prejšnjimi določili. Prav tako je v vsaki deželi carinski upravi na voljo dano, da v primerih, v katerih so dani znatni razlogi za suinnjo, da se poskuša prikrajšba, dâ pregledati blago in uvesti druge formalnosti tako na mejnem carinskem uradu kakor tudi, ako treba, na drugih uradih. § 13. Med Avstrijsko-Ogrskim in Švico obstoječe olajšave železniškega prometa, naj ostanejo tudi nadalje v moči, če segajo dalje nego spredaj stoječa določila. Ta določila dobé takoj moč. Kosel s. r. Wrba s. r.