ORGANIZIRANJE OBČINSKlH UPRAVNIH ORGANOV Dosedaaije fekušnje so nedvoonno po-trdiiile, da &o občkvski ljudski «djx>ri kak«,r tudi druigi organi abčimsike mprave sposob-ni uxesndčiti tiste naloge, ki zagotavljajo gospodaTski j.ii kulMi-rna razvoj komun. Te izkušnje so prav tako opoizorik' iva p«tre-bo po rečjeui zaokroženjiu področij (ani. kjer je šlo za liuiiijše ob&Lne, da bi taiko ustvarili ugotlnejše pogoje za njiliov go-spodarski razvoj. V sldadu s tem so faiile sredi lainskega leta' izvršaiie tudii ustrezne spireineinJx; v Uii>ravno teriitoriiaJni razde-litvi. V oJcvdmi vseh teli spremoml) označuje ra^irbtev pristojtnasti občiinskih Ijudskih odiborov veliik koraik v nadaljnje iizgraje-vamje irn utrdjrte\' ljuidskih odlborov kot osnovtnih organov v komumalni urociiitvi. Kar je posebno pomeaiibno, je to, da je vzporedno s teru porasel iudi p(*nien »b-omskih upravniih orffamov. Z uovimi prod-piisi o prkt0Jnpostfi Sjiudslkiiih odilxi'ix>v je hitlo — pole-g mnogih za%liini riulo#ami, ki so v današnjiiili razm»rah poslavljene 1 prthd občLnsko uipraivo. Večje in manjše občinc To vprašanje zaininia prod^sem občioske Ijudisike re. O tem je bi.U> mmogo raz-pravljanj tudi v Stalni konferenci mest. Hes je, da ]« iežišče teh raaipirav'1'janj še vedno pri organizaoiji uprave v veliikiih iin gospodarsko bolj razviitih občimah. Ni pa dvoma. da j(? vprašanje organteacije upravnih or^anov v majijiših in v srednje razvitih obšiiiali prav taiko pomembno. Kajti po veljavnih predpisjli o organizaoiijii upraTe, so v občraiskih ljiidiski'h odix>pih, kakor je znano, irije ti.pi organizacdje u/pra-ve: organkaoiija iiprave v inanjšiib im go-spodarsko nerazvitiJi ob&inah, orgam'zaci'ja uprave v večjiih i.n gospodarsko bolj raiz-viftih občinah in koočno orgMiiizacijia v največj.iih in gosipodaTSko n-ajljoi) razviitih občiaiah. Zato prido, ko gre za spremembe. v več.jii adi manjiši meri do njiiJi v vsch irdi obstoječih tupih organizaoije uiprave v ob-činskih ljudski.h odbor.ih. V najmanjših občinai je mprava organi-araaa v enotnem tajuištvu občinskega ljudskejra odbora. V akviru tega tajrnižtva se obliikii.jejo notrainje organiizacijske enote ze. opravljanje zadtv ii, ustrezinili upravnih vej. To. kar je značiilno za tako organizi-rano upravo. je. da se tajništvo pojavlja kot edini samostoj^ni upravni organ. Pri nekaterih občiinah bo taka organizacija spo-sobna zadovoljiti potrebe, m«ltom ko pri drugih to vsekakor ne bo tako. Zato se bo nioraltt todi v številniiih. majteih oibčmah taika oRgaaiiiziicija nujno vskladiti z no-vimii potrebami. Tuidii v »kvird arfcajuEaeije uiprave y ob&imskiiih Ijudskih odibonih večjMi občiin se bodo morale nujno izvršiti ufiiirezjne sprcmenibe. Tu gre predvsem za obli'ko-vanje tistili inSpefkoijstkiih služib, za katere so bili-doslej pfistoj.ii.i ^kraj.inj ljudski od-bori, ki pa so biile z noviimi predipisi pre-nešene v pristojmost abčiuisk.ih ljiiwbk'iih odiborov. Taiko je z jnšpekoiijo za varstvo rastliin, z veterimarsko iašp«kcLjo, finančno iinšpekc-.ijo, injšpekcijo deila in drugiani. Posebni organi za notranje zadeve Po novih predpisiJi o pniist^jnosti bodo občimski ljudsfci odlx>ri razen matični^h knjig voddili tutJ.i knjigo o državljanustvu, nadalie bodo skrbeli za vzdrževanje reda vn niuu, zavarnost krajevnega promota, neposredno bodo orgamizirali Lu vmeml>iio, i:zda]aLi bodo os<>bne izkaz,n:ice (Iržavljanorn a oprav-ljaili priprav!janje in (Kljavljanje bivamja tiržavljanov. Opravljanje vseli teh zadev vsiljuje polrel)o, da se tudi v oboiinskih ljudhikiih odl>f>rih obliiiiuje poseben upravai orgam, ki bi l>iJ pri«i<>jen za oprarljanje teh zadev, ki priipadajo ssknpiL"! notranjiih aadev. Ker so notra;njpen organ za notraaije zadeve in splošnio upravo, kakor jc to pri ustanav-lja«j'u sveta ljudskLh odlborov za natranje ziudeve im splfflšno uprava. Odigovor na to ¦viprašamje ni preprost, povsem pa se zdi, da ne bi smeli tcžiiti za tem, da bi obliiko-vaii taik organ. To zato, ker je lahko zv zapt>-sfavijesia na raču/n drwge s-kupaine. Zato hi biillo potreibno, aiinah bo zadeve ljudske obrambe opravljal rcferat ali odsck. a y bolj raz-vi'tih občiinabt širša organizaoijska einota, to je oddelcik. Novi pred;pisi o pristojnostti oanogočajo, da labko v občimi ustanoviiimo obččn&ko pi-avoibrariiifalvo. Res \e, [^ravobrajulstva ue bodo ustanavljale vse občine, ker ne bodo imele te potirol«. V tem suiJslu določajo novi predpisi, da j<* moigxvče občiinsko javno pravobra.niiistro nstanavl'ja.ti samo tam, kjer to terja obseg zadev, a to bo redno v obPinab, ki jiili tvoni'jo večja mestina j':q druga gospodarsko bolj razviita središča. Iskajije rešitev za ta in dniga vpraša-nja cnrganiizacije uiprave v abč.imskili ljud- i skih otiborili vs-illjinje potrebo, da jih. vse-strain&ko prončiiimo glede na dejansike po-treibe in speoifičiie pogoje vsake občine. Občinsko uipravo je treba onganizirati ta-ko, da bo organizac.ijsiko stabllina, a to je potrebno tmli zaradd dejstva, da jo orga-niziramo in določiimo z občiinskiiTn 9tatnt