V težkih pogojih dober gospodar Delavci Tobačne tovarne so si za skupni razvojni cilj v srednjeročnem obdobju 1986-1990 postavili poveča-nje tržnega deleža cigaret na jugoslo-vanskem trgu ter utrditev vodilne bla-govne znamke F 57. Za dosego tega cilja bolje izkoriščajo obstoječe zmog-Ijivosti, znižujejo stroške poslovanja na enoto proizvoda, kar pomeni dvig pro-duktivnosti na dolgi rok. Prizadevajo si zagotoviti ugodne pogoje za dolgoročno poslovanje in razvoj delovne organiza-cije do leta 1990. So v drugem letu tega srednjeročnega obdobja, ko tržni delež njihovih cigaret še ni pričel naraščati, obenem pa so s koncentracijo sredstev, strokovnih ka-drov in poslovnih odločitev na ravni delovne organizacije že nakazali izhod iz takega stanja. S poslovno reorganizacijo v letu 1986, z izboljševanjem kadrovske strukture, z stimulativnejšimi osebnimi dohodki ter z dvigom kvalitete lastnih proizvodov, naj bi jim po predvidevanjih rezultati kmalu pokazali na bolje. Spremenila so se tudi njihova razmi- šljanja in prodrlo spoznanje o nujnosti vpeljave računalniškega sistema, tako v proizvodni proces, kot v strokovne služ-be. S tem pa je pfovezano tudi računalni- ško opismenjevanje delavcev, ki sedaj že poteka. V bitki, da uresničijo srednjeročne cilje, da preidejo iz ekstenzivnega na intenzivno gospodarjenje, so s hitrejši-mi koraki začeli modernizirati tudi pro-izvodni proces. V pripravljalni fazi so izboljšave pri termični obdelavi tobaka, v zaključni pa rekonstrukcija linije za obdelavo tobač- nih žil. V montaži je dodatna linija za odpraševanje, vezana na cigaretne stro-je. V enoti za pakiranje cigaret pa je za poizkusno obratovanje pripravljena li-nija za trdo pakiranje cigaret. Tudi na področju marketinga so zače-li z tržnimi analizami, s pomočjo katerih bodo zaznali želje in hotenja svojih kup-cev. Pripravili so dve novi dgareti, ki sta prišli v ožji izbor po vseh testiranjih degustacijskih komisij. Potrjujejo, da lahko eno od njih primerjamo z najbolj-šimi licenčnimi cigaretami. Prva nova cigareta BOSS, bo pakirana v eksklu-zivni, moderni, trdi embalaži. Tudi za ostale cigarete snujejo nove dizajne in novo prometno embalažo. Posebej pa so ponosni na to, da so kadilci že trideseto leto zvesti njihovi prvi filter cigareti - F 57. Kljub temu, da so pogoji gospodarje-nja težki in cenovna politika neugodna, se delavci obnašajo gospodarno. Dolgo-ročno si želijo ustvariti tudi normalni življenjski standard. S tem namenom so pri podpovprečni osebnih dohodkih ohranjali akumulacijsko stopnjo in se držali vseh družbenih dogovorov. Tudi zadnje investicije v skladišča tobačne surovine in v prodajalne so namenjene izboljšanju prodaje lastnih proizvodov. Uvajajo specializirani tip maloprodajne trgovine, ukinjajo nerentabilne dejav-nosti, kakor tudi vsa ostala žarišča ne-likvidnosti.